binali
10-06-2008, 18:12
cellSpacing=10 width="50%"
width="90%" >
Güçlü ve Ani Fren Yapmak
>
Derleyen: Cüneyt Kazokoğlu
width=40>[/url]
width=45>[url="http://www.mtbtr.com/gezi_yayin/print.asp?kayitno=432"] (http://www.mtbtr.com/gezi_yayin/yayin.asp?kayitno=432#)
align=right>
noShade SIZE=1>
align=left ="text">
Merhaba!
Fren konusuna kaldığımız yerden devam ediyoruz. Bugünkü konumuz en kısa mesafede durabilmek için ne yapmalı ve ani frenlerde nasıl davranmalıyız.
Kısa mesafede durmak için neyin şart olduğu aşikar. Her iki freni de verimli bir şekilde kullanmak gerekiyor. Duruşa sadece %20-30 katkısı olan arka frenin sıkılması fren mesafesini kısaltmayacağı gibi, arka tekerleğin dengeyi bozacak şekilde yalpalanmasına, kaymasına yol açabilir. Bu tepkiyi nasıl bir avantaja çevireceğimizi önümüzdeki bültende göreceğiz. Öte yandan sadece ön fren de güçlü olmasına rağmen bisikletin arkasının kalkmasına ve bizim gidondan kapaklanmamıza kadar gidebilir. Bu nedenle yapılması gereken şey ilk olarak bizim pozisyonumuzu belirlememiz.
cellSpacing=1 cellPadding=1 ="siyah10">
http://www.mtbtr.com/uploads/432Z2.JPG (http://www.mtbtr.com/uploads/432Z2.JPG)
="beyaz_10">Ağırlık arkaya
align=right ="siyah10"> </TR>
Çalışma çok basit, belirli bir mesafede önünde duracağımız bir engel koyup, hızlanıp, o engele ulaşmadan durmak amacımız.
Bisikletten kalkıp temel duruşa, oradan da hemen ağırlığı arkaya verdiğimiz pozisyona geçmek fren açısından en sağlıklı adım. Bu durumda arka freni kilitlenme sınırına kadar çekiyoruz. Aynı şekilde ön fren de güçlü
width="50%" align=right>
align=right>
="text">
bir şekilde ama kesinlikle sert olmayacak ölçüde sıkılıyor.
Dikkat edilmesi gereken noktalar ön freni fazla sıkmamak, ve arka frenin ölçüsünü kaçırıp arka tekerleğin yalpalamamasına dikkat etmek. Bu sırada aynakolları temel duruşta olduğu gibi yere paralel tutuyoruz.
cellSpacing=1 cellPadding=1 >
http://www.mtbtr.com/uploads/432Z3.JPG (http://www.mtbtr.com/uploads/432Z3.JPG)
="beyaz_10">
align=right ="siyah10"> </TR>
Ani fren ise bu çalışmanın çalışma olmayan şekli, yani beklemediğimiz bir anda karşımıza çıkan bir engelden önce durmak için ya da örneğin bir viraja yaklaşırken fazla hızlı olduğumuzu farkettiğimiz zaman yaptığımız fren. Ani fren esnasında da yapılacak işlem yukarıdakiyle aynı. Kısaca ölçülü bir şekilde frenlere asılıp bisikleti kontrol altında tutmak amaç. Özellikle virajlarda viraj içindeki ayak pedaldan çıkarılıp ayrıca emniyet sağlanabilir.
Uzun lafın kısası fren esnasında dikkat edilecek iki önemli nokta var:
1) Ölçüyü kaçırmamak, çünkü yapabileceğiniz en sert fren en kısa mesafede durduran en güvenli fren demek degildir.
2) İki freni birden sıkmak. Sadece arka fren veya sadece ön fren kesinlikle (bazı istisnai durumlar hariç) yetmez.
width="90%" >
Güçlü ve Ani Fren Yapmak
>
Derleyen: Cüneyt Kazokoğlu
width=40>[/url]
width=45>[url="http://www.mtbtr.com/gezi_yayin/print.asp?kayitno=432"] (http://www.mtbtr.com/gezi_yayin/yayin.asp?kayitno=432#)
align=right>
noShade SIZE=1>
align=left ="text">
Merhaba!
Fren konusuna kaldığımız yerden devam ediyoruz. Bugünkü konumuz en kısa mesafede durabilmek için ne yapmalı ve ani frenlerde nasıl davranmalıyız.
Kısa mesafede durmak için neyin şart olduğu aşikar. Her iki freni de verimli bir şekilde kullanmak gerekiyor. Duruşa sadece %20-30 katkısı olan arka frenin sıkılması fren mesafesini kısaltmayacağı gibi, arka tekerleğin dengeyi bozacak şekilde yalpalanmasına, kaymasına yol açabilir. Bu tepkiyi nasıl bir avantaja çevireceğimizi önümüzdeki bültende göreceğiz. Öte yandan sadece ön fren de güçlü olmasına rağmen bisikletin arkasının kalkmasına ve bizim gidondan kapaklanmamıza kadar gidebilir. Bu nedenle yapılması gereken şey ilk olarak bizim pozisyonumuzu belirlememiz.
cellSpacing=1 cellPadding=1 ="siyah10">
http://www.mtbtr.com/uploads/432Z2.JPG (http://www.mtbtr.com/uploads/432Z2.JPG)
="beyaz_10">Ağırlık arkaya
align=right ="siyah10"> </TR>
Çalışma çok basit, belirli bir mesafede önünde duracağımız bir engel koyup, hızlanıp, o engele ulaşmadan durmak amacımız.
Bisikletten kalkıp temel duruşa, oradan da hemen ağırlığı arkaya verdiğimiz pozisyona geçmek fren açısından en sağlıklı adım. Bu durumda arka freni kilitlenme sınırına kadar çekiyoruz. Aynı şekilde ön fren de güçlü
width="50%" align=right>
align=right>
="text">
bir şekilde ama kesinlikle sert olmayacak ölçüde sıkılıyor.
Dikkat edilmesi gereken noktalar ön freni fazla sıkmamak, ve arka frenin ölçüsünü kaçırıp arka tekerleğin yalpalamamasına dikkat etmek. Bu sırada aynakolları temel duruşta olduğu gibi yere paralel tutuyoruz.
cellSpacing=1 cellPadding=1 >
http://www.mtbtr.com/uploads/432Z3.JPG (http://www.mtbtr.com/uploads/432Z3.JPG)
="beyaz_10">
align=right ="siyah10"> </TR>
Ani fren ise bu çalışmanın çalışma olmayan şekli, yani beklemediğimiz bir anda karşımıza çıkan bir engelden önce durmak için ya da örneğin bir viraja yaklaşırken fazla hızlı olduğumuzu farkettiğimiz zaman yaptığımız fren. Ani fren esnasında da yapılacak işlem yukarıdakiyle aynı. Kısaca ölçülü bir şekilde frenlere asılıp bisikleti kontrol altında tutmak amaç. Özellikle virajlarda viraj içindeki ayak pedaldan çıkarılıp ayrıca emniyet sağlanabilir.
Uzun lafın kısası fren esnasında dikkat edilecek iki önemli nokta var:
1) Ölçüyü kaçırmamak, çünkü yapabileceğiniz en sert fren en kısa mesafede durduran en güvenli fren demek degildir.
2) İki freni birden sıkmak. Sadece arka fren veya sadece ön fren kesinlikle (bazı istisnai durumlar hariç) yetmez.