22-06-2020, 13:03 | #1 |
Administrator
Üyelik tarihi: Oca 2006
Bulunduğu yer: Malatya
Mesajlar: 6.253
Teşekkürleriniz: 325
1.137 Mesajına 2.464 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 10 |
Pandemiden dolayı eksiklerin 2020-2021 Eğitim Öğretim yılında nasıl tamamlanacağına d
Reklam Alanı
Dosya word hali ektedir. DERSLERİN İŞLENİŞ ŞEKLİ 1- Ders yapılacak gün sayısı 6 gün olabilir 2- İlkokulda günlük 5 ders orta okulda 6 ders yapılabilir 3- Ders süresi 30 dakika tenefüsler 15 dakika olabilir 4- Sosyal mesafe kuralına uygun olacak şekilde Pazartesi Çarşamba cuma günleri 5 ve 6.sınıflar sabahçı 1 ve 2.sınıflar öğlenci olarak okula gelebilir 5- Sosyal mesafe kuralına uygun olacak şekilde Sah Perşembe cumartesi günleri 7 ve 8. Sınıflar sabahçı 3 ve 4. Sınıflar öğlenci olarak okula gelebilir 6- Sınıf içi sosyal mesafe kuralına uygun olması için Derslik sayılarımız 15 olacak şekilde ayarlanabilir 7- Sınıf içi sosyal mesafe kuralına uygun olacak şekilde Derslikteki sıra sayıları öğrenci sayımıza göre ayarlanabilir 8- 5.sınıf öğrenci sayımız 58’dir. Sınıf sayımız 7 olabilir 5 derslikte 8 öğrenci 2 derslikte 9 öğrenci olacak şekilde eğitim öğretim yapılabilir. 9- 6. sınıf öğrenci sayımız 52’dir. Sınıf sayımız 7 olabilir 4 derslikte 7 öğrenci 3 derslikte 8 öğrenci olacak şekilde eğitim öğretim yapılabilir. 10- 7.sınıf öğrenci sayımız 54’dür. Sınıf sayımız 6 olabilir her derslikte 9 öğrenci olabilecek şekilde eğitim öğretim yapılabilir. 11- 8.sınıf öğrenci sayımız 83’dür. Sınıf sayımız 9 olabilir 7 derslikte 9 öğrenci 2 derslikte 10 öğrenci olacak şekilde eğitim öğretim yapılabilir. 12- Geriye kalan 2 gün ise ana dersler dikkate alınarak EBA üzerinden canlı ders işleyerek tamamlanabilir. - BEDEN EĞİTİMİ DERSLERİNİN İŞLENİŞ ŞEKLİ 1- Sosyal mesafe kuralına uyulması açısından öğrencilerin kıyafet değişimi yapılmayabilir 2- Sosyal mesafeye uymak için takım sporları ve geleneksel çocuk oyunları gibi temaslı konulardan ziyade mesafeli etkinlikler yapılabilir. 3- Öğrenciler arası mesafe ayarlanarak yürüyüşler nefes egzersizleri kültür fizik streching açma germe ip atlama egzersizleri gibi çalışmalar yapılabilir. 4- Sosyal mesafeye dikkat edilerek paslaşma çalışmaları yapılabilir 5- İstasyon kurup sıra ile istasyon çalışmaları yapılabilir. 6- Etkinlikler esnasında sosyal mesafeyi ayarlamak için koordinasyon çemberleri kullanılarak Öğrenciler arasındaki mesafe ayarlanır. 7- Ders sonrasında mutlaka eller ve yüzümüz bol su ve sabunla yıkanarak temizlik kurallarına uyulabilir. İLHAN KURNAZ Beden Eğitimi Öğretmeni |
webkerem adlı üyenin yazısını beğenenler: | Adem Tırpancı (23-06-2020) |
Reklam Alanı |
22-06-2020, 21:07 | #2 |
Yeni Üye
Üyelik tarihi: Kas 2007
Bulunduğu yer: İzmir
Mesajlar: 2
Teşekkürleriniz: 0
2 Mesajına 2 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 0 |
Covid-19 Beden Eğitimi ve Spor Dersinin Değerlendirilmesi
Covid-19 salgını nedeni ile eba üzerinden gerçekleştirilen uzaktan eğitim ve canlı ders faaliyetlerinin değerlendirilmesi
-Beden eğitimi dersi daha çok uygulamaya yönelik çalışmalarla psikomotor, bilişşel, duyuşsal kazanımların geliştirildiği bir ders olduğu için interaktif ve internet tabanlı eğitim, dersin kendi yerine geçmesinden ziyade tamamlayıcı olarak yapılmalıdır. Eba üzerinden yayınlanan dökümanlar, etkinlikler ve videolar dersin hedef ve kazanımlarının kazandırılması için yeterli olmamıştır. Bu alanda ki fiziksel aktivite boşluğunun doldurulmasına katkı sağlamıştır. -Salgın sürecinden dolayı Eba TV üzerinden yayınlanan egzersiz saati dersleri kısıtlı süreli ve ders arası fiziksel aktivite faaliyeti olarak düzenlenmiştir. -Bazı içerikler ortaöğretim öğrencilerinden ziyade ilköğretim öğrencileri seviyesine göre hazırlanmıştır. Bu da derslerin verimliliği açısından istenilen düzeyde olmamıştır. 2020-2021 Eğitim Öğretim Yılında öğrencilerin Covid-19 salgını sürecindeki öğrenme kazanımlarına ilişkin eksiklerin giderilmesine yönelik gerçekleştirilecek tamamlayıcı eğitim sürecinin kazanım, ders ve diğer derslerle olan ilişkisi açısından değerlendirilmesi -Pandemi sürecinde branş ve uygulama bazında yapılan etkinlikler sınırlı olduğu için ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerine uygun olarak streching, yoga, plates, step aerobik gibi evde yapılabilecek sportif etkinlikler çeşitlendirilmeli, sadece eba TV değil TRT Okul, TRT Spor gibi kanallarda korfbol, hemsball, ragbi, bocce vb. gelişmekte olan spor branşları ve diğer branşlar hakkında eğitici videolar yayınlanmalıdır. -Okul içi yapılacak faaliyetlerde; müfredata uygun olarak takım sporlarından ziyade, teması en aza indirecek badminton, masa tenisi, dart ve atletizm gibi spor branşlarına daha çok yer verilmelidir. -Kapalı alan çalışmaları yerine doğa yürüyüşü, hiking, trekking, kamp ve oryantring gibi eğitici ve eğlendirici faaliyetler artırılmalıdır. -Bisiklet sporunu öğrencilere sevdirecek ve özendirecek faaliyetlere daha çok yer verilmeli, öğrencilerin toplu taşımadan çok bisikleti kullanmaları teşvik edilmeli ve okul alanları bisikletlerin muhafaza edilmesine uygun olarak hazırlanmalıdır. -Derslerde hazırlık aşamasında yapılan ısınma egzersizleri esnasında öğrencilerin yakın temasta olmamalarına dikkat edilmeli, ders başlangıcında ve sonunda kişisel temizlik için öğrencilere süre tanınmalıdır. -Okullarda yapılacak telafi eğitimleri öncesinde ve sırasında malzemelerin temizliğine dikkat edilmeli, spor salonlarında girişte öğrencilerin kullanması için dezenfektan bulundurulmalı, kapalı alanların havalandırılmasına dikkat edilmelidir. -Ders esnasında ve okul törenlerinde öğrencilerin yakın temasta bulunacak şekilde sıraya geçmeleri engellenmeli, gerekirse törenler sınıf içerisinde öğrencilerin kendi sıralarında olmaları kaydıyla ders öğretmeninin veya merkezi sistem kontrolünde yapılmalıdır. -Olumsuz hava koşullarında sınıf içerisinde bulunulması durumunda her öğrencinin sabit olarak kendi sırasında kalmasına dikkat edilmeli, öğrencilerin yer değiştirmesine kesinlikle izin verilmemeli, ders aralarında sınıfların havalandırılması mutlaka yapılmalı bu konuda nöbetçi öğrenci bulundurulmalı, sınıfların girişlerinde dezenfektan bulundurulmalıdır. -Beden eğitimi ve spor derslerinde Web 2.0 teknolojilerinin kullanımının arttırılması için çalışma yapılmalıdır. Teknoloji kullanımı öğrencilerin derse katılımını arttıracağı gibi bilişsel ve duyuşsal alanlarda gelişime katkı sunacaktır. -Beden Eğitiminde eğitim teknolojisi kullanımı tamamlayıcı olarak tasarlanmalı, eğitimin kendisinin yerine geçmemelidir. OKULLARDA ALINABİLECEK ÖNLEMLER: -İmkanlar dahilinde, okullarda tekli eğitim yerine gerekirse ikili eğitime geçilmeli ve sınıflardaki öğrenci sayısı azaltılmalıdır. -Okullarda öğrenciler için ücretsiz maske dağıtımı yapılmalıdır. -Okul girişlerinde güvenlik noktasında ateş ölçümü yapılmalı, ateşi yüksek çıkan kişiler derhal sağlık birimlerine bildirilmelidir. -Tüm öğrencilerin, öğretmenlerin ve okul çalışanlarının maske ile gelmeleri zorunlu hale getirilmeli, maske kontrolü düzenli olarak yapılmalıdır. Uyarılara rağmen maske kullanmayan öğrenciler ailelerine haber verilerek disiplin kuruluna sevk edilmelidir. -Tuvalet, kantin, toplantı salonu, spor salonu ve mescit gibi ortak kullanım alanlarında mesafe kontrolü için öğrenciler bilgilendirilmeli ve uyarılmalıdır. Bu alanların temizliğine dikkat edilmelidir. -Kütüphanelerde masa ve sandalyeler arası oturma mesafesi düzenlenmeli, sınırlı sayıda öğrenci alınmalı, kitapları alan ve teslim eden öğrenciler mutlaka kayıt altına alınmalıdır. -Koronavirüs tedbirleri kapsamında eğitici videolar öğrencilere izletilmeli, varsa broşür ve kitapçık dağıtımı sağlanmalı ve gerektiği zaman sürecin kontrolü hakkında velilerle iletişime geçilmelidir. -Kantin önlerinde oluşan kalabalığı önlemek için zemin üzerine mesafe aralığını gösteren çizgiler çizilmeli, ders aralarında masa ve sandalyeler temizlenmeli, kantin çalışanlarının maske ve eldiven kullanımı konusunda denetimleri yapılmalıdır. -Kantinde yoğunluğu önlemek için teneffüs süreleri arttırılmalıdır. -Beslenme saati uygulaması yapılarak evden yiyecek getirilmesi teşvik edilmeli. -Öğretmenler odasında ortak kullanımda olan çay, kahve makinesi, sebil, içecek makinesi ve benzeri cihazlar kaldırılmalıdır. -Okul servislerinde öğrenci sayısı azaltılmalı ve bu konuda sürekli denetimler yapılmalıdır. -Okul pansiyonlarında yemekhane ve ortak kullanım alanlarının temizliğine dikkat edilmeli, bu konuda uyarı levhaları asılmalı, sosyal mesafe çizgileri çizilmeli, masa ve sandalye oturma aralıkları yeniden düzenlenmelidir. Masa üzerinde tek kullanımlık tuzluk, biberlik, peçetelik bulunmalıdır. Duş ve tuvalet için öngörülen temizlik ve dezenfeksiyon faaliyetleri kayıt altına alınmalıdır. Etüt salonlarındaki yoğunluğu azaltmak için sınırlı sayıda öğrenci farklı saatlerde alınmalı bu saatler arasında etüt salonları temizlenmeli ve havalandırılmalı, etüt salonu sayısı artırılmalıdır. Levent ARAS Mehmet Ali IŞIK Beden Eğitimi ve Spor Öğretmeni Beden Eğitimi ve Spor Öğretmeni |
asparomali adlı üyenin yazısını beğenenler: | Adem Tırpancı (23-06-2020) |
Popüler Sitelerde Paylaş |
Etiketler |
dolayı, eğitim, eksiklerin, nasıl, pandemiden, tamamlanacağına, yılında, Öğretim |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
|
|
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevaplar | Son Mesaj |
2019-2020 Eğitim Öğretim Yılı Masa Tenisi Egzersiz Planı 3+3 | enjoyment333 | Beden Eğitimi Ders Dışı Egzersiz Planları | 0 | 18-09-2019 10:32 |
2019-2020 Eğitim Öğretim Yılı Futbol Egzersiz Planı 3+3 | enjoyment333 | Beden Eğitimi Ders Dışı Egzersiz Planları | 2 | 14-09-2019 16:28 |
2019-2020 Eğitim Öğretim Yılı Badminton Egzersiz Planı 3+3 | enjoyment333 | Beden Eğitimi Ders Dışı Egzersiz Planları | 0 | 13-09-2019 14:47 |
2013–2014 Öğretim Yılında Güreş Eğitim Merkezlerine | binali | Güreş | 1 | 28-12-2013 22:15 |
2009-2010 eğitim ve öğretim yılında mesleki çalışmalara ilişkin yazı | webkerem | Eğitim Haberleri | 2 | 01-09-2009 17:42 |
Reklam Alanı |