14-04-2009, 17:49 | #1 |
Moderator
Üyelik tarihi: Mayıs 2007
Bulunduğu yer: Hatay
Mesajlar: 1.242
Teşekkürleriniz: 0
8 Mesajına 9 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 0 |
Reklam Alanı
TANIMLAMALAR Oyuncu…………………………………………………..Badminton oynayan herhangi bir kişi. Karşılaşma…………………………………………………Her biri bir ya da iki oyuncudan oluşan karşı taraflar arasındaki esas karşılaşma. Tekler………………………………………………………Karşılıklı birer oyuncunun oynadığı bir karşılaşma. Çiftler………………………………………………………Karşılıklı iki oyuncunun oynadığı bir karşılaşma. Servis atan taraf…………………………………….Servis atışı hakkına sahip olan taraf. Servisi karşılayan taraf…………………………Servis atan tarafın karşısındaki taraf. Ralli………………………………………………………..Servis atışı ile başlayan ve top oyun dışında kalana kadar devam eden bir ya da birden fazla vuruş dizisi. Vuruş………………………………………………………Oyuncu raketinin herhangi bir ileri hareketi. 1. KORT VE KORT EKİPMANI 1.1. Kort, Şema A ’da gösterildiği gibi, <?: = st1 ns = :schemas-microsoft-comffice:smarttags" /><ST1:METRICConVERTER w:st="on" ProductID="40 mm">40 mm</ST1:METRICConVERTER> genişliğindeki çizgilerle işaretli bir dikdörtgen şeklinde olacaktır. 1.2. Kortu işaretleyen çizgiler, kolayca seçilebilir ve tercihen beyaz ya da sarı olacaktır. 1.3. Tüm çizgiler, sahanın belirlemiş oldukları bölümünü oluşturacaktır. 1.4. Direkler, kort yüzeyinden <ST1:METRICConVERTER w:st="on" ProductID="1.55 metre">1.55 metre</ST1:METRICConVERTER> yüksekliğinde olacak ve Kural 1.10’da öngörüldüğü gibi file gerildiğinde dik duracaklardır. Direkler ya da direk destekleri, korta değmeyecektir 1.5.Direkler, tekler de oynasa çiftler de oynasa, Şema A ’da gösterildiği gibi çiftler tarafı çizgilerine yerleştirilecektir. 1.6.File, <ST1:METRICConVERTER w:st="on" ProductID="15 mm">15 mm</ST1:METRICConVERTER> ’den az ve <ST1:METRICConVERTER w:st="on" ProductID="20 mm">20 mm</ST1:METRICConVERTER> ’den fazla olmayacak şekilde file delikleri olan, eşit kalınlıkta, koyu renk, ince kordondan oluşacaktır. 1.7. File, <ST1:METRICConVERTER w:st="on" ProductID="760 mm">760 mm</ST1:METRICConVERTER> boyunda ve en az <ST1:METRICConVERTER w:st="on" ProductID="6.1 metre">6.1 metre</ST1:METRICConVERTER> eninde olacaktır. 1.8. Filenin üst kenarı, şeridin içinden geçen kordon veya kablo üzerinde <ST1:METRICConVERTER w:st="on" ProductID="75 mm">75 mm</ST1:METRICConVERTER> ’lik beyazçift şeritle çevrili olacaktır. Bu şerit, kordon veya kabloya dayalı olacaktır. 1.9. Kordon ya da kablo sıkıca gerilecek ve direklerin en yüksek noktasını aşmayacaktır. 1.10. Filenin en yüksek yeri, kort yüzeyinden itibaren, kortun merkezinde <ST1:METRICConVERTER w:st="on" ProductID="1.524 metre">1.524 metre</ST1:METRICConVERTER> olacak ve çiftler taraf çizgileri üzerinde <ST1:METRICConVERTER w:st="on" ProductID="1.55 metre">1.55 metre</ST1:METRICConVERTER> olacaktır. 1.11.File bitimleri ile direkler arasında boşluk olmayacaktır.Gerektiğinde, file bitimlerindeki tam file boyu direklere bağlanacaktır. Not: (1) Tüm kortun dikdörtgen uzunluğu =14.723 m (2) Yukarıda gösterildiği gibi, Kort hem tekler hem de çiftler müsabakaları için kullanılabilir. (3)** Opsiyonel test işaretleri ŞEMA B ’de gösterildiği gibidir. 2. TOP 2.1. Top, doğal ve / veya sentetik malzemeden yapılacaktır. Top hangi malzemeden yapılmış olursa olsun, süzülüş özellikleri, genellikle ince bir deri tabakası ile kaplı mantar tabanlı, doğal tüylerle yapılan topların süzülüş özellikleri ile aynı olacaktır. 2.2. Tüy Top 2.2.1Topun tabanına sabitlenmiş 16 tüy bulunacaktır. 2.2.2. Tüyler, tüylerin uç kısmından topun tabanının üst noktasına kadar ölçüldüğünde, <ST1:METRICConVERTER w:st="on" ProductID="62 mm">62 mm</ST1:METRICConVERTER> ila <ST1:METRICConVERTER w:st="on" ProductID="70 mm">70 mm</ST1:METRICConVERTER> arasında eşit uzunlukta olacaktır. 2.2.3. Tüylerin uçları, yarı çapı <ST1:METRICConVERTER w:st="on" ProductID="58 mm">58 mm</ST1:METRICConVERTER> ila <ST1:METRICConVERTER w:st="on" ProductID="68 mm">68 mm</ST1:METRICConVERTER> olan bir daire üzerinde duracaktır. 2.2.4. Tüyler, iplik veya uygun başka bir malzeme ile sıkıca tutturulacaktır. 2.2.5. Tabanın yarı çapı <ST1:METRICConVERTER w:st="on" ProductID="25 mm">25 mm</ST1:METRICConVERTER> ila <ST1:METRICConVERTER w:st="on" ProductID="28 mm">28 mm</ST1:METRICConVERTER> olacak ve üst kısmı yuvarlak olacaktır. 2.2.6. Topun ağırlığı 4.74 ila <ST1:METRICConVERTER w:st="on" ProductID="5.50 gram">5.50 gram</ST1:METRICConVERTER> olacaktır. 2.3. Tüysüz Top 2.3.1. Doğal tüylerin yerine, eteklik veya sentetik malzemeden yapılmış tüy simülasyonları konacaktır,. 2.3.2. Taban, Kural 2.2.5’te tarif edildiği gibi olacaktır. 2.3.3. Ölçüleri ve ağırlıkları, Kural 2.2.2, 2.2.3 ve 2.2.6’daki gibi olacaktır. Ancak, doğal tüylerle karşılaştırıldıklarında, sentetik malzemelere özgü ağırlık ve diğer özelliklerdeki fark nedeniyle, yüzde 10’luk bir farklılık kabul edilebilecektir. 2.4. Yükseklik ya da iklim nedeniyle hava koşullarının standart topu kullanılamaz hale getirdiği durumlarda, topun genel dizaynı, hızı ve süzülüşünde hiçbir değişiklik olmaması koşuluyla, ilgili Üye Birliğin onayı ile yukarıda bahsedilen özelliklerde değişiklikler yapılabilir. 3 .TOPUN HIZ TESTİ 3.1. Bir topu test etmek amacıyla, bir oyuncu, topu arka sınır çizgisi üzerine değdirecek olan sert bir el altı vuruşu kullanacaktır. Topa yukarı açıylave taraf çizgilerine paralel yönde vurulacak tır 3.2. Doğru hıza sahip bir top, Şema B ’deki gibi karşı kortun arka sınır çizginin <ST1:METRICConVERTER w:st="on" ProductID="530 mm">530 mm</ST1:METRICConVERTER> gerisine ve <ST1:METRICConVERTER w:st="on" ProductID="990 mm">990 mm</ST1:METRICConVERTER> ilerisine düşmeyecektir. 4 .RAKET 4.1. Raket,Şema C ’de gösterildiği gibi, Kural 4.1.1 ila 4.1.5’te açıklanan,toplam uzunluğu <ST1:METRICConVERTER w:st="on" ProductID="680 mm">680 mm</ST1:METRICConVERTER> ’yi aşmayan bir çerçeve ile toplam genişliği <ST1:METRICConVERTER w:st="on" ProductID="230 mm">230 mm</ST1:METRICConVERTER> ’yi aşmayan esas bölümlerden oluşacaktır. 4.1.1. Raketin sapı, oyuncunun tutması için tasarlanan kısımdır. 4.1.2. Raketin yüzeyi tellerle örülü olan kısmı, oyuncunun topa vurması için tasarlanan kısımdır. 4.1.3. Raketin baş kısmı,tellerle örülü yüzeyi çerçeveler. 4.1.4. Raketin şaft kısmı raketin sapını baş kısmına bağlar (Kural 4.1.5’e tabi olarak). 4.1.5. Raketin boğaz kısmı (eğer varsa) şaftı baş kısma bağlar. 4.2. Tellerle örülü yüzey: 4.2.1. düz olacak ve dönüşümlü olarak birleştirilmiş veya birbirlerini kestikleri yerde örülmüş çapraz desenli tellerden oluşacaktır.Tellerle örülü desen genellikle eşit olacak ve özellikle orta kısımda diğer kısımlara göre daha kalın olacaktır;ve 4.2.2. Toplam boyu 280mm ’yi,toplam eni <ST1:METRICConVERTER w:st="on" ProductID="220 mm">220 mm</ST1:METRICConVERTER> ’yi aşmayacaktır.Ancak,teller: 4.2.2.1. Uzatılan tellerle örülü kısmın genişliğinin 35mm ’yi aşmaması;ve 4.2.2.2Tellerle örülü kısmın toplam uzunluğunun 330mm ’yi aşmaması koşuluyla boğaz kısmına kadar uzatılabilir . 4.3. Raket üzerinde: 4.3.1. Sadece ve özellikle yırtılma ve aşınmayı ya da titreşimi kısıtlamak ya da önlemek, veya ağırlığı dağıtmak ya da raketin sapını oyuncunun eline kordonla sabitleştirmek amacıyla kullanılanlar dışında veya bu amaçlar için boyut ve plasman olarak makul olanlar dışında hiçbir bağlı nesne veya çıkıntı bulunmayacaktır;ve 4.3.2. Oyuncunun, raketin şeklini değiştirmesine imkan verecek hiçbir donatım bulunmayacaktır. 5 . EKİPMAN UYGUNLUĞU Uluslar arası Badminton Federasyonu, herhangi bir raketin, topun veya ekipmanın ya da Badminton oyunlarında kullanılan herhangi bir prototipin Kurallar kapsamında belirtilen özelliklere uygun olup olmadığına karar verecektir.Söz konusu karar Federasyonun inisiyatifinde veya herhangi bir oyuncu, teknik görevli, ekipman üreticisi veya Üye Birlik ya da Üye Birliğin herhangi bir üyesi dahil olmak üzere ilgili herhangi bir tarafın iyi niyetli başvurusu üzerine alınabilir. 6 .YAZI-TURA 6.1. Oyun başlamadan önce,yazı tura atılır ve kazanan taraf, Kural 6.1.1 ya da 6.1.2’deki gibi: 6.1.1. İlk servisi atma ya da ilk servisi karşılama; ve 6.1.2. Oyunu kortun istediği tarafından başlatma seçeneğini kullanacaktır. 6.2. Yazı turayı kaybeden taraf ise, geri kalan seçeneği kullanacaktır. 7 . PUANLAMA SİSTEMİ 7.1. Bir karşılaşma, aksine karar verilmediği sürece, en iyi üç oyundan oluşacaktır (Ek2ve3). 7.2. Kural 7.4 ve 7.5’te öngörülenin dışında,bir oyunu,ilk 21 sayıyı alan taraf kazanacaktır. 7.3. Bir ralliyi kazanan tarafın skoruna bir puanlık sayı eklenecektir.Taraflardan biri,karşı taraf herhangi bir “hata” yaparsa ya da top karşı tarafın kortunun içinde kort yüzeyine değdiği için oyun dışı kalırsa,ralliyi kazanacaktır. 7.4. Toplam skor 20 olduğunda,ilk iki sayıyı alan taraf oyunu kazanacaktır. 7.5. Toplam skor 29 olduğunda,30. sayıyı ilk alan taraf oyunu kazanacaktır. 7.6. Herhangi bir oyunu kazanan taraf,bir sonraki oyunda ilk servisi atan taraf olacaktır. 8 .YER DEĞİŞTİRME 8.1. Oyuncular: 8.1.1. ilk oyunun sonunda; 8.1.2. üçüncü bir oyun olacaksa,ikinci oyunun sonunda;ve 8.1.3. üçüncü oyunda,taraflardan biri ilk 11 sayıyı aldığında yer değiştireceklerdir. 8.2. Kural 8.1’de beyan edildiği gibi, yerlerin değiştirilmemesi durumunda,hata fark edilir edilmez ya da top oyun dışı kaldığında yerler değiştirilecektir. Mevcut skor değişmeyecektir. 9 . SERVİS 9.1. Doğru atılan bir serviste: 9.1.1. Taraflardan hiçbiri, servis atan oyuncu ile servis karşılayan oyuncu servis atışına hazır olduklarında, servis atışını gereksiz yere geciktirmeyecektir. Servis atan oyuncunun raketinin başının arka hareketi tamamlandığında, servis atışının başlangıcındaki herhangi bir gecikme (Kural 9.2) gereksiz bir gecikme olarak kabul edilecektir; 9.1.2. Servis atan oyuncu ve servis karşılayan oyuncu, servis kortlarının sınır çizgilerine değmeden,karşılıklı servis kortlarında çapraz olarak duracaklardır (ŞemaA); 9.1.3. Servis atan oyuncu ile servis karşılayan oyuncunun her iki ayağının bir bölümü, servis atışının başlangıcından (Kural 9.2) servis karşılanıncaya kadar (Kural 9.3) sabit pozisyonda kortun yüzeyi ile temas halinde kalacaktır; 9.1.4. Servis atan oyuncu raketi ile ilk olarak topun taban kısmına vuracaktır; 9.1.5. Topun tamamı, servis atan oyuncu raketiyle topa ilk vurduğu anda servis atan oyuncunun bel hizasının altında olacaktır. Bel hizası, servis atan oyuncunun alt kaburga kemiğinin en alt kısmı seviyesine kadar bedeni çevreleyen hayali bir çizgi olarak düşünülecektir; 9.1.6. Servis atan oyuncunun raketinin şaftı,topa vurduğu anda, aşağıya doğru bir yönü gösteriyor olacaktır; 9.1.7. Servis atan oyuncunun raket hareketi, servis atışının başlangıcından (Kural 9.2) servis karşılanıncaya kadar (Kural 9.3) ileriye doğru devam edecektir; 9.1.8. Topun süzülüşü,filenin üzerinden geçecek şekilde servis atan oyuncunun raketinden yukarıya doğru olacak ve böylece,durdurulmadığı takdirde,servisi karşılayan tarafın servis kortuna düşecektir (örneğin; sınır çizgileri üzerine veya içine);ve 9.1.9. Servis atışı sırasında, servis atan oyuncu topu ıskalamayacaktır. 9.2. Oyuncular, servise hazır olduklarında, servis atan oyuncunun raketinin başının ilk ileri hareketi servis atışının başlangıcı sayılacaktır. 9.3. <SPAN
__________________
Birlikten KUVVET doğar... |
Reklam Alanı |
14-04-2009, 18:21 | #2 |
Administrators
Üyelik tarihi: Oca 2007
Bulunduğu yer: Malatya
Mesajlar: 4.804
Teşekkürleriniz: 0
139 Mesajına 245 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 10 |
teşekkürler Ahmetciğim
|
15-04-2009, 15:02 | #3 |
Girişken Üye
Üyelik tarihi: Eyl 2007
Bulunduğu yer: Konya
Mesajlar: 374
Teşekkürleriniz: 0
Thanked 2 Times in 1 Post
Tecrübe Puanı: 0 |
SAĞOLUN AHMET HOCAM
__________________
çukurova ün.1994 |
07-10-2009, 15:05 | #4 |
Yeni Üye
Üyelik tarihi: Şub 2009
Mesajlar: 4
Teşekkürleriniz: 0
0 Mesajına 0 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 0 |
teşekkürler |
26-11-2010, 22:22 | #5 |
Yeni Üye
Üyelik tarihi: Eyl 2010
Mesajlar: 3
Teşekkürleriniz: 0
0 Mesajına 0 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 0 |
Badminton Antrenörlük kursu açılırsa bilgi verebilirmisiniz?
|
02-01-2011, 18:48 | #6 |
Yeni Üye
Üyelik tarihi: Oca 2011
Mesajlar: 2
Teşekkürleriniz: 0
0 Mesajına 0 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 0 |
saol usta brk
|
02-01-2011, 18:56 | #7 |
Yeni Üye
Üyelik tarihi: Oca 2011
Mesajlar: 2
Teşekkürleriniz: 0
0 Mesajına 0 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 0 |
iyi yapıksın<
|
02-03-2011, 14:06 | #8 |
Girişken Üye
Üyelik tarihi: Ağu 2008
Bulunduğu yer: Antalya
Mesajlar: 396
Teşekkürleriniz: 11
24 Mesajına 26 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 0 |
ellerine sağlık tşk
__________________
ahmetof -Kişilikli olmak kimse görmediği zamanda doğru olanı yapmaktır. |
04-03-2011, 11:08 | #9 |
Yeni Üye
Üyelik tarihi: Mar 2011
Mesajlar: 1
Teşekkürleriniz: 0
0 Mesajına 0 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 0 |
TeŞekkÜrler
|
05-01-2012, 17:58 | #10 |
Yeni Üye
Üyelik tarihi: Oca 2012
Mesajlar: 9
Teşekkürleriniz: 0
0 Mesajına 0 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 0 |
[ı]teşekkürler[/ı]
|
Popüler Sitelerde Paylaş |
Etiketler |
badmİnton, kurallari, oyun, yeni2009mart |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
|
|
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevaplar | Son Mesaj |
Voleybol Oyun Kuralları 2009-2012 Yeni | sorguch | Voleybol | 3 | 02-12-2011 13:25 |
2009-2012 Voleybol Oyun KurallarI | webceren | Voleybol | 17 | 29-12-2010 00:34 |
Yeni Voleybol Oyun Kuralları 2009-2012 | m.taşpınar | Voleybol | 11 | 06-11-2009 09:48 |
BADMİNTON OYUN KURALLARI SLAYT GÖSTERİMİ | enjoyment333 | Badminton | 12 | 12-03-2009 22:39 |
ÇİM HOKEYİ OYUN KURALLARI | enjoyment333 | Doğa Sporları | 2 | 16-12-2007 22:51 |
Reklam Alanı |