07-04-2007, 15:27 | #1 |
Administrators
Üyelik tarihi: Oca 2007
Bulunduğu yer: Malatya
Mesajlar: 4.804
Teşekkürleriniz: 0
139 Mesajına 245 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 10 |
Reklam Alanı
a) = v ns = :schemas-microsoft-com:vml" /></V:STROKE></V:PATH></V:SHAPE></V:TEXT></V:SHAPE>Yaşamın farklı dönemlerinde farklı nitelikte gelişimsel sorunlarla karşılaşılır. b) Ergenlik dönemindeki gelişimsel sorunların çoğu eğitimle ilgilidir. c) Yetişkinlik yıllarında psikolojik sorunlar azalır, biyolojik sorunlar artar. d) Çocukluk yıllarında ortaya çıkan gelişimsel sorunlar, giderilmesi en zor olan sorunlardır. e) Orta yaş döneminin gelişimsel sorunları, yaşlılık döneminde de devam eder. 2. Zihinsel gelişim açısından ‘kritik dönem’ hangi anlama gelir? a) Çocuğun, cinsel farkların ve kendi cinsiyetinin ayrımına vardığı dönem. b) Problem çözme ve soyut düşünme bece-risinin en üst düzeye ulaştığı dönem c) Çocuk kimliğinden yetişkin kimliğine geçilen dönem. d) Çevresel uyarıcıların öğrenme üzerinde en çok etkili olduğu dönem. e) Yaşlanma yüzünden bireyin kendisini işe yaramaz hissettiği dönem. 3. Gelişimsel bağlamda, “olgunlaşma” hangi anla-ma gelmektedir? (2001 KMS sorusu) a) Toplumsal olayları ön yargısız biçimde ele alma becerisini kazanama. b) Kişiliğin gelişmesi ve zenginleşmesi c) Toplum tarafından kabul gören davranışların öğrenilmesi. d) Bedensel büyüme ve gelişmenin gerekli davranış değişikleriyle tamamlanması 4. İki yaşındaki bir çocuk kaydıraktan yardımsız, kaymak istemekte, kendisini tutmaya çalışan annesinin ellerini itmektedir. Çocuğun bu davranışı hangi gelişimsel özellikle açıklanabilir? (2001 KMS sorusu) a) Merak b) Özerklik c) Özdeşim d) Yatkınlık e) Üretkenlik 5. Somut işlemler dönemdeki bir çocuğu eşit miktarda kilden oluşturulmuş iki top gösterilmiş ve hangisinde daha çok kil olduğu sorulmuştur. Çocuktan, “ikisinde de aynı” yanıtı alındıktan sonra, onun gözü önünde, toplardan biri bozulup üç tane küp haline getirilmiştir. Bu çocuğun “Bu üçte küpte mi yoksa bozulmayan topta mı daha çok kil var?” sorusuna, aşağıdaki yanıtlardan hangisini vermesi beklenir, neden? (2001 KMS sorusu) a) “İkisinde de aynı” der, çünkü nes-nelerin devamlılığı kavramını kazan-mıştır. b) “Küplerdeki kil çok” der, çünkü sayı boyutuna bağımlılık vardır. c) “İkisinde de aynı” der, çünkü miktar korunumunu kazanmıştır. d) “Küplerdeki kil çok” der, çünkü görelik ilkesini henüz öğrenmemiştir. e) “Topraktaki kil çok” der, çünkü dönüştürme işlemini henüz başaramaz. 6. Araştırmalar, ilköğretimin ilk beş sınıfındaki (7-11 yaş) çocukların somut düşünme evresinde olduğunu, soyut düşünmenin ancak 5. sınıftan sonra (11 yaş üstü) gelişmeye başladığını göstermektedir. Buna göre, aşağıdaki öğretmen davranışlardan hangisi, ilköğretim 3. sınıf düzeyine uygun değildir? (2001 KMS sorusu) a) Dünyanın, ekseni etrafında döndüğünü öğretmek için, içinden şiş geçirilmiş portakaldan yararlanmak. b) Paraları tanırken, kullanılmakta olan metal ve kağıt paralarla nelerin satın alınabileceğini göstermek. c) Mikropların dokunmakla nasıl bulaş-tığını göstermek için, eline tebeşir tozu sürüp öğrencileriyle tokalaşmak. d) Caddede karşıdan kaşıya güvenli geçişi öğretmek için, bu eylemi dramı ile canlandırmak. e) Uzay yolculuğunu anlatmak için, öğrencilerinden, kendilerini sınıf yerine bir uzay kapsülündeymiş gibi düşünmelerini istemek. 7. Bir çocuk annesinden topunu isterken “Anne top” diyor. Çocuğun bu sözü, dil gelişimi açısından aşağıdakilerden hangisine örnektir?(2001 KMS sorusu) a) Duyu organlarıyla alınan bilgiyi nesnelerin zihinsel tasarımlarına dönüştürme (kavram gelişimi) b) Özne, yüklem, bağlaç, ek vb. öğelerin bazılarını kullanmadan konuşma (telegrafik konuşma) c) Kuralları, ilişkili olan ve olmayan bütün durumlara uygulama eğilimi (aşırı kurallaştırma) d) Kuralları yalnızca öğrenilen örnekle sınırlı olarak kullanma eğilimi (eksik kurallaştır-ma) e) Yeni sözcük üretebilmek için beklemek eğilimi (alıcı dil) 8. Bir öğretmen, sınıf arkadaşları kadar hızlı oku-yamayan öğrencisine, “Senin de yakından çok hızlı okuyabileceğini bilmiyorum. Matematik işlem-lerinde çok başarılısın. Bunu da yapabilirsin” demiştir. Erikson’un “Psikososyal gelişim kuramı”na göre, öğretmen bu sözleriyle hangi gelişimsel soruna (kriz) çözüm bulmaya çalışmaktadır? (2001 KMS sorusu) a) Özerkliğe karşı utanç ve kuşku b) Girişkenliğe karşı suçluluk c) Başarıya karşı aşağılık duygusu d) Kimliğe karşı rol karmaşası e) Üretkenliğe karşı durgunluk 9. Bir öğretmen, sınıf arkadaşlarına göre kısa boylu olan bir 7. sınıf öğrencisini, ufaklık, gel buraya” diye çağırmaktadır. Öğretmenin bu davranışının, gelişim psikolojisi açısından sakıncalı olmasının temel nedeni aşağıdakilerden hangisidir? (2001 KMS sorusu) a) Bireysel farklılığı, öğrenciyi incitebilecek şekilde etiketlemesi b) Öğrencilerin özellikleriyle yakından ilgilenildiğini göstermesi c) Öğrenciye beslenen olumlu duyguları iletmekte yetersiz kalması d) Ergenlikte ortaya çıkan bedensel farklılıklara dikkat çekmesi e) Okul başarısını etkilemeyen bir özellikle ilgili olması 10. Bir öğretmen, sınıf içindeki davranışlarıyla öğrencilerine olumlu örnekler oluşturmaya çalışmakta ve yeri geldikçe bu davranışlarının nedenlerini de açıklanmaktadır. a) Düşünme süreçlerine ağırlık veren bilişsel öğrenme yaklaşımı b) Bireyin modelden öğrendiğini savunan sosyal öğrenme yaklaşımı c) Bireyin, davranışlarını pekiştirme yoluyla kazandığını savunan edimsel (opreant) koşullanma yaklaşımı d) Bireyin, davranışlarını tepkisel koşullanma yoluyla kazandığını savunan klasik (tepkisel) koşullanma yaklaşımı e) Bireyin genetik özelliklerinin, davranışlarını belirlediğini savunan biyolojik yaklaşım 11. Aşağıdakilerden hangisi, öğrenme yoluyla kazanılan bir davranış değildir? (2001 KMS sorusu) a) Çocuğun, topu yere düşürmeden ayağında zıplatılması b) Postacının sokak isimlerini hatırlaması c) Oto tamircisinin motordaki arızanın nedenini kısa sürede bulması d) Çocuğun, yüzüne rüzgar gelince gözlerini kırpması e) Aşçının, kokusunu aldığı yemeğin pişip pişmediği 12. Bir öğretmen, sınıf içinde olumsuz davranışlarla dikkat çekmek isteyen bir öğrencisinin bu davranışlarını değiştirmek istemektedir. Aşağıdakilerden hangisi, öğretmenin bu amaçla yararlanabileceği yaklaşımlardan biri değildir? (2001 KMS sorusu) a) Öğrencinin olumlu yönlerini destek-lemek b) Öğrenciyi izleyerek anlamaya çalış-mak c) Öğrenciye, sınıf içinde sorumluluk vermek d) Öğrencinin bu davranışlardan utanma-sını sağlamak. e) Öğrenciye, önemli olduğunu hissettir-mek. 13. Bir sınıf öğretmeni 23 Nisan kutlamaların-da bütün öğrencilerine aktif roller vermiştir. Çocuklar yetenek ve ilgilerine gör, sunuculuk, koro üyeliği, drama, şiir okuma ve halk oyunları alanlarında görev almışlardır. Öğretmenin bu yaklaşımının gelişim psikolo-jisi açısından sağlayacağı en önemli yarar aşağıdakilerden hangisidir? a) Çocukların onaylama, tanınma, başarma gereksinimlerinin doyurul-ması b) Çocuklar arasında en çok tercih edilen etkinliğin belirlenmesi c) Çocukların kendi liderlerini belir-lemelerine olanak sağlanması d) Çocukların, kutlamalarda daha çok eğlenmelerinin sağlanması e) Çocuklar arasında dayanışmanın güç-lendirilmesi 14. Dört aylık bir bebek, annesi ona çıngırağını her salladığında gülüyor ve kollarını heyecanla açıyordu. Bu yüzden anne, sık sık çıngırağı sallayarak bebek ile oynuyordu. Fakat bir süre sonra bebek çıngırağa karşı öncekiler gibi heyecan belirtileri göstermez oldu. Bebeğin çıngırağa olan ilgisini kaybetmesi aşağıdaki süreçlerden hangisi ile açıklanabilir? (2001 KMS sorusu) a) Alışkanlık kazanma b) Bireyselleştirme c) Özümseme d) Duyarlılık kazanma e) Yorulma 15. Anaokuluna devam eden 5 yaşındaki bir çocuk evde ve okulda isteklerini ağlayarak yaptırmaya çalışmaktadır. Bu durumdan rahatsız olan aile ve öğretmen ağlama davranışını görmezden gelerek söndürmeye karar vermişlerdir. Ancak görmezden gelmeye başladıktan hemen sonra, çocuğun ağlama davranışında bir artış gözlenmiştir. Bu artış aşağıdakilerden hangisiyle açıklanabilir? (2001 KMS sorusu) a) Söndürmede, görmezden gelmenin etkisiz bir yöntem olması b) Söndürülecek davranışların şiddetinde, başlangıçta geçici bir artış görülebilmesi c) Söndürülen davranışın kendiliğinden geri gelme olasılığının bulunması d) Ev ve okul arasında tutarlılık sağlanmamış olmaması e) Ağlama davranışının uzun bir geçmişe sahip olması 16. İlköğretim 1. sınıfında görev yapan bir öğretmen, önce öğrencilerinin her doğru yanıtını pekiştirmiştir. Bir süre sonra, her ikinci ve üçüncü doğru yanıtı pekiştirmeye başlamıştır. Öğretmenin pekiştirmelerindeki bu değişkenliğin başlıca nedeni aşağıdakilerden hangisidir? (2001 KMS sorusu) a) Soru-yanıt yönetiminin öğrenmelerin pekiştirilmesine elverişli olması b) Öğrenmede, ödüllendirmenin cezadan daha etkili olması c) Her doğru yanıtı pekiştirmenin çok zaman alması d) Pekiştirmenin 1. sınıfın başlangıcında çok önemli olması e) Davranışa süreklilik kazandırmada aralıklı pekiştirmenin etkili olması 17. Sahipsiz bir köpek tarafından ısırılan bir çocuk, önce tüm köpeklerden korkmuş; ancak bir süre sonra bu tepkiyi sadece sahipsiz köpekler karşısında göstermeye başlamıştır. Çocukta son davranış değişikliği aşağıdakilerden hangisine örnektir? (2001 KMS sorusu) a) Ayırt etme b) İşaret öğrenme c) Transfer d) Genelleme e) Ceza 18. Bir öğrencinin, derse zamanında gelme ve çalışmalarını zamanında bitirme gibi davranış alışkanlık haline getirmesinde aşağıdakilerden hangisini en çok rol oynar? (2001 KMS soru-su) a) Klasik (tepkilsel) koşullanma b) Bilişsel öğrenme c) Edimsel (operant) koşullanma d) Sezgisel öğrenme e) Psikomotor öğrenme 19. Yalnızca matematik dersinde başarılı olanlar değil, müzikte, sporda, dansta, iletişimde, resimde kendini geliştiren ve kendini iyi tanıyanlarda zekidir. Bu görüşü vurgulayan kuram aşağıdakilerden hangisidir? (2001 KMS sorusu) a) Sosyal öğrenme kuramı b) Öğrenme bilgiyi işleme kuramı c) Bireyselleştirilmiş öğretim kuramı d) Çoklu zeka kuramı e) Tam öğrenme kuramı CEVAB ANAHTARI MARGIN: auto auto auto 3.5pt; WIDTH: 164.2pt; 0cm 3.5pt 0cm 3.5pt" width=219 ="MsonormalTable"> HEIGHT: 94.4pt; mso-yfti-irow: 0; yes; #e2e2e2; 3.5pt; #e2e2e2; 3.5pt; 0cm; #e2e2e2; WIDTH: 36.2pt; 0cm; #e2e2e2; HEIGHT: 94.4pt" width=48> 1.A 2.B 3.E 4.B = st1 ns = :schemas-microsoft-comffice:smarttags" /><ST1:METRICCoNVERTER ProductID="5.C" w:st="on">5.C</ST1:METRICCoNVERTER> #e2e2e2; 3.5pt; #e2e2e2; 3.5pt; 0cm; #e2e2e2; WIDTH: 45.9pt; 0cm; #e2e2e2; HEIGHT: 94.4pt" width=61> 6.E 7.B <ST1:METRICCoNVERTER ProductID="8.C" w:st="on">8.C</ST1:METRICCoNVERTER> 9.A 10.A #e2e2e2; 3.5pt; #e2e2e2; 3.5pt; 0cm; #e2e2e2; WIDTH: 41.05pt; 0cm; #e2e2e2; HEIGHT: 94.4pt" width=55> 11.D 12.D 13.A 14.D 15.B #e2e2e2; 3.5pt; #e2e2e2; 3.5pt; 0cm; #e2e2e2; WIDTH: 41.05pt; 0cm; #e2e2e2; HEIGHT: 94.4pt" width=55> 16.E 17.A 18.A 19.D |
Reklam Alanı |
Popüler Sitelerde Paylaş |
Etiketler |
2001, gelİŞİm, kms, test, Öğrenme |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
|
|
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevaplar | Son Mesaj |
Test 15: Gelişim Öğrenme-1 | webmaster | Test ve Sorular | 3 | 20-02-2009 14:58 |
Test 13: GELİŞİM (BİLİŞSEL, AHLAKİ, KİŞİLİK) | webmaster | Test ve Sorular | 0 | 07-04-2007 15:21 |
Test 12: GELİŞİM (BİLİŞSEL, AHLAKİ, KİŞİLİK) | webmaster | Test ve Sorular | 0 | 07-04-2007 15:20 |
Test 8: 2001 KMS GENEL KÜLTÜR SORULARI | webmaster | Test ve Sorular | 0 | 07-04-2007 12:38 |
Test 7: 2001 KMS TÜRKÇE SORULARI | webmaster | Test ve Sorular | 0 | 07-04-2007 12:29 |
Reklam Alanı |