proksi
09-11-2011, 22:24
ATATÜRK'E GÖRE TÜRK MİLLİ EĞİTİMİNİN HEDEFLERİ
Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nin güçlü ve çağdaş olması, Türk toplumunun medeni ve müreffeh bir hayat tarzına kavuşması, ancak kendini tanımasıyla ve diğer ülkelerin gelişmişlik sıralamasındaki yeriyle mümkündür.
Çağdaş ve güçlü bir Türkiye olmak için yapılan inkılapların kökleşmesi ve meyvelerini vermesinde eğitimin birinci derecede rol oynadığı bilinmektedir. Eğitimde; her zaman çağdaş ölçülere uyulduğu, ilmihedefler gözetilerek yapıldığı ve arzulanan maksat doğrultusunda planlandığı taktirde istenen sonuçlar elde edilebilir. İnsanın kendini ve çevresini tanıması, varlığını koruması ve gelişmelerin gerisinde kalmamak için ilerlemesinin gereğine inanması yeterli değildir. Bu hasletlerin hayata geçirilebilmesi için, temelde var olan melekelerin eğitimle geliştirilip eyleme geçirilmesi gerekir.
Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nin güçlü ve çağdaş olması, Türk toplumunun medeni ve müreffeh bir hayat tarzına kavuşması, ancak kendini tanımasıyla ve diğer ülkelerin gelişmişlik sıralamasındaki yeriyle mümkündür.
Çağdaş ve güçlü bir Türkiye olmak için yapılan inkılapların kökleşmesi ve meyvelerini vermesinde eğitimin birinci derecede rol oynadığı bilinmektedir. Eğitimde; her zaman çağdaş ölçülere uyulduğu, ilmihedefler gözetilerek yapıldığı ve arzulanan maksat doğrultusunda planlandığı taktirde istenen sonuçlar elde edilebilir. İnsanın kendini ve çevresini tanıması, varlığını koruması ve gelişmelerin gerisinde kalmamak için ilerlemesinin gereğine inanması yeterli değildir. Bu hasletlerin hayata geçirilebilmesi için, temelde var olan melekelerin eğitimle geliştirilip eyleme geçirilmesi gerekir.