Beden Eğitimi ve Spor Portalı  


Go Back   Beden Eğitimi ve Spor Portalı > Kütüphane > Antrenman Bilgisi

Antrenman Bilgisi Kuvvet, Dayanıklılık, Sürat, Aerobik, Anerobik ve Dahası

beden eğitimi
beden eğitimi
Sitemize hoş geldiniz. Konuları beğenmeyi unutmayalım.

 
 
Seçenekler Stil
Prev önceki Mesaj   sonraki Mesaj Next
Alt 24-05-2007, 12:23   #1
webmaster
Administrators
 
webmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Oca 2007
Bulunduğu yer: Malatya
Mesajlar: 4.804
Teşekkürleriniz: 0
139 Mesajına 245 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 10
webmaster is on a distinguished road
Standart

Reklam Alanı
cellPadding=5>


BECERİ NEDİR?
>
Bireyin fiziksel ve psikolojik çaba göstererek bir işi kolaylıkla ve ustalıkla yapabilmesidir.
Eylem Nedir?
Düzgün ve süresi içinde yapılabilecek hareketler bütününe denir (yanlış hareketler varsa beceriler henüz öğrenilmemiştir).
*Beceri Motor Gelişimin Bir Ürünü Olarak Değerlendirilir
Beceri sadece spor için geçerli değildir. Hareket olan her şeyde beceri söz konusudur.
Bir becerinin öğrenilmesi sırasında öğrenilecek olan beceriden bir takım uyarılar alırız.


BECERİKLİLİK
Birey yeterli sayıda deneme yaptıktan sonra becerisi yerleşerek usta bir şekilde istenilen şeyi yapabilmesidir.
Beceriklilikte dış uyarıların sayısı azalırken iç uyarıların sayısı artar.
Beceriklilikle birlikte kullanılan uyarı sayısı artar.
Beceriklilik düzeyi arttıkça beceriyi yapmak için gereken motor etkinlikler dengelenir.
Beceriklilik düzeyi arttıkça becerinin yapılması için süre azalır ve sağlamlığı artar.

Spor becerilerini öğretmenin yolları;
Beceriyi tanıtmak
Beceriyi göstermek ve kısaca açıklamak
Becerinin alıştırmasını yaptırmak
Hataları düzeltmek için geribildirim vermek

BECERİYİ TANIMLAMAK
• Beceriyi hareket ve sözcüklerinizde heyecan ifadenizle tanıtın.
• Açık ve sporcuların anlayabileceği bir dil kullanın.
• Sporcularınız ne kadar küçükse sözcüklerinizde o kadar basit olmalıdır. Ayrıntıya girmeyin, bütün söyleyeceklerinizi 3 dakikadan az bir sürede söyleyin
• Alaydan, rahatsız edici tavırlardan ve argo ifadelerden kaçının

Üç olay iyi bir tanıtım sağlar ;
Sporcuların dikkatini çekmek
Sporcuları herkesin görmesini ve duymasını sağlayacak şekilde düzene sokun
Beceriye bir isim verin ve öğrenme nedenini belirtin
Beceriyi göster ve açıkla
• Beceriyi doğru olarak gösterebilecek duruma gelinceye kadar çalışın
• Gösterebilecek birisinden isteyin
• Beceriyi gösteren bir film veya bir video kullanın

Etkili bir gösteri ve açıklamanın 4 yolu
Sporcuların dikkatini çekin
Gösterin ve açıklayın
Önceden öğrenilen beceriler ile bir bağlantı kurun
Anlaşıldığını kontrol edin

Gösteri ve açıklama yaparken ;
• Becerinin tamamını müsabaka koşulunda uygulanıyormuş gibi gösterin
• Becerinin nasıl yapılacağını değişik açılardan birkaç defa gösterin
• Beceriyi solaklar ve sağ elin kullananlar için ayrı ayrı gösterin
• Beceri karmaşık ise ana kısımları ayrı ayrı gösterin
• Becerinin çok süratli yapılması gerekiyorsa sporcunun hareketlerin sırasını iyi görebilmesi için yavaş bir şekilde gösterin

Becerinin alıştırmasını yaptırmak
Sporcuların gösterim ve açıklamadan hemen sonra beceriyi denemeye başlamalıdırlar
Bütün veya parçanın denenmesi
Beceri tümüyle çalışılır. Parça yöntemi ise aslında bütün-parça-bütün yöntemidir
Bölünen parçaları tekrar birleştirmek
Bir beceriyi öğretmek için parçalara ayırmanız her birini ayrı ayrı öğretmeniz gerektiği anlamına gelmez

Beceriyi öğretmek için ek yollar
Basitleştirme : Öğretmede etkili bir yaklaşım da öğrenilecek beceriyi basitleştirmektir
Dikkati yoğunlaştırma : Becerilerin bir bölümüne konsantre olmalarını istemek. Örneğin disk atıcıdan atışı tam olarak yapmasını ancak atış anında diski çekerken vücuttan mümkün olduğu kadar uzak tutmaya dikkat etmesini isteyebilirsiniz.

Beceriyi alıştırma prensipleri
Doğru beceriyi çalıştırın
Sporcular öğrenir öğrenmez beceriyi müsabaka koşullarına benzer koşullarda çalıştırın
Yeni beceriler öğretirken alıştırmayı kısa ve sık aralıklarla yaptırın
Çalışma süresini etkili olarak kullanın
Tesis ve malzemeyi verimli kullanın
Her çalışmada sporcuların belli bir başarı düzeyine ulaştığından emin olun
Çalışmayı eğlenceli hale getirin
Beceride hataları düzeltin
Sporcularınızda hataları düzeltmek üzere 2 değişik bilgi verebiliriz
Erişilen performans ile öngörülen performansı nasıl karşılaştırırız?
Yanlış bir performansı arzu edilen performansa en yakın hale getirecek şekilde nasıl değiştirebiliriz?
Her iki tür bilgiye de GERİBİLDİRİM (FEDDBACK) denir
Hataları fark etmek
Öğrenme hataları
Performans (uygulama) hataları
Uygulamayı gözle ve değerlendir
Sporcularımızın hatalarının düzeltilmesine yardımcı olma süreci onları gözleyerek ve değerlendirerek bu hatalarının öğrenme mi yoksa uygulama hatası mı olduğuna karar vermekle başlar
Beceri Ne Kadar İyi Anlaşılırsa Hataların Düzeltilmesi de O Kadar Kolay Olur

Kaynak: Ali GÜREŞ
__________________
webmaster isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Reklam Alanı
 

Popüler Sitelerde Paylaş

Etiketler
beceri, nedir


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı

Hizli Erisim

Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Sporda Beceri Öğrenimi 3 mtaş Sunular ve Slaytlar 4 04-01-2021 01:05
Spor, sanat, beceri ve değerler eğitim komisyonu binali Beden Eğitimi ve Spor 0 30-01-2012 01:16
Sporda Beceri Öğrenimi 2 binali Sunular ve Slaytlar 1 05-03-2009 12:19
acıl elınde sporda beceri öğrenımı lookatme İstek Bölümü 0 02-04-2008 00:32

Reklam Alanı


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 05:32.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2006 - 2024, Türkiye'nin Beden eğitimi ve Spor Portalı
2007-2024 Türkiye'nin Beden Eğitimi ve Spor Portalı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159