binali
24-02-2011, 00:38
ÇOCUKLARDA AEROBİK DAYANIKLILIK ANTRENMANI
CEMAL POLAT
Eskişehir Anadolu Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu
İnsan organizması hareket için yaratılmıştır,düzeni ona göre kurulmuştur.
Devinim insan doğasında var olan, onun gelişim ve değişiminde önemli rol oynayan bir öğedir. Bu yeteneğin üst sporsal verime ulaştırılması sensomotorik özelliklere bağlı olduğu gibi, bu özellikleri zamanında bilimsel bir spor eğitimine tabi tutulmasına da bağlıdır.
Çocuklarda, kondisyonlaşmanın önemli bir bileşeni olan aerobik dayanıklılık antrenmanlarıyla ilgili olarak bugün çok kesin veriler mevcut değildir.(9)
Geçlere ve çocuklara yönelik sporda metodik içerik ve yüklenme ilkeleri açısından belirgin farklılık olmasına rağmen, literatürde çocuk ve genç antrenmanları ayrılmamıştır.
Dayanıklılık , fizyolojik olarak aerobik ve anaerobik kapasite gibi organik parametrelerin ulaştığı değerler ile sınırlanabilir.
Çocukların aerobik dayanıklılık antrenmanlarına başlama yaşı konusunda araştırmacıları haklı görüşleri vardır. Shückler, Holman ve Ulmer’e aerobik kapasitenin on yaşına kadar antrenmana elverişli olması söz konusu değildir. Hatta, Fomin dayanıklılığı antrene edilebilirliğini daha da geç bir tarihe ertelemek gerektiğini savunmaktadır. Buna karşın Gürtler, Gartner ve Grosser’e göre aerobik dayanıklılık özelliğini eğitilebilirlik başlangıç yaşı sekizdir. (8)
CEMAL POLAT
Eskişehir Anadolu Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu
İnsan organizması hareket için yaratılmıştır,düzeni ona göre kurulmuştur.
Devinim insan doğasında var olan, onun gelişim ve değişiminde önemli rol oynayan bir öğedir. Bu yeteneğin üst sporsal verime ulaştırılması sensomotorik özelliklere bağlı olduğu gibi, bu özellikleri zamanında bilimsel bir spor eğitimine tabi tutulmasına da bağlıdır.
Çocuklarda, kondisyonlaşmanın önemli bir bileşeni olan aerobik dayanıklılık antrenmanlarıyla ilgili olarak bugün çok kesin veriler mevcut değildir.(9)
Geçlere ve çocuklara yönelik sporda metodik içerik ve yüklenme ilkeleri açısından belirgin farklılık olmasına rağmen, literatürde çocuk ve genç antrenmanları ayrılmamıştır.
Dayanıklılık , fizyolojik olarak aerobik ve anaerobik kapasite gibi organik parametrelerin ulaştığı değerler ile sınırlanabilir.
Çocukların aerobik dayanıklılık antrenmanlarına başlama yaşı konusunda araştırmacıları haklı görüşleri vardır. Shückler, Holman ve Ulmer’e aerobik kapasitenin on yaşına kadar antrenmana elverişli olması söz konusu değildir. Hatta, Fomin dayanıklılığı antrene edilebilirliğini daha da geç bir tarihe ertelemek gerektiğini savunmaktadır. Buna karşın Gürtler, Gartner ve Grosser’e göre aerobik dayanıklılık özelliğini eğitilebilirlik başlangıç yaşı sekizdir. (8)