Beden Eğitimi ve Spor Portalı  


Go Back   Beden Eğitimi ve Spor Portalı > Spor Branşları > Cimnastik

Cimnastik Cimnastik'e dair herşey

beden eğitimi
beden eğitimi
Sitemize hoş geldiniz. Konuları beğenmeyi unutmayalım.

Cevapla
 
Seçenekler Arama Değerlendirme Stil
Alt 29-11-2007, 01:04   #1
haylazkorsan
Yeni Üye
 
haylazkorsan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Kas 2007
Bulunduğu yer: İstanbul
Mesajlar: 1
Teşekkürleriniz: 0
0 Mesajına 0 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 0
haylazkorsan
Standart

Reklam Alanı
Slm Arkadaşlar Yardımınıza İhtiyacım Var.
Bana "Cimnastikteki Oyuncu Seçim Kriterleri" lazım Bu benim ödevim araştırdım ama bulamadım. Yardım Ederseniz sevinirim.
Kalın Sağlıcakla
haylazkorsan isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Reklam Alanı
Alt 30-11-2007, 03:45   #2
enjoyment333
Moderator
 
enjoyment333 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Ağu 2007
Bulunduğu yer: OSMANİYE
Mesajlar: 2.034
Teşekkürleriniz: 13
32 Mesajına 54 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 0
enjoyment333 is an unknown quantity at this point
Standart




YETENEK SEÇİMİ


height=300 >



YETENEK SEÇİMİ






Yetenek seçimi konusunda seçim aşamaları ile çeşitli ülkelerde yetenek seçimi konusundaki yaklaşımlarla birlikte, yetenek seçiminde yetişkinlere düşen görevler konusunda bilgi vermeye çalışacağız. Keyifli okumalar dileğiyle…
Bu tür bir seçim sonrası temel eğitimde spora yatkın çocuk ve gençlerle çalışma ortamı hazırlanmış olur.
Sporda üst düzeyde verimi hedeflemek içinse sporcu yetenek eğitimi ve yetenek seçimini içeren beş aşamalı bir uygulamadan geçirilmelidir (Dündar, 2000):
YETENEK SEÇİMİ
=MsonormalTable WIDTH: 370.5pt; 0cm 0cm 0cm 0cm; mso-table-lspace: 2.25pt; mso-table-rspace: 2.25pt; mso-table-anchor-vertical: paragraph; mso-table-anchor-horizontal: column; mso-table-left: left" width=494

0">
text 1pt solid; 3.5pt; text 1pt solid; 3.5pt; 0cm; text 1pt solid; WIDTH: 143.25pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent" width=191>
Yüksek Verim Antrenmanı






text 1pt solid; 3.5pt; text 1pt solid; 3.5pt; 0cm; #d4d0c8; WIDTH: 29.25pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent" width=39>
5






text 1pt solid; 3.5pt; text 1pt solid; 3.5pt; 0cm; #d4d0c8; WIDTH: 172.5pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent" width=230>
Spor Dalına Özgü 3. Seçim






1">
text 1pt solid; 3.5pt; #d4d0c8; 3.5pt; 0cm; text 1pt solid; WIDTH: 143.25pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent" width=191>
Verim Antrenmanı






text 1pt solid; 3.5pt; #d4d0c8; 3.5pt; 0cm; #d4d0c8; WIDTH: 29.25pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent" width=39>
4






text 1pt solid; 3.5pt; #d4d0c8; 3.5pt; 0cm; #d4d0c8; WIDTH: 172.5pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent" width=230>
Spor Dalına Özgü 2. Seçim






2">
text 1pt solid; 3.5pt; #d4d0c8; 3.5pt; 0cm; text 1pt solid; WIDTH: 143.25pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent" width=191>
Gelişim Antrenmanı






text 1pt solid; 3.5pt; #d4d0c8; 3.5pt; 0cm; #d4d0c8; WIDTH: 29.25pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent" width=39>
3






text 1pt solid; 3.5pt; #d4d0c8; 3.5pt; 0cm; #d4d0c8; WIDTH: 172.5pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent" width=230>
Spor Dalına Özgü 1. Seçim






3">
text 1pt solid; 3.5pt; #d4d0c8; 3.5pt; 0cm; text 1pt solid; WIDTH: 143.25pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent" width=191>
Temel Antrenman






text 1pt solid; 3.5pt; #d4d0c8; 3.5pt; 0cm; #d4d0c8; WIDTH: 29.25pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent" width=39>
2






text 1pt solid; 3.5pt; #d4d0c8; 3.5pt; 0cm; #d4d0c8; WIDTH: 172.5pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent" width=230>
Spor Dalına Yönelik Antrenman






4;
text 1pt solid; 3.5pt; #d4d0c8; 3.5pt; 0cm; text 1pt solid; WIDTH: 143.25pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent" width=191>
Temel Eğitim






text 1pt solid; 3.5pt; #d4d0c8; 3.5pt; 0cm; #d4d0c8; WIDTH: 29.25pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent" width=39>
1






text 1pt solid; 3.5pt; #d4d0c8; 3.5pt; 0cm; #d4d0c8; WIDTH: 172.5pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent" width=230>
Genel Sporsal Yetenek Seçimi









Tablo : Yetenek Seçim Aşamaları

<SHAPE id=_x0000_t75 stroked="f" filled="f" path="m@4@5l@4@11@9@11@9@5xe" oreferrelative="t" o:spt="75" coordsize="21600,21600"><STROKE join miter"></STROKE><ULAS><F eqn="if lineDrawn pixelLineWidth 0"></F><F eqn="sum @0 1 0"></F><F eqn="sum 0 0 @1"></F><F eqn="prod @2 1 2"></F><F eqn="prod @3 21600 pixelWidth"></F><F eqn="prod @3 21600 pixelHeight"></F><F eqn="sum @0 0 1"></F><F eqn="prod @6 1 2"></F><F eqn="prod @7 21600 pixelWidth"></F><F eqn="sum @8 21600 0"></F><F eqn="prod @7 21600 pixelHeight"></F><F eqn="sum @10 21600 0"></F></ULAS></PATH><LOCK aspectratio="t" v:ext="edit"></LOCK></SHAPE><SHAPE id=_x0000_i1025 WIDTH: 351pt; HEIGHT: 215.25pt" ="#_x0000_t75"></SHAPE>
Tablo : Yetenek verim Aşamaları
<A name=_Toc61671036> Yetenek Göstergeleri </A>
Uygulamada uygun sporcuların seçiminde bazı göstergeler kullanılır. Göstergeler genç sporcunun önemli belirleyici verim faktörlerine dayanan gelişme sürecini nesnelleştirir. Bu değerlendirme yapılırken daha önceki antrenmanın yüksek standartta olduğu varsayımından yola çıkılmalıdır.
Yeteneği belirlerken, her zaman için kaç yıl antrenman yapıldığı, olgunluk ve yaş göz önüne alınmalıdır. Bir kaç yıl antrenman yapmış ve kendisi ile aynı verim parametrelerine sahip daha büyük bir sporcudan daha fazla yeteneğe sahip olanlar ortaya çıkabil.ir. Belirleyici verim faktörlerine dayanan aşağıdaki göstergeler sporsal yetenek hakkında oldukça güvenilir bilgi verebilir;
a . Verim düzeyi göstergesi,
b. Verim gelişme hızının göstergesi,
c . Verim dengesi ve potansiyel gelişme göstergesi,
d. Yüklenme toleransı göstergesi,
Bu dört gösterge yeteneğin değişik yönlerini temsil eder. Tek bir göstergeye dayanan tek yönlü değerlendirme sonuçları önemli hatalara yol açabilir. Sporsal yetenek her zaman bu dört göstergeye dayanarak değerlendirilmelidir. Dört göstergenin yardımıyla elde edilen sonuçların kararlar üzerinde etkisi farklı ağırlıktadır(Dündar, 2000).
Verim gelişme hızının göstergesinde, genç sporcuların antrenman gereklerini yerine getirip getiremeyeceğini belirlemek, ne hızla geliştiğini belirlemek. için kullanılır. Bu sporsal verimin gelişme hızı ve bunu belirleyen faktörler, yüklenmenin uygulandığı fizyolojik sistemin antrenmana tepkisi için geçerlidir. Yeteneğin uygulamalı olarak değerlendirilmesinde genç sporcular için aşağıda belirtilen varsayımlardan yola çıkılmalıdır .
Daha az yetenekli olan sporculara nazaran daha iyi olanlar, yarışsal verimlerini daha çabuk geliştirirler ve diğerlerine oranla daha kısa sürede yüksek verime ulaşırlar , yani gençler antrenman programını daha kısa sürede tamamlarlar .
Gençler antrenman programı sırasında spor için gerekli olan zihinsel duruma diğerlerinden daha önce ulaşırlar. Bu özellikle psikolojik dayanıklılık ve kararlılık gücünün niteliğinin, gelişme hızı için geçerliliğini korur.
Verim dengesi ve potansiyel gelişme göstergesi; genç sporcunun veriminin, onu yüksek standartta sporsal yeterliliğe ulaşmasını sağlayacak durumda olup olmadığını araştırmak için, yani genç sporcunun sürekli ve çabuk olarak verimini yükseltmek, bireysel verimini iyi bir seviyeye getirmek veya önemli yarışmalarda yeni rekorlar kırmasına olanak sağlayan verim faktörlerinin gelişme seviyesini araştırmak için kullanılır. Özellikle yarışsal sporda önceden belirlenen zamanlarda (Olimpiyat, Dünya, Avrupa şmp.) formun zirvesinde olmak gerektiğinden verim dengesine özel bir önem verilmelidir. Deneyimler sporcunun bu tür bir dengeye sahip olması gerektiğini göstermiştir. Yeteneğin tespitinde uygun genç sporcuların sabit sporsal yeteneklere sahip oldukları varsayılır. Bu yarışmalardaki tutarlı verim, en iyi bireysel verimi oluşturma yeteneği, iyi gelişmiş teknik ve taktikle, gelişmiş fiziksel yeteneklerde görülebilir. Bu nedenle bunların verimleri daha sürekli bir hızla gelişir.
Yüklenme tolerans göstergesi; Bu gösterge, genç sporcuların ne dereceye kadar bütün gereksinimleri karşılayabileceği ve özellikle antrenmanın talepleri ile ne dereceye kadar başa çıkabileceğini belirlemede kullanılır. Antrenmanın sürekli artan yoğunluk ve kapsamına hakim olmada başarı göstermek oldukça önemlidir.
Yeteneğin değerlendirilmesinde sürekli artan antrenman, sabit ve fizyolojik fonksiyonların artan yeterliliği ve sporsal verim parametrelerinin sürekli gelişimi şeklinde, belirlenen uygunluğu sağlayacağı kabul edilmiştir .Bu bilgilerden sonra çeşitli spor dallarında spora başlama ve diğer antrenman bölümlerine başlama yaşı aşağıda sunulmuştur(Dündar, 2000).
=MsonormalTable 0cm 0cm 0cm 0cm"

0">
text 1pt solid; 3.5pt; text 1pt solid; 3.5pt; 0cm; text 1pt solid; WIDTH: 93.5pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent" width=125>
<A name=_Toc61667819> Sporlar </A>






text 1pt solid; 3.5pt; text 1pt solid; 3.5pt; 0cm; #d4d0c8; WIDTH: 117pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent" width=156>
Spor Uygulamasına Başlama Yaşı






text 1pt solid; 3.5pt; text 1pt solid; 3.5pt; 0cm; #d4d0c8; WIDTH: 108pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent" width=144>
Özel Antrenmana Başlama Yaşı






text 1pt solid; 3.5pt; text 1pt solid; 3.5pt; 0cm; #d4d0c8; WIDTH: 117pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent" width=156>
Yüksek Verim Antrenmanına Başlama Yaşı






1">
text 1pt solid; 3.5pt; #d4d0c8; 3.5pt; 0cm; text 1pt solid; WIDTH: 93.5pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent" width=125>
<A name=_Toc61667731> Atletizm </A>






text 1pt solid; 3.5pt; #d4d0c8; 3.5pt; 0cm; #d4d0c8; WIDTH: 117pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent" width=156>
10-12






text 1pt solid; 3.5pt; #d4d0c8; 3.5pt; 0cm; #d4d0c8; WIDTH: 108pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent" width=144>
13-14






text 1pt solid; 3.5pt; #d4d0c8; 3.5pt; 0cm; #d4d0c8; WIDTH: 117pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent" width=156>
18-23






2">
text 1pt solid; 3.5pt; #d4d0c8; 3.5pt; 0cm; text 1pt solid; WIDTH: 93.5pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent" width=125>
Basketbol






text 1pt solid; 3.5pt; #d4d0c8; 3.5pt; 0cm; #d4d0c8; WIDTH: 117pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent" width=156>
7-8






text 1pt solid; 3.5pt; #d4d0c8; 3.5pt; 0cm; #d4d0c8; WIDTH: 108pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent" width=144>
10-12






text 1pt solid; 3.5pt; #d4d0c8; 3.5pt; 0cm; #d4d0c8; WIDTH: 117pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent" width=156>
20-25






3">
text 1pt solid; 3.5pt; #d4d0c8; 3.5pt; 0cm; text 1pt solid; WIDTH: 93.5pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent" width=125>
Boks






text 1pt solid; 3.5pt; #d4d0c8; 3.5pt; 0cm; #d4d0c8; WIDTH: 117pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent" width=156>
13-14






text 1pt solid; 3.5pt; #d4d0c8; 3.5pt; 0cm; #d4d0c8; WIDTH: 108pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent" width=144>
15-16






text 1pt solid; 3.5pt; #d4d0c8; 3.5pt; 0cm; #d4d0c8; WIDTH: 117pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent" width=156>
20-25






4">
text 1pt solid; 3.5pt; #d4d0c8; 3.5pt; 0cm; text 1pt solid; WIDTH: 93.5pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent" width=125>
Bisiklet






text 1pt solid; 3.5pt; #d4d0c8; 3.5pt; 0cm; #d4d0c8; WIDTH: 117pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent" width=156>
14-15






text 1pt solid; 3.5pt; #d4d0c8; 3.5pt; 0cm; #d4d0c8; WIDTH: 108pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent" width=144>
16-17






text 1pt solid; 3.5pt; #d4d0c8; 3.5pt; 0cm; #d4d0c8; WIDTH: 117pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent" width=156>
21-24






5">
text 1pt solid; 3.5pt; #d4d0c8; 3.5pt; 0cm; text 1pt solid; WIDTH: 93.5pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent" width=125>
Dalma






text 1pt solid; 3.5pt; #d4d0c8; 3.5pt; 0cm; #d4d0c8; WIDTH: 117pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent" width=156>
6-7






text 1pt solid; 3.5pt; #d4d0c8; 3.5pt; 0cm; #d4d0c8; WIDTH: 108pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent" width=144>
8-10






text 1pt solid; 3.5pt; #d4d0c8; 3.5pt; 0cm; #d4d0c8; WIDTH: 117pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent" width=156>
18-22






6">
text 1pt solid; 3.5pt; #d4d0c8; 3.5pt; 0cm; text 1pt solid; WIDTH: 93.5pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent" width=125>
Eskrim






text 1pt solid; 3.5pt; #d4d0c8; 3.5pt; 0cm; #d4d0c8; WIDTH: 117pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent" width=156>
7-8






text 1pt solid; 3.5pt; #d4d0c8; 3.5pt; 0cm; #d4d0c8; WIDTH: 108pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent" width=144>
10-12






text 1pt solid; 3.5pt; #d4d0c8; 3.5pt; 0cm; #d4d0c8; WIDTH: 117pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent" width=156>
20-25






7">
text 1pt solid; 3.5pt; #d4d0c8; 3.5pt; 0cm; text 1pt solid; WIDTH: 93.5pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent" width=125>
Cimnastik (bayan)






text 1pt solid; 3.5pt; #d4d0c8; 3.5pt; 0cm; #d4d0c8; WIDTH: 117pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent" width=156>
6-7






text 1pt solid; 3.5pt; #d4d0c8; 3.5pt; 0cm; #d4d0c8; WIDTH: 108pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent" width=144>
10-11






text 1pt solid; 3.5pt; #d4d0c8; 3.5pt; 0cm; #d4d0c8; WIDTH: 117pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent" width=156>
14-18






8">
text 1pt solid; 3.5pt; #d4d0c8; 3.5pt; 0cm; text 1pt solid; WIDTH: 93.5pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent" width=125>
Cimnastik (erkek)






text 1pt solid; 3.5pt; #d4d0c8; 3.5pt; 0cm; #d4d0c8; WIDTH: 117pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent" width=156>
6-7






text 1pt solid; 3.5pt; #d4d0c8; 3.5pt; 0cm; #d4d0c8; WIDTH: 108pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent" width=144>
12-14






text 1pt solid; 3.5pt; #d4d0c8; 3.5pt; 0cm; #d4d0c8; WIDTH: 117pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent" width=156>
18-24






9">
text 1pt solid; 3.5pt; #d4d0c8; 3.5pt; 0cm; text 1pt solid; WIDTH: 93.5pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent" width=125>
Kürek






text 1pt solid; 3.5pt; #d4d0c8; 3.5pt; 0cm; #d4d0c8; WIDTH: 117pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent" width=156>
12-14






text 1pt solid; 3.5pt; #d4d0c8; 3.5pt; 0cm; #d4d0c8; WIDTH: 108pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent" width=144>
16-18






text 1pt solid; 3.5pt; #d4d0c8; 3.5pt; 0cm; #d4d0c8; WIDTH: 117pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent" width=156>
22-24






10">
text 1pt solid; 3.5pt; #d4d0c8; 3.5pt; 0cm; text 1pt solid; WIDTH: 93.5pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent" width=125>
Kayak






text 1pt solid; 3.5pt; #d4d0c8; 3.5pt; 0cm; #d4d0c8; WIDTH: 117pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent" width=156>
6-7






text 1pt solid; 3.5pt; #d4d0c8; 3.5pt; 0cm; #d4d0c8; WIDTH: 108pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent" width=144>
10-11






text 1pt solid; 3.5pt; #d4d0c8; 3.5pt; 0cm; #d4d0c8; WIDTH: 117pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent" width=156>
20-24






11">
text 1pt solid; 3.5pt; #d4d0c8; 3.5pt; 0cm; text 1pt solid; WIDTH: 93.5pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent" width=125>
Futbol






text 1pt solid; 3.5pt; #d4d0c8; 3.5pt; 0cm; #d4d0c8; WIDTH: 117pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent" width=156>
10-12






text 1pt solid; 3.5pt; #d4d0c8; 3.5pt; 0cm; #d4d0c8; WIDTH: 108pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent" width=144>
11-13






text 1pt solid; 3.5pt; #d4d0c8; 3.5pt; 0cm; #d4d0c8; WIDTH: 117pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent" width=156>
18-24






12">
text 1pt solid; 3.5pt; #d4d0c8; 3.5pt; 0cm; text 1pt solid; WIDTH: 93.5pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent" width=125>
Yüzme






text 1pt solid; 3.5pt; #d4d0c8; 3.5pt; 0cm; #d4d0c8; WIDTH: 117pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent" width=156>
3-7






text 1pt solid; 3.5pt; #d4d0c8; 3.5pt; 0cm; #d4d0c8; WIDTH: 108pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent" width=144>
10-12






text 1pt solid; 3.5pt; #d4d0c8; 3.5pt; 0cm; #d4d0c8; WIDTH: 117pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent" width=156>
16-18






13">
text 1pt solid; 3.5pt; #d4d0c8; 3.5pt; 0cm; text 1pt solid; WIDTH: 93.5pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent" width=125>
Tenis






text 1pt solid; 3.5pt; #d4d0c8; 3.5pt; 0cm; #d4d0c8; WIDTH: 117pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent" width=156>
6-8






text 1pt solid; 3.5pt; #d4d0c8; 3.5pt; 0cm; #d4d0c8; WIDTH: 108pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent" width=144>
12-14






text 1pt solid; 3.5pt; #d4d0c8; 3.5pt; 0cm; #d4d0c8; WIDTH: 117pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent" width=156>
22-25






14">
text 1pt solid; 3.5pt; #d4d0c8; 3.5pt; 0cm; text 1pt solid; WIDTH: 93.5pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent" width=125>
Voleybol






text 1pt solid; 3.5pt; #d4d0c8; 3.5pt; 0cm; #d4d0c8; WIDTH: 117pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent" width=156>
11-12






text 1pt solid; 3.5pt; #d4d0c8; 3.5pt; 0cm; #d4d0c8; WIDTH: 108pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent" width=144>
14-15






text 1pt solid; 3.5pt; #d4d0c8; 3.5pt; 0cm; #d4d0c8; WIDTH: 117pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent" width=156>
20-25






15">
text 1pt solid; 3.5pt; #d4d0c8; 3.5pt; 0cm; text 1pt solid; WIDTH: 93.5pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent" width=125>
Halter






text 1pt solid; 3.5pt; #d4d0c8; 3.5pt; 0cm; #d4d0c8; WIDTH: 117pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent" width=156>
11-13






text 1pt solid; 3.5pt; #d4d0c8; 3.5pt; 0cm; #d4d0c8; WIDTH: 108pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent" width=144>
15-16






text 1pt solid; 3.5pt; #d4d0c8; 3.5pt; 0cm; #d4d0c8; WIDTH: 117pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent" width=156>
21-28






16;
text 1pt solid; 3.5pt; #d4d0c8; 3.5pt; 0cm; text 1pt solid; WIDTH: 93.5pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent" width=125>
Güreş






text 1pt solid; 3.5pt; #d4d0c8; 3.5pt; 0cm; #d4d0c8; WIDTH: 117pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent" width=156>
13-14






text 1pt solid; 3.5pt; #d4d0c8; 3.5pt; 0cm; #d4d0c8; WIDTH: 108pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent" width=144>
15-16






text 1pt solid; 3.5pt; #d4d0c8; 3.5pt; 0cm; #d4d0c8; WIDTH: 117pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent" width=156>
24-28






Tablo : Çeşitli Spor Dallarında Antrenman Bölümlerine Başlama Yaşı
<A name=_Toc61671038> Çocuk ve Gençlerin Anatomik, Fizyolojik, Psikolojik ve Motorsal Gelişimlerinin Yaşa Özgü Özellikleri </A>
Sporda başarılı olabilmek için temel koşul yetenekli sporcular ile çalışmaktan geçmektedir. Bunu yapabilmek için de mümkün olduğunca çok sayıda çocuk ve genç fiziksel olarak daha iyi gelişmeler elde etmek için, sporsal antrenmana katılmaya teşvik edilmelidir. Böylece antrenör ve eğitimciler daha çok çocuk ve genç ile çalışarak daha yetenekli olanları tespit edebilecektir. Çocuk ve gençlerin bu dönemleri organik fonksiyonların hızlı gelişmesi, gencin kişilik gelişimi ve hareketleri öğrenme yeteneğinin artması ile tanımlanır. Bu yaş çocukları ve gençleri, antrenmana çabuk alıştıklarından daha sonraki yaşantıda yüksek verime ulaşmak için yatırımların yapılabileceği bir dönemdedirler . Bu yüzden sözü edilen özelliklerin, eğitimin ve antrenmanın bir parçası oluşu nedeniyle yakından incelenmesi gereklidir(Dündar, 2000).
<A name=_Toc61671039> Anatomik ve Fizyolojik Özellikler </A>
Erişkinliğe ulaşma süreci yaklaşık 20 yıl sürer. Bu karmaşık morfolojik, fizyolojik ve psikolojik gelişme sürecinin yer aldığı uzun fakat gerekli bir süredir. Büyüme yalnızca boy ve vücut ağırlığında artış değil, aynı zamanda başkalaşım, teşekkül etme, olgunlaşma ve gerilemedir(Dündar, 2000).
Büyüyen çocuk ve olgunlaşan genç yalnızca küçük insan değildir. Çünkü değişim yalnızca boylarında değildir , hepsinden öte vücudun her bir parçasındaki oranlarında göze batan farklılıklar ve bazı vücut özelliklerinin önemli gelişimi, onları yetişkinlerden ayrı kılar. Vücudun değişik kısımları farklı hızda gelişir, örneğin; doğumdaki ölçüsüyle karşılaştırıldığında baş 2, bacaklar 5 kat daha fazla büyür. Bu gelişimsel dönemlerin analizi doğrudur .
<A name=_Toc61671040> İskelet Gelişiminin Karakteristik Özellikleri </A>
Kafatasının yüz kısmı hariç, kafa kemiği, köprücük kemikleri, gövdenin bütün kemikleri, el ve ayak kemikleri önce kıkırdaktan oluşur .İskeletsel kemikleşme süreci, bireyin büyümesinin sonunu belirten 22 ile 28 yaşları arasında tamamlanır . Kemik dokusunun ortaya çıkması Osteogenesis veya Ossification admı alır (Primer kemik yapısıdır), üç türlü osteogenesis mevcuttur(Dündar, 2000);
a. Primer veya direk osteogenesis; burada önce bağ dokusundan bir kemik örneği meydana gelir ve sonradan doğrudan doğruya kemikleşir ,
b . Sekonder kemikleşme; kıkırdak yapıdan dolayı Chondral Osteogenesis veya Enchondral osteogenesis adı verilir, burada bağ dokusu söz konusu değildir, hiyalin kıkırdaktan kemik taslağı meydana gelir ve kemiğe dönüşümü oluşur
c . Kemiği saran periost mevcuttur, Periostium adı verilen zar sayesinde kemiğin enine büyümesı olur, buna Periostial Genesis adı verilir. Büyüyen kemik yalnızca elastik değil, aynı zamanda bükülebilirlik içinde kuvvetli değildir. Bir tek bu gerçek, genç iskeletin neden yetişkin iskelet kadar ağır yüklenmeyi kaldıramayacağını açıklar(Dündar, 2000).
İskeletin kemikleşmesi hormonal ve çalışma ile düzenlenen uzun ve karmaşık bir süreçtir. Kassal gerilmeler kemiklerin kalınlaşmasından sorumlu olan temel uyarıcıdır .
a.Osteogenesisi etkileyen bölgesel faktörler;
· Sıkıştırıcı (kompresif) kuvvetler, olumlu etkiler,
· Dolaşım faktörü, dolaşım ne kadar hızlı, olumlu ve yeterli ise kemikleşme o derece sağlıklı olur,
· Az kullanma (inaktivite ) ile, kullanılmayan bölgedeki kemikler zayıflar , bu nedenle ekstremite kullanılmalıdır,
· İnflamasyon, yangısal reaksiyon (iltihap), olumsuz etkiler,
· Nörotrofik bozukluklar, sinir sistemi ile ilgili bozukluklar kemikleşmeyi olumsuz etkiler ,
· Periost faktörü, periost kemiğin enine gelişmesini sağlar ,
b. GH (büyüme hormonu), Osteogenesisi olumlu etkiler;
a. Kemiğin büyümesinde boyuna aktif bölge Epifiz, enlemesine aktif bölge Periost´tur . Sistemli olarak organize edilmiş ve çeşitlendirilmiş antrenman programı özellikle çocukluk ve gençlik döneminde yoğun olan kemikleşme sürecinde, bir yanda ayrışma ve gelişme, diğer yanda gerekli olan çalışma arasındaki pek çok ayrılığı ortadan kaldırmak için yeterli zaman sağlar ve böylece bozulma sürecini (deformasyonu) önlemiş olur. Böyle bir program, kemikleşme bölgelerindeki hastalık ihtimalini, genç yaşlarda iç salgı bezlerinin düzensizliğine bağlı olarak belirli yerlerde ortaya çıkma olasılığı olan hastalıkları, egzersizler sırasında oluşabilecek kas tendon kopmaları gibi tehlikeleri azaltacaktır(Dündar, 2000).
<A name=_Toc61671041> Normal Büyüme </A>
a. Vücut Ölçülerinin Gelişmesi:
Çocuk veya gencin zaman içindeki olgunluğa erişmesi bedensel olarak gelişmesi anlamındadır, bu gerçekleşirken bireyin vücut ölçülerinin de gelişmesi doğaldır. Bu dışarıdan gözlem ile boy ve vücut ağırlığında görülebilir, fakat doktor kontrollerinde diğer organ ve kapasitelerinde de artış olduğu görülecektir(Dündar, 2000).
b. Büyüme Faktörü:
Bireyin fiziksel gelişimini belirleyen tepki alanındaki dış faktörler (sosyal çevre, beslenme, meslek, sporsal faaliyetler, bölgesel özellikler, vs.) ve hormonal etkiler bireyin genetik yapısı ile belirlenmiştir. Örneğin, eski Doğu Almanya´da meslek lisesi öğrencilerinin kısa boylu olmalarının nedeni, bu öğrencilerin büyümesinin, hedef alınan mesleğin bir parçası olan fiziksel çalışmalar tarafından engellendiği varsayımında aranmıştır. Fakat Marcusson benzer farklılıkların lise ve fiziksel çalışma yapmayan meslek lisesi öğrencilerinde de bulunduğunu göstermiştir. Bu da lise öğrencilerinin vücutlarının genelde daha gelişmiş olduğunu gösterir(Dündar, 2000).
<A name=_Toc61671042> Yeteneğin Yönlendirilmesinde Bazı Ülkelerden Örnekler </A>
Yeteneğin seçimi, yönlendirilmesi ve eğitimi süreçlerini belirli kurallara bağlayan modeller oluşturulmuştur. Uygulanan modelleri tanımak amacıyla yaptığımız literatür taramasında, ülkelerin yönetim tarzlarıyla bu modellerin yapısı arasında mantıklı ilişkiler olduğu görülmektedir. Aşağıda vereceğimiz örneklerde de görüleceği gibi, sporda ileri gitmiş Avrupa ülkelerinde görülen modeller, ayrıntılı ve pedagojik kurallara uygun yönetilir, seçimler Iabaratuar koşullarında gerçekleştirilirken, ABD gibi bazı ülkelerde; doğal seçim yöntemleriyle ve isteğe bağlı bir uygulama görülmektedir (Muratlı, 1997).
Aslında bu konunun öncülüğünü doğu Avrupa ülkelerinin yaptığı bilinmektedir. Spor biliminde ve pratiğindeki tartışılmaz yerine rağmen ABD´de yetenek seçimi bilinmeyen bir bilim dalıdır(Muratlı, 1997).
Uzun sürede, sporda üst düzeyde başarıya erişmeyi kolaylaştırmak amacıyla içerisinde yaşanan, eğitim-öğretim ve antrenman yapılabilen kurumlar geliştirilmiştir. Yatılı spor okulları birçok eski doğu bloğu ülkelerinde (Ör; Bulgaristan, Eski DDR, Polonya, Romanya, Eski Sovyetler Birliğinde) ve birçok batı Avrupa ülkelerinde (Ör; Almanya, Fransa, İngiltere, İtalya, Avusturya, İsveç, İsviçre gibi) bulunmaktadır(Muratlı, 1997).
<A name=_Toc61671043> Almanya modeli </A>
1978-79 öğretim yılından beri Kaiserslautern´de Heinrich Heine devlet Iisesi (HHG), ´´yetenek geliştirme sınıfları´´ projesinde, gençlikte elit sporcu yetiştirme amacı ile görevlendirilmiştir. Aslında benzeri modellere Avrupa’nın değişik ülkelerinde rastlanılmaktadır(Muratlı, 1997).
Bu okulun amacı; ´´hiçbir zaman hızlı bir şekilde öğrencileri yüksek bir sportif performansa eriştirmek değil, aksine, öğretimle birlikte, sosyal ve spor gelişimi de dengeli şekilde götürülmektedir´´ şeklinde belirlenmiştir “performans, gencin okul başarısına ve uyumlu gelişimine engel olmamalı aksine birbirini tamamlamalıdır” felsefesi esas alınmıştır(Muratlı, 1997).
Burada öğrenciler, spor ağırlıklı sınıflarda toplanmışlardır. Bu sınıflar, diğer sınıflarla birlikte öğretimlerini sürdürür. Küçük sınıflarda öğretim daha yoğun, antrenmanlar ve müsabakalar daha hafif planlanmıştır. Okulda derslerde başarısızlık söz konusu olduğu durumlarda öğrenciye özel destek öğretim programları düzenlemektedir.
Bu model çerçevesinde; Badminton, Judo, Tenis, Masa tenisi, Bisiklet dallarında elit sporcular yetiştirilmeye çalışılmaktadır. Antrenmanlar, Iisenin ve çevredeki okulların tesislerinde yapılmaktadır.
Okulun öğrencileri, yörenin seçilen çocuklar olmakla birlikte bir kısmı dışarıdan getirilmişlerdir. Seçilip de evi okula yakın olan öğrenciler yarı yatılı statüsünde okula katılırlar.
A!manya´daki internatlarda (yatılı okul) bilimsel danışmanlıklar ve ölçümler üniversitelerin bünyesindeki spor enstitü!eri tarafından yürütülmektedir. Bu çalışmalar;
-Kondisyonel özelliklerin diagnozu,
-Koordinatif becerilerin diagnozu,
-Müsabaka davranışlarının değer!endirilmesi, profillerin ve normların oluşturulması
-Tıbbi ölçümler,
-Sosyo!ojik yönden incelenmesi, gerekli önlemlerin alınması doğrultusundadır.11
<A name=_Toc61671044> İsveç (TT A) Modeli </A>
Avrupa’da zaman zaman daha farklı yaklaşımlar!a açılmış yetenek okullarına da rastlanmaktadır. Bunlardan birisi de İsveç Tretorn Tenis Akademisidir(Muratlı, 1997).
TTA 1985´de Bastad (Güney isveç)´da, isveç´in en iyi genç tenisçilerini belirli bir kuruluşta okutup, spor yapmasını daha doğrusu profesyonel tenisçi olarak hazırlamak amacıyla açılmıştır. Bu kurumda, üst düzeyde tenisçi antrenmanlarının yanı sıra, Iise olgunluk (Abitur) sınavına hazırlayan bir düzenleme söz konusudur(Muratlı, 1997).
TTA´da 18 tenisçi yetiştirilir. Belirli şartlara sahip kişiler bu okula girebilir. Şartlardan bir tanesi, kendi yaş grubunda isveçin ilk 8 tenisçisi arasına girmektir. Tenisçiler üst düzeyde tenis antrenörü (Baş antrenör) nezaretinde hergün üç saat antrenman yapabilmektedir (90 dakika sabah, 90 dakika öğleden sonra). Burada isveç´in Dünya çapındaki tenisçilerinin antrenman yapabilmesi çocuklar için büyük uyaran olmaktadır. Turnuvalara katılan sporcu öğrencilerin, üç hafta derslere devam etmeme hakları bulunmaktadır.Öğrenciler okul bitirme sınavlarına (Abitur) ´´Yetişkinler için Lise ,, adlı bir özel okula girebilirler(Muratlı, 1997).
Burası aynı zamanda elit sporcuların kamp yaptığı yer olarak da kullanılmaktadır. İsveç hükümeti ´´Sosyal Devlet anlayışı´´ ile buradaki kişilere bir miktar ´´Oğrenim bursu´´ vermekle birlikte, masraflar büyük ölçüde TRETORN firması ve tenis federasyonu tarafından karşılanır.
<A name=_Toc61671045> Rusya Modeli </A>
Rusya’da yetenek belirlemesi ilköğretim 4-6 sınıflarda (10-12) yapılmakta ve yetenekli görülen çocuklar sayısı 37’yi bulan yatılı bölge okullarında eğitim görmektedirler. Sporcuların ihtiyaçları devlet tarafından karşılanmaktadır. Her yaş grubu için belirlenen ülke normlarını yakalayan sporcular bir üst gruba çıkarak seviyesini yükseltirler. Üniversitede eğitim gören başarılı sporcular da devlet tarafından desteklenmektedir.Eski sovyetlerin yıkılmasıyla kulüpçülüğün çok azaldığı Rusya’da bölgesel müsabakalar ön plandadır (Radyanov, 2003)
<A name=_Toc61671046> Gana Modeli </A>
<P MARGIN
__________________
GÜL SUNAN BİR ELDE DAİMA BİR MİKTAR GÜL KOKUSU KALIR...
enjoyment333 isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 30-11-2007, 12:21   #3
hat64
Çalışkan Üye
 
hat64 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Eki 2007
Mesajlar: 3.631
Teşekkürleriniz: 2
11 Mesajına 17 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 20
hat64 is on a distinguished road
Standart

teşekkürler Murat Hocam. (Korsan cevabını almaya geri dönmemiş)
__________________
\'\'ONE WORLD ONE DREAM\'\'





hat64 isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 30-11-2007, 18:05   #4
enjoyment333
Moderator
 
enjoyment333 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Ağu 2007
Bulunduğu yer: OSMANİYE
Mesajlar: 2.034
Teşekkürleriniz: 13
32 Mesajına 54 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 0
enjoyment333 is an unknown quantity at this point
Standart

ben tşkür ederim hocam
__________________
GÜL SUNAN BİR ELDE DAİMA BİR MİKTAR GÜL KOKUSU KALIR...
enjoyment333 isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 28-05-2008, 10:32   #5
breour01
Yeni Üye
 
breour01 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Nis 2008
Bulunduğu yer: Adana
Mesajlar: 1
Teşekkürleriniz: 0
0 Mesajına 0 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 0
breour01
Standart

saoll hocamm
breour01 isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Popüler Sitelerde Paylaş

Etiketler
yardım


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Var
Mesaj Yazma Yetkiniz Var
Eklenti Yükleme Yetkiniz Var
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı

Hizli Erisim

Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Umuda Smaç "Mini Voleybol Şenliği" Projesi webmaster Beden Eğitiminde ve Sporda Örnek Uygulamalar 5 05-10-2009 20:48
Masa tenisinde "forehand" vuruş nasıl yapılır? webmaster Masa Tenisi Eğitim Videoları 0 07-12-2008 23:39

Reklam Alanı


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 13:35.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2006 - 2024, Türkiye'nin Beden eğitimi ve Spor Portalı
2007-2024 Türkiye'nin Beden Eğitimi ve Spor Portalı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122