29-03-2007, 18:53 | #1 |
Administrators
Üyelik tarihi: Oca 2007
Bulunduğu yer: Malatya
Mesajlar: 4.804
Teşekkürleriniz: 0
139 Mesajına 245 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 10 |
Reklam Alanı
2.) Spor bir reklam aracıdır fakat beden eğitimi bir spor aracı değildir. 3.) Spor bir meslek dalıdır fakat beden eğitimi bir meslek değildir. 4.) Spor kazandırdıklarıyla üretimi maddi açıdan artırır fakat beden eğitiminde bu söz konusu değildir. 5.) Spor bir seyir vasıtasıdır yani insanlar tarafından izlenir fakat beden eğitimi izlenmez. 6.) Spor bir politika aracıdır ama beden eğitiminde böyle bir amaç yoktur. BENZERLİK : Beden eğitimi ve sporun benzeyen yönleri de vardır. Her ikisi de eğitim ve eğlence aracıdır. Boş zaman faaliyetleridir. Bilim ve teknik içerirler. Zevk ve estetik içerirler. Kişiler arası ilişkileri artırırlar. TANIMLAR YARIŞMA : Belli kurallarla ferdi olarak yapılan zaman, ağırlık, mesafe, teknik ve beceri gibi ölçülerle sonucu belli olan faaliyetlerdir. MÜSABAKA : Belli kurallarla birden fazla ferdin yine birden fazla ferde karşı yaptığı zaman, ağırlık, mesafe ve teknik beceri gibi ölçülere karşı yapılan sportif faaliyetlerdir. OYUN : Her yaş kesimindeki ferdin kendi iç dünyasında meydana gelen ve hareket iç güdüsünden kaynaklanan ve toplumlarda sosyo- ekonomik yapıya ve gelişmeler uygun bir şekilde gönüllü olarak yapılan fizik, moral ve toplumsal kişilik yeteneklerinin gelişmesini sağlayan zaman içerisinde kurallarla belirlenen ferdi ve grup davranışlarıdır. SPORTİF OYUN : Beynelmilel seviyede belirli aralıklarla yapılan her çeşit yarışma ve müsabaka türünü kapsayan sportif organizasyonlardır. AMATÖR : Beden eğitimi ve spor faaliyetlerinde maddi ve benzeri menfaat olmadan yapılan işten kazanç beklemeden yapılan faaliyetlerdir. PROFESYONEL : Bu tür faaliyetlere katılan sporcuların kazanç elde etmesidir. KONDÜSYON : Sporcunun yaptığı spor dalı gereği yüksek performans düzeyinde maruz kaldığı baskılara dengeli ve devamlı uyum gösterebilmesidir. PERFORMANS : Kişinin uğraştığı spor dalında ulaştığı en yüksek başarı seviyesidir. ANTRENMAN : Ferdin taşıdığı bütün özellikleri dikkate alarak uğraştığı spor dalı gereği ihtiyaç duyduğu tüm davranışları en iyi şekilde yerine getirebilmesi için fiziki, teknik ve taktik yeterliliği kazanabilmesi amacıyla en üst performansa ulaşabilmesi hedefini taşıyan ve belli bir plan doğrultusunda gerçekleştirilen faaliyetlerin tümüdür. MOTİVASYON : Mevcut şartlara bağlı olarak bir davranışa yani spor faaliyetine yol açan ve bu faaliyeti sürdüren sürecin tamamıdır. ANTRENÖR : Uzun vadeli olarak hazırladıkları antrenman taslaklarına hayatiyet kazandıran sporcuların dayanıklılığını, çevikliğini, nefes gücünü artırarak mücadele yeteneğini ve onların kişilik gelişmelerini sağlarken toplumsal yapılarının mimarı olan kişilerdir. KUVVET : Bir spor faaliyeti sırasında kişinin kendi vücudunu veya bir spor aletini ileri doğru hareket ettirmesini bir dirence karşı koymasını veya mevcut direnci yenmesini sağlayan hareket yeteneğidir. HAREKETLİLİK : Fiziksel aktivite anında yapılan hareketlerin daha akıcı, daha süratli ve kuvvetle yapılabilmesidir. SPOR : SİSTEM + PERFORMANS + ORGANİZASYON + REKOR TEKNİK : Belirli bir hareketin gerçekleştirilmesine yönelik olarak geliştirilmiş mantıklı hareket şeklidir. TAKTİK : Müsabakayı etkileyen faktörlerin analiziyle sporcunun yapacağı mücadeleyi en uygun ve verimli şartlar altında sürdürebilmesi için alınan tedbirlerdir. SPORDA BECERİ : Fiziki yetenekler arasında koordinasyonu sağlayan hareket görevlerini çabuk ve amaca uygun bir biçimde çözme yeteneğidir. KİTLE SPORU : Her yaş kesimindeki insan tarafından yeterli organizasyon malzeme ve uygun çevre ortamı yaratılarak yapılan sportif faaliyetlerdir. ZİRVE SPORU : Beceri ve yetenek isteyen branşlarda elit seviyedeki sporcuların yaptığı sporlardır. AEROBİK ÇALIŞMA : Aktivite anında ihtiyaç duyulan oksijenin tamamının organizmaya alınmasıdır. ANAEOROBİK ÇALIŞMA : Aktivite anında harcanan oksijen ile organizmaya alınan oksijen arasında dengenin olmamasıdır. STRESS : Çeşitli nedenlerden dolayı kişinin ruhsal gerilim yaşaması sonrasında ortaya çıkan ve kişinin işlerinin de düşmesine neden olan ruhsal bozukluktur. DİSKALİFİYE : Yarışmaya devam etmekten men edilmektir. MENTAL ANTRENMAN : Bir sporcunun yapacağı hareketi uygulaması hakkında görülebilir hareketi yapmaksızın düşünmesi ve zihninde gerçekleştirmesidir. TİMİNG : Spor dalı gereği ihtiyaç olan teknik unsurları en uygun zamanda kullanmaktır. REKREASYON : Bireylerin yada toplumsal kümelerin boş zamanlarında gönüllü olarak yaptıkları dinlendirici ve eğlendirici etkinliklerdir. BEDEN EĞİTİMİNİN TANIMI Genel eğitimin moral, entelektüel ve fizik bölümlerinden biri olarak biri olarak çevik, dayanıklı, pek gözlü ve bir kelime ile “iyi yurttaş” yetiştirmekte uygulanan jimnastik ve spor gibi beden hareketlerinin tümüdür. Beden eğitimi öğrencilerin gelişim özellikleri göz önünde bulundurularak fert ve toplum yönünden sağlıklı, mutlu, iyi ahlaklı ve dengeli bir kişilik sahibi; yapıcı, yaratıcı ve üretken; milli kültür değerlerini ve demokratik hayatın gerektirdiği davranışları kazanmış fertler olarak yetiştirilmeleri için gerekli kişilik eğitimidir. Diğer bir başka ifadeye göre beden eğitimi vücudun yapı ve fonksiyonunu geliştirebilmeyi, eklem ve kasların kontrolü ve dengeli biçimde didaktik olarak gelişmelerini sağlamayı, okul çağı sonrası iş ve boş zaman faaliyetlerin süresi içinde harcanan fizik gücü en ekonomik tarzda kullanmayı, dolayısıyla organların kontrolünü, metotlu bir şekilde hareket etmesini öğreten bir faaliyet sistemidir. BEDEN EĞİTİMİNİN ÖNEMİ Beden eğitimi çocuğun hangi ihtiyaçlarını karşılar? Hareket etme ihtiyacı : Çocukların sağlıklı ve düzenli bir biçimde gelişebilmeleri ancak kendilerine uygun bir fiziksel etkinliklere katılmaları ile olanaklıdır. Beden eğitimi derslerinde çocuklara koşma, sıçrama, çekme, atlama, vurma, itme, takla atma, oyun oynama olanakları verilir. Motorsal Beceriler Yoluyla Yaşantı Edinme İhtiyacı : Oyunlar sırasında çocuklar; gruba liderlik etmeyi, lidere ve kurallara uymayı, başkalarının haklarına saygı göstermeyi, dürüst olmayı öğrenirler. Mücadele Etme ve Takdir Edilme İhtiyacı : Fiziksel etkinliklerde elde edilen başarı, çocukların kendilerini gerçekleştirmelerine, kendilerini daha iyi tanımalarına ve kişiliklerinin gelişimine yardımcı olur. Başka Çocuklarla Oynama İhtiyacı : Çocuklar her zaman birbirleri ile olan ilişkilerini geliştirmek isterler. Bu ilişkileri sağlama olanağını da en iyi biçimde fiziksel beceri gerektiren oyunlar aracılığıyla bulurlar. Beden Eğitimi dört yönlü gelişim amaçlarını içine temel olarak almıştır. Bu dört temel ilke : 1. Organik Gelişim : Organizmanın kalıtımsal güçlenmesi, hareket sonucu kas ve kemik sistemlerinin ve iç organların sağlık ve dayanıklılık kazanarak güçlenmesidir. 2. Zihinsel Gelişim : Etkinlikler yoluyla özellikle ilkokulda yaparak öğrenme sonucunda öğrenme için gerekli algılama, düşünce akıl yürütme kıyaslama ve temel kavramların gelişmesidir. 3. Sinir – Kas Gelişimi : Kas eğitimi sonucunda yeteneklerin ve motorsal becerilerin gelişmesidir. 4. Duygusal Gelişim : Karmaşık, dengesiz ve gergin tepkilerin bir düzen ve anlaşılır bir biçimde gelişmesidir. Çocuğun heyecansal tepkileri bedensel ve ruhsal gereksinmelere dayanır. Bu bakımdan heyecansal gelişim çocuğun bedensel ve ruhsal dengesini bulma çabalarıdır. BEDEN EĞİTİMİNİN BİREYSEL VE GENEL AMAÇLARI 1.Kişisel Yönden : a. Sağlık ( Bedensel, Ruhsal ve Toplumsal ) b. Fizik Uygunluğu ( tüm organizmanın etkili görevliliği ) c. Kas, kemik gelişimi ( güzel vücut ve estetik davranış ) d. İş emniyeti eğitimi (sağlık, kazalara karşı korunmak, ilk yardım için gerekli bilgi, davranış alışkanlıkları ve beceri kazanmak ) e. Dengeli, esnek kişilik (iyi ahlak, karakter ) f. Bedenen eğitilmiş olmak, boş zamanları değerlendirme, davranış becerileri, kültürel zevkli ve duyarlı gelişim 2. Toplumsal Yönden : a. Barış ve savaş için gerekli vatandaşlık niceliklerini sağlamak, b. Toplumsal sorumluluk geliştirmek c. Liderlik niteliklerini geliştirmek d. Yasalara, geleneklere ve kurallara göre saygı geliştirmek e. Oyun aracılığı ile sıra ve hak kavramları geliştirerek başkalarının kişiliğine saygılı olmak f. İş birliği, biz duygusu takım ruhu ve kolektif davranışlar geliştirerek başkalarının kişiliğine saygılı olma g. Toplumsal değer yargılarına saygısını bilinçlendirmek. 3. Ekonomik Yönden : a. Yapıcı, yaratıcı ve üretici yetenekleri geliştirmek b. İş, görev ve meslek sorumluluğunu geliştirmek c. İş ve çalışmalarında verimli ve başarılı olmak d. Kamu kaynaklarını korumak ve iyi kullanmak e. Milli enerji kaynaklarını korumak f. Aileye, çevreye ve okullara yararlı görev ve sorumluluk yüklemek BEDEN EĞİTİMİNİN ÖZEL AMAÇLARI 1. Bilinçsel Amaçlar : a. Kişisel yapıcılık ve yaratıcılığı geliştirmek b. Beden eğitimi ve spor etkinliklerinin önemini kavratmak c. Fiziksel hareketlerin yapısını anlama ve yeni hareketler üretebilme d. Amatör ve profesyonelliğin anlamını kavramak 2. Psikomotor Amaçlar : a. Fiziksel gelişimi sağlamak b. Motorsal gelişimi sağlamak c. Organik gelişimi sağlamak d. Hareket yolu ile çevreye uyum sağlamak 3. Duyuşsal Amaçlar : a. Sosyal ve duygusal gelişimi sağlamak b. Sorumluluk kabul etme özelliklerini geliştirmek c. Otorite ve kurallara saygı duymak d. Başkalarının varlığını kabul ederek onlara saygılı davranmak e. Kendine güven duymak f. Kendini gerçekleştirme, kendini ve davranışlarını kontrol etme. BEDEN EĞİTİMİNİN KİŞİYE KAZANDIRDIKLARI 1. Sağlıklı ve mutlu olarak yaşayabilmek, verimli olabilmek için bedenen, ruhen sahip olması gereken özellikleri kazandırır. a. Günlük işlerini ve yaşayışını en verimli şekilde yürütebilecek kuvvet, çeviklik, elastikiyet, çabukluk ve dayanıklılık b. İyi ve normal ölçüler içerisinde gelişmiş kemik, kas yapısı ve iyi duruş alışkanlıkları c. Hastalıklara karşı dayanıklılık 2. Beden eğitimi ile ilgili faaliyetlerin temel becerilerini elde eder. Bu bakımdan öğrencide ; a. Günlük hayatın gerektirdiği yürüme, koşma, atlama, tırmanma, sekme ve kayma gibi beceriler b. Sportif faaliyetlerle ilgili atma, tutma, fırlatma ve vurma gibi bu faaliyetleri hazırlayıcı özel beceriler c. Liderlik, hoşgörülük, yiğitlik, arkadaşlık, doğruyu, iyiyi, güzeli takdir etme, kendine güven ve kendini kontrol etme, işbirliği yapma, başkalarına ve kurallara saygı becerileri d. Bir aleti emniyetle kullanma, kazalara karşı uyanık olma, sağlığını koruma ve ilk yardımın ön bilgilerine sahip olma gibi becerileri e. Oyun, rontlar, folklor, halk dansları, mahalli ve milli oyunlar ve başka ritmik faaliyetlerle ilgili beceri ve yetenekler en iyi şekilde geliştirilir. 3. Boş zamanlarını değerlendirme, dinlenme ve ruh sağlığı ile ilgili beceri ve alışkanlıkları kazandırır. a. Boş zamanlarını kendisine ve topluma yararlı olacak şekilde oyun, sportif faaliyetlerle, gezi, eğlence ve başka yollarla değerlendirir b. Sportif faaliyetlere, milli, mahalli oyunlara, halk danslarına, ront ve ritmik faaliyetlere isteyerek katılır ve bunları çevresine yaymaya çalışır. c. Bedeni faaliyetleri ve yarışmaları seyretmekten zevk alır. Bunlardan iyi ve doğru olarak yapılanları sever, her türlü hile ve haksızlıkların karşısındadır. d. Olumlu ve sağlıklı yaşama alışkanlığı kazanır. Ölçülü şekilde çalışır, dinlenir, açık ve temiz havadan, güneşten yararlanmasını bilir. Yeni bir güne, faaliyetlere istekli, canlı ve kuvvetli olarak başlar. e. Kendi yeteneklerini göz önünde bulundurarak, beden eğitimi çalışmalarının bir veya birkaç dalına ilgi duyar ve bu alanda çalışır. İLKÖĞRETİMDE BEDEN EĞİTİMİNİN ÖNEMİ Beden Eğitimi bedensel, ruhsal ve toplumsal davranışlar oluşturma eğitimidir. Beden bu tür eğitimde amaç değil araçtır. Daha açıklık kazandırmak için beden eğitimi büyük kas etkinlikleri aracılığıyla bireyin bedensel, ruhsal ve toplumsal bütünlüğünü zedelemeden, kişinin toplum yararına en iyi gelişimini gerçekleştirme eğitimidir. İLKÖĞRETİMDE BEDEN EĞİTİMİ VE SPORUN AMAÇLARI Beden Eğitimi ile genel eğitim ayrılmaz bir bütündür. Şöyle ki ; a. Amaçlar arasında paralellik vardır. İkisi de hem zihinsel, hem fiziksel, hem de ruhsal yönden eğitimi amaçlar. b. Beden eğitiminin genel eğitim amaçlarını gerçekleştirmede güçlü kaynaklara sahip oluşu. c. Beden eğitimi geniş ölçüde kas etkinlikleriyle tam kişiliğin eğitiminde genel eğitime büyük katkılarda bulunuşu. d. Oyun ve boş zaman olanaklarıyla kişiye, topluma ve eğitime sayısız yararlar sağlamasıdır. |
Reklam Alanı |
17-01-2009, 23:44 | #2 |
Super Moderator
Üyelik tarihi: Şub 2008
Bulunduğu yer: Samsun
Mesajlar: 2.731
Teşekkürleriniz: 14
89 Mesajına 129 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 19 |
Hocan verdiğiniz bu güzel bilgilerinize bende katkıda bulunma istiyorum.
http://www.dosya.tc/Bedene_itimivespor.pdf.html
__________________
7-8 Ağustos 2010 Tarihinde DİYARBAKIR'da yapılan Spor Tırmanış yarışmasını SİYASİ SEBEPLE protesto edip yarışmaya takım getirmeyen, aynı zamanda'da TDF Eğitmeni ve Spor kulübü BAŞKANI olan KİŞİ'yi ÖZEN'le kınıyorum. |
Popüler Sitelerde Paylaş |
Etiketler |
beden, eğitimi, spor |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
|
|
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevaplar | Son Mesaj |
A'dan z'ye beden eğitimi ve spor | FKYU23 | Kitap Tanıtım ve Satış | 4 | 17-02-2012 08:59 |
Beden eğitimi ve spor yüksekokullarında | binali | Beden Eğitimi ve Spor Kütüphanesi | 1 | 06-09-2010 19:14 |
engellilerde beden eğitimi ve spor | joseef | İstek Bölümü | 0 | 30-10-2009 00:31 |
beden eğitimi spor aidatı | geçkinbaş | Spor Kulübü | 3 | 03-01-2009 18:18 |
Beden eğitimi ve spor | binali | Sunular ve Slaytlar | 2 | 03-10-2008 11:18 |
Reklam Alanı |