05-04-2007, 02:06 | #1 |
Administrators
Üyelik tarihi: Oca 2007
Bulunduğu yer: Malatya
Mesajlar: 4.804
Teşekkürleriniz: 0
139 Mesajına 245 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 10 |
Reklam Alanı
Okulda öğrenme modeli, tam öğrenme yaklaşımının okullardaki öğretime uygulanması sonucu ortaya çıkmıştır. Tam öğrenme yaklaşımına göre öğrenciler, okulların öğretmeyi amaçladığı her şeyi öğrenebilirler. Bloom’a göre öğrencilerin geçmişteki nitelikleri öğrenme için çok önemlidir ve öğrenme koşulları uygun bir şekilde hazırlandığı taktirde herkes her şeyi öğrenebilir. Bloom’ un okulda öğrenme modelinin başlıca öğeleri şunlardır. 1- Öğrenci nitelikleri -Bilişsel giriş davranışları -Duyuşsal giriş özellikleri 2- Öğretimin niteliği -Öğrenme ünitesi veya üniteleri 3- Öğrenme ürünleri -Öğrenme düzeyi ve çeşidi -Öğrenme hızı -Duyuşsal ürünler 1-Öğrenci nitelikleri: Bloom’un üzerinde durduğu öğrenci nitelikleri bilişsel giriş davranışları ve duyuşsal giriş davranışlarıdır. Bilişsel giriş davranışları yeni bilgileri öğrenmek için gerekli olan ön öğrenmelerdir. Bilişsel giriş davranışları yeni bilgileri öğrenmek için gerekli olan ön öğrenmelerdir. Bilişsel giriş davranışları ile yeni bilgilerin öğrenilmesindeki başarı arasında çok güçlü bir ilişki vardır. Bilişsel giriş davranışları genel ve özel olmak üzere ikiye ayrılır. Genel bilişsel giriş davranışları: Bunlar tüm öğrenmeler için gerekli olan ön bilgilerdir. Sözlü anlatım yeteneği, okuduğunu anlama becerisi, mantıksal düşünme becerisi, öğrenme tarzı gibi. Özel bilişsel giriş davranışları: Herhangi bir konuyu yada ünmiteyi öğrenebilmek için gerekli olan ön bilgilerdir. Örneğin bir matematik problemini çözebilmek için dört işlem bilgisini bilmek gerekir. Duyuşsal giriş özellikleri, belli bir öğrenme süreci için gerekli olan ve onları çalışmaya güdüleyen ilgiler, tutumlar, başarılı olacağına inanma, kendine güven gibi özelliklerdir. 2-Öğretim hizmetinin niteliği: Öğrenme-öğretme sürecindeki öğretimin niteliğinin yüksek olması, öncelikle öğrencilerin giriş davranışlarına uygun bir programın hazırlanması ile mümkündür. Bloom’a göre öğretim hizmetinin niteliğini etkileyen 4 etken vardır; - Öğrenciye sunulan ip uçları - Öğrencinin öğretme sürecinde aktif rol üslenmesi - Öğrenciye verilen pekiştireçler - Dönüt ve düzenlemeler 3-Öğrenme ürünleri: Bloom’a göre öğrenme ürünleri: - Öğrencinin başarısı - Öğrenme hızı - Öğrencilerin duyuşsal özellikleri Öğrencilerin giriş davranışları öğrenme- öğretim sürecinin başında eşitlenmelidir. Her öğrenme ünitesinden sonra öğrencilerin eksikleri giderilmelidir.öğrenciler için nitelikli öğrenme hizmetleri sunulmalıdır.eğer böyle olursa öğrenciler arasında ki bireysel farklılıklar azalır ve öğrencilerin başarısı artar. Okulda öğrenme modelinin uygulanma aşamaları Bu modele göre öğretim sürecine başlamadan önce hedef davranış cincinden belirtilmelidir. Hedef davranışlar, öğrenmedeki zorlukların ve eksikliklerin, öğretim ortamının düzenlenmesinin tam öğrenme düzeyinin tanımlanması için çok önemlidir. Öğretim iyi hazırlanmış öğrenme üniteleri ile örgütlenmelidir. Öğretimin ünitelere ayrılması öğrenmeye etki eden olumlu ve olumsuz etmenlerin ortaya çıkmasına yardımcı olur. Bir ünite tam anlamıyla öğrenilmeden diğer bir üniteye geçmemek gerekir. Her ünitenin sonunda değerlendirme yapılmalı, öğrencilere geri bildirimler verilmeli ve öğrencilerdeki öğrenme eksiklikleri giderilmelidir. Öğrenme için gerekli süre tespit edilmelidir. Öğretimin öğrencinin giriş davranışlarına göre hazırlanma, davranışlar arasındaki ön koşul ilişkilerin belirlenmesi, öğrenciler öğretme için güdülenmeli ve öğrencilerin öğrenme olayında aktif bir rol üslenmeleri sağlanmalıdır. Bloom’un tam öğrenme modeli iyi uygulandığı taktirde, öğrenme-öğretme sürecine çok olumlu katkılar sağlar. Edited by: webmaster |
Reklam Alanı |
Popüler Sitelerde Paylaş |
Etiketler |
bloom'un, modelİ, okulda, Öğrenme |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
|
|
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevaplar | Son Mesaj |
iki okulda egzersiz | mogultay36 | Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Sorunları ve Soru Cevap Bölümü | 3 | 21-02-2011 00:30 |
Okulda aşı faciası! | Cem | Eğitim Haberleri | 2 | 01-01-2008 19:51 |
okulda polis | selçuk | Eğitim Haberleri | 0 | 22-09-2007 12:51 |
YENİ ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ MODELİ (OGM) | webmaster | Eğitim Haberleri | 0 | 22-04-2007 00:57 |
GÖZLEM YOLUYLA ÖĞRENME (SOSYAL ÖĞRENME) | webmaster | Eğitim Bilimleri | 0 | 05-04-2007 01:59 |
Reklam Alanı |