binali
03-10-2008, 16:21
Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin Öğrenme Öğretme Sürecinde Entegrasyonunda Öğretmenlerin Durumu .
Bilgisayar, mikro elektronik ve telekomünikasyon üçlüsü olarak
nitelendirebileceğimiz Bilgi ve İletişim Teknolojilerindeki gelişmeler (BİT),
toplumdaki tüm alt sistemleri olduğu gibi eğitim sistemini de etkilemiştir.
Nitekim ISTE 1998 yılında öğrenciler, öğretmenler ve daha sonra yöneticiler için “Ulusal Eğitim Teknolojileri Standartları”nı geliştirmiştir. Öğrenciler için
geliştirilen standartlar, teknoloji ile ilgili temel kavram ve işlemleri bilme,
teknoloji kullanımı ile ilgili sosyal, etik ve insani konuları anlama, öğrenmeyi zenginleştirmede, iletişimde, araştırmada, problem çözme ve karar verme
becerilerinin gelişiminde teknolojiyi etkili olarak kullanma olarak ifade
edilirken; öğretmenler için geliştirilen standartlar da teknoloji ile ilgili temel
işlem ve kavramları bilme, teknoloji destekli öğrenme ortamları planlama,
tasarlama ve uygulama, öğrencinin öğrenmesini değerlendirmede teknoloji destekli farklı değerlendirme stratejilerini kullanma, mesleki gelişim için
teknolojik değişimleri takip etme ve bu konuda kendini geliştirme, teknoloji
kullanımı konusunda sosyal, etik, yasal ve insani konularla ilgili ilkeleri
sınıfta uygulama olarak ifade edilmektedir (ISTE, 2004).
DOWNLOAD (http://uploaded.to/?id=o0kpwo)
Bilgisayar, mikro elektronik ve telekomünikasyon üçlüsü olarak
nitelendirebileceğimiz Bilgi ve İletişim Teknolojilerindeki gelişmeler (BİT),
toplumdaki tüm alt sistemleri olduğu gibi eğitim sistemini de etkilemiştir.
Nitekim ISTE 1998 yılında öğrenciler, öğretmenler ve daha sonra yöneticiler için “Ulusal Eğitim Teknolojileri Standartları”nı geliştirmiştir. Öğrenciler için
geliştirilen standartlar, teknoloji ile ilgili temel kavram ve işlemleri bilme,
teknoloji kullanımı ile ilgili sosyal, etik ve insani konuları anlama, öğrenmeyi zenginleştirmede, iletişimde, araştırmada, problem çözme ve karar verme
becerilerinin gelişiminde teknolojiyi etkili olarak kullanma olarak ifade
edilirken; öğretmenler için geliştirilen standartlar da teknoloji ile ilgili temel
işlem ve kavramları bilme, teknoloji destekli öğrenme ortamları planlama,
tasarlama ve uygulama, öğrencinin öğrenmesini değerlendirmede teknoloji destekli farklı değerlendirme stratejilerini kullanma, mesleki gelişim için
teknolojik değişimleri takip etme ve bu konuda kendini geliştirme, teknoloji
kullanımı konusunda sosyal, etik, yasal ve insani konularla ilgili ilkeleri
sınıfta uygulama olarak ifade edilmektedir (ISTE, 2004).
DOWNLOAD (http://uploaded.to/?id=o0kpwo)