PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 2008-2009 Beden Eğitimi 5. Sınıf Yıllık Planı


webmaster
30-08-2008, 18:33
2008-2009 Beden Eğitimi 5. Sınıf Yıllık Planı





http://www.bedenegitimi.gen.tr/indir.gif (http://www.bedenegitimi.gen.tr/upload/2008-2009/beden_egitimi_yillik_planlar/5_sinif_bedenegitimi_yillik_plan.rar)



Bu yıllık planın günlük planı için tıklayınız... (http://www.bedenegitimi.gen.tr/forum/forum_posts.asp?TID=5885&get=last#28100)






Açıklama:
- Yıllık planlarla günlük planlar birbirini tutmaktadır.
- Yıllık planda tüm kazanımlara yer verildi.
- Yıllık planlar tüm okullarda rahatlıkla kullanılabilir.
- Yıllık planlarda hava şartları göz önünde bulunduruldu.
- Yıllık planlarda resmi tatiller ve bayramlara dikkat edildi.
- Yıllık planda konular açık ve net bir şekilde belirtildi.
- Yıllık planlar ilk bakışta aynı gibi gözükmektedir, aynısı değildir konular sınıf sınıfyükseltildi. yıllık plan sınıflar arasında incelendiğinde fak edilmektedir, günlük planlar incelendiğinde daha iyi fark edilmektedir.
- Yıllık planlar yaklaşık olarak 6 sayfa
- Yıllık planlar 4.5. aynı konuları aynı haftalara, 6.7.8 de aynı konuları aynı haftalara yerleştirdim. Sizlere kolaylık olsun diye. İsteyen arkadaşlarım bunların yerlerini kopyala yapıştır metoduyla değiştirebilir.
- Günlük planlarda görselliğe önem verildi.
- Günlük planlar çok açıklayıcı bir şekilde hazırlandı.
- Günlük planyıllık planın aynısıdır.
- Günlük planlarda egzersizlere ve oyunlara yer verildi.
- Günlük planlar yaklaşık olarak 60 sayfa



- Sizlerden tek isteğim 32 bini aşkın üyesi olan bu sitemize sahip çıkalım.

- Yeni Eğitim-Öğretim yılı hepimize hayırlı olsun.


Kerem BALYEMEZ
www.bedenegitimi.gen.tr (http://www.bedenegitimi.gen.tr/)
Türkiye'nin Beden Eğitimi ve SPor Portalı

hagi20200
01-09-2008, 15:47
teşekkür ederim sayın hocam

muallim2
01-09-2008, 18:40
teşekkürler. ellerinize sağlık.

bani
02-09-2008, 00:00
smileys/smiley17.gif teşekkür ederim hocam ellerine sağlık!

osedos
02-09-2008, 15:26
yuregıne emeğine saglık sayın hocam

kucuker
02-09-2008, 19:11
elinize sağlık teşekkürler

tulin
04-09-2008, 18:52
Ellerinize sağlık cok tesekkürler

hasanbas52
04-09-2008, 22:15
eyvallah hocam mükemmel hazırlamışsın tecrübe vebilginize hayran olmamak mümkün değil

mişey
05-09-2008, 13:13
kerem hocam ellerine sağlık

sezginalev
05-09-2008, 15:03
eline sağlık kerem hocam hem günlüğün hemde yıllık planın aynı linkte vermiş olman mükemmel.Teşekkürler

hat64
08-09-2008, 16:19
teşekkürler Kerem hocam. sağolun, varolun, istekleriniz en iyi şekilde gerçekleşsin.

kirazmet
09-09-2008, 00:09
emeginize saglık hocam

talayhan
09-09-2008, 08:42
kerem baba büyüksünhttp://www.bedenegitimi.gen.tr/forum/smileys/smiley16.gif

burçak
10-09-2008, 22:52
teşekkür ederiz kerem hocam emeginize saglık....

mehmet_civ
12-09-2008, 00:32
kardeş teşekkür ederim ama bu planda bir hata var diyorum.bu konuyu seninle daha öne konuştuk ve sen beni bir hatadan çevirmiştin.4.ve 5.sınıfta branş yok demiştik ama görüyorumki 5.sınıf planında branş var.Benim haberdar olmadığım gelişmelermi oldu....

hat64
12-09-2008, 00:42
hocam bu konuda kerem hocaya soru sorulmuştu. soru ve yanıtları aşağıda. kerem hoca yine yanıt verecektir..






Kerem hocam ellerinize sağlık planlar harika ötesi olmuş.http://www.bedenegitimi.gen.tr/forum/smileys/smiley32.gifÇok emek harcadığınız planların güzelliğinden ve özeninden belli oluyor.http://www.bedenegitimi.gen.tr/forum/smileys/smiley20.gif
Planlarda bazı eksiklikler (tam olarak eksiklik denemez ama) gördüm ve bunları paylaşma ihtiyacı hissettim. Lütfen yanlış anlamayın bunları belirtirkende kesinlikleemeğinize saygısızlık etmek veya sizi karalamak amacıyla yazmıyorum.
http://www.bedenegitimi.gen.tr/forum/smileys/smiley37.gifBunlar:
1-) Tatil olan bayram haftalarınıda planlarda göstermişsiniz
Ramazan bayramı EKİM'in 1. haftası (29 Eylül- 3 Ekim)
Kurban bayramı ARALIK'ın 2. haftası (8-12 Aralık)
Bence bu haftalar plandan çıkarılmalı veya tatil olduğu yazılmalı
2-) 4. ve 5. sınıf planları sanki 2. kademeninki gibi olmuş yani özelleşmiş hareket bilgi ve becerilerden çok sportif bilgi ve becerileri (spor branşları) konuları alınmış.

Hocam amacım sadece merakımı gidermek ve yanlışım varsa düzeltmek. Bu konuda beni bilgilendirirseniz sevinirim. TEŞEKKÜRLER.http://www.bedenegitimi.gen.tr/forum/smileys/smiley1.gif



Hocam çok teşekkür ederiz. Ancak dikkatimi şu çekti.Beden eğitimi dersi ilköğretim programı kitapçığındaki etkinliklerin çoğu planlarda kullanılmamış.İlerde bu durum bize herhangi bir sorun yaratırmı.beni bu konuda bilgilendirirseniz çok sevinirim.








teşekkür ederim hocam. eleştireye her zaman açığız. Sizler şöyle cevap vereyim.

1- Tatilleri neden almadın vallahi daha önceki yıllarda bu hükemet bir güne bile tatil vermediği için güvenemedim ve o haftaları konu yazdım. Çok basit bir hareketle orası silinie tatil yazılır diye düşündüm.

2- ferol74 hocamada yanıt olsun. ilköğretim 4.5. sınıfların hayat bilgisi, matematik vb. gibi derslerinin konularıda aynı. Beden bu yüzden konuları aynı tuttum. Konularda kılavuzdaki etkinlikleri alacağız diye bir şey yok. onlara orada örnek olarak erilmiştir. istediğiniz şekilde etkinlik yapabiliriz. Daha önce Cenk temel ile yaptığımız röportajda tabiki takım sporlarını alabilrisiniz demişti. bende diğer akzanımları araştırdım ve olabilir kanısına vardı. Zaten mantılı düşündüğümüzde biz 4.5. sınıflardan okul takımı çıkartıyoruz. futbol olsun, basketbol olsun vb. o zaman bu branşlarda nasıltakım çıkaracağız?


4-5. sınıflarda özelleşmiş hareket bilgi ve becerileri başlığına ait çizelge şu şekildedir:<?:NAMESPACE PREFIX = O /><?:NAMESPACE PREFIX = O />

medium none; medium none; medium none; medium none; mso-border-alt: solid text .5pt; 0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-border-insideh: .5pt solid text; mso-border-insidev: .5pt solid text" border=1 ="MsonormalTable">

0;
5.4pt; 5.4pt; 0cm; WIDTH: 128.15pt; 0cm; mso-border-alt: solid text .5pt; transparent: " width=171>
Özelleşmiş Hareket Bilgi ve Becerileri

5.4pt; 5.4pt; BORDER-LEFT- #f4f8fc; 0cm; WIDTH: 336.2pt; 0cm; mso-border-alt: solid text .5pt; transparent: ; mso-border-left-alt: solid text .5pt" width=448>

Basamaklar
1">
5.4pt; 5.4pt; 0cm; WIDTH: 128.15pt; BORDER-TOP- #f4f8fc; 0cm; mso-border-alt: solid text .5pt; transparent: ; mso-border-top-alt: solid text .5pt" width=171>
1. Vücut Yönetimi *
Çeşitli durum ve hallerde vücudun kontrolü için gereklidir. Çabukluk, koordinasyon, denge ve esnekliğin bütünleşmesini gerektirir.

5.4pt; 5.4pt; BORDER-LEFT- #f4f8fc; 0cm; WIDTH: 336.2pt; BORDER-TOP- #f4f8fc; 0cm; mso-border-alt: solid text .5pt; transparent: ; mso-border-left-alt: solid text .5pt; mso-border-top-alt: solid text .5pt" width=448>
1. Geri dönme etkinlikleri
2. Araç-gereçlerin güvenli kullanımı
3. Cimnastik denge aletinde etkinlikler
4. Çeşitli yükseklikteki nesnelerin üzerinden atlama hareketleri
5. Merdiven etkinlikleri
6. Cimnastik barındaki etkinlikler
7. Bireysel minderdeki hareketler (her öğrencinin ayrı ayrı minder, küçük halı, hasır vb. üzerinde yaptığı hareketler)
8. Lastik ip kullanılarak yapılan etkinlikler
9. Tekerlekli paten vb. araçlarla yapılan hareketler
2">
5.4pt; 5.4pt; 0cm; WIDTH: 128.15pt; BORDER-TOP- #f4f8fc; 0cm; mso-border-alt: solid text .5pt; transparent: ; mso-border-top-alt: solid text .5pt" width=171>
2. Ritmik Hareketler
Halk oyunları ve dansların temelini teşkil ederler.
5.4pt; 5.4pt; BORDER-LEFT- #f4f8fc; 0cm; WIDTH: 336.2pt; BORDER-TOP- #f4f8fc; 0cm; mso-border-alt: solid text .5pt; transparent: ; mso-border-left-alt: solid text .5pt; mso-border-top-alt: solid text .5pt" width=448>
1. Temel ritimler
2. Yaratıcı ritimler
3. Halk oyunları/ halk dansları
4. Halk oyunlarında ilerleme
5. Salon danslarına giriş
HEIGHT: 141.4pt; mso-yfti-irow: 3">
5.4pt; 5.4pt; 0cm; WIDTH: 128.15pt; BORDER-TOP- #f4f8fc; 0cm; HEIGHT: 141.4pt; mso-border-alt: solid text .5pt; transparent: ; mso-border-top-alt: solid text .5pt" width=171>
3. Cimnastik
Cimnastik’teki temel becerilerin geliştirilmesi ana amaçtır. Bu yolla esneklik, çabukluk, denge, kuvvet ve vücut kontrolü artırılır. Yuvarlanma, denge becerileri, el ve el-baş dengeleri ve düşüş becerileri gibi özelleşmiş devinişsel beceriler bu etkinlikler yoluyla öğrenilir.
5.4pt; 5.4pt; BORDER-LEFT- #f4f8fc; 0cm; WIDTH: 336.2pt; BORDER-TOP- #f4f8fc; 0cm; HEIGHT: 141.4pt; mso-border-alt: solid text .5pt; transparent: ; mso-border-left-alt: solid text .5pt; mso-border-top-alt: solid text .5pt" width=448>
1. Temel cimnastik duruşları: çömelik duruş, düz bank, düz cephe, engel oturuşu, yan cephe, ters cephe, ritmik duruş, öne hamle duruşu, yana hamle duruşu, kartal duruşu, planör, dizüstü planör, mum duruşu, çakı, yarım çakı, ters bank, uzun oturuş, açık bacak oturuş, uçak duruşu vb.
2. Serbest cimnastik
§ Yuvarlanmalar: öne düz yuvarlanma, öne adımlı yuvarlanma, öne açık bacak yuvarlanma, geri düz yuvarlanma, geri adımlı yuvarlanma, geri açık bacak yuvarlanma vb.
§ Dengeler: el dengesi, el-baş dengesi, el-baş dengesi açık bacak, çember vb.
§ Yaylanmalar: baş yaylanması vb.
4">
5.4pt; 5.4pt; 0cm; WIDTH: 128.15pt; BORDER-TOP- #f4f8fc; 0cm; mso-border-alt: solid text .5pt; transparent: ; mso-border-top-alt: solid text .5pt" width=171>
4. Bireysel ve Eşli Mücadeleler
İşbirliği içinde davranmayı amaçlar. Bireysel mücadele becerileri öğrencilere kendi kuvvetini, çabukluğunu ve dengesini sınama fırsatı verir. Grup mücadele becerileri ise işbirliği, yarışma ve sportmenlik gibi sosyal becerilerin öğretilmesinde öğrenciye fırsatlar verir.
5.4pt; 5.4pt; BORDER-LEFT- #f4f8fc; 0cm; WIDTH: 336.2pt; BORDER-TOP- #f4f8fc; 0cm; mso-border-alt: solid text .5pt; transparent: ; mso-border-left-alt: solid text .5pt; mso-border-top-alt: solid text .5pt" width=448>


1. Nesne kullanarak, taşıyarak yapılan grup yarışları
· Çizgide yapılan grup yarışları
· Geri dönen topla yapılan takım yarışları (çeşitli şekillerde topun aktarılarak oynandığı oyunlar)
· Dairesel şekillerde topu aktarma yarışları
· Karışık yarışlar

2. Bireysel mücadele etkinlikleri

HEIGHT: 3.5pt; mso-yfti-irow: 5;
5.4pt; 5.4pt; 0cm; WIDTH: 128.15pt; BORDER-TOP- #f4f8fc; 0cm; HEIGHT: 3.5pt; mso-border-alt: solid text .5pt; transparent: ; mso-border-top-alt: solid text .5pt" width=171>
5. Oyun
Sosyal becerileri geliştirmek için uygun etkinliklerdir.

5.4pt; 5.4pt; BORDER-LEFT- #f4f8fc; 0cm; WIDTH: 336.2pt; BORDER-TOP- #f4f8fc; 0cm; HEIGHT: 3.5pt; mso-border-alt: solid text .5pt; transparent: ; mso-border-left-alt: solid text .5pt; mso-border-top-alt: solid text .5pt" width=448>
1. Oyunları değerlendirme
2. Oyunları değiştirme
3. İşbirliği ve dayanışma
4. Güvenlik
5. Oyunların seçimi
6. Karışık saha oyunları

bu 4. madde zaten takım sporlarının kullanıması gerektini vurgulamaktadır.

4. Bireysel ve Eşli Mücadeleler
İşbirliği içinde davranmayı amaçlar. Bireysel mücadele becerileri öğrencilere kendi kuvvetini, çabukluğunu ve dengesini sınama fırsatı verir. Grup mücadele becerileri ise işbirliği, yarışma ve sportmenlik gibi sosyal becerilerin öğretilmesinde öğrenciye fırsatlar verir.


Çalışmalarınızda başarılar dilerim.

mehmet_civ
12-09-2008, 00:50
hocam çok teşekkür ederim...ama tam ikna olamadım..geçen yıl branşa yönelik plan uyguladım.yine bir akşam kerem beyle konuşurken,4.5. sınıfta branş yok oyun(etkinlikler) var demişti.Ve dönem ortasında planları değiştirmiştik.Şimdi tam aksi oldu....

webmaster
12-09-2008, 01:19
HocamCenk TEMEL ile röportajımızda 4.5. sınıflarda oyundan ibaret olmadığını söylemişti. Ondan sonra kazanımlarıda inceledikten sonra konularada yer verileceği kanısına vardım. Yani geçen yıl uyguladığınızda bir yanlışlık yok. Ama ben bu sene planların içineders konularınıda ekledim. Günlük planlar da bakıldığındaoyun ağırlık planlar yaptım.

Yine programı incelediğimizde bize verilen sunumlardan şunları elde ediyoruz.

Nesne kontrolünü gerektiren hareketlerde: 4.5. sınıflarda Atma, raketle vurma, vole, durdurma, uzun saplı araçları kullanma, Birleştirilmiş Hareketler (Yer değiştirme, dengeleme, nesne kontrolü gerektiren hareketlerden en az ikisinin birleşimi) gibi örnekler uygulanabilir diyor. Buradanda anlaşılacağı gibi bu tip nesne kontrollerini verebiliriz. Örneğin burada raketle vurma nesne kontrolünü gerçekleştirebilmemiz için öncelikle raketin tutuşunu öğrencilere göstermemiz lazım diye düşündüm ve sonra arkasına oyunları yerleştirdim. Cenk Temel ile görüştüğümde de bunu söylemişti. ve sorduğumuz soruyada şu cevabı vermişti:


Soru: 4-5 sınıflarda beden eğitimi dersinde sürekli oyun mu oynatacağız. <?:NAMESPACE PREFIX = O />

Cevap: Özellikle oyun kavramının çok iyi anlaşılması gerekmektedir. Beden eğitimi dersinde çok farklı öğretim yöntem ve teknikleri bulunmaktadır. Oyun etkinliğin bir parçası olarak değerlendirilmelidir. Serbest oyun asla amaç değildir. Etkinliğin içinde farklı öğretim yöntem ve tekniğinin kullanılmasında oyun ve oyunlar amaç değil bir araçtır. Hangi oyunun neden seçildiği net olarak değerlendirilmelidir. Oyun ile hedeflenen kazanım nedir? Neden “a” oyunu yerine “b” oyunu seçildi? Vb. Oyun aşağıdaki tabloda görüleceği gibi özelleşmiş hareketlerin bir alt başlığıdır. 4-5. sınıfların bütünü oyun değildir.

Sonuçta geçen yıl uyguladığımız doğrudur, ben geçen yılki planı biraz geliştirdim. Günlük planlarda oyunlara yer vedim.

rahsanelcin
20-09-2008, 23:50
eline sağlık hocam

ms
08-08-2009, 08:23
sagol