PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Eğitilebilir zihinsel engelli çocuklarda eğlenceli atletizm antrenman proğramının


binali
26-12-2010, 19:07
EĞİTİLEBİLİR ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLARDA EĞLENCELİ ATLETİZM ANTRENMAN PROĞRAMININ PSİKOMOTOR ÖZELLİKLERE
ETKİSİ

Zihinsel engellilerin fiziksel etkinliklere katılmasının yararları felsefi açıdan değerlendirildiğinde, bu etkinliklerin özellikle duyuşsal ve psiko-motor yönden engellilerin gelişimlerine önemli katkı sağladığı vurgulanmaktadır (1).
Eğitilebilir zihinsel engellilerde psiko-motor özellikleri arttırmak için iyi
planlanmış ve organize edilmiş serbest zaman programı içerisinde yer alan etkinlikler düzenlenebilmektedir. Bu etkinlikler yoluyla da çocuklara; çevreye uyumlarını kolaylaştıran, fiziksel, sosyal, duygusal ve özgüven gelişimine katkı sağlayan beceriler kazandırılabilir.

Araştırmamızda; kaynaştırma eğitiminin aynı yaş grubundaki çocukların gelişimi üzerinde daha olumlu olduğu düşünüldüğünden; eğitilebilir zihinsel engelli çocuklar ile aynı yaş grubu içerisinde yer alan normal bireyleri, rekreaktif etkinlikler içerisinde yer alan eğlenceli atletizm antrenman programı ile kaynaştırarak çocukların psiko-motor gelişim özelliklerinin incelenmesi amaçlanmıştır.