14-02-2008, 22:38 | #1 |
Girişken Üye
Üyelik tarihi: Mar 2007
Bulunduğu yer: İstanbul
Mesajlar: 237
Teşekkürleriniz: 0
1 Mesajına 1 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 0 |
Reklam Alanı
0; #e0dfe3; 1.5pt; #e0dfe3; 1.5pt; 1.5pt; #e0dfe3; WIDTH: 59.42%; 1.5pt; #e0dfe3; : transparent" width="59%"> MARGIN: 12pt 0cm 3pt">Yelken Uçuşu Yapılırken Dikkat Edilmesi Gerekenler = o ns = /> 1"> #e0dfe3; 1.5pt; #e0dfe3; 1.5pt; 1.5pt; #e0dfe3; WIDTH: 59.42%; 1.5pt; #e0dfe3; : transparent" width="59%"> Yazan: Alp Şahin/19.02.2006 2"> #e0dfe3; 1.5pt; #e0dfe3; 1.5pt; 1.5pt; #e0dfe3; WIDTH: 59.42%; 1.5pt; #e0dfe3; : transparent" width="59%"> Kategori: Pilotaj - Uçuş Tekniği 3; #e0dfe3; 1.5pt; #e0dfe3; 1.5pt; 1.5pt; #e0dfe3; 1.5pt; #e0dfe3; : transparent" Venturi etkisi : Venturi etkisi dağların rüzgarı karşılayan taraflarındaki bir boşlukta oluşur. Bunun en tipik örneği iki zirve arasındaki oluşumdur. Bu bölgede rüzgarın yatay hızı artar ve kaldırıcı ortadan kalkar. Bu bölgeyi geçerken yamaçtan ileriye açılmalı ve bölgeyi geçtikten sonra tekrar yamaca yaklaşılmallıdır. Bu bölgeyi bir çekim bölgesi gibi düşünebilirsiniz. Geriye sürüklenme : Rüzgar şiddetini arttırdı ve geriye doğru sürüklenmeye başladınız. Rüzgarı karşılayıp mümkün olan en aerodinamik şekli alın. Eğer türbülans yoksa hızlandırıcınızı kullanın. Eğer hızlandırıcınız yoksa A kolonlarına bastırarak biraz hız kazanabilirsiniz.Rüzgarın azalmasını umun ve arkanızda acil iniş bölgeleri arayın (rüzgar alamayan bölgelerden kaçının.). Geriye sürüklenmeye başladığınız zaman iniş yapın Eğer yamacın kenarına yakınsanız açık ve güvenli bir alana doğru ilerleyin. Yamacın arkasına gidiyorsanız unutmayın ki hava canınızı yakmaz ama kayalar acıtır. Olabildiğince yükselmeye çalışın. - Eğer yamaca çok yakın uçuyorsanız ( = st1 ns = :schemas-microsoft-comffice:smarttags" /><st1:metricconverter w:st="on" ProductID="15 metre">15 metre</st1:metricconverter> veya daha az) yerdeki çıkıntıların yaratacağı türbülanstan kaçının. Her an yamaçtan açılmak için kullanacağınız freni biraz gergin tutun ve manevra yapabileceğiniz bir hızda uçun (Minimum çöküş hızından fazla.) - Kaldırıcı bandın derinliği rüzgarın hızıyla doğru orantılıdır. Sakin bir rüzgarda sadece yamaca çok yakınken yeterli kaldırıcı yakalayabilirsiniz. Rüzgar güçlendikçe yamaçtan açılsanız da kaldırıcı bandın içinde yeterli kaldırıcı yakalayabilirsiniz . - Yamacın kenarlarında rüzgar yamacın üstünden geçerek kaldırıcı oluşturacağına yanlardan kaçacaktır. Bu az kaldıran bölgelerden kaçının. - Dynamic şartlarda uçuyorsunuz ve bir tarafa giderken ki yer hızınız diğer tarafa giderkenkinden farklı. Bu rüzgarın biraz yan geldiğini gösterir. İniş noktasına en fazla irtifayla gidebilmek için: Kaldırıcıdan en düşük yer hızıyla gittiğiniz yöne gittikten sonra çıkın. Bu şekilde Rüzgarın yandan gelen rüzgar vektörü yamaçtan ayrılmanıza yardım edecek ve rüzgarı arkanıza almanızı sağlayacaktır. - Bir süreden beri yelken uçuşu yapıyorsunuz ve artık daha az dönüş yaptığınızı ve dönüşlerde daha az döndüğünüzü fark ettiniz. Bu rüzgarın hızının arttığını gösterir. Yere inmek için kendiniz karar verin, diğerlerinin hala uçmasına bakmayın. - Rüzgar bütün gün 20 km/s den fazla esti ve güneş bütün öğleden sonra gökyüzündeydi. Genelde rüzgar gün batımından 2 saat önce hızını azaltır, ve bu sırada yerin ısısı yamacın önünde yeterli kaldırıcı yaratacaktır. - Rügarın yana kaçışları en az olacağından yamacın rüzgarı en dik karşılayan kısmının önünde uçun.
__________________
Devler gibi eserler bırakmak için, karıncalar gibi çalışmak lazım. |
Reklam Alanı |
01-03-2008, 23:50 | #2 |
Moderator
Üyelik tarihi: Ağu 2007
Bulunduğu yer: OSMANİYE
Mesajlar: 2.034
Teşekkürleriniz: 13
32 Mesajına 54 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 0 |
tşkler hocam
__________________
GÜL SUNAN BİR ELDE DAİMA BİR MİKTAR GÜL KOKUSU KALIR... |
Popüler Sitelerde Paylaş |
Etiketler |
dikkat, edilmesi, gerekenler, uçuşu, yapılırken, yelken |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
|
|
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevaplar | Son Mesaj |
Elit Atletin Test Edilmesi Ve Antrenman | binali | Atletizm | 0 | 15-08-2010 12:14 |
Eğitim Konusunda Dikkat Edilmesi Gereken İlkeler | binali | Eğitim Haberleri | 0 | 16-09-2009 23:11 |
Tabanca Ruhsatı İle İlgili Bilinmesi Gerekenler | webmaster | Atıcılık | 0 | 07-09-2009 21:23 |
Kazların uçuşu | binali | Sunular ve Slaytlar | 0 | 05-02-2009 20:24 |
Genç sporcuların antrene edilmesi ve geliştirilmesi | binali | Antrenman Bilgisi | 2 | 07-01-2009 09:28 |
Reklam Alanı |