![]() |
![]() |
#1 |
Yeni Üye
Üyelik tarihi: Eyl 2007
Bulunduğu yer: Batman
Mesajlar: 1
Teşekkürleriniz: 0
0 Mesajına 0 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 0 ![]() |
![]() Reklam Alanı
|
![]() |
![]() |
Reklam Alanı |
![]() |
#2 |
Girişken Üye
Üyelik tarihi: Mar 2007
Bulunduğu yer: Burdur
Mesajlar: 186
Teşekkürleriniz: 8
4 Mesajına 7 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 0 ![]() |
![]() Arkadaşım Seher KONDU diye bir öğretmen arkadaşımızın yapmış olduğu zümreyi kendimde uyarlayarak yaptığım ilçe zümresi var ama nasıl göndereceğimi bilmiyorum uğraşacağım biraz buraya atabilmek için inşallah başarırım sana yardımcı olabilirim. 2007/2008 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI 1. DÖNEM BEDEN EĞİTİMİ DERSİ İLÇE ZÜMRESİ TOPLANTI TUTANAĞI = o ns = /> Toplantı No : 1 Toplantı Tarihi : 12.09.2007 Toplantı Teri ![]() Toplantı ya Katılanlar:Ramazan AKKOYUN (Beden Eğitimi Öğretmeni) GÜNDEM: 1-Açı lış ve yoklama 2-Eğitim-öğretim proğramlarının değerlendirilmesi, karşılaşılan güçlükler ve bu güçlüklerin giderilmesine yönelik alınacak tedbirler. 3-Ders proğramlarının ve derslerin birbirine paralel olarak yürütülmesine, spor sahaları, beden eğitimi ve spor malzemelerinin bir proğram çerçevesinde planlı bir şekilde yararlanmasına yönelik görüşler. 4-Derslerde izlenecek yöntem ve teknikleri zümre eğitim ihtiyaçları ve derslerde kullanılacak eğitim araç-gerecine ilişkin donatım önceliklerinin belirlenmesi. 5-Yıllık, ünite ve günlük planlar arasında bölgede birlik ve koordinasyonun sağlanması. 6-Ölçme ve değerlendirmede birlik ve beraberliğin sağlanması. 7-Bölgedeki eğitim-öğretim planlamasına, zümre ve branşlar arası bilgi akışı ve paylaşımı ile öğrenci başarısının arttırılmasına yönelik tedbirler. 8-Öğretim proğramları ile öğretim hizmetlerinin değerlendirilerek öğretimin kalitesinin yükseltilmesine yönelik tedbirler. 9-İlköğretimdeki öğrencilerin ilgi ve yeteneklerine göre ortaöğretim kurumlarına geçişlerine kılavuzluk edecek tanıtıcı proğramların hazırlanmasına yönelik tedbirler. 10-Dilek ve temenniler 12-Kapanış ALINAN KARARLAR 1-Beden eğ itimi ilçe zümre öğretmenleri toplantı sı 12.09.2007 çarşamba günü saat 13:30’da Dirmil İlköğretim Okulunda yapıldı toplantıya Ramazan AKKOYUN Dirmil İlköğretim Okulu Beden Eğitimi öğretmeni katıldı. 2-Ramazan AKKOYUN yeni programı değerlendirdi Programı n zayıf yönleri: Etkinlik sayı sının fazla olması, Etkinlikleri yapmak için zamanı n yetersiz olması Etkinlikleri hazı rlamanın,sunmanın ve yaptırmanın çok zaman alması. Yeni ölçme ve değ erlendirmenin çok zaman alması Gözlem ve değ erlendirme formlarının çok fazla olması Hizmet içi eğ itimlerin yetersiz olması. Değ erlendirmede zorlukların olması. Türkiye genelinde standartı yakalamanın zor olması. Kı rtasiye ve dosya işlerinin masraflı olması Yeni programı n hazırlanması kısa bir zaman diliminde yapıldığı için proğramda bir çok aksaklı kların olması. Materyal eksikliğ i. Programı n uygulanmasını güçleştiren etmenler: Derslere uyumda güçlüklerin ya şanmas ı . Derslere hazı rlanarak gelen öğrencilerin sayıca az olması. Daha önceki alış kanlıkların yeni programın uygulanmasını zorlaştırması. Öğ retmen olarak yeni programa uyum sağlamakta güçlük çekmemiz. Materyal eksikliğ i. Gelecek için neler yapı lmalı: Ba şka ülkelerin ö ğ retim programlarından faydalanırken bizim ülkemizdeki uygulanabilirlik araştırmalarını daha geniş zamanda ve planlı yapalım. Pilot okullarda uygulamaları n daha uzun süre yapılmasın sağlayalım Proğ ramı uygulamaya koymadan önce eğitim seminerlerinin verilmesini sağlamak. Beden Eğitimi Öğretmeni olarak bizlerin yeni proğram çerçevesinde kendimizi her yönüyle geliştirmemiz, araştırmamız , bilgi paylaşımında bulunmamız,etkinlik çeşitlendirmelerini araştırmamız gerektiğini bilmemiz. Programı n uygulanması için gerekenler: Ele ştirilerin ivedilikle de ğ erlendirilip işleme konması. Programda olu şan aksakl ı kların incelenerek dikkatle giderilmesi. Oldu bittiye getirilmemesi. Alt yapı ve materyal eksiklerinin giderilmesi Kı lavuz kitaplarının gönderilmesi. Program ile ilgili takiplerin yapı larak değerlendirilmesi. Çevre ko şullar ı ve okulların fiziki durumlarının göz önünde tutulması. 3-Ders proğramlarının birbiriyle uyumlu olarak yürütülmesine ve okullardaki spor malzemelerininden mesela bando takımı malzemelerinde bir okulun eksiği olması durumunda diğer okulun malzemelerindende faydalanabileceği bunun yanında ilçemizde sadece 2 tane jimnastik minderinin olması sebebiyle zümre öğretmenlerinin birbiriyle ders proğramlarına göre karar verip jimnastik minderlerini dönüşümlü olarak kullanılmasına, lise demirbaşına kayıtlı gülle ve disklerinde dönüşümlü kullanılmasına bunun yanında her türlü spor malzemelerinin okullar arası birbirine takviye metoduyla gerekirse kullanılabilmesine karar verildi. 4-Derslerde izlenecek yöntem ve teknikler anlatım, hareketlerin gösterilmesi ve uygulama metodu uygulanır.Basitten zora basamaklama ile konunun tümü verilir.Kazanımlar ve 8 .sınıftakilere amaçlar anlatılır hareket açıklanıp gösterilir.Öğrencilere yardım edilir ve gerekli ipuçlarıyla yönlendirmeler yapılır, hatalar düzeltilir.Hareketlerin en doğru şeklinin modelleştirilmesi ve akıcı hale getirilmesi sağlanır.Teorik konular uygulamalar esnasında sözlü olarak yapılır.Kazanımlara ulaşmak için çeşitli etkinliklerle öğrencilerin dikkatlerini daha çok çekerek eğlendirici oyunlarla birlikte o kazanımlara ulaşmaya çalışma,dersi sevmelerini,zevk almalarını ve kontrollü istek guruplarıyla eğlendirme yollarıyla dersleri işlemek gerektiği konuşuldu ve karara varıldı.Biz beden eğitimi öğretmenlerinin hizmet içi eğitimlerin arttırılarak yeni proğrama yönelik gelişimlerimizin sağlanması gerektiği görüşüne varıldı.Beden eğitimi dersimizin ihtiyaçları olan spor malzeme eksikliklerimizin olduğu okul ve çevre imkanlarımızla bunları giderme yoluna gidileceği görüşüne varıldı. 5-Yıllık ünite ve günlük planlarımızı çevre imkanları,okullar arasında ortak kullanılabilecek malzemelerin aynı günlerde ve haftalarda denk gelmemesi için birbiriyle uyumlu olarak hazırlanmasına karar verildi. 6-Ölçme ve Değ erlendirmede birlikteliğin sağlanması için öncelikle öğretmenin dersin konusuna hazırlıklı gelmesi ile mümkündür. Önceden hazırlanacak puanlama baremi ile ölçme ve değerlendirmede birliktelik sağlanmış olur. Öğ rencilere Beden Eğitimi ve Spor Derslerinde not verirken genel başarı durumları göz önünde bulundurulması, çok başarılı bir öğrenciyi yetenek gerektiren Beden Eğitimi Derslerinde başarı durumlarının düşük gösterilmesi, öğrenciyi psikolojik açıdan olumsuz etkileyeceğinden bu durumları da göz önünde tutularak ölçme ve değerlendirme yapılması daha uygun olacaktır. Öğ rencilerin sadece fiziki yapılarının göz önünde bulundurularak değerlendirme yapılmayacak aynı zamanda öğrencinin zihinsel, ruhsal ve sosyal yapıları da göz önünde bulundurulması ayrıca başka bir öğrencinin yeteneğine göre değil kendi yeteneklerine göre değerlendirilecektir. Beden Eğ itimi Dersinde 1. ve 2. Dönemde en az 1 performans, 2 de ders içi performans notu verilmesi, Raporlu öğrenciler için konumlarına uygun olarak ölçme ve değerlendirme yapılacaktır. Okulumuz sportif faaliyetlerinde görev alan tüm öğ rencilerimizin bu durumları ölçme ve değerlendirmede göz önünde bulundurulacaktır. 7-Bölgedeki eğitim planlamamızı ders planlarımızı çevre, okul, imkan şartlarına, öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarına yönelik yapılması halinde başarılı olabilir görüşüne varıldı.Zümre beden eğitimi öğretmenleri olarak her zaman bilgi paylaşımında bulunmamız gerektiği, öğrencilerimizin kötü alışkanlıklardan ve ortamlardan uzaklaşmalarını sağlamak için boş zamanlarını spor ile değerlendirme alışkanlığını kazandırmamız gerektiği ve bunun içinde belli zamanlarda dersleri aksatmayacak şekilde okul içerisinde sınıflar arası turnuvalar düzenlenmesi ve hatta uygun şartları oluşturduğumuz takdirde okullar arası çeşitli turnuvalarda sınıflar arası birlikte organizasyonlar düzenlenebileceği görüşüne varıldı. 8-2. maddede değerlendirilmesi yapılan öğretim proğramımız ve öğretim kalitesinin arttırılması için yapılması gerekenler belirtilmiştir, ayrıca derslerdeki konulara göre gerekirse diğ er zümre öğretmenleriyle işbirliği yapılmasına karar verildi. 9-Okulumuzda mevcut durumu içerisinde spor liselerine gidecek kapasitede öğ rencilerin çıkabildiği dolayısıyla öğrencilerimize bu konular hakkında bilgilendirmelerin zaman zaman bu kapasitedeki öğrencilerimize yapıldığı ve velilerin bu konuda bilinçlendirilmesi gerektiğ ine karar verildi. 10-Dersler ve öğ rencilerin gelişimi açısından aksaklıkların ortadan kalkması ve verimli bir dönem geçirilmesi temennisine görüş birliğiyle karar verildi. 15-Ramazan AKKOYUN ,2007 / 2008 öğ retim yılı tüm öğrencilerimize ve Milli Eğitim camiamıza başarılı bir dönem olması dilekleriyle toplantı yı sona erdirmi ştir. Ramazan AKKOYUN Beden Eğ ititmi Öğret meni |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Girişken Üye
Üyelik tarihi: Mar 2007
Bulunduğu yer: Burdur
Mesajlar: 186
Teşekkürleriniz: 8
4 Mesajına 7 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 0 ![]() |
![]()
Arkadaşım başardım, burdan WORD dosyası açarak gönderdiğimi tarat kopyala yapıştırla üzerinde küçük düzenlemelerle hallet işini başarılar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
Popüler Sitelerde Paylaş |
Etiketler |
toplanti, İlçe, zümre, ÖrneĞİ |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
|
|
![]() |
||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevaplar | Son Mesaj |
2009-2010 Beden Eğitimi I. Dönem İlçe Zümre Toplantısı -3 | webkerem | I. Dönem Beden Eğitimi Zümre Toplantısı | 1 | 16-06-2010 08:44 |
2009-2010 Beden Eğitimi I. Dönem İlçe Zümre Toplantısı -2 | webkerem | I. Dönem Beden Eğitimi Zümre Toplantısı | 0 | 07-02-2010 04:14 |
2009-2010 Beden Eğitimi I. Dönem İlçe Zümre Toplantısı -1 | webkerem | I. Dönem Beden Eğitimi Zümre Toplantısı | 0 | 07-02-2010 04:13 |
2008-09 Beden Eğitimi Dersi II. Dönem İlçe Zümre Toplantısı | webmaster | II. Dönem Beden Eğitimi Zümre Toplantısı | 2 | 04-10-2009 12:03 |
2009-2010 Beden Eğitimi I. Dönem İlçe Zümre Toplantısı | webmaster | I. Dönem Beden Eğitimi Zümre Toplantısı | 4 | 03-09-2009 12:11 |
Reklam Alanı |