gursoygursoy
14-07-2012, 14:12
Değerli meslektaşlarım;
Aşağıdaki tabloda Beden Eğitimi öğretmeni olarak okutabileceğimiz dersler belirlenmiş
Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği bölümlerinden mezun olanların maaş karşılığı okutabileceği dersler;
(Değişik :05/07/2012 tarih ve97 sayılı TTKK)
Beden Eğitimi
Trafik ve İlk Yardım
Sağlık Bilgisi
Spor Etkinlikleri (6, 7 ve 8. sınıflar için)
Halk Oyunları
Güzel Sanatlar ve Spor Liselerinin Spor Alanı ile
ilgili Dersleri
Beden Eğitimi ve Sporla İlgili Diğer Dersler
Beden Eğitimi ve Spor
Spor ve Fiziki Etkinlikler
Fakat yazılı basında ve birçok yetkilinin söylemlerinde, İlkokulda (1-4. Sınıflar) Oyun ve Fiziki etkinlikler dersinin Sınıf öğretmenleri tarafından işleneceği dile getirildi. Beden eğitimcilerin hazırladığı ve birçok olumlu uygulamanın olduğunu düşündüğüm yeni öğretim programının, sınıf öğretmenlerince işlenecek olmasını anlayamıyorum. Programın temel yaklaşımında da belirtildiği gibi beceriyi öğrenmek farklı, beceri ile öğrenmek farklı olgulardır. Elbette değerli sınıf öğretmeni meslektaşlarım psikomotor alanda aldıkları eğitimle beceri ile öğrenme alnında iyi bir performans sergileyebilirler. Fakat beceriyi öğrenme özellikle fizyoloji, biyomekanik ve hareket eğitimi konularında donanımlı bir eğitimci tarafından verilmelidir. Örneğin 1-3. sınıflarda atma becerisinin öğreniminde öğrencinin karşısına hedef olarak sayıları koyarsınız ya da renkleri veya meslekleri öğrenci bu kavramları öğrenir bu atma becerisi ile öğrenmedir. Fakat atma becerisini öğretmek farklı bir şeydir içerisinde birçok kritik element içeren bir beceridir atma. Bunun gibi birçok temel beceri ileride öğrencilerimize öğreteceğimiz özelleşmiş hareket becerileri ve branşlara yönelecekleri sportif becerilerin temelidir. Bu temel beceriler tüm kritik elementleri ile ancak hareketin mekaniğini bilen ve bu mekaniği öğrencisine öğretebilecek, çeşitli ölçme yöntemleri ile değerlendirerek, öğretim basamaklarını yeniden düzenleyebilecek bir Beden Eğitimi Öğretmeni tarafından öğretilmelidir. Ayrıca birçok meslektaşımın disiplinler arası işbirliği ile Beden Eğitiminin beceri ile öğrenme alanında da çok değerli çalışmalar yaptığını biliyorum.
Temel hareket becerileri üzerine şekillendireceğiniz olimpizm ruhu yıllardır özlemini kurduğumuz dünya ve olimpiyat şampiyonalarında alınacak madalyalara giden yolda ilk adımdır.
Ayrıca Beden Eğitimi öğretmenlerimizin İlköğretimde öğreteceği sportif beceriler, neden spor, sorusuna cevap bulabilecekleri yolda yürürken;
Öğrencilerimizin katıldıkları tüm etkinliklerde daha sosyal, özgüveni daha yüksek performans sergilemelerine yardımcı olacak bir basamaktır.
Temel Hareket becerileri 1-4 sınıflarda Beden Eğitimi Öğretmeni tarafından öğretilmelidir.
Gündemde olduğu için değinmeden geçemeyeceğim;
Sağlık Bakanlığımız obeziteye bağlı sağlık sorunlarının bütçedeki yükünü azaltabilmek için Pedometre (Adım Sayar) dağıtacakmış. Pedometrelerden keşke okullara da dağıtsalar Spor-Sağlık ilişkisi en iyi Beden Eğitimi derslerinde öğretilir. Pedometre egzersiz programının oluşturulması ve sonuçlarının değerlendirilmesinin Beden Eğitimi Öğretmenine daha çok yakışacağı düşüncesindeyim.
Bu yazıyı bir meslektaşınızın yapıcı bir yaklaşımı olarak değerlendirmenizi umarım.
Saygılarımla
Murat GÜRSOY
Ankara
Aşağıdaki tabloda Beden Eğitimi öğretmeni olarak okutabileceğimiz dersler belirlenmiş
Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği bölümlerinden mezun olanların maaş karşılığı okutabileceği dersler;
(Değişik :05/07/2012 tarih ve97 sayılı TTKK)
Beden Eğitimi
Trafik ve İlk Yardım
Sağlık Bilgisi
Spor Etkinlikleri (6, 7 ve 8. sınıflar için)
Halk Oyunları
Güzel Sanatlar ve Spor Liselerinin Spor Alanı ile
ilgili Dersleri
Beden Eğitimi ve Sporla İlgili Diğer Dersler
Beden Eğitimi ve Spor
Spor ve Fiziki Etkinlikler
Fakat yazılı basında ve birçok yetkilinin söylemlerinde, İlkokulda (1-4. Sınıflar) Oyun ve Fiziki etkinlikler dersinin Sınıf öğretmenleri tarafından işleneceği dile getirildi. Beden eğitimcilerin hazırladığı ve birçok olumlu uygulamanın olduğunu düşündüğüm yeni öğretim programının, sınıf öğretmenlerince işlenecek olmasını anlayamıyorum. Programın temel yaklaşımında da belirtildiği gibi beceriyi öğrenmek farklı, beceri ile öğrenmek farklı olgulardır. Elbette değerli sınıf öğretmeni meslektaşlarım psikomotor alanda aldıkları eğitimle beceri ile öğrenme alnında iyi bir performans sergileyebilirler. Fakat beceriyi öğrenme özellikle fizyoloji, biyomekanik ve hareket eğitimi konularında donanımlı bir eğitimci tarafından verilmelidir. Örneğin 1-3. sınıflarda atma becerisinin öğreniminde öğrencinin karşısına hedef olarak sayıları koyarsınız ya da renkleri veya meslekleri öğrenci bu kavramları öğrenir bu atma becerisi ile öğrenmedir. Fakat atma becerisini öğretmek farklı bir şeydir içerisinde birçok kritik element içeren bir beceridir atma. Bunun gibi birçok temel beceri ileride öğrencilerimize öğreteceğimiz özelleşmiş hareket becerileri ve branşlara yönelecekleri sportif becerilerin temelidir. Bu temel beceriler tüm kritik elementleri ile ancak hareketin mekaniğini bilen ve bu mekaniği öğrencisine öğretebilecek, çeşitli ölçme yöntemleri ile değerlendirerek, öğretim basamaklarını yeniden düzenleyebilecek bir Beden Eğitimi Öğretmeni tarafından öğretilmelidir. Ayrıca birçok meslektaşımın disiplinler arası işbirliği ile Beden Eğitiminin beceri ile öğrenme alanında da çok değerli çalışmalar yaptığını biliyorum.
Temel hareket becerileri üzerine şekillendireceğiniz olimpizm ruhu yıllardır özlemini kurduğumuz dünya ve olimpiyat şampiyonalarında alınacak madalyalara giden yolda ilk adımdır.
Ayrıca Beden Eğitimi öğretmenlerimizin İlköğretimde öğreteceği sportif beceriler, neden spor, sorusuna cevap bulabilecekleri yolda yürürken;
Öğrencilerimizin katıldıkları tüm etkinliklerde daha sosyal, özgüveni daha yüksek performans sergilemelerine yardımcı olacak bir basamaktır.
Temel Hareket becerileri 1-4 sınıflarda Beden Eğitimi Öğretmeni tarafından öğretilmelidir.
Gündemde olduğu için değinmeden geçemeyeceğim;
Sağlık Bakanlığımız obeziteye bağlı sağlık sorunlarının bütçedeki yükünü azaltabilmek için Pedometre (Adım Sayar) dağıtacakmış. Pedometrelerden keşke okullara da dağıtsalar Spor-Sağlık ilişkisi en iyi Beden Eğitimi derslerinde öğretilir. Pedometre egzersiz programının oluşturulması ve sonuçlarının değerlendirilmesinin Beden Eğitimi Öğretmenine daha çok yakışacağı düşüncesindeyim.
Bu yazıyı bir meslektaşınızın yapıcı bir yaklaşımı olarak değerlendirmenizi umarım.
Saygılarımla
Murat GÜRSOY
Ankara