Orijinalini görmek için tıklayınız : badmınton-masa tenısi
arkadaslar badmınton ve masa tenısı gunluklerını arıyorum.yardımıcı olursanız memnun oluurum.ıyı calışmalar
MASA TENİS EGZERSİZ GÜNLÜK PLANLARI VARMI ARKADAŞLAR
cellPadding=4 width=674 border=1>
vAlign=center width="28%" colSpan=2 height=23>
DERS
width="72%" colSpan=2 height=23>
BEDEN EĞİTİMİ
vAlign=center width="28%" colSpan=2 height=21>
SINIF
width="72%" colSpan=2 height=21>
7
vAlign=center width="28%" colSpan=2 height=22>
SÜRE
width="72%" colSpan=2 height=22>
40 Dakika
vAlign=center width="28%" colSpan=2 height=22>
ÖĞRENME ALANI
width="72%" colSpan=2 height=22>
Hareket Bilgi ve Becerileri
vAlign=center width="28%" colSpan=2 height=23>
ALT ÖĞRENME ALANI
width="72%" colSpan=2 height=23>
Sportif Hareket Bilgi ve Becerileri
vAlign=center width="28%" height=24>
TEMEL BECERİLER
vAlign=center width="72%" colSpan=3 height=24>
Problem çözme becerisi, iletişim becerisi, karar verme becerisi, girişimcilik becerisi, gözlem becerisi, mekânı algılama becerisi
vAlign=center width="28%" height=39>
KAZANIMLAR
vAlign=center width="72%" colSpan=3 height=39>
<DIR>
ü1 Seçili spor dalına özgü hareketleri artan bir doğrulukta sergiler
ü2 Seçili spora özgü fiziksel etkinliklerde ısınma ve soğuma hareketleri yapar.
ü3 Seçili spor dallarını yaparken spor dalına özgü ilke ve kuralları uygular.
ü4 Farklı durumlara uygun hücum ve savunma stratejileri geliştirir.
ü5 Sportif etkinliklerle ilgili kavramları bilir.</DIR>
vAlign=center width="28%" height=27>
ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
vAlign=center width="72%" colSpan=3 height=27>
Anlatım, soru yanıt, gösteri, komut, alıştırma.
vAlign=center width="28%">
KULLANILAN EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ ARAÇ VE GEREÇLER
vAlign=center width="72%" colSpan=3>
Spor giysileri vb.
vAlign=center width="28%" height=27>
DERS ALANI:
vAlign=center width="72%" colSpan=3 height=27>
Okul Bahçesi
vAlign=center width="28%" colSpan=3 height=27>
GÜVENLİK ÖNLEMLERİ
vAlign=center width="72%" height=27>
Öğrenciler ders işlemede açıklanan kurallara uyarlar, öğretmen tehlikesizce ders işler ve yanında sağlık çantası bulundurur.
vAlign=center colSpan=4 height=19>
ÖĞRENME-ÖĞRETME SÜRECİ
vAlign=center width="28%" colSpan=3 height=318>
<DIR>
• Dikkati Çekme
• Güdüleme
• Gözden Geçirme
• Derse Geçiş
• Bireysel Öğrenme Etkinlikleri (Ödev, deney, problem çözme vb.)
• Grupla Öğrenme Etkinlikleri (Proje, gezi, gözlem vb.)
• Özet</DIR>
vAlign=center width="72%" height=318>
Teorik Bilgi: Yarım daire yarım daire şeklinde sıralanan öğrencilere; 1. Badminton oyun kuralları ve malzemeler hakkında bilgiler verilir; Sayı, set ve maç kazanma durumları, servis hakkı, saha ve servis seçimi, saha değişimi, maçı yöneten hakem sayısı ve saha ve malzeme hakkında bilgiler verilir. 2. Sayı kaybetme ve sayı kazanma durumları anlatılır. 3. Masa, file ve top ebatları hakkında bilgiler verilir.
1. Öğrencilerin ikişerli olarak eşleşmeleri istenir. Eşler birbirinden 5-6 metre mesafede yerleşirler.
2. Raket tutuşu ve temel duruş pozisyonu öğrenciler gösterilir. Öğrenciler kontrol edilerek yapılan hataların düzeltilmesi istenir.
3. Öğrencilere raket tutma teknikleri ile ilgili bilgiler verilir.
4. Topsuz olarak temel duruş pozisyonu içinde sağa ve sola raket sallama çalışması yaptırılır.
5. Top ve raket sayısına göre oluşturulan gruplarda top saydırma oyunu oynatılır.
6. Forehand ve backhand vuruş tekniklerinde, tutuş ve hareket tarzları gösterildikten sonra, top saydırma oyununa devam edilir.
7. Öğrencilerin eşleşmeleri sağlandıktan sonra, kısa mesafe içinde, karşılıklı olarak paslaşma çalışması yapmaları sağlanır.
8. Alıştırmalara yarışma şeklinde devam edilir.
vAlign=center width="28%" colSpan=3 height=58>
<DIR>
• Değerlendirme</DIR>
vAlign=center width="72%" height=58>
<DIR>
ü1 Badminton oyun kurallarıyla ilgili sorular sorularak geri bildirim alınmaya çalışılır.
ü2 Forehand ve backhand tekniğinin birkaç öğrenci tarafından gösterilmesi istenir. </DIR>
Ders/Sınıf Öğretmeni Uygundur...../..../....
Okul Müdürü
BEDEN EĞİTİMİ DERS PLÂNI
cellPadding=4 width=674 border=1>
vAlign=center width="28%" colSpan=2 height=23>
DERS
width="72%" colSpan=2 height=23>
BEDEN EĞİTİMİ
vAlign=center width="28%" colSpan=2 height=21>
SINIF
width="72%" colSpan=2 height=21>
7
vAlign=center width="28%" colSpan=2 height=22>
SÜRE
width="72%" colSpan=2 height=22>
40 Dakika
vAlign=center width="28%" colSpan=2 height=22>
ÖĞRENME ALANI
width="72%" colSpan=2 height=22>
Hareket Bilgi ve Becerileri
vAlign=center width="28%" colSpan=2 height=23>
ALT ÖĞRENME ALANI
width="72%" colSpan=2 height=23>
Sportif Hareket Bilgi ve Becerileri
vAlign=center width="28%" height=24>
TEMEL BECERİLER
vAlign=center width="72%" colSpan=3 height=24>
Problem çözme becerisi, iletişim becerisi, karar verme becerisi, girişimcilik becerisi, gözlem becerisi, mekânı algılama becerisi
vAlign=center width="28%" height=39>
KAZANIMLAR
vAlign=center width="72%" colSpan=3 height=39>
<DIR>
ü1 Seçili spor dalına özgü hareketleri artan bir doğrulukta sergiler
ü2 Seçili spora özgü fiziksel etkinliklerde ısınma ve soğuma hareketleri yapar.
ü3 Seçili spor dallarını yaparken spor dalına özgü ilke ve kuralları uygular.
ü4 Farklı durumlara uygun hücum ve savunma stratejileri geliştirir.
ü5 Sportif etkinliklerle ilgili kavramları bilir.</DIR>
vAlign=center width="28%" height=27>
ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
vAlign=center width="72%" colSpan=3 height=27>
Anlatım, soru yanıt, gösteri, komut, alıştırma.
vAlign=center width="28%">
KULLANILAN EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ ARAÇ VE GEREÇLER
vAlign=center width="72%" colSpan=3>
Spor giysileri vb.
vAlign=center width="28%" height=27>
DERS ALANI:
vAlign=center width="72%" colSpan=3 height=27>
Okul Bahçesi
vAlign=center width="28%" colSpan=3 height=27>
GÜVENLİK ÖNLEMLERİ
vAlign=center width="72%" height=27>
Öğrenciler ders işlemede açıklanan kurallara uyarlar, öğretmen tehlikesizce ders işler ve yanında sağlık çantası bulundurur.
vAlign=center colSpan=4 height=19>
ÖĞRENME-ÖĞRETME SÜRECİ
vAlign=center width="28%" colSpan=3 height=318>
<DIR>
• Dikkati Çekme
• Güdüleme
• Gözden Geçirme
• Derse Geçiş
• Bireysel Öğrenme Etkinlikleri (Ödev, deney, problem çözme vb.)
• Grupla Öğrenme Etkinlikleri (Proje, gezi, gözlem vb.)
• Özet</DIR>
vAlign=center width="72%" height=318>
1. Öğrencilerin ikişerli olarak eşleşmeleri istenir. Eşler birbirinden 5-6 metre mesafede yerleşirler. (Şekil 11)
Şekil 1: Bedmintonda servis çalışması
2. Öğrenciler karşılıklı olarak yüksek servis tekniğinde, birbirlerine atışlar yaparlar:
- Yüksek serviste amacın; topu arka çizgi üzerine düşürmek olduğu söylenir.
- Öğrencilere, yüksek servis tekniğinde, vuruşun ilk bölümünde vücut ağırlığının sol ayak üzerinde olması gerektiği, ağırlığın sağ ayak üzerine aktarılırken de sağ ayak topuğu yerden kaldırılarak sağ diz ve kalçanın öne doğru getirilmesi gerektiği söylenir.
- Vuruş kolunun geriye uzanmasında, sol kolun öne doğru açılmasıyla da, topun raket yoluna bırakılması ve vuruş kolunu içe döndürerek vuruş yapılması gerektiği söylenir.
3. Yüksek servis çalışması yeterince tekrar ettirilirken, öğrenciler kontrol edilerek yapılan yanlışların düzeltilmesi sağlanır.
4. Çalışmaya kısa servis tekniğinin öğretilmesiyle devam edilir.
- Kısa servis tekniğinin de yüksek servis tekniğiyle aynı olduğu söylenir.
- Kısa serviste amacın; topu ön servis çizgisi üzerine düşürmek olduğu söylenir.
5. Sahanın iki tarafına karşılıklı olarak geçirilen öğrencilere, çalışılan servis teknikleri sırayla uygulatılır. Öğrenciler kontrol edilerek yapılan yanlışların düzeltilmesi sağlanır.
6. File üzerinde topu yere düşürmeden yüksek servis yarışması yaptırılır.
vAlign=center width="28%" colSpan=3 height=58>
<DIR>
• Değerlendirme</DIR>
vAlign=center width="72%" height=58>
<DIR>
ü1 Yüksek ve kısa servis tekniğini en iyi uygulayan birkaç öğrenciden örnek olarak göstermeleri istenir. </DIR>
Ders/Sınıf Öğretmeni Uygundur...../..../....
<DIR>
<DIR>
<DIR>
<DIR>
<DIR>
<DIR>
<DIR>
<DIR>
<DIR>
<DIR>
<DIR>
<DIR>
<DIR>
<DIR>
<DIR>
<DIR>
<DIR>
<DIR>
<DIR>
<DIR>
Okul Müdürü </DIR></DIR></DIR></DIR></DIR></DIR></DIR></DIR></DIR></DIR></DIR></DIR></DIR></DIR></DIR></DIR></DIR></DIR></DIR></DIR>
cellPadding=4 width=674 border=1>
vAlign=center width="28%" colSpan=2 height=23>
DERS
width="72%" colSpan=2 height=23>
BEDEN EĞİTİMİ
vAlign=center width="28%" colSpan=2 height=21>
SINIF
width="72%" colSpan=2 height=21>
7
vAlign=center width="28%" colSpan=2 height=22>
SÜRE
width="72%" colSpan=2 height=22>
40 Dakika
vAlign=center width="28%" colSpan=2 height=22>
ÖĞRENME ALANI
width="72%" colSpan=2 height=22>
Hareket Bilgi ve Becerileri
vAlign=center width="28%" colSpan=2 height=23>
ALT ÖĞRENME ALANI
width="72%" colSpan=2 height=23>
Sportif Hareket Bilgi ve Becerileri
vAlign=center width="28%" height=24>
TEMEL BECERİLER
vAlign=center width="72%" colSpan=3 height=24>
Problem çözme becerisi, iletişim becerisi, karar verme becerisi, girişimcilik becerisi, gözlem becerisi, mekânı algılama becerisi
vAlign=center width="28%" height=39>
KAZANIMLAR
vAlign=center width="72%" colSpan=3 height=39>
<DIR>
ü1 Seçili spor dalına özgü hareketleri artan bir doğrulukta sergiler
ü2 Seçili spora özgü fiziksel etkinliklerde ısınma ve soğuma hareketleri yapar.
ü3 Seçili spor dallarını yaparken spor dalına özgü ilke ve kuralları uygular.
ü4 Farklı durumlara uygun hücum ve savunma stratejileri geliştirir.
ü5 Sportif etkinliklerle ilgili kavramları bilir.</DIR>
vAlign=center width="28%" height=27>
ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
vAlign=center width="72%" colSpan=3 height=27>
Anlatım, soru yanıt, gösteri, komut, alıştırma.
vAlign=center width="28%">
KULLANILAN EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ ARAÇ VE GEREÇLER
vAlign=center width="72%" colSpan=3>
Spor giysileri vb.
vAlign=center width="28%" height=27>
DERS ALANI:
vAlign=center width="72%" colSpan=3 height=27>
Okul Bahçesi
vAlign=center width="28%" colSpan=3 height=27>
GÜVENLİK ÖNLEMLERİ
vAlign=center width="72%" height=27>
Öğrenciler ders işlemede açıklanan kurallara uyarlar, öğretmen tehlikesizce ders işler ve yanında sağlık çantası bulundurur.
vAlign=center colSpan=4 height=19>
ÖĞRENME-ÖĞRETME SÜRECİ
vAlign=center width="28%" colSpan=3 height=318>
<DIR>
• Dikkati Çekme
• Güdüleme
• Gözden Geçirme
• Derse Geçiş
• Bireysel Öğrenme Etkinlikleri (Ödev, deney, problem çözme vb.)
• Grupla Öğrenme Etkinlikleri (Proje, gezi, gözlem vb.)
• Özet</DIR>
vAlign=center width="72%" height=318>
Teorik Bilgi: İkişerli olarak yarım daire şeklinde sıralanmış olan öğrencilere, forehand ve backhand vuruş teknikleri ile ilgili bilgiler verilir; konuyla ilgili çeşitli sorular sorularak geri bildirim alınmaya çalışılır.
1. Öğrencilerin eşleştikten sonra 8-9 metre mesafede karşılıklı olarak sıralanmaları sağlanır.
2. Forehand (el üstü) vuruş teknikleri anlatılarak gösterilir.
3. İkişerli olarak karşılıklı yerleşen öğrencilerden forehand vuruş tekniğiyle paslaşmaları istenir. Öğrenciler gözlemlenerek yapılan yanlışların düzeltilmesi sağlanır.
4. Forehand ve backhand (el üstü) vuruş tekniği öğrencilerin karşılıklı ve karışık olarak çalışmalarıyla devam ettirilir.
5. Öğrencilerin büyükçe bir daire -onar kişilik- oluşturmaları istenir. Oluşturulan dairede öğrenilen tekniklerin uygulaması yaptırılır.
6. Dairedeki çalışma yarışma şekline dönüştürülür: Hatalı veya kötü pas veren veya karşılayamayan öğrenci oyun dışı kalır. Yarışma iki öğrenci kalana kadar devam ettirilir.
vAlign=center width="28%" colSpan=3 height=58>
<DIR>
• Değerlendirme</DIR>
vAlign=center width="72%" height=58>
<DIR>
ü1 Forehand vuruş tekniklerini en iyi uygulayan birkaç gruptan paslaşarak göstermeleri istenir. </DIR>
Ders/Sınıf Öğretmeni Uygundur...../..../....
Okul Müdürü
BEDEN EĞİTİMİ DERS PLÂNI
cellPadding=4 width=674 border=1>
vAlign=center width="28%" colSpan=2 height=23>
DERS
width="72%" colSpan=2 height=23>
BEDEN EĞİTİMİ
vAlign=center width="28%" colSpan=2 height=21>
SINIF
width="72%" colSpan=2 height=21>
7
vAlign=center width="28%" colSpan=2 height=22>
SÜRE
width="72%" colSpan=2 height=22>
40 Dakika
vAlign=center width="28%" colSpan=2 height=22>
ÖĞRENME ALANI
width="72%" colSpan=2 height=22>
Hareket Bilgi ve Becerileri
vAlign=center width="28%" colSpan=2 height=23>
ALT ÖĞRENME ALANI
width="72%" colSpan=2 height=23>
Sportif Hareket Bilgi ve Becerileri
vAlign=center width="28%" height=24>
TEMEL BECERİLER
vAlign=center width="72%" colSpan=3 height=24>
Problem çözme becerisi, iletişim becerisi, karar verme becerisi, girişimcilik becerisi, gözlem becerisi, mekânı algılama becerisi
vAlign=center width="28%" height=39>
KAZANIMLAR
vAlign=center width="72%" colSpan=3 height=39>
<DIR>
ü1 Seçili spor dalına özgü hareketleri artan bir doğrulukta sergiler
ü2 Seçili spora özgü fiziksel etkinliklerde ısınma ve soğuma hareketleri yapar.
ü3 Seçili spor dallarını yaparken spor dalına özgü ilke ve kuralları uygular.
ü4 Farklı durumlara uygun hücum ve savunma stratejileri geliştirir.
ü5 Sportif etkinliklerle ilgili kavramları bilir.</DIR>
vAlign=center width="28%" height=27>
ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
vAlign=center width="72%" colSpan=3 height=27>
Anlatım, soru yanıt, gösteri, komut, alıştırma.
vAlign=center width="28%">
KULLANILAN EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ ARAÇ VE GEREÇLER
vAlign=center width="72%" colSpan=3>
Spor giysileri vb.
vAlign=center width="28%" height=27>
DERS ALANI:
vAlign=center width="72%" colSpan=3 height=27>
Okul Bahçesi
vAlign=center width="28%" colSpan=3 height=27>
GÜVENLİK ÖNLEMLERİ
vAlign=center width="72%" height=27>
Öğrenciler ders işlemede açıklanan kurallara uyarlar, öğretmen tehlikesizce ders işler ve yanında sağlık çantası bulundurur.
vAlign=center colSpan=4 height=19>
ÖĞRENME-ÖĞRETME SÜRECİ
vAlign=center width="28%" colSpan=3 height=318>
<DIR>
• Dikkati Çekme
• Güdüleme
• Gözden Geçirme
• Derse Geçiş
• Bireysel Öğrenme Etkinlikleri (Ödev, deney, problem çözme vb.)
• Grupla Öğrenme Etkinlikleri (Proje, gezi, gözlem vb.)
• Özet</DIR>
vAlign=center width="72%" height=318>
1. Öğrencilerin eşleştikten sonra 8-10 metre mesafede karşılıklı olarak sıralanmaları sağlanır. Backhand vuruş teknikleri anlatılarak gösterilir; teknik hareketlerin birkaç kişi tarafından tekrar edilmesi sağlanır. Bütün öğrenciler tarafından tekrar edilmesi istenirken, öğrenciler gözlemlenir ve yapılan hataların düzeltilmesi sağlanır.
2. İkişerli olarak karşılıklı yerleşen öğrencilerden forehand vuruş tekniğiyle paslaşmaları istenir. Tekrar edilmesi istenirken, öğrenciler gözlemlenerek yapılan yanlışların düzeltilmesi sağlanır.
3. Alıştırma 3'teki çalışmaya backhand vuruş çalışması olarak devam ettirilir.
4. Öğrencilerden, forehand ve backhand vuruş tekniğini karşılıklı ve karışık yapmaları sağlanır.
5. Forehand ve backhand vuruş tekniği çalışmasına, oluşturulan onar kişilik dairelerde devam edilir.
6. Dairedeki çalışmalar öğrenilen tüm tekniklerin kullanılması şeklinde yarışma haline dönüştürülür: Hatalı veya kötü pas veren veya karşılayamayan öğrenci oyun dışı kalır. Yarışma iki öğrenci kalana kadar devam ettirilir.
7. Öğrenilen vuruş tekniklerinin file üstünde karşılıklı olarak yapılması istenir. Öğrenciler gözlemlenerek yapılan hataların düzeltilmesi sağlanır. Bu çalışma yarıma şekline sokulur.
enjoyment333
04-12-2007, 20:21
tşkler sayın hocam
Siz yeterki isteyin arkadaşlar. Ne isterseniz geliyor. sağolasın paylaşımcı belloni. fakat isteyen osedos gibi arkadaşlar neden dönüp de istediğine bakmaz ben anlamıyorum... anlayan varsa lütfen bana anlatıversin!!!!!
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.