Beden Eğitimi ve Spor Portalı  


Go Back   Beden Eğitimi ve Spor Portalı > Kütüphane > Beden Eğitimi ve Spor

Beden Eğitimi ve Spor Beden Eğitiminin Tanımı, Amaçları, Faydaları, Spor Yöneticiliği, Felsefesi, Fizyolojisi

beden eğitimi
beden eğitimi
Sitemize hoş geldiniz. Konuları beğenmeyi unutmayalım.

Cevapla
 
Seçenekler Stil
Alt 29-03-2007, 18:53   #1
webmaster
Administrators
 
webmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Oca 2007
Bulunduğu yer: Malatya
Mesajlar: 4.804
Teşekkürleriniz: 0
139 Mesajına 245 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 10
webmaster is on a distinguished road
Standart

Reklam Alanı
1.) Spor bir yarışma türü olmasına karşın beden eğitimi bir spor değildir. = o ns = />
2.) Spor bir reklam aracıdır fakat beden eğitimi bir spor aracı değildir.
3.) Spor bir meslek dalıdır fakat beden eğitimi bir meslek değildir.
4.) Spor kazandırdıklarıyla üretimi maddi açıdan artırır fakat beden
eğitiminde bu söz konusu değildir.
5.) Spor bir seyir vasıtasıdır yani insanlar tarafından izlenir fakat beden
eğitimi izlenmez.
6.) Spor bir politika aracıdır ama beden eğitiminde böyle bir amaç
yoktur.

BENZERLİK : Beden eğitimi ve sporun benzeyen yönleri de vardır.
Her ikisi de eğitim ve eğlence aracıdır. Boş zaman faaliyetleridir. Bilim
ve teknik içerirler. Zevk ve estetik içerirler. Kişiler arası ilişkileri
artırırlar.

TANIMLAR
YARIŞMA : Belli kurallarla ferdi olarak yapılan zaman, ağırlık,
mesafe, teknik ve beceri gibi ölçülerle sonucu belli olan faaliyetlerdir.

MÜSABAKA : Belli kurallarla birden fazla ferdin yine birden fazla
ferde karşı yaptığı zaman, ağırlık, mesafe ve teknik beceri gibi ölçülere
karşı yapılan sportif faaliyetlerdir.

OYUN : Her yaş kesimindeki ferdin kendi iç dünyasında meydana
gelen ve hareket iç güdüsünden kaynaklanan ve toplumlarda sosyo-
ekonomik yapıya ve gelişmeler uygun bir şekilde gönüllü olarak yapılan
fizik, moral ve toplumsal kişilik yeteneklerinin gelişmesini sağlayan
zaman içerisinde kurallarla belirlenen ferdi ve grup davranışlarıdır.

SPORTİF OYUN : Beynelmilel seviyede belirli aralıklarla yapılan her
çeşit yarışma ve müsabaka türünü kapsayan sportif organizasyonlardır.

AMATÖR : Beden eğitimi ve spor faaliyetlerinde maddi ve benzeri
menfaat olmadan yapılan işten kazanç beklemeden yapılan
faaliyetlerdir.
PROFESYONEL : Bu tür faaliyetlere katılan sporcuların kazanç elde
etmesidir.
KONDÜSYON : Sporcunun yaptığı spor dalı gereği yüksek performans
düzeyinde maruz kaldığı baskılara dengeli ve devamlı uyum
gösterebilmesidir.

PERFORMANS : Kişinin uğraştığı spor dalında ulaştığı en yüksek
başarı seviyesidir.

ANTRENMAN : Ferdin taşıdığı bütün özellikleri dikkate alarak
uğraştığı spor dalı gereği ihtiyaç duyduğu tüm davranışları en iyi şekilde
yerine getirebilmesi için fiziki, teknik ve taktik yeterliliği kazanabilmesi
amacıyla en üst performansa ulaşabilmesi hedefini taşıyan ve belli bir
plan doğrultusunda gerçekleştirilen faaliyetlerin tümüdür.

MOTİVASYON : Mevcut şartlara bağlı olarak bir davranışa yani spor
faaliyetine yol açan ve bu faaliyeti sürdüren sürecin tamamıdır.

ANTRENÖR : Uzun vadeli olarak hazırladıkları antrenman taslaklarına
hayatiyet kazandıran sporcuların dayanıklılığını, çevikliğini, nefes
gücünü artırarak mücadele yeteneğini ve onların kişilik gelişmelerini
sağlarken toplumsal yapılarının mimarı olan kişilerdir.

KUVVET : Bir spor faaliyeti sırasında kişinin kendi vücudunu veya bir
spor aletini ileri doğru hareket ettirmesini bir dirence karşı koymasını
veya mevcut direnci yenmesini sağlayan hareket yeteneğidir.

HAREKETLİLİK : Fiziksel aktivite anında yapılan hareketlerin daha
akıcı, daha süratli ve kuvvetle yapılabilmesidir.
SPOR : SİSTEM + PERFORMANS + ORGANİZASYON +
REKOR
TEKNİK : Belirli bir hareketin gerçekleştirilmesine yönelik olarak
geliştirilmiş mantıklı hareket şeklidir.

TAKTİK : Müsabakayı etkileyen faktörlerin analiziyle sporcunun
yapacağı mücadeleyi en uygun ve verimli şartlar altında sürdürebilmesi
için alınan tedbirlerdir.

SPORDA BECERİ : Fiziki yetenekler arasında koordinasyonu
sağlayan hareket görevlerini çabuk ve amaca uygun bir biçimde çözme
yeteneğidir.

KİTLE SPORU : Her yaş kesimindeki insan tarafından yeterli
organizasyon malzeme ve uygun çevre ortamı yaratılarak yapılan sportif
faaliyetlerdir.

ZİRVE SPORU : Beceri ve yetenek isteyen branşlarda elit seviyedeki
sporcuların yaptığı sporlardır.

AEROBİK ÇALIŞMA : Aktivite anında ihtiyaç duyulan oksijenin
tamamının organizmaya alınmasıdır.

ANAEOROBİK ÇALIŞMA : Aktivite anında harcanan oksijen ile
organizmaya alınan oksijen arasında dengenin olmamasıdır.

STRESS : Çeşitli nedenlerden dolayı kişinin ruhsal gerilim yaşaması
sonrasında ortaya çıkan ve kişinin işlerinin de düşmesine neden olan
ruhsal bozukluktur.

DİSKALİFİYE : Yarışmaya devam etmekten men edilmektir.

MENTAL ANTRENMAN : Bir sporcunun yapacağı hareketi
uygulaması hakkında görülebilir hareketi yapmaksızın düşünmesi ve
zihninde gerçekleştirmesidir.

TİMİNG : Spor dalı gereği ihtiyaç olan teknik unsurları en uygun
zamanda kullanmaktır.

REKREASYON : Bireylerin yada toplumsal kümelerin boş
zamanlarında gönüllü olarak yaptıkları dinlendirici ve eğlendirici
etkinliklerdir.



BEDEN EĞİTİMİNİN TANIMI
Genel eğitimin moral, entelektüel ve fizik bölümlerinden biri olarak biri olarak çevik, dayanıklı, pek gözlü ve bir kelime ile “iyi yurttaş” yetiştirmekte uygulanan jimnastik ve spor gibi beden hareketlerinin tümüdür.
Beden eğitimi öğrencilerin gelişim özellikleri göz önünde bulundurularak fert ve toplum yönünden sağlıklı, mutlu, iyi ahlaklı ve dengeli bir kişilik sahibi; yapıcı, yaratıcı ve üretken; milli kültür değerlerini ve demokratik hayatın gerektirdiği davranışları kazanmış fertler olarak yetiştirilmeleri için gerekli kişilik eğitimidir.
Diğer bir başka ifadeye göre beden eğitimi vücudun yapı ve fonksiyonunu geliştirebilmeyi, eklem ve kasların kontrolü ve dengeli biçimde didaktik olarak gelişmelerini sağlamayı, okul çağı sonrası iş ve boş zaman faaliyetlerin süresi içinde harcanan fizik gücü en ekonomik tarzda kullanmayı, dolayısıyla organların kontrolünü, metotlu bir şekilde hareket etmesini öğreten bir faaliyet sistemidir.

BEDEN EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Beden eğitimi çocuğun hangi ihtiyaçlarını karşılar?
Hareket etme ihtiyacı : Çocukların sağlıklı ve düzenli bir biçimde gelişebilmeleri ancak kendilerine uygun bir fiziksel etkinliklere katılmaları ile olanaklıdır. Beden eğitimi derslerinde çocuklara koşma, sıçrama, çekme, atlama, vurma, itme, takla atma, oyun oynama olanakları verilir.
Motorsal Beceriler Yoluyla Yaşantı Edinme İhtiyacı : Oyunlar sırasında çocuklar; gruba liderlik etmeyi, lidere ve kurallara uymayı, başkalarının haklarına saygı göstermeyi, dürüst olmayı öğrenirler.
Mücadele Etme ve Takdir Edilme İhtiyacı : Fiziksel etkinliklerde elde edilen başarı, çocukların kendilerini gerçekleştirmelerine, kendilerini daha iyi tanımalarına ve kişiliklerinin gelişimine yardımcı olur.
Başka Çocuklarla Oynama İhtiyacı : Çocuklar her zaman birbirleri ile olan ilişkilerini geliştirmek isterler. Bu ilişkileri sağlama olanağını da en iyi biçimde fiziksel beceri gerektiren oyunlar aracılığıyla bulurlar.
Beden Eğitimi dört yönlü gelişim amaçlarını içine temel olarak
almıştır. Bu dört temel ilke :
1. Organik Gelişim : Organizmanın kalıtımsal güçlenmesi, hareket sonucu kas ve kemik sistemlerinin ve iç organların sağlık ve dayanıklılık kazanarak güçlenmesidir.
2. Zihinsel Gelişim : Etkinlikler yoluyla özellikle ilkokulda yaparak öğrenme sonucunda öğrenme için gerekli algılama, düşünce akıl yürütme kıyaslama ve temel kavramların gelişmesidir.
3. Sinir – Kas Gelişimi : Kas eğitimi sonucunda yeteneklerin ve motorsal becerilerin gelişmesidir.
4. Duygusal Gelişim : Karmaşık, dengesiz ve gergin tepkilerin bir düzen ve anlaşılır bir biçimde gelişmesidir. Çocuğun heyecansal tepkileri bedensel ve ruhsal gereksinmelere dayanır. Bu bakımdan heyecansal gelişim çocuğun bedensel ve ruhsal dengesini bulma çabalarıdır.


BEDEN EĞİTİMİNİN BİREYSEL VE GENEL AMAÇLARI
1.Kişisel Yönden :
a. Sağlık ( Bedensel, Ruhsal ve Toplumsal )
b. Fizik Uygunluğu ( tüm organizmanın etkili görevliliği )
c. Kas, kemik gelişimi ( güzel vücut ve estetik davranış )
d. İş emniyeti eğitimi (sağlık, kazalara karşı korunmak, ilk yardım için
gerekli bilgi, davranış alışkanlıkları ve beceri kazanmak )
e. Dengeli, esnek kişilik (iyi ahlak, karakter )
f. Bedenen eğitilmiş olmak, boş zamanları değerlendirme, davranış
becerileri, kültürel zevkli ve duyarlı gelişim

2. Toplumsal Yönden :
a. Barış ve savaş için gerekli vatandaşlık niceliklerini sağlamak,
b. Toplumsal sorumluluk geliştirmek
c. Liderlik niteliklerini geliştirmek
d. Yasalara, geleneklere ve kurallara göre saygı geliştirmek
e. Oyun aracılığı ile sıra ve hak kavramları geliştirerek başkalarının
kişiliğine saygılı olmak
f. İş birliği, biz duygusu takım ruhu ve kolektif davranışlar geliştirerek
başkalarının kişiliğine saygılı olma
g. Toplumsal değer yargılarına saygısını bilinçlendirmek.

3. Ekonomik Yönden :
a. Yapıcı, yaratıcı ve üretici yetenekleri geliştirmek
b. İş, görev ve meslek sorumluluğunu geliştirmek
c. İş ve çalışmalarında verimli ve başarılı olmak
d. Kamu kaynaklarını korumak ve iyi kullanmak
e. Milli enerji kaynaklarını korumak
f. Aileye, çevreye ve okullara yararlı görev ve sorumluluk yüklemek

BEDEN EĞİTİMİNİN ÖZEL AMAÇLARI

1. Bilinçsel Amaçlar :
a. Kişisel yapıcılık ve yaratıcılığı geliştirmek
b. Beden eğitimi ve spor etkinliklerinin önemini kavratmak
c. Fiziksel hareketlerin yapısını anlama ve yeni hareketler üretebilme
d. Amatör ve profesyonelliğin anlamını kavramak
2. Psikomotor Amaçlar :
a. Fiziksel gelişimi sağlamak
b. Motorsal gelişimi sağlamak
c. Organik gelişimi sağlamak
d. Hareket yolu ile çevreye uyum sağlamak

3. Duyuşsal Amaçlar :
a. Sosyal ve duygusal gelişimi sağlamak
b. Sorumluluk kabul etme özelliklerini geliştirmek
c. Otorite ve kurallara saygı duymak
d. Başkalarının varlığını kabul ederek onlara saygılı davranmak
e. Kendine güven duymak
f. Kendini gerçekleştirme, kendini ve davranışlarını kontrol etme.

BEDEN EĞİTİMİNİN KİŞİYE KAZANDIRDIKLARI
1. Sağlıklı ve mutlu olarak yaşayabilmek, verimli olabilmek için
bedenen, ruhen sahip olması gereken özellikleri kazandırır.
a. Günlük işlerini ve yaşayışını en verimli şekilde yürütebilecek kuvvet,
çeviklik, elastikiyet, çabukluk ve dayanıklılık
b. İyi ve normal ölçüler içerisinde gelişmiş kemik, kas yapısı ve iyi
duruş alışkanlıkları
c. Hastalıklara karşı dayanıklılık
2. Beden eğitimi ile ilgili faaliyetlerin temel becerilerini elde eder. Bu
bakımdan öğrencide ;
a. Günlük hayatın gerektirdiği yürüme, koşma, atlama, tırmanma, sekme
ve kayma gibi beceriler
b. Sportif faaliyetlerle ilgili atma, tutma, fırlatma ve vurma gibi bu
faaliyetleri hazırlayıcı özel beceriler
c. Liderlik, hoşgörülük, yiğitlik, arkadaşlık, doğruyu, iyiyi, güzeli takdir
etme, kendine güven ve kendini kontrol etme, işbirliği yapma,
başkalarına ve kurallara saygı becerileri
d. Bir aleti emniyetle kullanma, kazalara karşı uyanık olma, sağlığını
koruma ve ilk yardımın ön bilgilerine sahip olma gibi becerileri
e. Oyun, rontlar, folklor, halk dansları, mahalli ve milli oyunlar ve başka
ritmik faaliyetlerle ilgili beceri ve yetenekler en iyi şekilde geliştirilir.
3. Boş zamanlarını değerlendirme, dinlenme ve ruh sağlığı ile ilgili
beceri ve alışkanlıkları kazandırır.
a. Boş zamanlarını kendisine ve topluma yararlı olacak şekilde oyun,
sportif faaliyetlerle, gezi, eğlence ve başka yollarla değerlendirir
b. Sportif faaliyetlere, milli, mahalli oyunlara, halk danslarına, ront ve
ritmik faaliyetlere isteyerek katılır ve bunları çevresine yaymaya
çalışır.
c. Bedeni faaliyetleri ve yarışmaları seyretmekten zevk alır. Bunlardan
iyi ve doğru olarak yapılanları sever, her türlü hile ve haksızlıkların
karşısındadır.
d. Olumlu ve sağlıklı yaşama alışkanlığı kazanır. Ölçülü şekilde çalışır,
dinlenir, açık ve temiz havadan, güneşten yararlanmasını bilir. Yeni
bir güne, faaliyetlere istekli, canlı ve kuvvetli olarak başlar.
e. Kendi yeteneklerini göz önünde bulundurarak, beden eğitimi
çalışmalarının bir veya birkaç dalına ilgi duyar ve bu alanda çalışır.

İLKÖĞRETİMDE BEDEN EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Beden Eğitimi bedensel, ruhsal ve toplumsal davranışlar oluşturma eğitimidir. Beden bu tür eğitimde amaç değil araçtır. Daha açıklık kazandırmak için beden eğitimi büyük kas etkinlikleri aracılığıyla bireyin bedensel, ruhsal ve toplumsal bütünlüğünü zedelemeden, kişinin toplum yararına en iyi gelişimini gerçekleştirme eğitimidir.

İLKÖĞRETİMDE BEDEN EĞİTİMİ VE SPORUN AMAÇLARI
Beden Eğitimi ile genel eğitim ayrılmaz bir bütündür. Şöyle ki ;
a. Amaçlar arasında paralellik vardır. İkisi de hem zihinsel, hem
fiziksel, hem de ruhsal yönden eğitimi amaçlar.
b. Beden eğitiminin genel eğitim amaçlarını gerçekleştirmede güçlü
kaynaklara sahip oluşu.
c. Beden eğitimi geniş ölçüde kas etkinlikleriyle tam kişiliğin eğitiminde
genel eğitime büyük katkılarda bulunuşu.
d. Oyun ve boş zaman olanaklarıyla kişiye, topluma ve eğitime sayısız
yararlar sağlamasıdır.
__________________
webmaster isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Reklam Alanı
Alt 17-01-2009, 23:44   #2
binali
Super Moderator
 
binali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Şub 2008
Bulunduğu yer: Samsun
Mesajlar: 2.731
Teşekkürleriniz: 14
89 Mesajına 129 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 19
binali will become famous soon enough
Standart

Hocan verdiğiniz bu güzel bilgilerinize bende katkıda bulunma istiyorum.

http://www.dosya.tc/Bedene_itimivespor.pdf.html
__________________
7-8 Ağustos 2010 Tarihinde DİYARBAKIR'da yapılan Spor Tırmanış yarışmasını SİYASİ SEBEPLE protesto edip yarışmaya takım getirmeyen, aynı zamanda'da TDF Eğitmeni ve Spor kulübü BAŞKANI olan KİŞİ'yi ÖZEN'le kınıyorum.
binali isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Popüler Sitelerde Paylaş

Etiketler
beden, eğitimi, spor


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı

Hizli Erisim

Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
A'dan z'ye beden eğitimi ve spor FKYU23 Kitap Tanıtım ve Satış 4 17-02-2012 08:59
Beden eğitimi ve spor yüksekokullarında binali Beden Eğitimi ve Spor Kütüphanesi 1 06-09-2010 19:14
engellilerde beden eğitimi ve spor joseef İstek Bölümü 0 30-10-2009 00:31
beden eğitimi spor aidatı geçkinbaş Spor Kulübü 3 03-01-2009 18:18
Beden eğitimi ve spor binali Sunular ve Slaytlar 2 03-10-2008 11:18

Reklam Alanı


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 20:40.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2006 - 2025, Türkiye'nin Beden eğitimi ve Spor Portalı
2007-2024 Türkiye'nin Beden Eğitimi ve Spor Portalı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159