binali
26-02-2009, 22:20
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULLARINDA EĞİTİM HİZMETLERİ KALİTESİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER
Bir ülkenin geleceği, bilgi donanımlı, verimli, üretken, kısaca nitelikli olarak yetiştireceği genç nesillere bağlıdır. Bu niteliğin sadece eğitimle kazandırılacağı bir gerçektir. Eğitimin temel amacı, bireyi mümkün olan en yüksek mükemmeliyet düzeyine ulaştırmaktır (5). Eğitimin görevi ise, insana çevresinde olan değişmeleri karşılayabilecek nitelikte yeni davranışlar kazandırmak (9) veya var olan davranışları değiştirmektir (36).
Günümüzde okullar, eğitim sisteminin eğitim öğretim faaliyetlerinin organize bir şekilde
yürütülmesi amacıyla yapılandırılmış bir alt sistemidir (16). Genel olarak okullar, eğitim
hizmetlerinin bireye etkin bir biçimde sunulması amacıyla oluşturulan kurumlardır (28) ve aynı zamanda eğitim hizmetlerinin üretildiği ve sunulduğu yerdir (9). Eğitim sisteminin gelişmesi için göz önünde bulundurulması gereken en önemli faktörün kalite olduğu bir gerçektir (25). Kalite, insanların kendilerine sunulan ürün ve hizmetlerden bekledikleri özelliklerle ilgilidir (24). Eğitimde kalite kavramı birçok anlamı çağrıştıran bir ifadedir. En genel tanımıyla eğitimin kalitesi, eğitimin amaç ve işlevlerini gerçekleştirme veya başarma biçimi ve derecesi olarak kabul edilmektedir (29).
http://depositfiles.com/files/mf4u3ym01
Bir ülkenin geleceği, bilgi donanımlı, verimli, üretken, kısaca nitelikli olarak yetiştireceği genç nesillere bağlıdır. Bu niteliğin sadece eğitimle kazandırılacağı bir gerçektir. Eğitimin temel amacı, bireyi mümkün olan en yüksek mükemmeliyet düzeyine ulaştırmaktır (5). Eğitimin görevi ise, insana çevresinde olan değişmeleri karşılayabilecek nitelikte yeni davranışlar kazandırmak (9) veya var olan davranışları değiştirmektir (36).
Günümüzde okullar, eğitim sisteminin eğitim öğretim faaliyetlerinin organize bir şekilde
yürütülmesi amacıyla yapılandırılmış bir alt sistemidir (16). Genel olarak okullar, eğitim
hizmetlerinin bireye etkin bir biçimde sunulması amacıyla oluşturulan kurumlardır (28) ve aynı zamanda eğitim hizmetlerinin üretildiği ve sunulduğu yerdir (9). Eğitim sisteminin gelişmesi için göz önünde bulundurulması gereken en önemli faktörün kalite olduğu bir gerçektir (25). Kalite, insanların kendilerine sunulan ürün ve hizmetlerden bekledikleri özelliklerle ilgilidir (24). Eğitimde kalite kavramı birçok anlamı çağrıştıran bir ifadedir. En genel tanımıyla eğitimin kalitesi, eğitimin amaç ve işlevlerini gerçekleştirme veya başarma biçimi ve derecesi olarak kabul edilmektedir (29).
http://depositfiles.com/files/mf4u3ym01