binali
26-02-2009, 22:38
Farklı Statüdeki Beden Eğitimi Bölümü Öğrencilerinin Kişilik Özellikleri.
Ulusların geleceği, yetişmiş ve yetişmekte olan gençlerin fiziksel ve ruhsal olgunluğuna bağlıdır. Uygarlık, gençliğe verilen önem ve bu önemle bağlantılı olarak, ona verilen eğitimin başarısına dayanır.Eğitimden beklenen, bireylerin gizil güçlerini ve yeteneklerini ortaya çıkarmak, en üst düzeyde geliştirilmesine yardım etmektir. Eğitim, bu işlevini bireyleri fiziksel, zihinsel, duygusal ve toplumsal boyutlarda bir bütün olarak ele alıp yerine getirir (Gökmen, 1981).
Eğitim, bireyin davranışında kendi yaşantısı yoluyla ve kasıtlı olarak istendik
değişme meydana getirme sürecidir (Ertürk, 1972). Bireyde, istendik değişme oluşturması, ayrıca amaçlarından toplumsallaştırma ve bireyselleştirme faktörleri ile de uyumu içermektedir (Başaran, 1978). Uyum, çok yönlü karmaşık bir kavramdır. Uyumda bireyin davranış örüntüsü, nitelikleri, başkaları üzerinde bıraktığı etki ve izlenimler büyük önem taşır. Bireyin uyumu bunlar arasında dengeli bir etkileşim kurabilmesi ile yakından ilgilidir (Yavuzer, 19849).
Çağdaş eğitimin temel ilkelerinden birisi de, bireyleri fiziksel, zihinsel, duygusal ve toplumsal yönleriyle bir bütün olarak yetişmektedir. O halde gençlerin uyumlu bir şekilde yetiştirilebilmeleri için eğitimde, öğretim kadar önemli olan duygusal ve sosyal gelişmelerine yardım edecek, doyum sağlayıcı birtakım etkinliklere de yer gerekmektedir. Bu etkinliklerin bir bölümünü serbest zaman etkinliklerini içeren beden eğitimi ve sportif etkinlikler oluşturmaktadır.
http://depositfiles.com/files/5sjsepsf5
Ulusların geleceği, yetişmiş ve yetişmekte olan gençlerin fiziksel ve ruhsal olgunluğuna bağlıdır. Uygarlık, gençliğe verilen önem ve bu önemle bağlantılı olarak, ona verilen eğitimin başarısına dayanır.Eğitimden beklenen, bireylerin gizil güçlerini ve yeteneklerini ortaya çıkarmak, en üst düzeyde geliştirilmesine yardım etmektir. Eğitim, bu işlevini bireyleri fiziksel, zihinsel, duygusal ve toplumsal boyutlarda bir bütün olarak ele alıp yerine getirir (Gökmen, 1981).
Eğitim, bireyin davranışında kendi yaşantısı yoluyla ve kasıtlı olarak istendik
değişme meydana getirme sürecidir (Ertürk, 1972). Bireyde, istendik değişme oluşturması, ayrıca amaçlarından toplumsallaştırma ve bireyselleştirme faktörleri ile de uyumu içermektedir (Başaran, 1978). Uyum, çok yönlü karmaşık bir kavramdır. Uyumda bireyin davranış örüntüsü, nitelikleri, başkaları üzerinde bıraktığı etki ve izlenimler büyük önem taşır. Bireyin uyumu bunlar arasında dengeli bir etkileşim kurabilmesi ile yakından ilgilidir (Yavuzer, 19849).
Çağdaş eğitimin temel ilkelerinden birisi de, bireyleri fiziksel, zihinsel, duygusal ve toplumsal yönleriyle bir bütün olarak yetişmektedir. O halde gençlerin uyumlu bir şekilde yetiştirilebilmeleri için eğitimde, öğretim kadar önemli olan duygusal ve sosyal gelişmelerine yardım edecek, doyum sağlayıcı birtakım etkinliklere de yer gerekmektedir. Bu etkinliklerin bir bölümünü serbest zaman etkinliklerini içeren beden eğitimi ve sportif etkinlikler oluşturmaktadır.
http://depositfiles.com/files/5sjsepsf5