Beden Eğitimi ve Spor Portalı  


Go Back   Beden Eğitimi ve Spor Portalı > Genel Bölüm > KPSS > Eğitim Bilimleri

Eğitim Bilimleri Gelişim Öğrenme, Ölçme ve Değerlendirme, Rehberlik, Program Geliştirme, Özel Öğretim Yöntemleri, Sınıf Yönetimi

beden eğitimi
beden eğitimi
Sitemize hoş geldiniz. Konuları beğenmeyi unutmayalım.

Cevapla
 
Seçenekler Stil
Alt 05-04-2007, 12:08   #1
webmaster
Administrators
 
webmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Oca 2007
Bulunduğu yer: Malatya
Mesajlar: 4.804
Teşekkürleriniz: 0
139 Mesajına 245 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 10
webmaster is on a distinguished road
Standart

Reklam Alanı
<H5 MARGIN: 0cm 0cm 0pt">REHBERLİK, PSİKOLOJİ DANIŞMA VE PSİKOTERAPİ = o ns = /></H5>
Bundan önceki bölümde rehberlik faaliyetlerinin, öğrenci kişilik hizmetleri içinde kendine özgü bir faaliyet grubu olduğu belirtilmişti. Rehberlik faaliyetlerinin, doğrudan kişiyi hedef alan ve kişiye yardıma çalışan faaliyetler olduğu gösterilmişti.
Psikolojik Danışma faaliyetleri de kişiye yardımı hedef alan rehberlik faaliyetleri içinde kendine has nitelikleri olan bir hizmet grubudur.
Psikolojik danışma, problemli kişi (danışan) ile, onun kişisel probleminin çözümüne yardımcı olabilecek uzman kişi (danışman) arasında, problemin çözümüne dönük olarak; kişi kişiye ye yüz-yüze cereyan eden psikolojik bir yardım oluşumudur. Danışanla danışman arasında cereyan eden bu yardım oluşumu, esasta, karşılıklı görüşmeler yolu ile cereyan eder. iki kişi arasında karşılıklı etkileşim yolu ile cereyan eden psikolojik bir yardım ilişkisidir. Bu özel niteliği bakımından psikolojik danışma, danışanın seçmeler yapmasında, kararlar vermesinde, planlar yapmasında ve uygulamaya koymasında kişiye yardımı hedef alan bütün diğer rehberlik faaliyetlerinden farklıdır.
Yüz-yüze, ve bir problem etrafında görüşmeye dayanan psikolojik danışma faaliyetleri, işaret edilen bu nitelikleri ile, rehberlik faaliyetlerinin özü, ana mihveridir. Kişiye yapılacak bütün rehberlik, dönüp dolaşıp yüz yüze olan bu psikolojik etkileşim görüşmelerine gelmektedir. Bütün rehberlik faaliyetlerinin sonal (nihai) amacı, kişiye, problemini çözüp yeterli bir uyum ve denge sağlamasına yardım etmektir. Sınıflarda, ders dışı faaliyetlerde, sosyal ilişkilerde, çocuğun sağlıklı bir şekilde büyüyüp gelişmesini, yaşının gerektirdiği erginliğe en uygun bîr şekilde kilde ulaşmasını sağlamak için yapılan rehberlik faaliyetlerinin birçoğu
psikolojik danışmada gereken kişi-kişiye, yüz yüze olan etkileşim ilişkisini gerektirmez. Mesela, çocukların meslek seçmelerinde yardımcı olabilecek nitelikteki mesleklere ait kitap ve benzeri yayınları toplayıp çocukların istifadesine sunmak, bu rehberlik faaliyetidir ama bir psikolojik danışma değildir. Bu bakımdan, diyebiliriz ki bütün psikolojik danışma faaliyetleri, rehberlik faaliyetleridir, ama bütün rehberlik faaliyetleri, psikolojik danışma değildir.
Şurası da işaret edilmelidir ki okulda rehberlik uzmanının, bütün öğrencilere yapılacak yardımları bu çeşitten kişi-kişiye ve karşı karşıya yardım ilişkileri yerine getirmesi zaten mümkün değildir. Okulun tüm eğitim programı içinde yer alacak olan rehberlik faaliyetleri için, onun yapması gereken daha birçok faaliyetler vardır. Ofisinde oturup zamanını sadece danışma görüşmeleri yapmaya ayıramaz. Rehberlik faaliyetlerinden bazıları da zaten doğrudan kişi kişiye danışma görüşmelerini gerektirmez. Ama bütün rehberlik faaliyetleri, kendi sorunlarını kendi başına çözebilecek erginliğe henüz ulaşamamış bireylere yardım için yüz yüze ilişkileri gerektiren psikolojik danışma oluşumuna en iyi hazırlığı sağlar.
Psikolojik danışma ile psikoterapi arasında da bazı ortaklık ve ayrılıklar vardır. Her ikisi de, esasta, problemli kişiye yapılan psikolojik yardım ilişkisidir. Her ikisi de esasta problemli kişiye yapılan psikolojik yardım ilişkisidir. Her ikisi de danışmanla danışan (danışma, terapist) arasında bir problemin çözümü için yüz-yüze cereyan edengörüşmelere dayanır. Her ikisi de, kişiye yardım için, genelde, aynı psikolojik teknikleri ve metotları kullanırlar.Bu ortak yanlara karşılık psikolojik danışma, "normal" saydığımız kişilerin günlük hayatta yapacakları uyumlarda karşılaştıkları olağan seçme olağan seçme ve karar verme sorunları ile uğraşır. Psikoterapi ise kişilik bozulmalarına yol açmış kaygı ve nörotik davranışların hakim olduğu normal dışı kişilik sorunları ile uğraşır. O halde, bir genelleme yapılmak istenirse, psikolojik danışma, genellikle bir okul, endüstri veya sosyal hizmet veren bir kurum ortamı içinde, "normal' kişilerin, kökleri, kökeni belli, normal sayılan sorunlarında kişiye yardım için uğraşır. Psikoterapi ise, genellikle bir klinik ortamında ve kökleşip derinleşmiş, sebepleri geçmişin karanlıklarında kaybolmuş sorunların yarattığı "normal dışı" kişilik sorunlarına yardıma çalışır.

EĞİTİMDE REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA NEDEN GEREKLİDİR?
Eğitim sistemlerini iki şekilde ele alabiliriz
1- Klasik Eğitim Sistemi: Bu sistemin temelinde Konular vardır. Eğer öğrenciler konuları ezberlerlerse eğitim gerçekleşmiş olur. Bu tür bir eğitim anlayışında öğrencilerin ilgi, ihtiyaç, beklentilerin ve yeteneklerinin anlamı yoktur. Bu tür bir eğitim sisteminde öğrenciye yardım etmeyi konu alan Rehberlikten pek söz edemeyiz.
2-Modern Eğitim Sistemi: Modern eğitim anlayışı, öğrenciyi merkez alır ve bireyin bedensel, duygusal, zihinsel ve sosyal yeteneklerinin kendisi ve mensup olduğu toplum için en uygun şekilde tümüyle gelişmesidir. Böyle bir anlayış, bireyi her yönüyle bir bütün olarak kabul etmekte ve bireyin gelişim sorumluluğunu kendine vermektir.
Modern eğitim sistemi merkeze öğrenciyi almaktadır. Böyle bir eğitim anlayışında öğrencinin bir bütün olarak gelişebilmesi için rehberlik çok önem taşır.
Okullarda Rehberliği Gerekli Kılan Nedenler:
1-Okul çeşidinin artması
2-Okul yapısında değişme ve gelişmeler
3-Boş zaman değerlendirilmesi gereği
4-Meslek seçiminin öneminin artması
5-Okullarda uyumsuzluk problemlerinin artması
6-Öğrenci başarısızlıkları

__________________
webmaster isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Reklam Alanı
Cevapla

Popüler Sitelerde Paylaş

Etiketler
daniŞma, psİkolojİ, psİkoterapİ, rehberlİk


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı

Hizli Erisim

Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
REHBERLİK ÇEŞİTLERİ webmaster Eğitim Bilimleri 1 20-07-2008 04:53
PSİKOLOJİ VE SPOR ATLETLERİN DÜŞÜNCELERİ binali Beden Eğitimi ve Spor 0 18-05-2008 17:00
REHBERLİK KURULU webmaster Eğitim Bilimleri 0 05-04-2007 12:15
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSLERİ webmaster Eğitim Bilimleri 0 05-04-2007 12:13
REHBERLİK VE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ webmaster Eğitim Bilimleri 0 05-04-2007 12:07

Reklam Alanı


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 04:25.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2006 - 2025, Türkiye'nin Beden eğitimi ve Spor Portalı
2007-2024 Türkiye'nin Beden Eğitimi ve Spor Portalı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159