29-05-2008, 18:31 | #1 |
Super Moderator
Üyelik tarihi: Şub 2008
Bulunduğu yer: Samsun
Mesajlar: 2.731
Teşekkürleriniz: 14
89 Mesajına 129 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 19 |
Reklam Alanı
Yazar: Burak Bakay Dağ bisikleti sporunun en eğlenceli, en tehlikeli ve en hızlı bölümüne hoşgeldiniz. Türkçe'ye tepe aşağı diye çevrilse de, bayır aşağı desek daha uygun olabilir. Bu stilde, bisikletler yüksek rakımlardan aşağı hızla inerler. Çoğu zaman pedal basmaya gerek kalmaz. Bu yüzden Downhill, güç ve performanstan ziyade teknik ve denge üzerine kuruludur. Genellikle bisikleti kontrol etmekte zorlanırsınız, herhangi bir anda meydana gelebilecek bir teknik arıza ya da yanlış bir hareket canınızın çok fazla yanmasına neden olabilir. O yüzden eğer bisiklet tecrübenize ya da bisikletinize güvenmiyorsanız çok dik yamaçlardan inmeyi aklınızdan bile geçirmeyin. Teknik Hazırlık Bisikletle tanışıp da yokuş aşağı pedalsız inme zevkini bilmeyen yoktur. Downhill ise bu zevki, maksimum risk ile maksimum noktaya taşımaya yardımcı olur. Medeniyet eli değmemiş, asfalt, beton vs. yüzeyi olmayan hafif eğimli bir ya da iki km'lik bir parkur işinizi görebilir. İnişe başlamadan önce kontrol etmeniz gereken parçalar: - Frenler : Bir inişte doğal olarak en önemli parçalar frenlerdir. 2 fren de bisikleti tek başına eğimli ve tutuşu az olan bir yüzeyde durdurabilecek kadar iyi olmalıdır. Sadece arka frene güvenmek gibi bir hata yapmayın sakın. Fren pabuçlarının eski ve yıpranmış olmamasına ya da diskinizin iyi ayarlı olmasına dikkat edin. Bazı durumlarda her iki tekeri de istediğiniz an kilitleyebilmeniz gerekebilir. - Tekerlekler: Havası çok fazla olmasın. Hatta az olmasının faydaları, zararlarından çok daha fazladır. Dış lastiği cantın tutuşundan kurtulamayacağı sınıra kadar azaltırsanız hem fren mesafenizi azaltmış olursunuz hem de daha üstün bir yol tutuş elde edersiniz. Sağlam olmayan cant teli ya da gevşemiş bir vida 4-5 haftanızı, üzerinde arkadaşlarınızın imzası olan beyaz alçılarla zehir etmenize neden olabilir. - Sele: Aşırı uzun bir parkur değilse, indirebildiğiniz kadar indirin. Oturmaya fırsat bulamayacağınız için ve bisiklete daha fazla hakim olabilmek için alçak bir sele pozisyonu çok faydalı olacaktır. Turlarda kullanılan yüksek sele pozisyonları çok tehlikeli olabilir. İstediğiniz anda ve çabucak ayağınızı yere koyabilecek bir yükseklikte olmalı seleniz. Ayrıca ormanlık ya da yoğun bitki örtüsü olan bir bölgeden geçecekseniz dallar vs. için alçak sele pozisyonu daha rahat bir iniş için gereklidir. - Vitesler: Her ne kadar hayati önemi olmasa da, ön dişlinin ve arka dişlinin ikisinin de en büyükte olması zincir sallanmasını en aza indirecek ve vites sistemindeki hasarı asgari düzeyde tutmada etkili olacaktır. Bu iş için "Tensioner" adı verilen parçalar da üretilmiştir. Bunlar zincirin sallanmasını azaltarak son derece sarsıntılı parkurlarda bile pedal basmayı mümkün hale getirir. Ayrıca ön dişlinin korunması için "Rock Shield" adı verilen parçalar üretilmektedir. Sert ve hafif metal alaşımlarından üretilen bu parçalar ise ön dişlinin herhangi bir sert yüzeye çarpması anında dişlerin eğilmesini engeller. Bunların dışında genel olarak bisikletin çalışmasını etkileyebilecek olumsuz etkilerden de kaçınmalısınız. Zaten tozdan görünmez hale gelecek olan bisikletin zincir yağının az olmasından ya da pedalının gıcırtı yapmasından şikayet etmeniz gereksiz. Kadroda ve gidonda, bisiklet zorlandığında canınızı sıkabilecek problemler yoksa inişe başlamanın vakti gelmiş demektir.
__________________
7-8 Ağustos 2010 Tarihinde DİYARBAKIR'da yapılan Spor Tırmanış yarışmasını SİYASİ SEBEPLE protesto edip yarışmaya takım getirmeyen, aynı zamanda'da TDF Eğitmeni ve Spor kulübü BAŞKANI olan KİŞİ'yi ÖZEN'le kınıyorum. Konu binali tarafından (28-01-2010 Saat 21:35 ) değiştirilmiştir. |
Reklam Alanı |
26-08-2008, 12:03 | #2 |
Yeni Üye
Üyelik tarihi: Ağu 2008
Bulunduğu yer: Adana
Mesajlar: 3
Teşekkürleriniz: 0
0 Mesajına 0 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 0 |
Downhill eger uygun bir parkur bulunursa çok zevkli,bir o kadar da adrenalin dozu yüksek bir aktivitedir.Eger parkur yeterınceuzunsadogru dürüst pedal cevırmeden bile nefes nefese kalacagınızdan eminim.Ama daha doğru dürüst bisikletinize hakim olmadan, onun sınırlarını öğrenmeden,kendi yapabildiklerinizi göz önüne almadan böyle bir spora girişildiği vakit ciddi yaralanmalara sebeb olabilir. Önce kontrol, sonra eğlence hocamıza tekrar teşekkürler böyle güzel bilgileri bizlerle paylaştığı için.
|
28-01-2010, 21:37 | #3 |
Super Moderator
Üyelik tarihi: Şub 2008
Bulunduğu yer: Samsun
Mesajlar: 2.731
Teşekkürleriniz: 14
89 Mesajına 129 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 19 |
Viper hocam görüşlerinize katılıyorum.Bisiklet ayrı bir dünya..Teşekkür ederim.
__________________
7-8 Ağustos 2010 Tarihinde DİYARBAKIR'da yapılan Spor Tırmanış yarışmasını SİYASİ SEBEPLE protesto edip yarışmaya takım getirmeyen, aynı zamanda'da TDF Eğitmeni ve Spor kulübü BAŞKANI olan KİŞİ'yi ÖZEN'le kınıyorum. |
Popüler Sitelerde Paylaş |
Etiketler |
100, birşey, diye, düz, metre, yoktur |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
|
|
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevaplar | Son Mesaj |
60 Metre Koşusu Nedir? 60 Metre Engelli Koşu Nedir? | webkerem | Atletizm Eğitim Videoları | 0 | 01-03-2012 16:25 |
Beden Eğitimi Derslerinin ilk 2 saat olamayacağına dair herhangi birşey var mı? | astvet | Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Sorunları ve Soru Cevap Bölümü | 17 | 09-10-2011 12:56 |
Başarıda “Denedim” Sözünün Yeri Yoktur | binali | Kişisel Gelişim ve Spor | 0 | 29-11-2010 00:56 |
Yaşama Küsme Hakkınız Yoktur | webmaster | Sohbet ve Tartışma | 1 | 29-03-2009 23:30 |
Yüzme Havuzu ( 25 Metre ) | hat64 | Yüzme | 3 | 16-03-2009 23:21 |
Reklam Alanı |