webceren
17-04-2009, 12:41
15.10.2008 Tarihli ve 27025 sayılı Resmi Gazete'de yayınlanan Milli Eğitim Bakanlığı Yönetici Atama Yönetmeliği'nin Ek-2'sine Eğitim Sen 07.11.2008 tarihli dilekçe ile dava açmıştı.
Danıştay 2. dairede görülen dava neticesinde karar bugün taraflardan Eğitim-Sen'e ulaştı.
Eğitim'sen Davasında Ek-2 Formu’nun
1. “Ödüller, Sicil, Ceza”Bölümündeki “Son Üç Yılın Sicil Ortalaması” başlığında verilen 10 ve 8 puanın,
2. “Aldığı Cezalar” başlığındaki alınan cezalar nedeniyle eksi (-1, -3 ve -5) puanlar verilmesi düzenlemesinin,
3. “Ek puan” Bölümündeki“ Kurucu Müdür Olarak Görev Yapanlardan, Kurucu Müdür Olarak Görev Yaptıkları Eğitim Kurumuna Yapılacak İlk Müdür Ataması Kapsamında Atanmak İsteyenler İçin 8 ek puan verilmesi düzenlemesinin,
4. “Yöneticilik Hizmetleri” Bölümünün 1.,3. ve 5. satırındaki müdür yardımcılığı, müdür başyardımcılığı ve müdürlük görevlerinde “ Görevlendirme Olarak veya Vekaleten Geçen Her Yıl İçin” ibareleri ile, bu başlıklar altında 0,84, 0.96 ve 1.08 puanlar verilmesi düzenlemelerinin ve
5. “Hizmet Bölümündeki “…/vekaleten/görevlendirme olarak/ ibarelerinin yürütmesinin durdurulması ve iptalini istemişti.
justify"> R FONT-FAMILY: arial,helvetica,sans-serif">Danıştay 2. Dairesi, “Yöneticilik Hizmetleri” Bölümünün 1., 3. ve 5. satırındaki müdür yardımcılığı, müdür başyardımcılığı ve müdürlük görevlerinde “Görevlendirme Olarak veya Vekaleten Geçen Her Yıl İçin” 0.84, 0.96 ve 1.08 puanlar verilmesi düzenlemesinin yürütmesinin durdurulmasına karar vermiştir.
R FONT-FAMILY: arial,helvetica,sans-serif">Danıştay 2. Dairesinin bu konudaki genel gerekçesi “Yönetici Değerlendirme Formunda, görevlendirme ve vekaleten yürütülen görevlere yüklenen puan değerleri ile asaleten yöneticilikte geçen sürelere yüklenen puan değerleri arasındaki farkın; vekaleten atama ve görevlendirme ile asaleten atanmanın nitelikleri arasındaki farkı yansıtmadığı, yeterli yöneticilik hizmeti puanına sahip olmayan kişileri, değerlendirmenin önüne geçirecek biçimde ve bu tür atamaları özendirecek anlamda kullanmaya elverişli kıldığı, bireyler arasında eşitsizlik yaratacak uygulamalara zemin hazırladığı görüldüğünden vekaleten ve görevlendirme biçiminde atananlar ile asaleten atananlar arasındaki puan farkının makul seviyede tutulmamış olması nedeniyle, dava konusu değerlendirme formunun ‘Yöneticilik Hizmetleri’ bölümünün 1., 3. ve 5. satırlarındaki müdür yardımcılığı, müdür başyardımcılığı ve müdürlük görevlerinde Görevlendirme Olarak veya Vekaleten Yürütülen/Geçen hizmetler için belirlenen puanların hukuka uygunluğundan söz etmek mümkün değildir” biçimindedir. R FONT-FAMILY: arial,helvetica,sans-serif">
Danıştay 2. Dairesi, son üç yıllık sicil notu ortalaması 76 ve üzerinde olanlara 8 ve 10 arasında değişen ek puanlar verilmesi; aldığı disiplin cezaları nedeniyle (-1, -3 ve -5) puan kesilmesi; kurucu müdür olarak görev yapanlardan, kurucu müdür olarak görev yaptıkları eğitim kurumuna yapılacak ilk müdür ataması kapsamında atanmak isteyenler için 8 ek puan verilmesi ile vekaleten veya geçici olarak yürütülen yöneticilik görevleri için puan verilmesi hakkında yürütmenin durdurulması istemini reddetmiştir. R FONT-FAMILY: arial,helvetica,sans-serif">
EĞİTİM SEN'den yapılan açıklmada.....
justify">
justify">Ek 2 olarak adlandırılan Yönetici Değerlendirme Formunun, keyfiliğe açık, objektif değerlendirmeye daha az olanak veren ve idarenin takdir hakkını ölçüsüz genişleten hükümler içerir biçimde düzenlendiğine inanmaktadır. Dava dilekçemiz incelendiğinde, bu konudaki gerekçelerimiz de ayrıntılı biçimde görülecektir. Bu nedenle 15 Ekim 2008 gün ve 27025 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Milli Eğitim Bakanlığı Eğitim Kurumları Yöneticileri Yönetmeliği’nde Değişiklik Yapılmasına İlişkin Yönetmeliğin eki, Ek-2 Yönetici Değerlendirme Formu hakkındaki yürütmenin durdurulması red kararının kaldırılması istemiyle Danıştay İdari Dava Daireleri Kuruluna itiraz edecektir. R FONT-FAMILY: arial,helvetica,sans-serif">
Milli Eğitim Bakanlığı, siyasi saiklerle yandaş öğretmenleri görevlendirme olarak ya da vekaleten eğitim kurumu yöneticisi yapmakta, bu hukuka aykırı uygulamayla yandaşlara ek puanlar vererek değerlendirmektedir. Danıştay, Milli Eğitim Bakanlığı’nın bu haksız uygulamasına geçit vermemiştir. R FONT-FAMILY: arial,helvetica,sans-serif">
Sonuç olarak; R FONT-FAMILY: arial,helvetica,sans-serif">Milli Eğitim Bakanlığı ve valiliklerin, Danıştay 2. Dairesinin anılan kararı doğrultusunda; “Görevlendirme Olarak veya Vekaleten Geçen Her Yıl İçin 0.84, 0.96 ve 1.08 puan”lar verilerek yapılan atamaları iptal etmesi gerekmektedir. Ancak, bu biçimde verilen puanlar başvuru yapılan okuldaki sıralamayı, yapılan atama açısından etkilememiş ise atamanın iptal edilmesi gerekmemektedir.
justify">
denildi...
Danıştay 2. dairede görülen dava neticesinde karar bugün taraflardan Eğitim-Sen'e ulaştı.
Eğitim'sen Davasında Ek-2 Formu’nun
1. “Ödüller, Sicil, Ceza”Bölümündeki “Son Üç Yılın Sicil Ortalaması” başlığında verilen 10 ve 8 puanın,
2. “Aldığı Cezalar” başlığındaki alınan cezalar nedeniyle eksi (-1, -3 ve -5) puanlar verilmesi düzenlemesinin,
3. “Ek puan” Bölümündeki“ Kurucu Müdür Olarak Görev Yapanlardan, Kurucu Müdür Olarak Görev Yaptıkları Eğitim Kurumuna Yapılacak İlk Müdür Ataması Kapsamında Atanmak İsteyenler İçin 8 ek puan verilmesi düzenlemesinin,
4. “Yöneticilik Hizmetleri” Bölümünün 1.,3. ve 5. satırındaki müdür yardımcılığı, müdür başyardımcılığı ve müdürlük görevlerinde “ Görevlendirme Olarak veya Vekaleten Geçen Her Yıl İçin” ibareleri ile, bu başlıklar altında 0,84, 0.96 ve 1.08 puanlar verilmesi düzenlemelerinin ve
5. “Hizmet Bölümündeki “…/vekaleten/görevlendirme olarak/ ibarelerinin yürütmesinin durdurulması ve iptalini istemişti.
justify"> R FONT-FAMILY: arial,helvetica,sans-serif">Danıştay 2. Dairesi, “Yöneticilik Hizmetleri” Bölümünün 1., 3. ve 5. satırındaki müdür yardımcılığı, müdür başyardımcılığı ve müdürlük görevlerinde “Görevlendirme Olarak veya Vekaleten Geçen Her Yıl İçin” 0.84, 0.96 ve 1.08 puanlar verilmesi düzenlemesinin yürütmesinin durdurulmasına karar vermiştir.
R FONT-FAMILY: arial,helvetica,sans-serif">Danıştay 2. Dairesinin bu konudaki genel gerekçesi “Yönetici Değerlendirme Formunda, görevlendirme ve vekaleten yürütülen görevlere yüklenen puan değerleri ile asaleten yöneticilikte geçen sürelere yüklenen puan değerleri arasındaki farkın; vekaleten atama ve görevlendirme ile asaleten atanmanın nitelikleri arasındaki farkı yansıtmadığı, yeterli yöneticilik hizmeti puanına sahip olmayan kişileri, değerlendirmenin önüne geçirecek biçimde ve bu tür atamaları özendirecek anlamda kullanmaya elverişli kıldığı, bireyler arasında eşitsizlik yaratacak uygulamalara zemin hazırladığı görüldüğünden vekaleten ve görevlendirme biçiminde atananlar ile asaleten atananlar arasındaki puan farkının makul seviyede tutulmamış olması nedeniyle, dava konusu değerlendirme formunun ‘Yöneticilik Hizmetleri’ bölümünün 1., 3. ve 5. satırlarındaki müdür yardımcılığı, müdür başyardımcılığı ve müdürlük görevlerinde Görevlendirme Olarak veya Vekaleten Yürütülen/Geçen hizmetler için belirlenen puanların hukuka uygunluğundan söz etmek mümkün değildir” biçimindedir. R FONT-FAMILY: arial,helvetica,sans-serif">
Danıştay 2. Dairesi, son üç yıllık sicil notu ortalaması 76 ve üzerinde olanlara 8 ve 10 arasında değişen ek puanlar verilmesi; aldığı disiplin cezaları nedeniyle (-1, -3 ve -5) puan kesilmesi; kurucu müdür olarak görev yapanlardan, kurucu müdür olarak görev yaptıkları eğitim kurumuna yapılacak ilk müdür ataması kapsamında atanmak isteyenler için 8 ek puan verilmesi ile vekaleten veya geçici olarak yürütülen yöneticilik görevleri için puan verilmesi hakkında yürütmenin durdurulması istemini reddetmiştir. R FONT-FAMILY: arial,helvetica,sans-serif">
EĞİTİM SEN'den yapılan açıklmada.....
justify">
justify">Ek 2 olarak adlandırılan Yönetici Değerlendirme Formunun, keyfiliğe açık, objektif değerlendirmeye daha az olanak veren ve idarenin takdir hakkını ölçüsüz genişleten hükümler içerir biçimde düzenlendiğine inanmaktadır. Dava dilekçemiz incelendiğinde, bu konudaki gerekçelerimiz de ayrıntılı biçimde görülecektir. Bu nedenle 15 Ekim 2008 gün ve 27025 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Milli Eğitim Bakanlığı Eğitim Kurumları Yöneticileri Yönetmeliği’nde Değişiklik Yapılmasına İlişkin Yönetmeliğin eki, Ek-2 Yönetici Değerlendirme Formu hakkındaki yürütmenin durdurulması red kararının kaldırılması istemiyle Danıştay İdari Dava Daireleri Kuruluna itiraz edecektir. R FONT-FAMILY: arial,helvetica,sans-serif">
Milli Eğitim Bakanlığı, siyasi saiklerle yandaş öğretmenleri görevlendirme olarak ya da vekaleten eğitim kurumu yöneticisi yapmakta, bu hukuka aykırı uygulamayla yandaşlara ek puanlar vererek değerlendirmektedir. Danıştay, Milli Eğitim Bakanlığı’nın bu haksız uygulamasına geçit vermemiştir. R FONT-FAMILY: arial,helvetica,sans-serif">
Sonuç olarak; R FONT-FAMILY: arial,helvetica,sans-serif">Milli Eğitim Bakanlığı ve valiliklerin, Danıştay 2. Dairesinin anılan kararı doğrultusunda; “Görevlendirme Olarak veya Vekaleten Geçen Her Yıl İçin 0.84, 0.96 ve 1.08 puan”lar verilerek yapılan atamaları iptal etmesi gerekmektedir. Ancak, bu biçimde verilen puanlar başvuru yapılan okuldaki sıralamayı, yapılan atama açısından etkilememiş ise atamanın iptal edilmesi gerekmemektedir.
justify">
denildi...