05-04-2007, 12:07 | #1 |
Administrators
Üyelik tarihi: Oca 2007
Bulunduğu yer: Malatya
Mesajlar: 4.804
Teşekkürleriniz: 0
139 Mesajına 245 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 10 |
Reklam Alanı
Eğitim-Öğretim hizmetlerine baktığımızda üç türlü faaliyet gözümüze çarpar. Yönetim işleri içinde, okul harçlarının ödenmesi, araç ve gereçlerin satın alınması veya. kiralanması, okulun malzeme yönüyle ilgili daha birçok işler ve işlemler vardır. Öğretim ilişkileri içinde de, öğrencilerle ister kişisel ister grup olarak, ister kütüphanede ister laboratuarda olsun, bütün özgün ders programları ve bunlardan hasıl olacak öğrenme sonuçlarının sınavlarla saptanmasına ait birçok faaliyetler vardır. Çağdaş eğitim anlayışında, eğitim sürecinin tam sayılabilmesi için öğrencinin bütün yönleri ile kendine en uygun bir düzeyde gelişmesini sağlamak üzere öğrenciye dönük çeşitli hizmetlerin yerine getirilmesini ön görmektedir. İşte rehberlik ve psikolojik Danışmayı da içine almak üzere Eğitim, Öğretim ve Yönetim hizmetlerinin dışında öğrenciye dönük yapılan hizmetlerin tümüne Öğrenci Kişilik Hizmetleri denir. Öğrenci kişilik Hizmetleri altında da okula kabul edilme, öğrencinin üniversite hayatına ve faaliyetlerine alıştırılması (oryantasyon), yurt ve yatakhane, sağlık ek görev bulma ve parasal yardım sağlanması, sosyal ve ders dışı faaliyetler dönemlerde alınacak derslerin seçimi, bir kimsenin sosyal zekasını geliştirme yolları, sıla hasreti, sevgi ve aşk sorunlar cinsinden farklı konular üzerinde çeşitli danışma (yönteme) faaliyetleri gibi birçok faaliyetler bulunmaktadır. Öğrenci kişilik hizmetleri, bu faaliyetlerin amacı, okul toplumundaki her bir öğrenciyi, bulunduğu çevreden arzu edilen gelişmeyi azami derecede elde etmeye yeterli kılacak imkan ve şartlar içinde okulun eğitici ortamına sokmaktır. Bu açıklamaya göre öğrenci Kişilik Hizmetleri, ferdin bir bütün olarak gelişmesini sağlayacak ortamı hazırlar. Öğrencilerin kişisel gelişim ve gerçekleşim ihtiyaçlarının karşılanmasına yardım eder. Öğrenci kişilik hizmetleri, öğrencinin diğer öğrencilerden farklı bir kişi olarak ve bir "bütün" olarak gelişmesi gerektiği, ferdin dinamik bir öğe olduğu anlayışına sahiptir. |
Reklam Alanı |
Popüler Sitelerde Paylaş |
Etiketler |
hİzmetlerİ, kİŞİlİk, rehberlİk, ÖĞrencİ |
Konuyu Toplam 3 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 3 Misafir) | |
|
|
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevaplar | Son Mesaj |
ÖĞRENCİ TANIMA FİŞİ | enjoyment333 | Rehberlik ve Sosyal Etkinlikler | 7 | 24-02-2009 22:07 |
REHBERLİK ÇEŞİTLERİ | webmaster | Eğitim Bilimleri | 1 | 20-07-2008 04:53 |
Test 13: GELİŞİM (BİLİŞSEL, AHLAKİ, KİŞİLİK) | webmaster | Test ve Sorular | 0 | 07-04-2007 15:21 |
Test 12: GELİŞİM (BİLİŞSEL, AHLAKİ, KİŞİLİK) | webmaster | Test ve Sorular | 0 | 07-04-2007 15:20 |
REHBERLİK KURULU | webmaster | Eğitim Bilimleri | 0 | 05-04-2007 12:15 |
Reklam Alanı |