Beden Eğitimi ve Spor Portalı  


Go Back   Beden Eğitimi ve Spor Portalı > Genel Bölüm > KPSS > Eğitim Bilimleri

Eğitim Bilimleri Gelişim Öğrenme, Ölçme ve Değerlendirme, Rehberlik, Program Geliştirme, Özel Öğretim Yöntemleri, Sınıf Yönetimi

beden eğitimi
beden eğitimi
Sitemize hoş geldiniz. Konuları beğenmeyi unutmayalım.

Cevapla
 
Seçenekler Stil
Alt 05-04-2007, 02:07   #1
webmaster
Administrators
 
webmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Oca 2007
Bulunduğu yer: Malatya
Mesajlar: 4.804
Teşekkürleriniz: 0
139 Mesajına 245 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 10
webmaster is on a distinguished road
Standart

Reklam Alanı
GESTALT KURAMI
Bu Kuram Alman psikologları Wertheimer, Kohler, Koffa tarafından geliştirilmiştir. = o ns = />
Kurama göre bütününü parçaların toplamından farklı ve özgün bir karaktere sahip olduğu düşüncesine dayanmaktadır. Buna göre organizma herhangi bit uyaranı bütünlük içinde algılama eğilimindedir. Dolayısıyla parçadan bütüne ulaşılmaz. Burada kullanılan bütünlük kavramı sadece dış uyaranlar için değil, organizmanın zihinsel süreçleri içinde geçerlidir.
Geştalt kuramına göre öğrenme, algı ve bellek süreçlerinin işleyişlerine bağlıdır.
Kalıcı ve etkin bir öğrenmenin sağlanması için öğrenme yaşantıları, anlamlı bir bütün halinde örgütlenmeli ve sunulmalıdır. Bu amaçla her konu, ilgili olduğu ünite ve dersle anlam açısından ilişkilendirilmelidir. Ayrıca her konu amaç, içerik, yöntem ve değerlendirme boyutlarında da kendi içinde özgün bir bütünlük ve uyum taşımalıdır.
Bu bağlamda;
1- Her konu öğrenciye yalından karmaşığa, bilinenden bilinmeyene, basitten zora doğru aşamalandırılarak ve bir bütün olarak sunulmalıdır.
2- Eğitimciler öğrencilere uygun zamanlarda problem çözümüne ilişkin dönüt, düzeltme ve pekiştireçler vermelidir. Fakat öğrencilerin bağımsız ve etkin olmalarına yardımcı olmalıdır.
3- Öğrenmede temel amaç, problem çözümünde üretken ve yaratıcı düşünme yeterliliğinin geliştirilmesidir. Problemin çözümünde iç görü kazanma olarak tanımlanan bu yeterliliğin gelişmesi için, özellikle öğrencilerde merak duygusunun geliştirilmesi gerekir.
4- Öğrenmede öğrencinin yaratıcı düşünmesini öğrenerek, problemin doğası ve çözümünde yararlanılacak ilkeleri keşfetmesi amaçlanmalıdır. Öğrenciye belli bir problemle ilgili bilgilerden çok, çözüme ilişkin yara ve ilkeler öğretilmelidir.
5- Öğrenmede dikkat ve aldı süreçlerindeki seçicilik belirleyici faktördür. Bu amaçla öğrenciye öncelikle öğrenme ilkeleri öğretilerek, anlamlı bütüne ulaşma yolları öğretilmelidir.
6- Geştalt ekolüne göre öğrenme, şekil-zemin, yakınlık, benzerlik, bütünlük, devamlılık, basitlik olarak tanımlanan algısal değişkenlerle açıklanmaktadır.
a- Şekil zemin ilkesi- öğrencinin seçici dikkat ve algı sisteminin konu üzerinde odaklanmasıdır. Bu amaçla eğitimciler, öğrenme yaşantılarını, öğrencinin dikkatin çekecek biçimde düzenlenmelidirler.
b- Organizmanın algı sistemi, nesne ve olayları benzerlik ilkesine göre kümeleyerek örgütleme eğilimindedir. Hem uyaran gruplarının, hem de öğrenme birimlerinin birbirine benzer nitelikler taşınmasına özen gösterilmelidir.
c- Yakınlık ilkesi, organizmanın uyaranları, zaman, mekan ve anlam açısından birbirlerine yakın olma ölçütüne göre örgütleyerek algılamasıdır. Yakınlık ilkesi uyarınca karşılıklı olarak ilişkilendirilerek belleğe depolanan bilgilerin kalıcılığı ve geri çağrılma başarıları daha yüksektir. Bu nedenle öğrenme yaşantıları zaman, mekan ve anlam açısından ilişkilendirilmelidir.
Örnek: Öğretmen-eğitim-okul-Ders
d- Devamlılık ilkesi, algıda bütünlük kavramı ile ilişkilidir. Buna göre belli bir süzenlilik ve süreklilik gösteren öğrenme yaşantıları, organizma tarafından daha kalıcı algılanır. Bu nedenle konuların kendi içinde sistematik bir devamlılık ve bütünlük taşımasına dikkat edilmelidir.
e- Basitlik ilkesine göre, organizma karmaşık bilgileri zor öğrenirken yalın ve düzenli organize edilmiş bilgileri , daha iyi öğrenir. Öğrenme bu kurala uygun olmalıdır. f- Tamamlama ilkesi; organizma herhangi bir bütünü çağrıştıran parçayı, onunla ilgili bütünle ilişkilendirme eğilimidir. Örneğin; loş ışıkta yarım elma, organizma tarafından tam olarak algılanması gibi. Bu nedenle, öğrenme birimlerini, birbiri ile ilişkilendirilmesi ve bütünleştirilmesine imkan sağlamak için, öğrenciye öğretim yaşantısını karakterize eden ip uçları verilmelidir.
__________________
webmaster isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Reklam Alanı
Cevapla

Popüler Sitelerde Paylaş

Etiketler
gestalt, kurami


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı

Hizli Erisim

Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
PİAGET'NİN BİLİŞSEL GELİŞİM KURAMI binali Eğitim Bilimleri 1 03-10-2008 12:27
Gestalt kuramı yaseminkoc1982 Yüksek Lisans ve Doktora Yapanlar 4 26-06-2008 19:03

Reklam Alanı


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 18:40.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2006 - 2025, Türkiye'nin Beden eğitimi ve Spor Portalı
2007-2024 Türkiye'nin Beden Eğitimi ve Spor Portalı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159