Beden Eğitimi ve Spor Portalı  


Go Back   Beden Eğitimi ve Spor Portalı > Genel Bölüm > Spor Haberleri ve Güncel Olaylar

Spor Haberleri ve Güncel Olaylar Türkiye'den ve Dünya'dan Spor Haberleri, Güncel Olaylar, Son Dakika

beden eğitimi
beden eğitimi
Sitemize hoş geldiniz. Konuları beğenmeyi unutmayalım.

Cevapla
 
Seçenekler Stil
Alt 15-10-2009, 23:16   #1
binali
Super Moderator
 
binali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Şub 2008
Bulunduğu yer: Samsun
Mesajlar: 2.731
Teşekkürleriniz: 14
89 Mesajına 129 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 19
binali will become famous soon enough
Standart

Reklam Alanı

="habericbaslik">

=habericbaslik>Çarpık Beden Eğitimi dosyası!
Bu konu tüm Türkiye'yi, tüm Türk spor cÇarpık Beden Eğitimi dosyası!amiasını, binlerce Doğum eğitimciyi ilgilendiriyor .. Es geçmeyin, duyarsız Kalmayın .. Işte "Çarpık Beden Eğitimi dosyası"!


MARGIN-TOP: 0px" id=txt>
id=font_text>
Bu, tüm Türkiye'yi ilgilendiren, tüm Türk spor camiasını ilgilendiren bir konu ..

Sağlıklı, sporla İçiçe Yetişen bir gençlik için .. En önemlisi Geleceğimiz için bu konunun üzerinde durulması şart ..

Milli Eğitim Bakanlığı'nın Beden Eğitimi dersi için uyguladığı "Beden Eğitimi Haftalık ders programında" yaşanan çarpıklığa, usta spor adamı Hasan Uğur Epirden, aþaðýdaki yazısı ile parmak basıyor.

Beden Eğitimi ders saatlerinin zorunlu olması ve ders saatlerinin Arttırılması için çaba veren onbinlerce eğitimcimizi ilgilendiren bu konuda, aþaðýdaki dosyayı es geçememenizi, fikirlkerinizi sunmanızı bekliyoruz.

İşte Hasan Uğur Epirden'in kaleminden; "Çarpık Beden Eğitimi dosyası"!



ÖN SÖZ
Bugün sizlere sporumuzun temeli, yani kaynağı olan okullarımızda yaşanan ve ucu Ülkemizin başarı kriterlerine dayanan sportif çarpıklıklarımızı Paylaşmaya başlıyorum ..

Bu Dosyanın etkili olabilmesi, başta çok zor koşullar ve baskı altında görev yapan, politize olmaya zorlanan Beden Eğitimi Öğretmenleri olmak üzere, Sporun erdemine Vakıf, ülkesini seven, başarıya, daima başarıya endeksli tüm spor adamlarımızın, spor basınımızın duyarlı bir şekilde sahiplenmesiyle ve konularin üzerine kararlı ve cesur gitmesiyle mümkün olabilecektir.

Dünyada bu nüfusa sahip olup da bu denli başarısız olan çok az ülke bulunmaktadır! Zaman zaman, muhtelif branşlarda kazandığımız başarılar geçici ise, bazı Beden Eğitimi Öğretmenlerinin ellerindeki cevherleri keşfiyle başlayan, konunun uzmanı başarılı Eğitmen antrenörlerde gelişen, alt yapıya önem veren, yatırım yapan, Sporun felsefesini ve erdemini iyi özümsemiş anlayışa sahip kulüplerin ve de idarecilerin üstün çabalarıyla ve destekleriyle Tamamlanan bir zor süreçte ortaya çıkmaktadır. Bunda Üstün Irk olmamızın, irsi mücadele gücümüzün ve de azmimizin de rollerini asla unutmamalı, inkar etmemeliyiz!



cellSpacing=3 cellPadding=3 width=15 align=right>




SPOR Eğitiminde DİĞER ülkelerin duyarlılığı
Hepimiz gayet iyi biliyoruz ki, fiziksel ve ruhen sağlıklı olmanın yolu Beden Eğitimi ve SPORDAN geçmektedir. Gelişmiş ülkelerin sportif başarılarının temellerinde artık her ne kadar tıp da işin içerisine girmiş, laboratuar Araştırmaları da Çağdaş gelişimin gereği olarak inanılmaz <NOBR>aktif<OBR> rol oynamaya başlamışsa da, okullarında yapılan Beden Eğitimi DERSLERİNİN ve de eğitmenlerinin rolleri ortadadır.

Haftada ortalama 8 saat Beden Eğitimi dersi Yapılmakta olan bu gelişmiş ülkelerde, kendilerini, Sportif gelecekleri, ayrıca kulüp bazında günde en az 2 üstün görülen öğrenciler eğitim kurumlarında gösteren saatlik bir antrenman programına alınır.

Amerika Birleşik Devletleri, Çin, Rusya, İtalya, Fransa, Almanya, İngiltere, Japonya, Brezilya, Avustralya, Kanada, Norveç, Danimarka başarılarını alt yapılarını OKULLARA dayayıp, verim almış ülkelerden bazılarıdır.

Evet dünyada Hal böyleyken Tarih Boyunca lider ve büyük uluslar arasında Mümtaz bir yeri olan Türkiye'miz ise bugün Avrupa birliğine girme sürecinde dahi maalesef haftada 40 dakikalık bir beden eğitim dersi ile yetinmektedir.

Yetmiş milyonluk dev bir nüfusumuz olmasına rağmen Pekin Olimpiyatları'nda 1 altın madalya çıkartabilirken, 5 milyonluk nüfusu olan Gürcistan'ın 3 altın ve yine 8,5 milyonluk nüfusu olan çıkardığını Unutmamak lazım 4 Altın Madalya ise Azerbeycan'ın. Eğitim müfredatımızda Beden Eğitimi dersinin İlköğretimde haftada bir ders, ortaöğretimde haftada 1 ders gen (O da seçmeli sistemde) tablosuyla <NOBR>Dünya<OBR> Ülkeleri ile sportif arenada yarışmamızın ne kadar zor olduğunu görmemiz hayli önem taşımaktadır önce sağlıklı bir nesil yetiştirmemizin asla mümkün olamayacağını anlayabilmemiz açısından her şeyden ve!



cellSpacing=3 cellPadding=3 width=15




BAŞBAKAN "BAŞ SUÇLU"
Sidney Olimpiyatları sonrası bürokraside politik kıvraklıkla (!) Neredeyse Beden Eğitimi Öğretmenlerine kadar çıkarılan "Başarısızlık Faturası" çok çirkin ve de ayıptır!

Bence burada, dünden bugüne devleti yönetenlerin, yani hükümetlerin zincirleme hatalarının ve bu hatalarında anlasilmaz ısrarlarının, sonrasında da sorumluluktan kaçan Pişkin tavırlarının, en önemlisi sportif zafiyetlerinin büyük rolü vardır ...

Eğitimin kısıtlandığı, hatta katledilip, yok edildiği bir anlayışta başarı beklemek ya da cehaleti çağrıştırır ya kastı. Burada en büyük suçluyu, en tepede aramak en doğru gözlem olacaktır.

Türkiye'mizin sosyal bünyesinde spor hareketlerini düzenlemekle görevli olanlar, Türk çocuklarının spor hayatını yükseltmeyi düşünmeliler, ayný zamanda, sadece gösteriş için herhangi bir yarışmada kazanmak hedefiyle bir spor planı çizmeyi değil, esas olan, her yastaki vatandaşlar için Beden eğitimini sağlama görevlerinin yerine getirmek zorundadırlar. Bunun için her türlü yatırım yapılmalı, program uygulanmalı, gereken destek sağlanmalıdır!

ATATÜRK'ÜN "Sağlam kafa, sağlam vücutta bulunur" sözü bir Düstur olmalıdır! Işte tüm bunları kavrayabilecek, yön verebilecek kapasite ve idealde bir Hükümet, bir Başbakan, ve kademesinde de vazifesini en iyi şekilde kavrayabilmiş, oldukça aktif, iştahlı, bilgili ve de tecrübeli kiþilerin Başını Çektiği Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü, Milli Eğitim Bakanlığı gereklidir!

Özetlemek gerekirse FARABİ'nin şu sözleri işin püf noktasını çok iyi özetlemekte; "Önce doğruyu bilmek gerekir, doğru bilinirse yanlış da bilinir. Ama önce yanlış bilinirse doğruya ulaşılamaz !..."


SPOR yapmanın ANA ŞARTLARI
Sporun içerik açısından zenginliğini düşünürsek spor yapabilmenin en önemli şartlarının, tesis, zaman, Eğitici, Fiziki şartlar ve Malzeme olduğunu anlarız!

Sporun da mekanının sadece salonu ile sınırlı olmadıgını düşünecek olursak, sadece İstanbul'da değil, Ülkemizin hangi bölge, şehir veya kasabasında Milli Eğitim Bakanlığı, Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü (İkisi de malumunuz Devlet demek) ve kulüp, firmaya ait yeterli sayıda spor tesisi var ve bu tesisler spor yapacak yastaki Çocuklarımıza ve gençlerimize tahsis edilmesi halinde ne kadar yeterli olabiliyor, geliniz birlikte düşünelim!



cellSpacing=3 cellPadding=3 width=15 align=right>




Devletimizdeki Çarpık ve eksik eğitim ve Yönetim Kurumlarımız, okul inşa etme planları yaparken sporu hiç düşünmemişlerdir .. Çağdaş bir okul, öğrencilerin dersler bittikten sonra bile spor zevkiyle ve isteğiyle Ayrılmak istemeyeceği bir cazibe yeri olmalı düşüncesindeyim! Merkezi okulların satılarak elde edilecek gelirle kurulabilecek bir "Kampüs" sistemi belki ele alınıp, düşünülebilecek bir çıkış yolu olabilir!

Şu anda okul spor salonlarının bazıları Okul Aile birliklerinin uhdesinde oyuncak edilip, müstecirlere kiralanmak sureti ile spor okulu ya da başka isimler altında rant yuvası haline gelme tehlikesi var!
Bu özellikle, İstanbul'da İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığı idaresinden, İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü emrine devredilen İstanbul'daki spor salonları için daha olası bir çarpıklık tehlikesidir!
Buna ilaveten, azaltilmis ders sayıları ve elden geldiğince kısıtlanmaya çalışılan sportif aktivitelerle birlikte, bu spor salonları gerçekten işlevini yerine getirmekten uzak, tamamen Atıl kalma, ya da maksadı dışında kullanılma tehlikesiyle de burun burunadır! Bu güne kadar bu salonlardan ücretsiz istifade eden gençleri ve semt sakinlerinin de durumu belirsizdir.



cellSpacing=3 cellPadding=3 width=15




NÜFUS ZENGİNİ, Sporcu Fakiri TÜRKİYE
Çeşitli görüşler var ama bunların hepsi, nüfusumuzun 75 milyonun, İstanbul nüfusunun ise 15 milyonun üzerinde olduğunu belirtiyor! Ancak spor yapanlarımızın rakamı, her ne kadar ülke 2008-2009 sezonu itibarıyla 1.284.336 gözüküyorsa da faal Lisanslı sporcu sayımız sadece 135,531 genelinde ...

Aynı bakış açısıyla İstanbul'daki duruma da göz atacak olursak, 150,008 gözüken sporcuların sadece 21,747 'sının Lisanslı faal olduğunu görüyoruz!
Tablo çok düşündürücü ...
Ülkemizde her 553 kisiden birinin, İstanbul'da ise, her birinin 690 Lisanslı faal olarak spor yaptığını kolayca çıkarırız kisiden.

Bu tablonun tüm branşları kapsadığını ve de içerisinde kaçının ciddi ve geçerli antrenman yaptığı, Müsabaka oynadığını Varin siz düşünedurun! ...

Okullarda da durum aynı üzücü Tabloyu tamamlamakta ...
İstanbul'dan bir örnek vermek istiyorum sizlere;
İstanbul'da spor yapabilecek yaşta tam 5 milyon kişi var ..
Buna karşın sadece 376 spor salonu bulunmakta ..
Bunlardan 200 adedi okul salonu olup, Uluslar arası ölçüdekiler sadece 16 ..

Boyut durumun ne kadar düşündürücü olduğunu göstermek için yaptığım bir Hesapta, spor salonlarının hepsini aynı anda devreye soksak safra, salon sporlarını her birine, bu da bir masa tenisi topunun çapını ifade eder 0.007 m2'lik bir alan düşmekte sporcuların yapan.

Bu orantının, Amerika Bileşik Devletlerinde 2,97 m2, İtalya'da 1,91 m2, İsviçre'de 1,65 m2, Fransa'da 1,12 m2, komşumuz Yunanistan'da ise 0,98 m2 olduğunu ifade etmek ve aradaki Farka dikkatinizi çekmek istiyorum.


İSTANBUL OKULLARI SALON SPORLARINDA FAAL Sporcu SAYILARI



WIDTH: 9cm; mso-yfti-tbllook: 480; 0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-border-insideh: 2.25pt solid mso-border-insidev: 2.25pt solid white" width=340>

-1">
white 2.25pt solid; medium none; 0cm; 5.4pt; WIDTH: 547pt; 5.4pt; : #cccccc; medium none; BORDER-RIGHT: medium none; 0cm; mso-shading: mso-pattern: gray-20 black" width=729 colSpan=4>
mso-yfti-cnfc: 1">BASKETBOL
0">
white 2.25pt solid; medium none; 0cm; 5.4pt; WIDTH: 136.75pt; 5.4pt; : #f2f2f2; medium none; BORDER-RIGHT: white 2.25pt solid; 0cm; mso-shading: mso-pattern: gray-5 black; mso-border-top-alt: solid white 2.25pt" width=182>
mso-yfti-cnfc: 64">Kategori
white 2.25pt solid; medium none; 0cm; 5.4pt; WIDTH: 136.75pt; 5.4pt; : #f2f2f2; medium none; BORDER-RIGHT: white 2.25pt solid; 0cm; mso-shading: mso-pattern: gray-5 black; mso-border-top-alt: solid white 2.25pt; mso-border-left-alt: solid white 2.25pt" width=182>
mso-yfti-cnfc: 64">Kızlar
white 2.25pt solid; medium none; 0cm; 5.4pt; WIDTH: 136.75pt; 5.4pt; : #f2f2f2; medium none; BORDER-RIGHT: white 2.25pt solid; 0cm; mso-shading: mso-pattern: gray-5 black; mso-border-top-alt: solid white 2.25pt; mso-border-left-alt: solid white 2.25pt" width=182>
mso-yfti-cnfc: 64">Erkekler
white 2.25pt solid; medium none; 0cm; 5.4pt; WIDTH: 136.75pt; 5.4pt; : #f2f2f2; medium none; BORDER-RIGHT: medium none; 0cm; mso-shading: mso-pattern: gray-5 black; mso-border-top-alt: solid white 2.25pt; mso-border-left-alt: solid white 2.25pt" width=182>
mso-yfti-cnfc: 64">Sporcu
1">
white 2.25pt solid; medium none; 0cm; 5.4pt; WIDTH: 136.75pt; 5.4pt; : #cccccc; medium none; BORDER-RIGHT: white 2.25pt solid; 0cm; mso-shading: mso-pattern: gray-20 black; mso-border-top-alt: solid white 2.25pt" width=182>
mso-yfti-cnfc: 128">Küçükler
white 2.25pt solid; medium none; 0cm; 5.4pt; WIDTH: 136.75pt; 5.4pt; : #cccccc; medium none; BORDER-RIGHT: white 2.25pt solid; 0cm; mso-shading: mso-pattern: gray-20 black; mso-border-top-alt: solid white 2.25pt; mso-border-left-alt: solid white 2.25pt" width=182>
mso-yfti-cnfc: 128">288
white 2.25pt solid; medium none; 0cm; 5.4pt; WIDTH: 136.75pt; 5.4pt; : #cccccc; medium none; BORDER-RIGHT: white 2.25pt solid; 0cm; mso-shading: mso-pattern: gray-20 black; mso-border-top-alt: solid white 2.25pt; mso-border-left-alt: solid white 2.25pt" width=182>
mso-yfti-cnfc: 128">1.260
white 2.25pt solid; medium none; 0cm; 5.4pt; WIDTH: 136.75pt; 5.4pt; : #cccccc; medium none; BORDER-RIGHT: medium none; 0cm; mso-shading: mso-pattern: gray-20 black; mso-border-top-alt: solid white 2.25pt; mso-border-left-alt: solid white 2.25pt" width=182>
mso-yfti-cnfc: 128">1.548
2">
white 2.25pt solid; medium none; 0cm; 5.4pt; WIDTH: 136.75pt; 5.4pt; : #f2f2f2; medium none; BORDER-RIGHT: white 2.25pt solid; 0cm; mso-shading: mso-pattern: gray-5 black; mso-border-top-alt: solid white 2.25pt" width=182>
mso-yfti-cnfc: 64">Yıldızlar
white 2.25pt solid; medium none; 0cm; 5.4pt; WIDTH: 136.75pt; 5.4pt; : #f2f2f2; medium none; BORDER-RIGHT: white 2.25pt solid; 0cm; mso-shading: mso-pattern: gray-5 black; mso-border-top-alt: solid white 2.25pt; mso-border-left-alt: solid white 2.25pt" width=182>
mso-yfti-cnfc: 64">480
white 2.25pt solid; medium none; 0cm; 5.4pt; WIDTH: 136.75pt; 5.4pt; : #f2f2f2; medium none; BORDER-RIGHT: white 2.25pt solid; 0cm; mso-shading: mso-pattern: gray-5 black; mso-border-top-alt: solid white 2.25pt; mso-border-left-alt: solid white 2.25pt" width=182>
mso-yfti-cnfc: 64">1.656
white 2.25pt solid; medium none; 0cm; 5.4pt; WIDTH: 136.75pt; 5.4pt; : #f2f2f2; medium none; BORDER-RIGHT: medium none; 0cm; mso-shading: mso-pattern: gray-5 black; mso-border-top-alt: solid white 2.25pt; mso-border-left-alt: solid white 2.25pt" width=182>
mso-yfti-cnfc: 64">2.136
3">
white 2.25pt solid; medium none; 0cm; 5.4pt; WIDTH: 136.75pt; 5.4pt; : #cccccc; medium none; BORDER-RIGHT: white 2.25pt solid; 0cm; mso-shading: mso-pattern: gray-20 black; mso-border-top-alt: solid white 2.25pt" width=182>
mso-yfti-cnfc: 128">Gençler
white 2.25pt solid; medium none; 0cm; 5.4pt; WIDTH: 136.75pt; 5.4pt; : #cccccc; medium none; BORDER-RIGHT: white 2.25pt solid; 0cm; mso-shading: mso-pattern: gray-20 black; mso-border-top-alt: solid white 2.25pt; mso-border-left-alt: solid white 2.25pt" width=182>
mso-yfti-cnfc: 128">552
white 2.25pt solid; medium none; 0cm; 5.4pt; WIDTH: 136.75pt; 5.4pt; : #cccccc; medium none; BORDER-RIGHT: white 2.25pt solid; 0cm; mso-shading: mso-pattern: gray-20 black; mso-border-top-alt: solid white 2.25pt; mso-border-left-alt: solid white 2.25pt" width=182>
mso-yfti-cnfc: 128">2.352
white 2.25pt solid; medium none; 0cm; 5.4pt; WIDTH: 136.75pt; 5.4pt; : #cccccc; medium none; BORDER-RIGHT: medium none; 0cm; mso-shading: mso-pattern: gray-20 black; mso-border-top-alt: solid white 2.25pt; mso-border-left-alt: solid white 2.25pt" width=182>
mso-yfti-cnfc: 128">2.904
4;
medium none; medium none; 0cm; 5.4pt; WIDTH: 136.75pt; 5.4pt; : #f2f2f2; medium none; BORDER-RIGHT: white 2.25pt solid; 0cm; mso-shading: mso-pattern: gray-5 black; mso-border-top-alt: solid white 2.25pt" width=182>
mso-yfti-cnfc: 64">TOPLAM
medium none; medium none; 0cm; 5.4pt; WIDTH: 136.75pt; 5.4pt; : #f2f2f2; medium none; BORDER-RIGHT: white 2.25pt solid; 0cm; mso-shading: mso-pattern: gray-5 black; mso-border-top-alt: solid white 2.25pt; mso-border-left-alt: solid white 2.25pt" width=182>
mso-yfti-cnfc: 64">1.320
medium none; medium none; 0cm; 5.4pt; WIDTH: 136.75pt; 5.4pt; : #f2f2f2; medium none; BORDER-RIGHT: white 2.25pt solid; 0cm; mso-shading: mso-pattern: gray-5 black; mso-border-top-alt: solid white 2.25pt; mso-border-left-alt: solid white 2.25pt" width=182>
mso-yfti-cnfc: 64">5268
medium none; medium none; 0cm; 5.4pt; WIDTH: 136.75pt; 5.4pt; : #f2f2f2; medium none; BORDER-RIGHT: medium none; 0cm; mso-shading: mso-pattern: gray-5 black; mso-border-top-alt: solid white 2.25pt; mso-border-left-alt: solid white 2.25pt" width=182>
mso-yfti-cnfc: 64">6588

WIDTH: 9cm; mso-yfti-tbllook: 480; 0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-border-insideh: 2.25pt solid mso-border-insidev: 2.25pt solid white" width=340>

-1">
white 2.25pt solid; medium none; 0cm; 5.4pt; WIDTH: 547pt; 5.4pt; : #cccccc; medium none; BORDER-RIGHT: medium none; 0cm; mso-shading: mso-pattern: gray-20 black" width=729 colSpan=4>
mso-yfti-cnfc: 1">VOLEYBOL
0">
white 2.25pt solid; medium none; 0cm; 5.4pt; WIDTH: 136.75pt; 5.4pt; : #f2f2f2; medium none; BORDER-RIGHT: white 2.25pt solid; 0cm; mso-shading: mso-pattern: gray-5 black; mso-border-top-alt: solid white 2.25pt" width=182>
mso-yfti-cnfc: 64">Kategori
white 2.25pt solid; medium none; 0cm; 5.4pt; WIDTH: 136.75pt; 5.4pt; : #f2f2f2; medium none; BORDER-RIGHT: white 2.25pt solid; 0cm; mso-shading: mso-pattern: gray-5 black; mso-border-top-alt: solid white 2.25pt; mso-border-left-alt: solid white 2.25pt" width=182>
mso-yfti-cnfc: 64">Kızlar
white 2.25pt solid; medium none; 0cm; 5.4pt; WIDTH: 136.75pt; 5.4pt; : #f2f2f2; medium none; BORDER-RIGHT: white 2.25pt solid; 0cm; mso-shading: mso-pattern: gray-5 black; mso-border-top-alt: solid white 2.25pt; mso-border-left-alt: solid white 2.25pt" width=182>
mso-yfti-cnfc: 64">Erkekler
white 2.25pt solid; medium none; 0cm; 5.4pt; WIDTH: 136.75pt; 5.4pt; : #f2f2f2; medium none; BORDER-RIGHT: medium none; 0cm; mso-shading: mso-pattern: gray-5 black; mso-border-top-alt: solid white 2.25pt; mso-border-left-alt: solid white 2.25pt" width=182>
mso-yfti-cnfc: 64">Sporcu
1">
white 2.25pt solid; medium none; 0cm; 5.4pt; WIDTH: 136.75pt; 5.4pt; : #cccccc; medium none; BORDER-RIGHT: white 2.25pt solid; 0cm; mso-shading: mso-pattern: gray-20 black; mso-border-top-alt: solid white 2.25pt" width=182>
mso-yfti-cnfc: 128">Küçükler
white 2.25pt solid; medium none; 0cm; 5.4pt; WIDTH: 136.75pt; 5.4pt; : #cccccc; medium none; BORDER-RIGHT: white 2.25pt solid; 0cm; mso-shading: mso-pattern: gray-20 black; mso-border-top-alt: solid white 2.25pt; mso-border-left-alt: solid white 2.25pt" width=182>
mso-yfti-cnfc: 128">984
white 2.25pt solid; medium none; 0cm; 5.4pt; WIDTH: 136.75pt; 5.4pt; : #cccccc; medium none; BORDER-RIGHT: white 2.25pt solid; 0cm; mso-shading: mso-pattern: gray-20 black; mso-border-top-alt: solid white 2.25pt; mso-border-left-alt: solid white 2.25pt" width=182>
mso-yfti-cnfc: 128">396
white 2.25pt solid; medium none; 0cm; 5.4pt; WIDTH: 136.75pt; 5.4pt; : #cccccc; medium none; BORDER-RIGHT: medium none; 0cm; mso-shading: mso-pattern: gray-20 black; mso-border-top-alt: solid white 2.25pt; mso-border-left-alt: solid white 2.25pt" width=182>
mso-yfti-cnfc: 128">1.320
2">
white 2.25pt solid; medium none; 0cm; 5.4pt; WIDTH: 136.75pt; 5.4pt; : #f2f2f2; medium none; BORDER-RIGHT: white 2.25pt solid; 0cm; mso-shading: mso-pattern: gray-5 black; mso-border-top-alt: solid white 2.25pt" width=182>
mso-yfti-cnfc: 64">Yıldızlar
white 2.25pt solid; medium none; 0cm; 5.4pt; WIDTH: 136.75pt; 5.4pt; : #f2f2f2; medium none; BORDER-RIGHT: white 2.25pt solid; 0cm; mso-shading: mso-pattern: gray-5 black; mso-border-top-alt: solid white 2.25pt; mso-border-left-alt: solid white 2.25pt" width=182>
mso-yfti-cnfc: 64">2.184
white 2.25pt solid; medium none; 0cm; 5.4pt; WIDTH: 136.75pt; 5.4pt; : #f2f2f2; medium none; BORDER-RIGHT: white 2.25pt solid; 0cm; mso-shading: mso-pattern: gray-5 black; mso-border-top-alt: solid white 2.25pt; mso-border-left-alt: solid white 2.25pt" width=182>
mso-yfti-cnfc: 64">708
white 2.25pt solid; medium none; 0cm; 5.4pt; WIDTH: 136.75pt; 5.4pt; : #f2f2f2; medium none; BORDER-RIGHT: medium none; 0cm; mso-shading: mso-pattern: gray-5 black; mso-border-top-alt: solid white 2.25pt; mso-border-left-alt: solid white 2.25pt" width=182>
mso-yfti-cnfc: 64">2.892
3">
white 2.25pt solid; medium none; 0cm; 5.4pt; WIDTH: 136.75pt; 5.4pt; : #cccccc; medium none; BORDER-RIGHT: white 2.25pt solid; 0cm; mso-shading: mso-pattern: gray-20 black; mso-border-top-alt: solid white 2.25pt" width=182>
mso-yfti-cnfc: 128">Gençler
white 2.25pt solid; medium none; 0cm; 5.4pt; WIDTH: 136.75pt; 5.4pt; : #cccccc; medium none; BORDER-RIGHT: white 2.25pt solid; 0cm; mso-shading: mso-pattern: gray-20 black; mso-border-top-alt: solid white 2.25pt; mso-border-left-alt: solid white 2.25pt" width=182>
mso-yfti-cnfc: 128">1.956
white 2.25pt solid; medium none; 0cm; 5.4pt; WIDTH: 136.75pt; 5.4pt; : #cccccc; medium none; BORDER-RIGHT: white 2.25pt solid; 0cm; mso-shading: mso-pattern: gray-20 black; mso-border-top-alt: solid white 2.25pt; mso-border-left-alt: solid white 2.25pt" width=182>
mso-yfti-cnfc: 128">720
white 2.25pt solid; medium none; 0cm; 5.4pt; WIDTH: 136.75pt; 5.4pt; : #cccccc; medium none; BORDER-RIGHT: medium none; 0cm; mso-shading: mso-pattern: gray-20 black; mso-border-top-alt: solid white 2.25pt; mso-border-left-alt: solid white 2.25pt" width=182>
mso-yfti-cnfc: 128">2.676
4;
medium none; medium none; 0cm; 5.4pt; WIDTH: 136.75pt; 5.4pt; : #f2f2f2; medium none; BORDER-RIGHT: white 2.25pt solid; 0cm; mso-shading: mso-pattern: gray-5 black; mso-border-top-alt: solid white 2.25pt" width=182>
mso-yfti-cnfc: 64">TOPLAM
medium none; medium none; 0cm; 5.4pt; WIDTH: 136.75pt; 5.4pt; : #f2f2f2; medium none; BORDER-RIGHT: white 2.25pt solid; 0cm; mso-shading: mso-pattern: gray-5 black; mso-border-top-alt: solid white 2.25pt; mso-border-left-alt: solid white 2.25pt" width=182>
mso-yfti-cnfc: 64">5124
medium none; medium none; 0cm; 5.4pt; WIDTH: 136.75pt; 5.4pt; : #f2f2f2; medium none; BORDER-RIGHT: white 2.25pt solid; 0cm; mso-shading: mso-pattern: gray-5 black; mso-border-top-alt: solid white 2.25pt; mso-border-left-alt: solid white 2.25pt" width=182>
mso-yfti-cnfc: 64">1.824
medium none; medium none; 0cm; 5.4pt; WIDTH: 136.75pt; 5.4pt; : #f2f2f2; medium none; BORDER-RIGHT: medium none; 0cm; mso-shading: mso-pattern: gray-5 black; mso-border-top-alt: solid white 2.25pt; mso-border-left-alt: solid white 2.25pt" width=182>
mso-yfti-cnfc: 64">6888

WIDTH: 9cm; mso-yfti-tbllook: 480; 0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-border-insideh: 2.25pt solid mso-border-insidev: 2.25pt solid white" width=340>

-1">
white 2.25pt solid; medium none; 0cm; 5.4pt; WIDTH: 547pt; 5.4pt; : #cccccc; medium none; BORDER-RIGHT: medium none; 0cm; mso-shading: mso-pattern: gray-20 black" width=729 colSpan=4>
mso-yfti-cnfc: 1">Hentbol
0">
white 2.25pt solid; medium none; 0cm; 5.4pt; WIDTH: 136.75pt; 5.4pt; : #f2f2f2; medium none; BORDER-RIGHT: white 2.25pt solid; 0cm; mso-shading: mso-pattern: gray-5 black; mso-border-top-alt: solid white 2.25pt" width=182>
mso-yfti-cnfc: 64">Kategori
white 2.25pt solid; medium none; 0cm; 5.4pt; WIDTH: 136.75pt; 5.4pt; : #f2f2f2; medium none; BORDER-RIGHT: white 2.25pt solid; 0cm; mso-shading: mso-pattern: gray-5 black; mso-border-top-alt: solid white 2.25pt; mso-border-left-alt: solid white 2.25pt" width=182>
mso-yfti-cnfc: 64">Kızlar
white 2.25pt solid; medium none; 0cm; 5.4pt; WIDTH: 136.75pt; 5.4pt; : #f2f2f2; medium none; BORDER-RIGHT: white 2.25pt solid; 0cm; mso-shading: mso-pattern: gray-5 black; mso-border-top-alt: solid white 2.25pt; mso-border-left-alt: solid white 2.25pt" width=182>
mso-yfti-cnfc: 64">Erkekler
white 2.25pt solid; medium none; 0cm; 5.4pt; WIDTH: 136.75pt; 5.4pt; : #f2f2f2; medium none; BORDER-RIGHT: medium none; 0cm; mso-shading: mso-pattern: gray-5 black; mso-border-top-alt: solid white 2.25pt; mso-border-left-alt: solid white 2.25pt" width=182>
mso-yfti-cnfc: 64">Sporcu
1">
white 2.25pt solid; medium none; 0cm; 5.4pt; WIDTH: 136.75pt; 5.4pt; : #cccccc; medium none; BORDER-RIGHT: white 2.25pt solid; 0cm; mso-shading: mso-pattern: gray-20 black; mso-border-top-alt: solid white 2.25pt" width=182>
mso-yfti-cnfc: 128">Küçükler
white 2.25pt solid; medium none; 0cm; 5.4pt; WIDTH: 136.75pt; 5.4pt; : #cccccc; medium none; BORDER-RIGHT: white 2.25pt solid; 0cm; mso-shading: mso-pattern: gray-20 black; mso-border-top-alt: solid white 2.25pt; mso-border-left-alt: solid white 2.25pt" width=182>
mso-yfti-cnfc: 128">192
white 2.25pt solid; medium none; 0cm; 5.4pt; WIDTH: 136.75pt; 5.4pt; : #cccccc; medium none; BORDER-RIGHT: white 2.25pt solid; 0cm; mso-shading: mso-pattern: gray-20 black; mso-border-top-alt: solid white 2.25pt; mso-border-left-alt: solid white 2.25pt" width=182>
mso-yfti-cnfc: 128">396
white 2.25pt solid; medium none; 0cm; 5.4pt; WIDTH: 136.75pt; 5.4pt; : #cccccc; medium none; BORDER-RIGHT: medium none; 0cm; mso-shading: mso-pattern: gray-20 black; mso-border-top-alt: solid white 2.25pt; mso-border-left-alt: solid white 2.25pt" width=182>
mso-yfti-cnfc: 128">588
2">
white 2.25pt solid; medium none; 0cm; 5.4pt; WIDTH: 136.75pt; 5.4pt; : #f2f2f2; medium none; BORDER-RIGHT: white 2.25pt solid; 0cm; mso-shading: mso-pattern: gray-5 black; mso-border-top-alt: solid white 2.25pt" width=182>
mso-yfti-cnfc: 64">Yıldızlar
white 2.25pt solid; medium none; 0cm; 5.4pt; WIDTH: 136.75pt; 5.4pt; : #f2f2f2; medium none; BORDER-RIGHT: white 2.25pt solid; 0cm; mso-shading: mso-pattern: gray-5 black; mso-border-top-alt: solid white 2.25pt; mso-border-left-alt: solid white 2.25pt" width=182>
mso-yfti-cnfc: 64">204
white 2.25pt solid; medium none; 0cm; 5.4pt; WIDTH: 136.75pt; 5.4pt; : #f2f2f2; medium none; BORDER-RIGHT: white 2.25pt solid; 0cm; mso-shading: mso-pattern: gray-5 black; mso-border-top-alt: solid white 2.25pt; mso-border-left-alt: solid white 2.25pt" width=182>
mso-yfti-cnfc: 64">240
white 2.25pt solid; medium none; 0cm; 5.4pt; WIDTH: 136.75pt; 5.4pt; : #f2f2f2; medium none; BORDER-RIGHT: medium none; 0cm; mso-shading: mso-pattern: gray-5 black; mso-border-top-alt: solid white 2.25pt; mso-border-left-alt: solid white 2.25pt" width=182>
mso-yfti-cnfc: 64">444
3">
white 2.25pt solid; medium none; 0cm; 5.4pt; WIDTH: 136.75pt; 5.4pt; : #cccccc; medium none; BORDER-RIGHT: white 2.25pt solid; 0cm; mso-shading: mso-pattern: gray-20 black; mso-border-top-alt: solid white 2.25pt" width=182>
mso-yfti-cnfc: 128">Gençler
white 2.25pt solid; medium none; 0cm; 5.4pt; WIDTH: 136.75pt; 5.4pt; : #cccccc; medium none; BORDER-RIGHT: white 2.25pt solid; 0cm; mso-shading: mso-pattern: gray-20 black; mso-border-top-alt: solid white 2.25pt; mso-border-left-alt: solid white 2.25pt" width=182>
mso-yfti-cnfc: 128">120
white 2.25pt solid; medium none; 0cm; 5.4pt; WIDTH: 136.75pt; 5.4pt; : #cccccc; medium none; BORDER-RIGHT: white 2.25pt solid; 0cm; mso-shading: mso-pattern: gray-20 black; mso-border-top-alt: solid white 2.25pt; mso-border-left-alt: solid white 2.25pt" width=182>
mso-yfti-cnfc: 128">300
white 2.25pt solid; medium none; 0cm; 5.4pt; WIDTH: 136.75pt; 5.4pt; : #cccccc; medium none; BORDER-RIGHT: medium none; 0cm; mso-shading: mso-pattern: gray-20 black; mso-border-top-alt: solid white 2.25pt; mso-border-left-alt: solid white 2.25pt" width=182>
mso-yfti-cnfc: 128">420
4;
medium none; medium none; 0cm; 5.4pt; WIDTH: 136.75pt; 5.4pt; : #f2f2f2; medium none; BORDER-RIGHT: white 2.25pt solid; 0cm; mso-shading: mso-pattern: gray-5 black; mso-border-top-alt: solid white 2.25pt" width=182>
mso-yfti-cnfc: 64">TOPLAM
medium none; medium none; 0cm; 5.4pt; WIDTH: 136.75pt; 5.4pt; : #f2f2f2; medium none; BORDER-RIGHT: white 2.25pt solid; 0cm; mso-shading: mso-pattern: gray-5 black; mso-border-top-alt: solid white 2.25pt; mso-border-left-alt: solid white 2.25pt" width=182>
mso-yfti-cnfc: 64">516
medium none; medium none; 0cm; 5.4pt; WIDTH: 136.75pt; 5.4pt; : #f2f2f2; medium none; BORDER-RIGHT: white 2.25pt solid; 0cm; mso-shading: mso-pattern: gray-5 black; mso-border-top-alt: solid white 2.25pt; mso-border-left-alt: solid white 2.25pt" width=182>
mso-yfti-cnfc: 64">936
medium none; medium none; 0cm; 5.4pt; WIDTH: 136.75pt; 5.4pt; : #f2f2f2; medium none; BORDER-RIGHT: medium none; 0cm; mso-shading: mso-pattern: gray-5 black; mso-border-top-alt: solid white 2.25pt; mso-border-left-alt: solid white 2.25pt" width=182>
mso-yfti-cnfc: 64">1.452



Sonuç olarak İstanbul'daki ilk ve orta öğretim okullarında, Voleybol, Basketbol ve Hentbol branşlarında faal sporcu toplam 14928'dur. (Tekrarlıyorum, tüm bu veriler 2008-2009 sezonu / ders yılı için geçerlidir!)


1739 MİLLİ EĞİTİM TEMEL KANUNU YOK SAYILIYOR?
1739 MİLLİ EĞİTİM TEMEL Kanunu'nun bazı maddelerine gelin birlikte bir göz ATALIM ..

Sağlıklı bir toplum ve nesiller, ancak ömür boyu düzenli spor yapma Alışkanlığı kazandırılması ile mümkündür.

Günümüzde; SBS ve ÖSS gibi sınavların stresinden dolayı sağlıklı bir nesil yetişmemektedir. Çocuklarımızın ruhsal anlamda daha sağlıklı olabilmesi ve kötü alışkanlıklardan uzak kalması için ilk adım, şüphesiz, okullardaki Beden Eğitimi dersi ve fiziksel aktivitelerdir. Ayrıca, Anayasamızın 59. maddesinde "Devlet, her yastaki Türk vatandaşlarının beden ve ruh sağlığını geliştirecek Tedbirleri alır, Sporun kitlelere yayılmasını teşvik eder. Devlet başarılı sporcuyu korur "denilmiştir.

1739 Milli Eğitim Temel Kanunu Madde 2: Türk Milli Eğitimi'nin genel amacı, Türk Milletinin bütün fertlerini beden, zihin, ahlak, ruh ve duygu bakımlarından dengeli ve sağlıklı şekilde gelişmiş bir kişiliğe ve karaktere, hür ve bilimsel düşünme gücüne, geniş bir dünya görüşüne sahip, insan haklarına saygılı, kişilik ve teşebbüse değer veren, topluma karşı sorumluluk duyan; Yapıcı, yaratıcı ve verimli kişiler olarak yetiştirmektir.

1739 Milli Eğitim Temel Kanunu Madde 19: Öğrencilerde; ders programlarıyla birlikte Özgüven ve sorumluluk duygusunu geliştirecek, yeni ilgi alanları oluşturacak, bireysel yetenek ve beceriler kazandıracak, katılımcı ve demokratik eğitim ortamını destekleyici, okul veya kurum ya da kurumlar arası bilimsel, kültürel, sosyal içi ve sportif etkinlikler düzenlenir ve öğrencilerin bu etkinliklere katılmaları için gerekli tedbirler alınır.



cellSpacing=3 cellPadding=3 width=15 align=right>




Milli Eğitim Bakanlığı son üç yıldan beri, Beden Eğitimi Derslerini azaltmıştır. Talim Terbiye Kurulu'nun oğlu karalarına göre Dersimiz; İlköğretim okullarında haftada bir saate düşürülmüştür. Ilköğretim kurumlar yönetmeliğinin 64. Maddesinde derki; (RG: 2.5.2006/26156) İlköğretim okullarının 4. ve 5. sınıflarında özel bilgi, beceri ve yetenek isteyen; beden eğitimi, müzik, görsel sanatlar, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi, yabancı dil ve (RG: 24.12.2008/27090) Bilişim Teknolojileri dersleri Branş öğretmenlerince okutulur. Ancak, ihtiyacın Branş öğretmenlerince karşılanamaması halinde bu dersler, yüksek öğrenimlerini söz konusu branşlarda yapan sınıf Öğretmenleri veya sınıf öğretmeni olup bu alanda hizmet içi eğitim sertifikası almış öğretmenler tarafından ders değişimi yolu ile okutulabilir. Bunun da mümkün olmadığı durumlarda bu dersler, sınıf öğretmenince okutulmaya devam edilir.

Bu kararlara rağmen Talim Terbiye Kurulu 07.07.2009 tarih ve 80 numaralı kararına göre 4 kurul olarak. ve 5. sınıflarda Spor Etkinlikleri dersine sınıf öğretmenlerinin girmesine hükmedilmiştir. Ancak alınan bu kararla beraber Beden Eğitimi Öğretmenlerinin 4. ve 5. sınıflarda Spor Etkinlikleri Derslerine girmelerinin önü kapatılmış bulunmaktadır.

Milli Eğitim Bakanlığı Orta Öğretim Kurumları haftalık ders Çizelgelerinin Talim ve Terbiye Kurulunun 11.09.2009 gün ve 151 sayılı kararında Resim / Müzik / Beden Eğitimi derslerinden yalnız birisinin seçmeli ders olarak 9. Sınıfta seçilmesi ve dört yıl boyuncu aynı dersi almalarına iliþkin hüküm ile orta öğretim okullarında da 9.sınıflarda iki saat, 10 -11 ve 12. Sınıflarda ise bir saat seçmeli ders haline getirilmiştir. Ancak bu uygulama Ortaöğretim Kurumlarında ders saatlerinin azalmasına ve Beden Eğitimi Öğretmenlerinin büyük bir kısmının norm kadro fazlası kalmasına sebep olmuştur.

Milli Eğitim Şurası Kararı Madde 76: öğrencilerin "barış kültürü" kavramını içselleştirebilmeleri için özellikle ortaöğretimde spor etkinliklerine yönlendirilmeleri ve beden eğitimi DERSLERİNİN saat sayısı artırılarak bütün sınıflarda zorunlu ders haline getirilmelidir. Buna rağmen, her geçen yıl Okullarda Beden Eğitimi DERSLERİNİN gereksiz olarak gösterilmesi bizleri üzmektedir.

Özet olarak Milli Eğitim Şurası, Milli Eğitim Bakanlığının en yüksek danışma organıdır. Bu makamı Beden Eğitimi DERSLERİNİN artırılmasını talep etmesine rağmen, Bakanlığımızın ders saatlerini azaltması yönünde karar Alması düşündürücüdür. Milli Eğitim Şûrasında alınan kararlar uygulanmayacaksa bu şuranın toplanıp karar Alması bir anlam ifade etmemektedir.

Beden Eğitimi Öğretmenleri, sağlıklı nesillerin yetişmesinin kıstaslarından birinin de, Sporun bir yaşam biçimi olarak toplumumuza yerleşmesini sağlamak olduğunu düşünmekteler ..

Sonuç olarak, Okullarda BEDEN EĞİTİMİ DERS saatlerinin İlköğretim ve Orta Öğretim Kurumlarında Arttırılması, zorunlu olarak 4 ders saatine çıkartılması kaçınılmazdır.



cellSpacing=3 cellPadding=3 width=15 align=right>




Talim ve Terbiye Kurulu'nun ZEKASINA diyecek bulamıyorum!
Işte bir çarpıklık daha ..
Ilk Öğretimde, seçmeli dersler idarecilerin girebileceği derslerden seçilmesi için oluşturulan bir baskı var. Işin enteresan tarafı bu derslerin notları karnelerde yer almadığı ve dolayısıyla ortalamalara etki etmediği içinde ciddiyetten hayli uzakta kalmaktadır!

Talim ve Terbiye Kurulu'nun 19.09.2009 tarih 151 sayılı Kararı ile Ortaöğretim Kurumlarında haftalık ders çizelgesinde değişiklik yapılmıştır ve.
Yine Talim Terbiye Kurulu Başkanlığının 07/07/2009 Tarihli Ve 80 Sayılı Kararı doğrultusunda:
Ilköğretim 4. ve 5. sınıflarda spor etkinlikleri dersine Beden Eğitimi Öğretmenleri giremeyecektir.
Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı tarafından 11.09.2009 tarih ve 151 sayılı Kararı doğrultusunda: Liselerde Beden Eğitimi, Müzik, Resim dersleri tek ders gibi planlanmıştır.

Yapılan değişiklikle Resim, Müzik ve Beden Eğitimi dersleri beraber alınıp bu derslerden herhangi birinin seçilmesi ve bu derslerin saatlerinin azaltılması sağlanmıştır. Ders saatlerinin azalması ile ülke genelinde yüzlerce Öğretmenimiz norm fazlası duruma düşmüş bu durum ek ders ücret kaybına yol açmıştır. Öğrencilere öğretimden ziyade Eğitimin verildiği bu derslerin saatlerinin azaltılması ve öğrencilerin bu üç ders arasından seçim yapmak zorunda bırakılması son derece sakıncalıdır.

[img]/resim/bdn8.jpg[/img]


MEB OKULLARI
MEB, artık Okullarda "Beden Eğitimi" yapılmaması için elinden geleni yapmaktadır. Zaten haftada bir kez 40 dakikaya sığdırılmaya başlanan ve bunu yeterli gören (!) Çürük zihniyetin neresinden tutarsanız tutun, elinizde kalmaktadır!

40 dakikalık o dersin en az 10 dakikasının da dersler arasında genelde boşluk olmadığı için, soyunma / Giyinme faslıyla geçtiğini ve tüm öğrencilerin sınıfta veya Tuvalette (!) Giyinmek zorunda olduklarını da sanırım biliyorsunuzdur! ...

Geçen yıl eski İstanbul İl Milli Eğitim Müdürü, tüm okul müdürlerine baskı yapmış, okul, spor Kulüpleri kurmaları için neredeyse tehdit etmişti ..
Çocuklarımızın ve gençlerimizin hem beden, hem de zihin sağlığı açısından yararları tartışılmaz olan, Obes ve çürük bir Toplumun ortaya çıkması tehlikesinin yegane ilacı olan, üstelik Ülkemizin sportif başarı oranını ve seviyesini yükseltecek Beden Eğitimi DERSLERİNİN değil haftada 1 derse sığdırılması, az 2 saatlik tr her gün PLANLI bir kuşağa sığdırılması ve ehil ellerde yapılması sadece bir spor anlayışının değil, çağdaşlığın da bir göstergesidir.


BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENLERİNİN RUTİN (!) ÇALIŞMALARI
Beden Eğitimi Öğretmenlerinin mesaileri bitmek bilmemektedir. Beden Eğitimi DERSLERİNİN haricinde, sporcu öğrencileri tarayarak, okul takımlarını oluştururlar, lisanslarını Tanzim edip çıkarırlar, takımları maça götürür, getirirler, okul saatleri sonrası, hafta sonlarında okullarının tüm Branş takımlarını çalıştırırlar.

Tüm bunlar yetmiyormuş gibi, yaklaşık 5 resmi bayramdaki Hazırlıklar da onların omuzlarındadır! Sadece 23 Nisan ve 19 mayıs 2 aya yakın çabalarla gösteri gurupları hazırlarlar törenlerinde.



cellSpacing=3 cellPadding=3 width=15 align=right>




Her sene Spor Kulübü Yönetmeliği gereğince belli bir parayi toplayarak malzeme almak zorundalar. Bu yüzden Sıkça öğrencileriyle ya da öğrenci velileriyle maddi ilişki içersinde olmakta ve yıpranmaktalar! Çoğu zaman bıraktı toplayamadıklarından, çevre esnaftan ya da küçük yerlerde belediye başkanlarından, kulüp yöneticilerinden malzeme yardımı isterlerken, sanki ödünç para istiyor gibi sıkılmaktalar! "

Örneğin, bir voleybol, basketbol, hentbol takımı için en az 15-20 aday Öğrenciye ihtiyaç olduğunu varsayacak olursak, okullarında farklı yaş gruplarinda ve türlerinde bu sınıf öğrencileri, ailelerinden de izin alarak bir araya getirmek, antrenman saatlerini ayarlarken tüm öğrencilerle görüşüp dershanesinin, özel dersinin ya da Etüt saatinin, sınavının olmadığı bir zamana denk gelmesine dikkat etmek gibi zor denklemleri halletmek de onların rutin vazifeleri arasında yer almakta? ...
Yani anlayacağınız onlar gönülden harcadıkları sınırsız Mesai ile, sarf ettikleri emek, ve yandıkları spor aşkıyla elleri öpülesi birer kahramandırlar! ...



cellSpacing=3 cellPadding=3 width=15




BAKANLIĞA BİR BAKAR MISINIZ?
Gençlik ve Spor Müdürlüğü gibi hantal ve Sporun önündeki en büyük engel dağ gibi dururken, Olimpiyatlarda başarısızlığın faturasını Beden Eğitimi Öğretmenlerine kesen "Çok Bilmişler" e bir çift sözüm var!

Beden Eğitimi bölümlerini bitirip, mesleğe ilk adımını atmak isteyen yaklaşık 15,000 insana Beden Eğitimi dersinin kuşa çevrildiğini ve Beden Eğitimi Öğretmeni olabilmenin artık mucizelere bağlı olduğunu MEB bana makul sebepleriyle anlatabilirler mi acaba?

MEB, gençlerimizi kötü alışkanlıklardan nasıl uzaklaştırayım diye Düşünürken gençlerimize nasıl bir kötülük yaptığının farkında mı?
MEB, obeziteyi nasıl önleyebilirim diye sözde projeler üretmeye çalışırken, Beden Eğitimi Öğretmenlerinin derslerini azaltarak esas kendisinin obez bir gençlik yaratmakta olduğunun bilincinde mi?


MEB'in BULMACA AÇIKLAMASI
Bu arada, Milli Eğitim Bakanlığı krize neden olan Beden Eğitimi dersinin azaltılmayıp, aksine artırıldığını iddia etti. Ancak uygulamayı protestoya hazırlanan öğretmenler bu açıklamayı yanıltıcı bulmaktalar.

Milliyet GAZETESİNDE "bedende büyük isyan" başlığı ile yayınlanan ve Beden Eğitimi öğretmenlerinin uygulamayı protesto etmek için Türkiye çapında büyük bir eyleme hazırlandığını belirten haber üzerine MEB, ders saatleriyle ilgili bir açıklama yaptı.



cellSpacing=3 cellPadding=3 width=15 align=right>




Kamuoyunun yanlış bilgilendirildiğini savunan MEB açıklamasına <NOBR>gelin<OBR> bir kez daha buradan göz ATALIM;
"14.07.2005 tarihli Milli Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Kurumları Haftalık Ders Çizelgesinde Beden Eğitim Dersi sadece 9. sınıflarda haftada 2 saat olarak yer almaktaydı. Ancak 11.09.2009 tarihinde onaylanarak uygulamaya konulan Milli Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Kurumları Haftalık Ders Çizelgesinde, Beden Eğitimi Dersi 9. sınıfta haftada 2 olarak yer almaya devam ederken, 10. 11. ve 12. sınıflara da haftada 1'er saat olmak üzere ders konulmustur. Yeni düzenlemeyle birlikte en az üç şubeli bir Ortaöğretim okulunda 6 saat olan Beden Eğitim Dersi, 18 saate çıkarılmıştır. Dolayısıyla gündeme getirilen iddiaların aksine, Beden Eğitimi Dersi öğretmenlerinin haftalık ders saatleri azaltılmamış aksine üç kat artırılmıştır. Kamuoyuna saygı ile duyurulur ... "

Hepsinin toplamı 15 yapıyor .. saat
MEB 18 nasıl buldu pek anlayabilmiş değilim?
Önemlisi Okul İdaresi Beden Eğitimi seçerse bunlar olacak Tu!
Yani öğrenciler, Resim, Müzik ve Beden Eğitiminden birisini seçecek? Bir de bu üç ders öğretmeninin durumunu düşünün? Öğrenciler ne derse desin, her şey Müdüriyete bağlı olacak?

Ayrıca eski sisteme göre de, Okullarda toplam 24 saat Beden Eğitimi dersi yapilirken, MEB'in bu açıklaması sadece mizahi bir değer taşımakta!



cellSpacing=3 cellPadding=3 width=15




SPOR ETKİNLİĞİ dersine girmek, BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENLERİNE YASAK!
Bu başlık bir Kabare topluluğunun oynadığı bir skeç konusu değil!

MEB, 2007 yılında İlköğretim Okullarında Beden Eğitimi dersini 6, 7, 8. sınıflarda zorunlu ders statüsüyle 1 derse (40 dakika) indirdi. (Talim Terbiye Kurulu Başkanlığının 07/07/2009 Tarihli Ve 80 Sayılı Kararı)
Seçmeli olarak da (Bu seçimi Öğretmenler Kurulu yapar) 2 ders saati seçilebilir ama Türkiye'de bunu yapan Okul var mı bilemiyorum?
MEB'in ders saatlerini arttırdığı, 3 saat seçilebilir açıklaması tamamen bir aldatmaca.
Daha geçen yıl Medya Okur / Yazarlığı dersi seçmeli olduğu halde zorunlu olarak okutulmalı diye Genelge gönderilmişti. Ayrıca, bir de <NOBR>Bilgisayar<OBR> dersi seçmeli olunca "Spor Etkinliği" maalesef seçilmiyor, seçilemiyor ...
Pişkin Müdür ve idareciler de haftada 6 saat derse girme zorunlulukları olduğu için kendi girebilecekleri dersleri seçmek için öğretmenlere baskı yapmaktalar!

Bu yılda yeni bir yönetmelikle 4 ve 5. sınıflarda "seçmeli" seçilen "<NOBR>Spor<OBR> etkinliği dersi" Beden Eğitimi Öğretmeni Giremez ne! "Diyor ..
Şaka gibi değil mi? ...

Geçenlerde Müfettişlerin bir okulda 6, 7 ve 8. sınıflarda seçilen "Spor Etkinliği" dersine "Beden Eğitimi Öğretmenine vermeyin idareciler girsin!" şeklinde müdüre talimat verdiği kulağıma geldi? O anı yaşayan, yani şahit olan Beden Eğitimi Öğretmeni Dokunsan ağlayacak durumdaydı. Bakar mısınız cürete!

MEB, bence ipin ucunu kaçırmış durumdadır! Liselerde de ders Saatini 1 saate indirerek bu yıl en büyük icraatını (!) Yapmıştır! Ne kadar övünürlerse övünsünler az kalır!
Gösterilen tepkiye yaptığı basın açıklaması ise tamamen Levent Kırca üstada konu olacak (!) Niteliktedir? Sanırım MEB, Bırakınız ülkemizde eğitimi yönetmeyi, safra kendisini ifade edecek bir bilgi ve tecrübe birikimine sahip değil! ...

Musluğun başındaki bir yetkilinin, daha liselerde kaç şube olduğunu dahi bilmediğini bizzat gördüm! ...

ORTAK AKIL TOPLANTISI
16-18 Temmuz 2009 tarihleri arasında İstanbul Grand Cevahir Otel'de GSGM ve Milli Eğitim Bakanlığı üst düzey yöneticileri 81 müdürlerinin katıldığı "Ortak Akıl Toplantısı" nın "Il ile SONUÇ BİLDİRGESİ" nin esas Kararı aşağıya çıkarılmıştır.

Yorumu sizlere bırakıyorum;

45. Spor kültürünün yaygınlaşması uzun dönemli spor politikalarının oluşturulabilmesi için mevcut Beden Eğitimi Ders saatlerinin yetersiz olduğu Çalıştay'da yapılan oturumlarda ortaya konulmustur. AB komisyon raporlarında yer aldığı üzere her yıl 400 bini aşkın çocuk obesite tehdidi altındadır. Bu durum da Beden Eğitimi ders saatlerinin artırılması gerekliliğinin altını çizmektedir. Dünyada da örnekleri olmakla ve uygulama güçlükleri bilinmekle beraber temel eğitim okullarında bir yarım günün "Spor ve Kültürel Etkinlikler" e ayrılması, uzun soluklu bir spor politikasında MEB ile GSGM'nin koordinasyonunda varılması gereken bir hedef olarak görülmelidir. Beden Eğitimi Ders saatlerinin mevcut halinden (1 saat) hareketle revize edilerek zorunlu Beden Eğitimi ders saatlerinin artırılması spor kültürünün tabana yayılmasını sağlamak adına yararlı olacaktır.



cellSpacing=3 cellPadding=3 width=15 align=right>




46. Spor kültürünün bir yaşam biçimi olarak kavratılabilmesi adına ülke spor Politikasının okul öncesini de kavrayacak biçimde oluşturulması bir zorunluluk olarak ortaya çıkmaktadır. Hem performans sporcuları yetiştirmek noktasında, hem de sporu tabana yaymada atılacak bu adım spor politikasında uzun soluklu ve olumlu etkiler getirecektir. Tam da bu nedenle özel bir müfredatla okul öncesi ve ilköğretim 1, 2 ve 3. sınıflarda da beden eğitimi DERSLERİNİN Beden Eğitimi Öğretmenleri tarafından verilmesi, küçük yaşta spor kültürünün aşılanması ve olası performans sporcularının daha çocuk yaşlarda kendini gösterebilmesi adına önemlidir.


BEDEN EĞİTİMİ Öğretmenleri Ankara'da ..
Beden Eğitimi Öğretmenleri 17 Ekim'de Ankara'da toplanıp, basın açıklamasında bulunacaklar!

Türkiye'de bu Çarpık Eğitimin düzeltilmesi, sporumuzun temellerinin daha sağlamlaştırılması yönünden büyük önem taşımaktadır!
Umarım Başta Başbakan ve Milli Eğitim Bakanlığı olmak üzere sporu sözde yöneten teşkilatlarda derin uykularından uyandıracak, bir şeyler öğrenmelerini sağlayacakları bir ders olur!

Haklı davalarında her zaman cefakar Beden Eğitimi Öğretmenlerimizin yanlarında olacağım ..
Bu böyle biline ..

Konuya iliþkin düşünce ve yorumlarınızı bekliyoruz ..

Yorum: Hasan Uğur Epirden)

http://www.ajansspor.com/genelsporhaberleri/Genel/h/20091015/carpik_beden_egitimi_dosyasi.html?ref=flas
__________________
7-8 Ağustos 2010 Tarihinde DİYARBAKIR'da yapılan Spor Tırmanış yarışmasını SİYASİ SEBEPLE protesto edip yarışmaya takım getirmeyen, aynı zamanda'da TDF Eğitmeni ve Spor kulübü BAŞKANI olan KİŞİ'yi ÖZEN'le kınıyorum.
binali isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Reklam Alanı
Cevapla

Popüler Sitelerde Paylaş

Etiketler
beden, Çarpık, dosyasİ, eğitimi


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı

Hizli Erisim

Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
resim dosyası serifenur82 İstek Bölümü 1 14-03-2011 18:45
19 Mayıs Dosyası Kırklareli / Vize dark_leobar Resmi Törenler 26 12-02-2011 18:13
stajerik dosyası nören İstek Bölümü 4 14-03-2010 01:06
19 MAYIS DOSYASİ selkad Resmi Törenler 5 13-02-2008 16:45
19mayıs dosyası Olimpiyatlar 0 01-01-1970 03:00

Reklam Alanı


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 02:16.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2006 - 2025, Türkiye'nin Beden eğitimi ve Spor Portalı
2007-2024 Türkiye'nin Beden Eğitimi ve Spor Portalı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159