Beden Eğitimi ve Spor Portalı  


Go Back   Beden Eğitimi ve Spor Portalı > Genel Bölüm > KPSS > Eğitim Bilimleri

Eğitim Bilimleri Gelişim Öğrenme, Ölçme ve Değerlendirme, Rehberlik, Program Geliştirme, Özel Öğretim Yöntemleri, Sınıf Yönetimi

beden eğitimi
beden eğitimi
Sitemize hoş geldiniz. Konuları beğenmeyi unutmayalım.

Cevapla
 
Seçenekler Stil
Alt 05-04-2007, 02:08   #1
webmaster
Administrators
 
webmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Oca 2007
Bulunduğu yer: Malatya
Mesajlar: 4.804
Teşekkürleriniz: 0
139 Mesajına 245 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 10
webmaster is on a distinguished road
Standart

Reklam Alanı
ÖĞRENMEYİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER

1- ÖĞRENENLE İLGİLİ FAKTÖRLER:
Öğrenenle ilgili faktörler öğrencinin etkili bir öğrenme yapabilmesi için sahip olması gereken özellikleri ifade etmektedir. Bunlar:
a- Türe Özgü Hazır oluş: Öğrenecek organizmanın beklenen davranışı gösterebilmek için gerekli biyolojik yapıya sahip olması demektir. Diğer bir ifadeyle türe özgü davranış belli bir türe özgü olan ve sadece o türdeki canlıların göstereceği davranışlardır. Biz esasında öğretirken o türün yapabilecekleri davranışları öğretebiliriz. Örneğin insana uçmayı öğretemezsiniz.
b- Olgunlaşma: Türe özgü davranışla beraber öğrencinin öğrenebilmesi için belli bir olgunluğa ulaşması gerekir. Olgunlaşma genelde biyolojik olarak yaş ve zeka ile ilgili bir kavramdır.
c- Genel Uyarılmış Hali ve Kaygı: Uyarılmışlık düzeyi bireyin dışardan gelen uyarıcıları alabilme derecesi olarak anlaşılmalıdır. Kişi çok az uyarı alıyorsa, genel olarak uyarıcılara kapalı ise uyarıcı düzeyinin düşük, çok fazla uyarıcı almışsa yüksek uyarılmışlık durumundadır. Bu açıdan uyarılmışlık düzeyi ile öğrenme arasında çok sıkı bir ilişki vardır. Uyarıcının azıda çoğu da öğrenmeyi zorlaştırır. İyi bir öğrenmenin meydana gelebilmesi için uyarılmışlık düzeyinin orta seviyede olması gerekir.
Öğrencinin öğrenebilmesi için belli bir düzeyde kaygı duyması gerekir. Çok düşük ya da çok yüksek kaygıda öğrenmeyi engeller.
d- Eski Yaşantılar: Her yeni bilgi daha önce öğrenilmiş bilgiler üzerine bina edilerek öğrenilir. Bu açıdan kişi öğrenmeyi kolaylaştıracak başka bilgilere sahip olduğunda öğrenme kolaylaşır. Ancak her eski öğrenmesi yeni bilgileri kolaylaştırabilir. Eğer önceki bilgiler yeni bilgileri kolaylaştırıyorsa bu olumlu transfer, eğer olumsuz etkiliyorsa olumsuz transferdir.
Örneğin; önceleri F klavyede yazmayı öğrenen biri daha sonra Q klavyede yazarken zorlanabilir, geçmişte bisiklet kullanmayı bilen kişi daha sonra motor kullanmayı rahatlıkla öğrenebilir.
e- Güdü (Motivasyon): Organizmanın bir işi-eylemi yapabilmesi için o eylemi yapmaya karşı isteklendirilmesi olayıdır. Öğrenci öğrenmeye karşı ne kadar fazla isteklendirilirse o derece etkili öğrenecektir.
f- Dikkat: Bilincin belli bir noktada odaklanması, toplanması olayıdır. Öğrencinin öğrenebilmesi için dikkatini derse karşı yoğunlaştırması gerekir. Bunu pekiştirme, kaygılandırma yada güdüleyerek yapılabilir. Dikkat dağınıklığı konuya karşı yoğunluğu engeller. Örneğin gürültülü bir ortam, moral bozukluğu v.b. durumlar dikkati bozar ve öğrenmeyi azaltır.

2- ÖĞRENME YÖNTEMİ İLE İLGİLİ FAKTÖRLER
Öğrenmeyi etkileyen faktörlerden biride öğrenirken öğrencinin kullandığı yöntemdir. Bu yöntemlerden bazıları şunlardır:
a- Öğrenmeye Ayrılan Zaman: Öğrenmeye ayrılan zaman dikkate alındığında öğrenme yöntemlerini aralıklı yada toplu bir şekilde yapması öğrencinin öğrenmesini etkiler.
Aralıklı çalışma ilgili konunun her gün ya da her hafta tekrar edilmesi anlamına gelir. Toplu çalışma ise derse sadece sınav zamanı çalışmayı ifade eder.
b- Öğrenilen Konun Yapısı: Ele alınan konunun yapısına göre öğrenme yöntemleri parçalara bölerek çalışma ve bütün halinde çalışma olarak ikiye ayrılabilir. Hangisinin daha yaralı olduğu ele alınan konuya göre değişir.
Genel olarak eğitim sistemleri parçalara bölerek öğrenmenin kolay ve uygun olduğunu konu ve dersler içermektedir. Burada önemli olan, konunu bütünü hakkında bir fikir edinerek, hangi noktaya kadar parçalanmasının uygun olacağına karar vermektir.
c- Öğrencinin Aktif Katılımı: Öğrencinin aktif veya pasif oluşu dikkate alındığında öğretim yöntemleri dinleme-okuma-yazma-anlatma şeklinde bir dizi üzerinde yerleştirebilir.
Dinleme durumunda öğrenci pasif bir durumdadır. Anlatmada ise aktif bir durumdadır. Anlatma yöntemine doğru gidildikçe öğrenme artmaktadır. Yazma geri bildirim sağlamadığı için anlatmadan daha az öğrenmeye yol açar.
d-Geri Bildirim: Öğrenme yöntemi olmamakla beraber bu bağlamda vurgulanması gereken diğer bir nokta, öğrenme sonucunun hemen bilinmesidir.
Başka bir ifadeyle, iyi bir öğrenimin gerçekleşebilmesi için, öğrencinin öğrenip öğrenmediği veya ne kadar öğrendiği ile ilgili olarak bilgilendirilmesi gerekir.
Örneğin: Öğrenci sınava girmişse, sınav sonucu en kısa zamanda öğrenmelidir ki, doğru cevaplayıp cevaplamadığını test edebilsin.
3- ÖĞRENME MALZEMESİ İLE İLGİLİ FAKTÖRLER
Öğrenme malzemesinin bir takım özellikleri vardır ki, öğrenmeyi kolaylaştırabilir veya zorlaştırabilir. Bazıları şunlardır;
a- Algısal Ayırt Edilebilirlik: Algının bir takım temel kuralları vardır, bunlardan biri de çevresindeki uyarıcılardan ayırt edebilmesidir.
Örneğin: bir manzara da önce hareketli nesneler dikkati çeker. Etrafındaki renklerden çok farklı (zıt) olan renkteki nesneler daha önce dikkati çeker.
b- Anlamsal Çağrışım: Ele alınan konu başka bazı bilgi birikimleriyle ilgili olmalıdır.
Örneğin: bir kelime söylendiğinde, öğrencinin aklına ilgili diğer kelimler gelebilmelidir. Öğrencinin zihnindeki diğer kelimelerle bağlantısı olmayan kelimelerin öğrenilmesi zor olur ve unutulabilir. (Peynir denince, süt, inek ve kahvaltı akla gelir.) c- Kavramsal Gruplandırma: bir çok bilgi veya kavram ile karşı karşıya kalındığında, öğrenme malzemesinin bir takım gruplar halinde bütünleştirilebilmesi, onun öğrenilebilirliğini arttırır. Birbirlerine kavramsal açıdan yakın veya benzer olan kavramlar öğrenmede kolaylık sağlarlar.
webmaster isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Reklam Alanı
Alt 05-11-2009, 01:51   #2
proksi
Girişken Üye
 
proksi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Eki 2008
Bulunduğu yer: bursa
Mesajlar: 281
Teşekkürleriniz: 2
7 Mesajına 14 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 17
proksi is on a distinguished road
Standart

Bilgiler için sağolun hocam.
__________________
Düşünceleriniz pozitif olsun
Çünkü düşünceleriniz sözleriniz olur.
Sözleriniz pozitif olsun,
Çünkü sözleriniz davranışlarınız olur.
Davranışlarınız pozitif olsun,
Çünkü davranışlarınız alışkanlık
proksi isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Popüler Sitelerde Paylaş

Etiketler
etkİleyen, faktÖrler, ÖĞrenmeyİ


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı

Hizli Erisim

Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Yetenek seçiminde genetik faktörler proksi Atletizm 0 08-10-2011 14:19
YAŞAM BOYU SPORU ETKİLEYEN DİĞER ETKENLER binali Sunular ve Slaytlar 0 22-11-2009 00:10
Soğuk yaralanmalarını etkileyen faktörler proksi Doğa Sporları 0 05-12-2008 19:27
ÇOCUKTA SPORSAL BAŞARI YETENEĞİNİ ETKİLEYEN ÖĞELER binali Çocuk ve Spor 0 27-09-2008 23:07
TÜRKİYENİN İKLİMİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER webmaster Genel Kültür ve Genel Yetenek 0 11-04-2007 22:37

Reklam Alanı


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 13:07.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2006 - 2024, Türkiye'nin Beden eğitimi ve Spor Portalı
2007-2024 Türkiye'nin Beden Eğitimi ve Spor Portalı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159