01-07-2007, 23:10 | #1 |
Administrators
Üyelik tarihi: Oca 2007
Bulunduğu yer: Malatya
Mesajlar: 4.804
Teşekkürleriniz: 0
139 Mesajına 245 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 10 |
Reklam Alanı
Yenilenen müfredat programı tüm öğrenci ve velilerimiz tarafından benimsenmiştir. Öğrenci gelişimine ve seviyesine uygunluğu açısından eğitimde kaliteyi arttırmış, çocuklara yönelik ve çocukları aktif kılan etkinliklerin olması eğitime gösterilen ilginin artmasını sağlamıştır. . Görselliğin ön planda oluşu ve çalışma kitaplarının konuların tekrarını kolaylaştırması açısından olumlu özelliklere sahiptir. Yenilenen müfredat içerik ve öğrenciyi ele alma açısından herhangi bir olumsuz yanı yoktur ancak tüm okullarda uygulanabilmesi açısından gerekli araç gereç, teknolojik donanım ve derslik bölümlerinin bulunması, sınıf mevcutlarının elverişli olması gerekmektedir. Proje ve Performans ödevlerinin varlığı yenilenen müfredatı amacına ulaştırma noktasında desteklemektedir. Bu çalışmalar öğrencilerin ön bilgilerini harekete geçirmeye, bilgi transferi yapmaya sevk etmektedir. Bu program ve çalışmalarla bilimsel düşünen, anlayan, araştıran inceleyen yorum yapabilen bireyler yetiştirme imkanı sağlamıştır. Bireysel yetenek ve farklılıkları ortaya çıkartmasından, işbirliğine açık olmasından dolayı sosyal gelişimi olumlu etkilemektedir. Öğrenci ne öğretileceğinden ve öğreneceğinden ziyade öğrenmeyi öğrenmiştir. Yenilenen müfredat ile birlikte öğrencileri eleştirel düşünen yaratıcı düşünen, soru soran çevresiyle iletişim kurabilen, girişimci, sorumluluk üstlenebilen, karşılaştığı sorunlara çözümler üretebilen bireyler haline getirmektedir. Ancak çok zaman alması, tüm derslerden bu çalışmaların aynı zamanlarda istenmesi çocuklara çok fazla yüklenilmesine yol açmış, öğrencilerin dönem dönem bıkkınlık yaşamasına sebebiyet vermiştir. Öğretmenin her öğrenci için ölçek hazırlaması, ödevleri incelemesi, öğrenci gözlem, ölçme ve değerlendirme formlarının çok olması, sınıf mevcutlarının kalabalık oluşu, aynı zamanda sürekli hazırlık isteyen müfredatla birlikte bu çalışmaların yürütülmesi eğitimcilerin zor durumda kalmasına yol açmış, dönem dönem eğitimde kaliteyi düşürmüştür. Bunlarla birlikte gerek öğretmen gerekse öğrenci açısından malzeme ve kağıt israfı artmıştır. Yenilenen müfredatla birlikte ölçme değerlendirmede yapılan reformlar eğitimin kalitesini yükseltmiş, öğrencinin çok yönlü değerlendirilmesini, öğretmenini öğrencisini daha iyi tanımasını, aynı zamanda bunu öğrenciyle paylaşması öğrencinin de kendisini daha iyi tanımasını sağlamıştır. Hazırlanmış olan ders içi gözlem formları değerlendirmede daha objektif ve gerçekçi sonuçlar oluşturmuştur. Tek olumsuz yanı çok zaman almakta, özellikle kalabalık sınıflarda uygulanması çalışmayı güçleştirmekte ancak eğitimin kalitesini arttırması açısından olumsuz yanı arka planda kalmıştır. Yenilenen müfredat okul - veli – toplum işbirliğini esas almış, çocukları gerçek hayatı tanımaya, hayatı yaşayarak ve içinde öğrenmeye yöneltmiştir. Öğrencilerin hayatı toplum içinde tanıması, velilerin okulla olan işbirliği toplumun gelişebilmesi, okulun amaçlarına ulaşabilmesi için büyük destek sağlamış ve bu çalışmalar ülke kalkınmasında kaçınılmaz bir unsur oluşturmuştur. Ancak tüm okullarda bu çalışmaların uygulanması güçlük yaratmış, özellikle yatılı okullarda imkansız bir hal almıştır. Aynı zamanda her ailenin maddi imkanlarının aynı seviyede olmayışı, yaşam standartlarının elvermeyişi, aile yapısı, kimi öğrencilerin arka planda kalmasına, kendilerini toplumdan yalıtmasına yol açmıştır. Burada denge unsuru olara karşımıza okullar çıkmaktadır. Bu konuda çok hassas yaklaşılmalıdır. Gönderen: O Kendini biliyor Gönderen arkadaşımıza teşekkür ederiz. |
Reklam Alanı |
Popüler Sitelerde Paylaş |
Etiketler |
çalışması, müfredat, programı, seminer, sene, sonu, yeni |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
|
|
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevaplar | Son Mesaj |
2010 - 2011 Sene Sonu Seminer Çalışması Konuları | Adem Tırpancı | Seminer Dönemi Çalışmaları | 5 | 19-06-2014 13:08 |
Lise Müfredat Programı 9-12. Sınıflar (Yeni) | webkerem | Yeni Müfredat | 1 | 25-04-2012 19:55 |
Eylül sene başı seminer çalışması yapılandırıcı yaklaşıma göre sınıf yönetimi | nxfeez | Seminer Dönemi Çalışmaları | 0 | 06-09-2011 18:34 |
Eylül sene başı seminer çalışması aktif öğrenme | bedeneğitimi70 | Seminer Dönemi Çalışmaları | 1 | 07-09-2010 11:46 |
orta öğretim beden eğitimi yeni müfredat ile eski müfredat | m.taşpınar | Yeni Müfredat | 0 | 24-06-2010 16:34 |
Reklam Alanı |