Beden Eğitimi ve Spor Portalı  


Go Back   Beden Eğitimi ve Spor Portalı > Genel Bölüm > Eğitim Haberleri

Eğitim Haberleri Eğitim camiasındaki tüm gelişmeler burada

beden eğitimi
beden eğitimi
Sitemize hoş geldiniz. Konuları beğenmeyi unutmayalım.

 
 
Seçenekler Stil
Prev önceki Mesaj   sonraki Mesaj Next
Alt 27-01-2009, 02:40   #1
webceren
Çalışkan Üye
 
webceren - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Ara 2008
Bulunduğu yer: Niğde
Mesajlar: 4.065
Teşekkürleriniz: 7
16 Mesajına 19 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 0
webceren is an unknown quantity at this point
Standart

Reklam Alanı


DEVLET MEMURLARI SİCİL RAPORU İLE İLGİLİ OLARAK ORTAYA ÇIKAN SORUNLARA AİT BAZI TESPİTLER VE ALTERNATİF ÇÖZÜM ÖNERİLERİ





Halen yürürlükte olan Devlet Memurları Sicil Yönetmeliği'nin uygulaması ile ilgili olarak son yıllarda bir takım sıkıntılar ortaya çıkmıştır. Bunları şu şekilde sıralayabiliriz:


1- 9.10.2003 tarihinde kabul edilip, 24.10.2003 tarih ve 25269 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan 4982 sayılı Bilgi Edinme kanunu gereğince sicil raporlarının ilgili şahıslara verilmesi bazı sakıncaları beraberinde getirmiştir.


2- Gene, 3.6.1991 tarih ve 20890 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Milli Eğitim Bakanlığı Sicil Amirleri Yönetmeliği'nde yapılan ve 30.7.2004 tarih ve 25538 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan değişiklikler sonrası da bir takım sıkıntılar ortaya çıkmıştır.


3- Bilgi Edinme kanunu gereğince elde edilen sicil raporları ile ilgili olarak idare mahkemelerine davalar açılmakta ve çoğunlukla bu davalar idare aleyhine sonuçlanmaktadır. Bu durumda da devlet azımsanamayacak ölçüde maddi bedel ödemeye devam etmektedir.


4- Sicil raporları ile ilgili çıkan sorunların ve mahkemelerle ilgili iş ve işlemlerin takibi ayrıca ilgili personelin gereksiz yere meşgul olmasına ve iş yükünün artmasına da sebep olmaktadır.


Yukarıda da belirtildiği gibi son yıllarda sicil raporları ile ilgili olarak idare mahkemelerine davalar açılmakta ve davalar genelde idarenin aleyhine sonuçlanmaktadır. Mahkemeler iptal kararlarını çoğunlukla aşağıdaki gerekçelere dayandırmaktadır:


a) Sicil raporundaki soru maddelerinin ayrı ayrı değerlendirilmeyip, tek düze puan verilmesi,
b) Sicil amirinin düşüncesi kısmına yazılanlarla verilen puanların birbiri ile çeliştiği,
c) Sicil raporunun 6. ve 8. sorularına. gerekçe gösterilmeden 100'ün altında puan verildiği,
ç) Zaman zaman sicil amirinin düşüncesi kısmının boş bırakıldığı,
d) Verilen puanlarla ilgili olarak somut bilgi ve belge sunulamaması,
e) Düşük sicil verilen kişi hakkında disiplin cezasının bulunmaması,
f) Daha önceki yıllarda "çokiyi - iyi" sicil verilmiş olmasına rağmen son yıl daha alt sicil verilmesi,
g) 3.Sicil amirine giden raporlarda son üç yılın sicil ortalamasının altında sicil notu taktir edilmesi,
ğ) Sicil amirleri tarafından Devlet Memurları sicil Yönetmeliği'nin 17. Maddesinde belirtilen hususlar dışında görüş belirtilmesi, vb.


Yukarıda ileri sürülen gerekçeler birçok bakımdan sıkıntılar içermektedir. Şöyle ki: Devlet Memurları Sicil Raporunda bulunan sorular genelde soyut konuları ihtiva etmekte olup, çoğunlukla somut olarak belgelendirilmesi mümkün olmamaktadır. Oysa mahkeme kararlarının iptal gerekçelerinde çoğunlukla verilen notlarla ilgili olarak somut bilgi ve belgenin sunulamaması öne çıkarılmaktadır. Ayrıca mahkeme kararlarında her soru başlığının ayarı ayrı değerlendirilmediği hususu da iptal gerekçesi sayılmaktadır ki, bu da hem sicil raporunda "sicil amirinin düşüncesi" bölümünün alan olarak sınırlı olması, hem de çok sayıda sicil raporu doldurmak zorunda olan sicil amirlerinin zaman sıkıntısı açısından mümkün görülmemektedir.(Ortalama bir ilde ilgili milli eğitim müdür yardımcısı ya da şube müdürü 4000 civarında sicil raporu doldurmak zorundadır.) Gene düşük sicil notu verilen kişi hakkında disiplin cezasının bulunmaması da iptal gerekçesi sayılmakta olup, sicil yönetmeliğinde bu yönde bir hüküm bulunmamaktadır.


Bunların dışında, Devlet Memurları Sicil Yönetmeliği'nin 17. Maddesinde yer alan:


" Sicil amirleri sicil raporunu doldurdukları her memuru;
a) Dış Görünüşü(Kılık, Kıyafet),
b) Zeka derecesi ve kavrayış kabiliyeti,
c) Azim ve sebatkarlık, dürüstlük, sır saklamada güvenilirlilik ve beşeri münasebetlerdeki başarısı,
d) Alkol, kumar vb. alışkanlıkları memuriyetle bağdaşmayacak ölçüde sürdürme gibi halleri,
e) Güvenilir olmama, şahsi menfaatlerini aşırı ölçüde düşünme, yalan söyleme, dedikodu yapma, kıskançlık, kin tutma gibi kötü huy ve davranışları,
Bakımından genel bir değerlendirmeye tabi tutarlar. Sicil döneminde edinilen bilgiye müşahedelerden yararlanılarak yapılacak değerlendirme sonuçlarına göre memurların olumlu veya olumsuz yönleri kusur ve noksanlıkları hakkında düşünceler sicil raporunun şahsiyet değerlendirmesine ait bölümüne ayrı ayrı açık ve gereğine göre kısa veya teferruatlı olarak yazılır. " hükmü de dikkate alındığında bu madde başlıklarının çoğunun somut olarak belgelendirilmesinin mümkün olmadığı görülmektedir.


Bütün bunlar göstermektedir ki; sicil raporları bu şekilde doldurulmaya devam edildiği sürece bu tür mahkeme kararları ile yüz yüze kalınacağı açıktır. Bilindiği gibi bu durum da devletin yüklüce mahkeme masrafı ödemeye devam edeceği anlamına gelmektedir.


Bir başka sorun da, Bilgi Edinme kanunu gereği sicil raporlarının ilgili şahıslara verilmesinin getirdiği raporun gizliliğinin ortadan kalkmış olması nedeni ile sicil amirlerinin objektif olarak sicil doldurmakta zorlandıkları hususu ve doldurulan sicil raporlarından dolayı amir - memur ilişkilerinde meydana gelen olumsuzluklardır. Artık sicil amirleri gördükleri olumsuzlukları, kendisine tavır alınacağı veya iş barışının olumsuz etkileneceği gibi gerekçelerle yazmakta tereddüt etmektedirler. Bu da raporların işlevselliğini ortadan kaldırmaktadır.


Gene, 3.6.1991 tarih ve 20890 sayılı resmi gazetede yayımlanan Milli Eğitim Bakanlığı Sicil Amirleri Yönetmeliği'nde yapılan ve 30.7.2004 tarih ve 25538 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan değişiklikler de bir takım sıkıntıları ortaya çıkarmıştır. Bunlardan en bariz olanı; İlköğretim müfettişlerinin sicil amirliği sıfatının ortadan kaldırılması sonucu, çok sayıda ilköğretim müfettişine dağıtılmış olan sicil amirliğinin ilgili müdür yardımcısı veya şube müdürünün uhdesine verilmiş olmasıdır. Bu durum sicil amiri durumunda olan müdür yardımcısı veya şube müdürünün iş yükünün aşırı derecede artmasına (Bu durumda bir sicil amiri ortalama bir il merkezinde binlerce sicil raporu doldurmak zorundadır.) ve sicil raporlarının istenen titizlikte doldurulamamasına yol açmaktadır. Bu da gene idare mahkemelerince işlemin iptal edilmesine gerekçe teşkil etmektedir. Ayrıca ilgili müdür yardımcısı veya şube müdürünün binlerce personelden çoğunun sicilini, kendilerini hiç tanımadan doldurdukları da bir başka gerçektir.


Yukarıda açıklanan nedenlerle sicil raporlarının işlevselliği ve objektifliği büyük ölçüde ortadan kalkmış durumdadır. Sürekli olarak devlete maddi külfet getirmeye devam ettiği de ortadadır. Bu durumda sicil raporlarının en belirgin işlevi altı yıllık sicil ortalaması 90 ve üzeri olan memurlara artı bir kademe verilmesidir ki, bu durumun da sağlıklı ve objektif kriterlere dayanmadığı açıktır.


Alternatif çözüm önerileri:


1- Konunun yetkili makamlarca değerlendirilerek, bu haliyle işlevsel olmayan sicil raporlarının tamamen kaldırılması ve üstün başarısı görülen ya da açık yetersizliği görülen devlet memurlarının durumumun belgelendirilip, buna göre işlem yapılması, altı yıllık süre içerisinde olumsuzluğu görülmeyen memurlara da artı bir kademe verilmeye devam edilmesi gibi bir düzenlemenin getirilebileceği,


2- Sicil raporlarının mevcut formatının değiştirilerek, kurumlara özgü ve çok daha az sorulu, , somut bilgi ve belgelere dayandırılabilecek duruma getirilmesi,


3- Şayet sicil raporları devam ettirilecekse işin gizlilik boyutunun tekrar değerlendirilip, buna göre gerekli önlemlerin alınması,


4- Milli Eğitim Bakanlığı Sicil Amirleri Yönetmeliği'nde yapılan değişikliklerin tekrar gözden geçirilerek, özellikle il milli eğitim müdürlüklerindeki sicil amiri durumunda olan yetkililerin konu ile ilgili iş yükünün azaltılması yönünde gerekli düzenlemelerin yapılması, (her personelin sicil amirliği bağlı olduğu birim amirine verilebilir)


Bunların dışında, konu uzmanlarca değerlendirilerek, daha başka çözüm önerileri geliştirilebilir..








Mehmet AKBAŞ
İlköğretim Müfettişi/ÇORUM
__________________
Kontrolsüz Güç Güç Değildir...! Bizler Gücümüzü Kontrol Ederek Ve Birliktelik İçerisinde Daha Doğru Ve Güzele Ulaşacağız...!
webceren isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Reklam Alanı
 

Popüler Sitelerde Paylaş

Etiketler
davaları, değişiklik, devlet, gerekiyor, kaybediyor, sicil, uygulamasında, yapılması


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı

Hizli Erisim

Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
acil materyal hazırlamam gerekiyor bilgisi olan semaseymen İstek Bölümü 1 22-05-2011 09:42
KPSS Değil, ÖSYM Güvenirliliğini Kaybediyor binali Spor Haberleri ve Güncel Olaylar 0 21-08-2010 17:23
“Devlet Memurlarının Şikayet ve Müracaatları Hakkında Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına webceren Kanun ve Mevzuatlar 1 08-10-2009 01:05
Ek Ders Esaslarında Değişiklik Yapılması Talebi webceren Eğitim Haberleri 0 24-04-2009 00:04
Futbol Eğitiminin İnternet üzerinden yapılması mbudak Futbol Eğitim Videoları 4 01-06-2008 16:55

Reklam Alanı


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 22:36.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2006 - 2024, Türkiye'nin Beden eğitimi ve Spor Portalı
2007-2024 Türkiye'nin Beden Eğitimi ve Spor Portalı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159