08-06-2007, 20:43 | #1 |
Administrators
Üyelik tarihi: Oca 2007
Bulunduğu yer: Malatya
Mesajlar: 4.804
Teşekkürleriniz: 0
139 Mesajına 245 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 10 |
Reklam Alanı
Beden eğitimi dersinde öğrencilerin başarılan sınavlar, projeler, performans görevleri aracılığıyla ve ders içietkinliklerine bakılarak değerlendirilir. S ınavlar a.Beden eğitimi dersinde sınavlar yazılı ve uygulamalı olmak üzere iki şekilde yapılabilir. Yazılı sınav 4-8. sınıflarda zümre Öğretmenler kurulu karan doğrultusunda yapılır. b.Yazılı sınav yapılacaksa; bir yarıyılda bir yazılı, bir uygulama sınavı olmak üzere iki sınav yapılır. Yazılı sınav yapılmadığı takdirde iki uygulama sınavı yapılır. c.Beden eğitimi dersinin yarıyıl notu belirlenirken sınavlardan alınan puanlar doğrudan ortalamaya katılır. Projeler a.Öğrenciler, bir ders yılında isterlerse beden eğitimi dersinden bireysel ya da grup çalışması şeklinde en az bir proje hazırlar. Projeler teslim edildikleri yarıyılda değerlendirilir. b.Not çizelgesinde projeye ait sütun sayılan üç olarak belirtilmesine rağmen öğrenciler bir yıl içerisinde isterlerse bu dersten üçten fazla ya da daha az sayıda proje alabilirler. c.Proje konuları zümre öğretmenleri tarafından belirlenebileceği gibi öğrenciler de kendi ilgi duydukları alanlara göre bireysel ya da grup olarak proje konusu belirleyebilirler. ç.Verilen proje konuları öğrencilerin düzeyine uygun ve yerel imkânlara göre yapılabilecek nitelikte olmalıdır. d.Grup hâlinde yapılacak projelerde grupların, Öğrencilerin cinsiyet, başarı durumu vb. özellikleri bakımından heterojen olmasına dikkat edilmelidir. e.Grup çalışmalarında grup üyelerinin görev dağılımı projenin her aşaması için net olarak yapılmalıdır. Görev dağılımı grup üyeleri tarafından yapılarak öğretmenin onayı alınır. f.Projenin her aşamasında görevlerin yapılıp yapılmadığı aşamanın bitiminde öğretmen tarafından kontrol edilir ve grup üyelerine geri bildirim verilir. Görevini yeterince yerine getirmeyen öğrencilerin bireysel özelliklerine de dikkat edilerek gerekli önlemler alınır. Performans Görevi (Ödevi) Beden eğitimi dersinde Öğrenciler her yarıyılda bireysel ya da grup çalışması şeklinde en az bir performans ödevi hazırlar. a.Performans Ödevleri, kısa sürelerde yapılabilecek çalışmalardır. Bu tür ödevlerle, öğrencilerin derslerde kazandırılması hedeflenen bilişsel, duyuşsal ve psikomotor alanlardaki gelişimlerini günlük yaşamla ilişkilendirerek göstermeleri beklenmektedir. b.Not çizelgesinde performans ödevlerine ait sütun sayılan üç olarak belirtilmesine rağmen, üçten fazla ya da daha az sayıda performans ödevi verilebilir. Ödev puanlarının aritmetik ortalamaları alınarak bu dersin yarıyıl notunun belirlenmesi için ortalamaya dâhil edilir. c. Performans ödevlerinin bir sınıftaki her öğrenciye, aynı konu başlığında ve aynı zamanda verilmesi zorunlu değildir. ç. Performans ödevleri öğrencilerin seviyesine uygun ve öğrenciler tarafından yapılabilecek nitelikte olmalıdır. d.Performans ödevleri, öğrencilerin yarıyıl notunu etkilediğinden öğrencinin ödevi yaparken konuya ilişkin kazanımlarını gözlemleyebilmek için yapmış olduğu çalışmayı öğretmeniyle ve arkadaşlarıyla paylaşması sağlanır. Ders İçi Etkinlik (Ders İçi Performans) a.Öğrencilerin ders içi performansları değerlendirilirken sınıf içi etkinliklerine katılımları, derslere hazırlıklı gelip gelmedikleri, arkadaşlarıyla iş birliği içerisinde çalışmaları vb. durumlar dikkate alınır. b.Öğretmenler, öğrencilerin ders içi performanslarını değerlendirirken gözlem formları, kontrol listeleri ve dereceli puanlama anahtarlarından uygun olan aracı kullanırlar c.Bu araçların, her etkinlik sonunda kullanılması zorunlu değildir. Öğretmen bunları gerekli gördüğü etkinliklerden sonra kullanır. ç.Ders içi performanslara İlişkin puanlar hesaplanırken yukarıda sözü edilen araçlar kullanılarak verilen puanların aritmetik ortalaması alınıp dersin yarıyıl notunun belirlenmesi için ortalamaya dâhil edilir. Öğrenci Ürün Dosyası Öğrencilerin gelişimi ve başarılan hakkında bilgi veren bir ya da birkaç ders alanına ilişkin çalışmaların toplandığı dosyadır. Öğrenci isterse Beden Eğitimi dersindeki basanlarını ve çalışmalarını göstermek için ürün dosyası hazırlayabilir. Öğrenme-Öğretme sürecinde öğrenciler belirli ölçütler doğrultusunda kendilerini ve akranlarını değerlendirirler, öz değerlendirme ve akran değerlendirme yapmak amacıyla açık uçlu sorular, sözel ifadeler ya da formlar kullanılır. Öz değerlendirme ve akran değerlendirme çalışmaları öğretmenlerin uygun gördükleri sıklıkta yapılır. Öz değerlendirme ve akran değerlendirme çalışmalarıyla öğrencilere not verilmez. Sonuçlar öğrencinin gelişimine katkı sağlamak amacıyla kullanılır. |
Reklam Alanı |
Popüler Sitelerde Paylaş |
Etiketler |
değerlendirme, ÖlÇme |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
|
|
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevaplar | Son Mesaj |
Test 21: Ölçme ve Değerlendirme-2 | webmaster | Test ve Sorular | 1 | 29-03-2009 15:28 |
Ölçme ve Değerlendirme | webmaster | Sunular ve Slaytlar | 6 | 05-12-2008 15:57 |
Basketbol Ölçme Değerlendirme Formu-2 | webmaster | Değerlendirme Forumları | 2 | 05-11-2008 20:09 |
Futbol Ölçme Değerlendirme Formu | webmaster | Değerlendirme Forumları | 7 | 04-10-2008 00:00 |
ölçme değerlendirme | carpediem | İstek Bölümü | 0 | 05-09-2008 23:11 |
Reklam Alanı |