02-04-2008, 00:06 | #1 |
Girişken Üye
Üyelik tarihi: Eyl 2007
Bulunduğu yer: Tekirdağ
Mesajlar: 339
Teşekkürleriniz: 0
1 Mesajına 1 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 0 |
Reklam Alanı
ATA SPORUMUZ CİRİT = o ns = /> Cesaret, yiğitlik ve binicilik yetenekleri gerektiren, kökü eskilere dayanan atlı spor oyunudur. Cirit, belli tekniklerle rakipe atılan = st1 ns = :schemas-microsoft-comffice:smarttags" /><st1:metricconverter w:st="on" ProductID="110 cm">110 cm</st1:metricconverter> uzunluğunda bir spor aracıdır. Oyun, sporcuların ciridi fırlatarak rakibe değdirmeleri esasına dayanır. Binicinin atını iyi yönetmesi, ciridini kullanarak rakibine isabetli atışlar yapması yanında atını ve kendisini de atılan ciritten koruması gerekir. [img]file:///C:/DOCUME~1/ZLEM~1/LOCALS~1/Temp/msohtml1/04/clip_image002.jpg[/img] =MsonormalTable WIDTH: 100%; mso-cellspacing: 3.7pt; 3.75pt 3.75pt 3.75pt 3.75pt" cellSpacing=5 > HEIGHT: 13.5pt; mso-yfti-irow: 0; #e0dfe3; 3.75pt; #e0dfe3; 3.75pt; 3.75pt; #e0dfe3; 3.75pt; #e0dfe3; HEIGHT: 13.5pt; : transparent" KURALLAR 1"> #e0dfe3; 3.75pt; #e0dfe3; 3.75pt; 3.75pt; #e0dfe3; 3.75pt; #e0dfe3; : transparent" ><ARA></ARA> A. Tertip Komitesi: Cirit müsabakalarını düzenlemek amacıyla her sezon başında kurulan yürütme kuruluna Tertip Komitesi denir. Bir ildeki cirit takımı sayısına göre komite 2 veya 4 üyeden oluşur. Görevleri şunlardır: 1. Müsabaka programını yaparak sahayı, müsabaka saatini belirlemek, iptal edilen yarışmalar için yeni gün vermek, 2. Yarışma sonucunun uygunluğuna karar vermek, çıkabilecek anlaşmazlıkları yoluna koymak, 3. Hakem komitesi olmayan yerlere hakem tayin etmek. B. Hakemler: Bir cirit müsabakasında görev alan dokuz hakem vardır. Bunlar bir oyun başhakemi, bir yazı başhakemi, iki yazı hakemi, bir orta saha hakemi, iki yan çizgi hakemi ve üç angajman (kayıt) hakemidir. 1. Oyun Başhakemi: Sahanın yan ortasında durur, oyunu kontrol edebilecek yüksek bir yere oturur. Oyunda yetkisi en fazla olan hakemdir. Görevleri; puan vermek ve bunların yazı hakemi vasıtasıyla işlenmesini sağlamak, müsabakanın başlangıcını, bitişini ve sonucunu ilân etmek ve raporunu tertip kuruluna sunmak, kurallara uyulup uyulmadığını kontrol ederek gerektiğinde ceza vermektir. 2. Yazı Başhakemi: Oyun idaresinde oyun başhakemine yardımcı olmak ve diğer yazı hakemlerine işlemesi için artı ve eksi puanları bildirmek görevlerini yürütür. 3. Orta Saha Hakemi: Oyun başhakeminin karşısında, elinde iki bayrak tutarak durur. Görevleri; bayrakları yere paralel şekilde uzatarak oyuncuların çıkmasını işaret etmek, çizgi, yasak saha ve erken çıkış hatalarını yan çizgi hakemlerinden alarak oyun başhakemine iletmek, oyun başhakeminin direktifiyle ortaya gelerek, bayrakları yanlara ve yukarı doğru sallamak suretiyle oyunu durdurmak, takımların oyuncu değiştirmek istemeleri durumunda bayrakları çapraz tutarak başhakeme bildirmektir. 4. Yan Hakemler: Alay durağı, yasak saha, yan çizgi hatası ve çift çıkışları kontrol etmekle görevlidirler. Hata olması durumunda bunu oyun başhakemine bayraklarıyla bildirirler. 5. Kayıt Hakemleri: Bir baş ve iki yardımcı hakemden oluşan bu hakem grubunun görevleri şunlardır; binicilerin lisanslarını ve atların vize kontrolünü yapmak, yarışmaya katılacak binici ve atları tespit ederek başhakeme verilmek üzere bir yarışma çizelgesi hazırlamak, oyun başhakemiyle birlikte atların veteriner kontrolünden geçmelerini denetlemek. C. Cirit Müsabakası: Cirit müsabakaları iki kategoride yapılır: 1. 16-25 yaş arası yarışmacılar, 2. 25 yaş üstü yarışmacılar. Oyuncular spor yapmalarını engelleyici sağlık sorunları olmayan ve önceden Binicilik Federasyonu'ndan izin alan kişilerdir. Cirit temel olarak beş kişiden oluşan "bölük" ya da yedi kişiden oluşan "alay"larla oynanır. Her takım bölükte iki, alayda üç olmak üzere yedek oyuncular bulundurmak zorundadır. Yine her takımın oyununu başlatan bir kaptanı ya da kolbaşısı vardır. Kolbaşı, oyun taktiğini belirleyen ve takımının hareketlerinden sorumlu kişidir. Zamansız ya da çift çıkan oyunculara engel olmak, orta oyuncuların ileri ve geri <st1:metricconverter w:st="on" ProductID="5 m">5 m</st1:metricconverter>'lik derinlikteki alay durağında durmalarını sağlamak kolbaşının görevidir. Başlangıçta takımlar ve hakemler sahada yarım ay şeklinde dizilir ve halkı selâmlarlar. Bu sırada ciritler sağ elle ve dikey durumda tutulmalıdırlar. Oyuna ilk başlayacak takımı belirlemek için hakem tarafından kura çekilir, bundan sonra da her iki takım alay durağına çekilerek karşılıklı birer sıra olurlar. Çıkışlar alay durağından yapılır. Hakemin başlama işaretini vermesiyle kurada kazanan takımın kaptanı öne fırlar ve <st1:metricconverter w:st="on" ProductID="10 m">10 m</st1:metricconverter>'den daha az olmamak kaydıyla uygun gördüğü mesafeden karşı takımın herhangi bir oyuncusuna ciridini atar ve geri kaçar. Aynı oyunda kendisine cirit atılan oyuncuya iki defa vuruş yapılması durumunda 5 dakika dinlenme verilir, üçüncü vuruşta ise oyuncu çıkarılır. Bu durumlarda en fazla üç defa olmak üzere oyuncu değişikliği yapılabilir. Kendisine cirit atılan oyuncunun görevi, rakibini kendi sahasına girmeden kovalamak ve ciridini atmaktır. Cirit atılan oyuncu rakibini kovalarken kolbaşının kendi takımının sahasına girmesiyle yeni bir oyuncu sahaya çıkar ve takip eden oyuncuyu cirit atmak suretiyle geri kovar. Kolbaşının kendi yerine dönmesinden önce takımdan bir oyuncunun sahaya çıkması yasaktır. Atışlar yarım veya tam çark olarak atılır. Tam çarkın ikiden fazla atılması yasaktır. Eğer oyuncu kendi takımının sahasından cirit atar ve isabet ettiremezse hamle hakkı aynı takımda kalır. Yaklaşık olarak 30-35 dakika ve 2 devre süren oyunda zamanla tüm oyuncular orta sahaya dolar ve oyun kızışır. Iki devre arası dinlenme payı, oyun süresinin üçte biri kadardır. Bir takımın formaları mutlaka aynı renkte olmalıdır. Numaralar oyuncunun sırtında ve atın her iki tarafında olmak üzere birinci takımda 1'den 10'a, ikinci takımda 11'den 20'ye kadar sıralanır. D. Sonucun Değerlendirilmesi: Cirit oyunu yarışmalarında temel olarak iki tür sonuç değerlendirmesi yapılır: 1. Puan Usulü: Kazanan takım iki, kaybeden takım sıfır puan alır. Beraberlik durumunda ise her iki takıma da birer puan verilir. Bir yarışmadaki tüm oyunların sonunda puan eşitliği varsa averaja bakılarak puanı en yüksek olan takım şampiyon ilân edilir. 2. Eleme Usulü: Her yenilen takımın yarışmadan çekilmesi sonucu galip gelenlerin kendi aralarında yarışmaları esasına dayanır. Elemelerin sonunda yapılan en son maçta galip gelen birinci, yenilen ikinci ilân edilir. Cirit oyunu sona erdiğinde oyuncular alana tekrar dizilirler. Günün anlam ve önemi tartışılarak bir yorum çıkartılır. Günün en başarılı ciritçisi seçilir ve oyuncular coşkulu bir şekilde alanı terk ederler. #e0dfe3; 3.75pt; #e0dfe3; 3.75pt; 3.75pt; #e0dfe3; WIDTH: 15%; 3.75pt; #e0dfe3; : transparent" width="15%"> [img]file:///C:/DOCUME~1/ZLEM~1/LOCALS~1/Temp/msohtml1/04/clip_image004.jpg[/img] R mso-special-character: line-break"> R mso-special-character: line-break"> 2; #e0dfe3; 3.75pt; #e0dfe3; 3.75pt; 3.75pt; #e0dfe3; 3.75pt; #e0dfe3; : transparent" height=0> #e0dfe3; #e0dfe3; #e0dfe3; #e0dfe3; : transparent" width=621> #e0dfe3; #e0dfe3; #e0dfe3; #e0dfe3; : transparent" width=115> #e0dfe3; #e0dfe3; #e0dfe3; #e0dfe3; : transparent" width=12> CİRİTTE PUANLAMA Puan Alınan Hareketler =MsonormalTable mso-cellspacing: 1.5pt" 0; #e0dfe3; 0.75pt; #e0dfe3; 0.75pt; 0.75pt; #e0dfe3; 0.75pt; #e0dfe3; : transparent"> Alay durağındaki ciritçiye isabet ettirmek #e0dfe3; 0.75pt; #e0dfe3; 0.75pt; 0.75pt; #e0dfe3; 0.75pt; #e0dfe3; : transparent"> 6 puan 1"> #e0dfe3; 0.75pt; #e0dfe3; 0.75pt; 0.75pt; #e0dfe3; 0.75pt; #e0dfe3; : transparent"> Rakibi yakalayıp bağışlamak #e0dfe3; 0.75pt; #e0dfe3; 0.75pt; 0.75pt; #e0dfe3; 0.75pt; #e0dfe3; : transparent"> 3 puan 2"> #e0dfe3; 0.75pt; #e0dfe3; 0.75pt; 0.75pt; #e0dfe3; 0.75pt; #e0dfe3; : transparent"> Rakibi kesmek #e0dfe3; 0.75pt; #e0dfe3; 0.75pt; 0.75pt; #e0dfe3; 0.75pt; #e0dfe3; : transparent"> 3 puan 3"> #e0dfe3; 0.75pt; #e0dfe3; 0.75pt; 0.75pt; #e0dfe3; 0.75pt; #e0dfe3; : transparent"> Cirit sopası üzerine gelirken eğer boşaltmak #e0dfe3; 0.75pt; #e0dfe3; 0.75pt; 0.75pt; #e0dfe3; 0.75pt; #e0dfe3; : transparent"> 3 puan 4"> #e0dfe3; 0.75pt; #e0dfe3; 0.75pt; 0.75pt; #e0dfe3; 0.75pt; #e0dfe3; : transparent"> Atılan cirit sopasını oyun alanında tutmak #e0dfe3; 0.75pt; #e0dfe3; 0.75pt; 0.75pt; #e0dfe3; 0.75pt; #e0dfe3; : transparent"> 3 puan 5; #e0dfe3; 0.75pt; #e0dfe3; 0.75pt; 0.75pt; #e0dfe3; 0.75pt; #e0dfe3; : transparent"> Atılan cirit sopasını alay durağında tutmak #e0dfe3; 0.75pt; #e0dfe3; 0.75pt; 0.75pt; #e0dfe3; 0.75pt; #e0dfe3; : transparent"> 1 puan Puan Kaybettiren Hareketler =MsonormalTable mso-cellspacing: 1.5pt" 0; #e0dfe3; 0.75pt; #e0dfe3; 0.75pt; 0.75pt; #e0dfe3; 0.75pt; #e0dfe3; : transparent"> Yakın mesafede rakibe cirit tutmak #e0dfe3; 0.75pt; #e0dfe3; 0.75pt; 0.75pt; #e0dfe3; 0.75pt; #e0dfe3; : transparent"> -3 puan 1"> #e0dfe3; 0.75pt; #e0dfe3; 0.75pt; 0.75pt; #e0dfe3; 0.75pt; #e0dfe3; : transparent"> Atını rakip atlıya kasten çarptırmak #e0dfe3; 0.75pt; #e0dfe3; 0.75pt; 0.75pt; #e0dfe3; 0.75pt; #e0dfe3; : transparent"> -3 puan 2"> #e0dfe3; 0.75pt; #e0dfe3; 0.75pt; 0.75pt; #e0dfe3; 0.75pt; #e0dfe3; : transparent"> Cirit sopasını rakip ata kasten vurmak #e0dfe3; 0.75pt; #e0dfe3; 0.75pt; 0.75pt; #e0dfe3; 0.75pt; #e0dfe3; : transparent"> -3 puan 3"> #e0dfe3; 0.75pt; #e0dfe3; 0.75pt; 0.75pt; #e0dfe3; 0.75pt; #e0dfe3; : transparent"> At ile karşı alaya girmek #e0dfe3; 0.75pt; #e0dfe3; 0.75pt; 0.75pt; #e0dfe3; 0.75pt; #e0dfe3; : transparent"> -1 puan 4"> #e0dfe3; 0.75pt; #e0dfe3; 0.75pt; 0.75pt; #e0dfe3; 0.75pt; #e0dfe3; : transparent"> Yan çizgi ihlâli yapmak #e0dfe3; 0.75pt; #e0dfe3; 0.75pt; 0.75pt; #e0dfe3; 0.75pt; #e0dfe3; : transparent"> -1 puan 5"> #e0dfe3; 0.75pt; #e0dfe3; 0.75pt; 0.75pt; #e0dfe3; 0.75pt; #e0dfe3; : transparent"> Atış sahası dışından atış yapmak #e0dfe3; 0.75pt; #e0dfe3; 0.75pt; 0.75pt; #e0dfe3; 0.75pt; #e0dfe3; : transparent"> -1 puan 6"> #e0dfe3; 0.75pt; #e0dfe3; 0.75pt; 0.75pt; #e0dfe3; 0.75pt; #e0dfe3; : transparent"> Cirit atma hakkını kullanmamak #e0dfe3; 0.75pt; #e0dfe3; 0.75pt; 0.75pt; #e0dfe3; 0.75pt; #e0dfe3; : transparent"> -1 puan 7"> #e0dfe3; 0.75pt; #e0dfe3; 0.75pt; 0.75pt; #e0dfe3; 0.75pt; #e0dfe3; : transparent"> Erken ya da çift çıkış yapmak #e0dfe3; 0.75pt; #e0dfe3; 0.75pt; 0.75pt; #e0dfe3; 0.75pt; #e0dfe3; : transparent"> -1 puan 8"> #e0dfe3; 0.75pt; #e0dfe3; 0.75pt; 0.75pt; #e0dfe3; 0.75pt; #e0dfe3; : transparent"> Attan düşmek #e0dfe3; 0.75pt; #e0dfe3; 0.75pt; 0.75pt; #e0dfe3; 0.75pt; #e0dfe3; : transparent"> -3 puan 9"> #e0dfe3; 0.75pt; #e0dfe3; 0.75pt; 0.75pt; #e0dfe3; 0.75pt; #e0dfe3; : transparent"> Ikinci kez attan düşmek #e0dfe3; 0.75pt; #e0dfe3; 0.75pt; 0.75pt; #e0dfe3; 0.75pt; #e0dfe3; : transparent"> -3 puan 10"> #e0dfe3; 0.75pt; #e0dfe3; 0.75pt; 0.75pt; #e0dfe3; 0.75pt; #e0dfe3; : transparent"> Üçüncü kez attan düşmek #e0dfe3; 0.75pt; #e0dfe3; 0.75pt; 0.75pt; #e0dfe3; 0.75pt; #e0dfe3; : transparent"> diskalifiye 11"> #e0dfe3; 0.75pt; #e0dfe3; 0.75pt; 0.75pt; #e0dfe3; 0.75pt; #e0dfe3; : transparent"> Izinsiz attan inmek #e0dfe3; 0.75pt; #e0dfe3; 0.75pt; 0.75pt; #e0dfe3; 0.75pt; #e0dfe3; : transparent"> -1 puan 12"> #e0dfe3; 0.75pt; #e0dfe3; 0.75pt; 0.75pt; #e0dfe3; 0.75pt; #e0dfe3; : transparent"> Yasak sahada 3 veya daha fazla #e0dfe3; 0.75pt; #e0dfe3; 0.75pt; 0.75pt; #e0dfe3; 0.75pt; #e0dfe3; : transparent"> ....... 13"> #e0dfe3; 0.75pt; #e0dfe3; 0.75pt; 0.75pt; #e0dfe3; 0.75pt; #e0dfe3; : transparent"> oyuncu bulundurmak #e0dfe3; 0.75pt; #e0dfe3; 0.75pt; 0.75pt; #e0dfe3; 0.75pt; #e0dfe3; : transparent"> -1 puan 14"> #e0dfe3; 0.75pt; #e0dfe3; 0.75pt; 0.75pt; #e0dfe3; 0.75pt; #e0dfe3; : transparent"> Hamle hakkı doğan sporcunun #e0dfe3; 0.75pt; #e0dfe3; 0.75pt; 0.75pt; #e0dfe3; 0.75pt; #e0dfe3; : transparent"> ....... 15"> #e0dfe3; 0.75pt; #e0dfe3; 0.75pt; 0.75pt; #e0dfe3; 0.75pt; #e0dfe3; : transparent"> yan çizgiden oyuna girmesi #e0dfe3; 0.75pt; #e0dfe3; 0.75pt; 0.75pt; #e0dfe3; 0.75pt; #e0dfe3; : transparent"> -1 puan 16"> #e0dfe3; 0.75pt; #e0dfe3; 0.75pt; 0.75pt; #e0dfe3; 0.75pt; #e0dfe3; : transparent"> Karşı alaya kasten dalmak #e0dfe3; 0.75pt; #e0dfe3; 0.75pt; 0.75pt; #e0dfe3; 0.75pt; #e0dfe3; : transparent"> -1 puan 17"> #e0dfe3; 0.75pt; #e0dfe3; 0.75pt; 0.75pt; #e0dfe3; 0.75pt; #e0dfe3; : transparent"> Ciridini atış alanında kasten yere atmak #e0dfe3; 0.75pt; #e0dfe3; 0.75pt; 0.75pt; #e0dfe3; 0.75pt; #e0dfe3; : transparent"> -1 puan 18"> #e0dfe3; 0.75pt; #e0dfe3; 0.75pt; 0.75pt; #e0dfe3; 0.75pt; #e0dfe3; : transparent"> Hakem kararlarına uymamak #e0dfe3; 0.75pt; #e0dfe3; 0.75pt; 0.75pt; #e0dfe3; 0.75pt; #e0dfe3; : transparent"> diskalifiye 19"> #e0dfe3; 0.75pt; #e0dfe3; 0.75pt; 0.75pt; #e0dfe3; 0.75pt; #e0dfe3; : transparent"> Cirit düşürmek #e0dfe3; 0.75pt; #e0dfe3; 0.75pt; 0.75pt; #e0dfe3; 0.75pt; #e0dfe3; : transparent"> -1 puan 20; #e0dfe3; 0.75pt; #e0dfe3; 0.75pt; 0.75pt; #e0dfe3; 0.75pt; #e0dfe3; : transparent"> Yasak saha ihlâli yapmak #e0dfe3; 0.75pt; #e0dfe3; 0.75pt; 0.75pt; #e0dfe3; 0.75pt; #e0dfe3; : transparent"> -1 puan |
Reklam Alanı |
Popüler Sitelerde Paylaş |
Etiketler |
ata, cirit, sporumuz |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
|
|
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevaplar | Son Mesaj |
Cirit atma | binali | Atletizm | 0 | 26-07-2010 14:29 |
Cirit ve kuvvet | binali | Atletizm | 3 | 23-02-2010 21:35 |
Cirit Atma | enjoyment333 | Atletizm Eğitim Videoları | 8 | 05-06-2009 23:02 |
Atletizmde Cirit Atma | webmaster | Atletizm | 7 | 07-03-2009 18:27 |
cirit atma | Spor Kulübü | 0 | 01-01-1970 03:00 |
Reklam Alanı |