05-09-2007, 15:55 | #1 |
Yeni Üye
Üyelik tarihi: Eyl 2007
Bulunduğu yer: İstanbul
Mesajlar: 27
Teşekkürleriniz: 0
Thanked 2 Times in 1 Post
Tecrübe Puanı: 0 |
Reklam Alanı
1.1. Seçili spor dalına özgü hare-ketleri artan bir doğrulukta sergiler H 1.1. Şut ve Pas: Öğrenciler etkinlik alanında dağınık hâlde bulunurlar. Farklı spor dallarına özgü teknikler ile şut atılır. Öğrenciler şut tekniğinin yanında topu takip ederler. Ardından farklı pas tekniklerini kullanarak pas çalışması yapılır. Pas çalışmasında pasın hızına dikkat edilir. 1.2.Seçili spor dallarını yaparken spor dalına özgü ilke ve kuralları uygular. H 1.1., 1.2., 1.9. Arkadaşını Değerlendir: Etkinlik alanına farklı spor dallarının pas, top sürme, şut vb. tekniklerini içeren istasyonların bulunduğu koordinasyon parkuru düzenlenir. Öğrencilerin her biri adına parkurdaki becerilerini değerlendirmek için kontrol listeleri düzenlenir. Öğrenciler ikişerli eş olurlar ve etkinlik anında birbirlerini değerlendirirler. 1.3. Sportif etkinliklerde kendisinin ve çevresindekilerin güvenliğine ö-nem verir. 1.4. Sportif etkinlikleri yaparken çevreye karşı duyarlılık gösterir. H 1.4. Çevreyi Koruyalım”: Öğrenciler aşağıdaki soruları cevaplarlar. =MsoTableGrid medium none; medium none; medium none; medium none; mso-table-layout-alt: fixed; mso-border-alt: solid text .5pt; mso-yfti-tbllook: 480; 0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-border-insideh: .5pt solid text; mso-border-insidev: .5pt solid text" border=1> HEIGHT: 68.85pt; mso-yfti-irow: 0; text 1pt solid; 5.4pt; text 1pt solid; 5.4pt; 0cm; text 1pt solid; WIDTH: 365.25pt; 0cm; text 1pt solid; HEIGHT: 68.85pt; : transparent; mso-border-alt: solid text .5pt" width=487> Nasıl bir çevrede spor yapmak istersiniz? .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. ............ ……………………………………………………………………………………………. =MsoTableGrid medium none; medium none; medium none; medium none; mso-table-layout-alt: fixed; mso-border-alt: solid text .5pt; mso-yfti-tbllook: 480; 0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-border-insideh: .5pt solid text; mso-border-insidev: .5pt solid text" border=1> HEIGHT: 79.85pt; mso-yfti-irow: 0; text 1pt solid; 5.4pt; text 1pt solid; 5.4pt; 0cm; text 1pt solid; WIDTH: 365.25pt; 0cm; text 1pt solid; HEIGHT: 79.85pt; : transparent; mso-border-alt: solid text .5pt" width=487> Çevreyi korumak ve güzelleştirmek için yapabilecekleriniz nelerdir? …………………………………………………………………………………………………………………………………… …………………………………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… ……………………………………………………………………………………………. 1.5. Farklı durumlara uygun hücum ve savunma stratejileri geliştirir H 1.5. Takımını Kur: Etkinlik için Ekler bölümünde bulunan “Takımını Kur” çalışma yaprağı doldurulur. 1.6. Sportif etkinliklerle ilgili kavram-ları bilir. 1.7. Sportif etkinliklerde karşılaştığı problemlere çözüm/çözümler üretir H 1.7. Problemleri Çözebilirim: Düzenlenen sportif bir yarışmadan sonra takımlar kendi durumlarını gözden geçirir. Zayıf oldukları noktaları bularak (örneğin savunmada eksiklikler görülebilir.) çözüm yolları üretmeye çalışırlar. 1.8. Seçili spora özgü fiziksel etkin-liklerde ısınma ve soğuma hareketleri yapar. 1.9. Performansını geliştirmek için ça-ba gösterir. 1.10. Performansını analiz etmek için mekaniğin ilkelerini kullanır. 1.11. Çevresindeki spor malzeme-lerini, spor alanlarını tanıyarak düzen-lenen spor etkinliklerine katılır. ” 1.11. İlimizin Spor Tesisleri: Şehirlerinde var olan spor merkezlerine gezi düzenlenir. Bunun için ekler bölümünde bulunan gezi etkinliği uygulanır. 1.12. Zihinsel ve bedensel engelin spor yapmaya engel olmadığını bilir. 1.13 . Sportif etkinliklerde zamanı et-kili kullanır. 1.14. Araç-gereçleri ve alanlarını paylaşmaya değer verir. 1.15. Sportif etkinliklere ilişkin dü-şüncelerini ifade eder. H 1.15. Tek Kelime: Yüksek tempolu bir sportif etkinlik düzenlenir. Öğrenciler, dersteki etkinlikle ilgili düşüncelerini isim belirtmeden bir kâğıda yazarak bir torbada toplarlar. Dersin sonunda kâğıtlar okunarak etkinlik değerlendirilir. 1.16. Sportif etkinliklerde başka-larının haklarına saygı gösterir. 1.17. Sportif etkinlikler içerisindeki farklı rolleri seçerek, sorumluluk-larını yerine getirir. H 1.17. Yerime Geç: Basketbol maçı yaptırılır. Öğrenciler, maç içersinde 3dk’lık zaman dilimlerinde; 1 numara, 2 numara, 3 numara, 4 numara ve 5 numaralı oyuncuların sorumluluklarını yerine getirirler. 1.18. Sportif etkinliklerde kazanma ve kaybetme durumlarında duy-gularını kontrollü davranışlarla gösterir. H 1.18. Günlük Yaşam: Öğrenciler, kazanma ve kaybetme durumlarında gösterilen kontrolsüz davranışların, günlük yaşam örneklerini canlandırırlar. Bu davranışların insan ilişkilerinde ne gibi olumsuzluklar yaratabileceğini açıklarlar. 1.19. Sportif etkinliklerde başarıyı takdir eder. H 1.19. Başarımı Destekle: Değişik tebrik ve takdir ifadeleri içeren küçük kartonlar hazırlanır. Her öğrencide belirli sayıda bulunan kartonlar, öğrencilerin arkadaşlarını takdir etmek istedikleri durumlarda kullanılır. En fazla takdir alan öğrenci, cuma günü bayrak töreninde okul tarafından alkışlanır. 1.20. Farklı sportif etkinlikleri ya-parken kendine güven duyar. H 1.20. Zirve: Bir dağcının zirveye neden çıkmak istediği, zirve tırmanışında karşılaşabileceği muhtemel zorluklar drama yolu ile canlandırılır. İnsanın kendisine güven duymasının başarının ilk anahtarı olduğu vurgulanır. 1.21. Sportif etkinliklere katıl-maya değer verir. H 1.21. Hazırlıklarımız: Öğrencilerin sportif etkinlikler öncesindeki davranışları gözlemlenir. Sportif etkinliklere katılım için hangi hazırlıkları yaptıkları sorulur. Alınan cevaplara göre diğer öğrencilere sorularak değerlendirme yapılması konusunda rehberlik edilir. 1.22. Bireysel farklılıkları olan-larla sportif etkinlik yapmaya değer verir. H 1.22. Hepimiz Birimiz İçin: Sınıf içinde farklı göz renkleri olan kişiler, farklı boya sahip olanlar, farklı zevklere sahip olanlar, doğum günü farklı olanlar sorular sorularak sınıfa fark ettirilir. Bireysel farklılıkların doğal olduğuna vurgu yapılır. Öğrenciler, bireysel farklılıkların spor içinde ortadan kalktığına dair örnekleri kitle iletişim araçlarından araştırırlar. 1.23. Sportif etkinliklerde mey-dana gelebilecek anlaşmazlıkların çözümü için çaba gösterir. 1.24. Kendisinin ve grubunun hedeflerine ulaşmak için işbirliği içersinde olur. H 1.24. Performansım: Bireysel ve grup etkinlikleri gereken bir sportif etkinlik düzenlenir. Etkinlikten sonra öğrenciler, etkinlikle ilgili olarak öz değerlendirme formu yardımı ile kendilerini değerlendirirler. 1.25. Kuralların ve yönergelerin oluşturulma sürecine katılarak, belirlenen kural ve yönergelerini takip eder. 1.1. Fiziksel uygunluğunu geliş-tirmek için düzenli olarak fiziksel etkinliklere katılmayı alışkanlık hâline getirir. H 1.1. Hareket Ediyorum: Öğrenciler , aşağıda oluşturulan hareket ediyorum tablosuna bir hafta içerisinde yapmış oldukları fiziksel etkinlikleri; etkinlik çeşidi ve sürelerini de belirterek not ederler. Hafta başında okuldaki arkadaşları ile değişerek fiziksel etkinliklerini değerlendirirler. Hareket Ediyorum =MsoTableGrid medium none; medium none; MARGIN: auto auto auto 14.25pt; medium none; medium none; mso-table-layout-alt: fixed; mso-border-alt: solid text .5pt; mso-yfti-tbllook: 480; 0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-border-insideh: .5pt solid text; mso-border-insidev: .5pt solid text" border=1> 0"> text 1pt solid; 5.4pt; text 1pt solid; 5.4pt; 0cm; text 1pt solid; WIDTH: 54pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent; mso-border-alt: solid text .5pt" width=72> Pazartesi text 1pt solid; 5.4pt; text 1pt solid; 5.4pt; 0cm; #ece9d8; WIDTH: 40.05pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent; mso-border-alt: solid text .5pt; mso-border-left-alt: solid text .5pt" width=53> Salı text 1pt solid; 5.4pt; text 1pt solid; 5.4pt; 0cm; #ece9d8; WIDTH: 54.15pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent; mso-border-alt: solid text .5pt; mso-border-left-alt: solid text .5pt" width=72> Çarşamba text 1pt solid; 5.4pt; text 1pt solid; 5.4pt; 0cm; #ece9d8; WIDTH: 54.2pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent; mso-border-alt: solid text .5pt; mso-border-left-alt: solid text .5pt" width=72> Perşembe text 1pt solid; 5.4pt; text 1pt solid; 5.4pt; 0cm; #ece9d8; WIDTH: 49.6pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent; mso-border-alt: solid text .5pt; mso-border-left-alt: solid text .5pt" width=66> Cuma text 1pt solid; 5.4pt; text 1pt solid; 5.4pt; 0cm; #ece9d8; WIDTH: 58.8pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent; mso-border-alt: solid text .5pt; mso-border-left-alt: solid text .5pt" width=78> Cumartesi text 1pt solid; 5.4pt; text 1pt solid; 5.4pt; 0cm; #ece9d8; WIDTH: 40.2pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent; mso-border-alt: solid text .5pt; mso-border-left-alt: solid text .5pt" width=54> Pazar 1; text 1pt solid; 5.4pt; #ece9d8; 5.4pt; 0cm; text 1pt solid; WIDTH: 54pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent; mso-border-alt: solid text .5pt; mso-border-top-alt: solid text .5pt" width=72> 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. text 1pt solid; 5.4pt; #ece9d8; 5.4pt; 0cm; #ece9d8; WIDTH: 40.05pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent; mso-border-alt: solid text .5pt; mso-border-top-alt: solid text .5pt; mso-border-left-alt: solid text .5pt" width=53> 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. text 1pt solid; 5.4pt; #ece9d8; 5.4pt; 0cm; #ece9d8; WIDTH: 54.15pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent; mso-border-alt: solid text .5pt; mso-border-top-alt: solid text .5pt; mso-border-left-alt: solid text .5pt" width=72> 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. text 1pt solid; 5.4pt; #ece9d8; 5.4pt; 0cm; #ece9d8; WIDTH: 54.2pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent; mso-border-alt: solid text .5pt; mso-border-top-alt: solid text .5pt; mso-border-left-alt: solid text .5pt" width=72> 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. text 1pt solid; 5.4pt; #ece9d8; 5.4pt; 0cm; #ece9d8; WIDTH: 49.6pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent; mso-border-alt: solid text .5pt; mso-border-top-alt: solid text .5pt; mso-border-left-alt: solid text .5pt" width=66> 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. text 1pt solid; 5.4pt; #ece9d8; 5.4pt; 0cm; #ece9d8; WIDTH: 58.8pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent; mso-border-alt: solid text .5pt; mso-border-top-alt: solid text .5pt; mso-border-left-alt: solid text .5pt" width=78> 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. text 1pt solid; 5.4pt; #ece9d8; 5.4pt; 0cm; #ece9d8; WIDTH: 40.2pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent; mso-border-alt: solid text .5pt; mso-border-top-alt: solid text .5pt; mso-border-left-alt: solid text .5pt" width=54> 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 1.2.Sağlıklı yaşam için düzenli fi-ziksel etkinlik yapma alışkanlığı kazanır. 1.3. Fiziksel uygunluğunu geliş-tirmek için dengeli ve düzenli beslenme alışkanlığı kazanır. 1.4. Sportif etkinlikler sonrasında kişisel bakımını ve temizliğini yapmayı alışkanlık hâline getirir. 1.5. Sağlıklı bir vücut ve fiziksel gelişim için dengeli ve düzenli bes-lenme alışkanlığı kazanır. 1.6. Dengeli ve düzenli beslenmeyle fiziksel etkinlik arasındaki ilişkiyi kurar. 1.7.Temel ilk yardım ilkelerinin önemini bilir. H 1.7. İlk Yardım Hayat Kurtarır: Ekler bölümünde bulunan “İlk yardım Hayat Kurtarır” etkinliğini düzenleyiniz. 2.1. Ulusal bayramları coşkuyla kutlamak için düzenlenen spor etkinliklerine, halk oyunlarına ve dans gösterilerine değer vererek katılır. 2.2. Çevresindekileri, düzenlenen ulusal bayramlar etkinliklerine ka-tılmaya teşvik eder. 2.3. Atatürk’ün, spora ve sporculara verdiği önemi araştırarak çıkarım-larda bulunur. 3.1. Olimpiyat oyunlarının ülkelere ve dünyaya sağladığı katkıları açık-lar. H 3.1. Olimpik Düşün: Öğrenciler, hayali kahramanlar olurlar. Yurdumuzda yapılması düşünülen olimpiyat oyunlarında, ülkemizi değişik dallarda temsil edecek millî sporcular olduklarını hayal ederler. Olimpiyat oyunlarında mücadele ederek altın madalya kazanırlar. Yurdumuzda herkes onlarla gurur duymaktadır. Ardından, “Sporcularımızın bu başarısı ülkemize ne katkılar sağlamıştır? Olimpiyat oyunlarının ülkemizde düzenlenmesinin faydaları neler olabilir? Olimpiyat oyunları ve diğer spor organizasyonları olmasaydı, spor nasıl olurdu?” sorularına cevaplar ararlar. Daha sonra, okullar arası yapılan spor karşılaşmalarında elde ettikleri faydaları, okullar arası ve il genelinde yapılan turnuvaları değerlendirirler. Öğrenciler, sorulara verdikleri cevapları kavram haritası oluşturarak sergilerler. 3.2. Okul içinde sınıflar arası spor organizasyonları düzenlenmesinde görev almada istekli olur. H 3.2. Hep Beraber: Öğrenciler, gruplara ayrılarak okullarında sportif organizasyonlar düzenlerler. Organizasyonda, okulda bulunan bütün öğrenci, öğretmen ve görevlilerin de katılımını sağlamayı amaçlarlar. 3.3. Çeşitli spor olaylarını kitle ile-tişim araçlarından takip ederek yorumlar. H 3.3 Spor Nedir?: Öğrenciler, kitle iletişim araçlarındaki spor haberlerini içerik yönünden incelerler. Haberlerde, sporun özü ile ilgisi olmayan durumları belirlerler. |
Reklam Alanı |
Popüler Sitelerde Paylaş |
Etiketler |
kazanımlar, sınıf |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
|
|
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevaplar | Son Mesaj |
Beden Eğitimi Öğrenme Alanları-Kazanımlar | webmaster | Yeni Müfredat | 11 | 17-06-2008 14:22 |
beden eğitimi 1. sınıf kazanımlar ve örnek hareket | ŞİMŞEK | Beden Eğitimi Yıllık Planları | 0 | 04-09-2007 12:33 |
Reklam Alanı |