Beden Eğitimi ve Spor Portalı  


Go Back   Beden Eğitimi ve Spor Portalı > Genel Bölüm > Spor Haberleri ve Güncel Olaylar

Spor Haberleri ve Güncel Olaylar Türkiye'den ve Dünya'dan Spor Haberleri, Güncel Olaylar, Son Dakika

beden eğitimi
beden eğitimi
Sitemize hoş geldiniz. Konuları beğenmeyi unutmayalım.

Cevapla
 
Seçenekler Stil
Alt 29-03-2009, 17:52   #1
binali
Super Moderator
 
binali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Şub 2008
Bulunduğu yer: Samsun
Mesajlar: 2.731
Teşekkürleriniz: 14
89 Mesajına 129 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 19
binali will become famous soon enough
Standart

Reklam Alanı

Nitelikli eğitim ve KPSS

Gençler için KPSS dışında hayatın hiçbir anlamı yok. Her şey KPSS’nin yarattığı endişe ve ümitsizliğe bağlı.






1. Öğretimde niteliği yükseltmek üzere, eğitim ortamlarının paydaşlarının tümü için sürekli eğitim olanakları artırılmalıdır (17. M.E. Şurası Karar No:141)..








Yukarıdaki belirtilen öğretimde kaliteyi yükselten etkenleri yazarken, Matematik Uygulamaları dersinde tamamen gerçek hayat senaryolarına dayalı hazırladığım etkileşimli animasyonları sunduktan sonra öğretmen adaylarına ilgilerini çekip çekmediğini sordum. Aslında, pek çok derste aynı soruyu sınıflara sordum. Genellikle aldığım cevap, KPSS dışında hayatımızın hiçbir anlamı yok. Her şey KPSS’nin yarattığı endişe ve ümitsizliğe bağlı. Bur da verilenler çok iyi de olsa bize bir faydası yok.


Bütün arkadaşlar KPSS kurslarında ve evlerde sınav kitaplarının sorularını çözüp ezberliyorlar.


Üniversite eğitimi sadece diploma almak için araç olarak görülüyor.
Üniversitedeki eğitim yaşantıları, öğrencilerde beklenti, derse katılım ve pekiştirme gibi etkenlerin anlamlarını hiç kazandıramamışa benziyor. Bana göre, bu şekilde eğitilmiş öğretmen adayları bilgi çağının standartlarından çok uzaktır ve ülkenin çocuklarına rehber olamazlar, problemlere çözüm üretemezler.


Eğer sınavlar araç olmaktan çıkar ve amaç haline getirilirse, ÖSYM sınavlarının lise eğitimini olumsuz etkilediği gibi KPSS de üniversite eğitimini benzer şekilde olumsuz etkileyecektir. Bunun sonucunda üniversite eğitiminde kalite çok düşeceği gibi psikolojik rahatsızlıklar da artacaktır.


Derslerde ve teneffüslerde pek çok öğrencinin sırasının üzerinde KPSS yaprak testleri ve Test Kitapları açık tutuluyor. Hem ders dinliyor hem de testlerle ilişkisini sürdürüyor. Size göre “ Bir koltuğa iki karpuz sığar mı? “
Üniversite geçliği üzerinde bu konularda araştırma yapıp ve çözüm üretmemiz gerekiyor.


2. “e-öğrenme yaygınlaştırılmalı; internet üzerinde öğrenim materyallerinin geliştirilmesi ve kullanılması eğitimin tüm paydaşları için özendirilmelidir.”; (17. M.E. Şurası Karar No:150)
Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü, BÖTE ve Öğretmenlerin materyal üretimini teşvik edilmeli ve öğretmenler portalinde ortak kullanıma açılmalıdır.


Üniversitelerin ve Milli Eğitim Müdürlüklerinin işbirliği ile öğretmen adayları ve iş başındaki öğretmenlerin boş zamanlarında ve tatillerde öğretim materyalleri tasarlayıp üretebilecekleri her türlü bilgi ve imkanların sunulduğu işlik merkezlerine kavuşturulması ve kahvelerden diğer işlerden kurtarılması gerekiyor.


3. “Öğrenci niteliğini artırmak amacıyla bölgeler arası farklılıklar dikkate alınmalı, bölgelere ait sosyal, ekonomik ve kültürel yapının eğitim yöneticileri ve öğretmenler tarafından iyice tanınması sağlanmalıdır.” 17. M.E. Şurası Karar No:151).


1896-1934 yıllarında Lev Vygotsky’ nin kurduğu Sosyal Yapılandırmacılık kuramına göre kültürlerin öğrenme üzerinde oldukça etkili olduğu biliniyor.


Sosyo-kültürel ve ekonomik faktörlerin rolü olduğu da biliniyor. Ancak, Internet ve öğretim materyallerinin oluşturduğu çoklu öğrenme ortamları, eşitliği sağlamada, birlik olmada, farklılıkları bölüşüp kaynaştırmada, aynı ortamdan eğitilmede, ortak anlayışa sahip bireyler yetiştirmede çok önemli role sahiptir.


Milli Eğitim Bakanlığı, Üniversiteler ve TÜBİTAK vb kuruluşlar bu amaçla projeler yapıp, topluma örnek olmaları gerekir. Bu yönde direktifler vermek, görev yüklemek gerekir.


Çağdaş eğitim yeterliklerine sahip, düşünen, üreten ve gönüllü hizmet eden insanlar yetiştirebildiğimiz ve başkalarından çözüm bekleme alışkanlığından kurtulduğumuz ve bu millete ait çözüm üretenleri hedef yapmayıp sahip çıktığımız zaman bu kültüre ait orijinal çözüm yolları bulunacaktır.


Prof. Dr. Halil ARDAHAN
__________________
7-8 Ağustos 2010 Tarihinde DİYARBAKIR'da yapılan Spor Tırmanış yarışmasını SİYASİ SEBEPLE protesto edip yarışmaya takım getirmeyen, aynı zamanda'da TDF Eğitmeni ve Spor kulübü BAŞKANI olan KİŞİ'yi ÖZEN'le kınıyorum.
binali isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Reklam Alanı
Cevapla

Popüler Sitelerde Paylaş

Etiketler
eğitim, kpss, nitelikli


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı

Hizli Erisim

Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Ders Dışı EĞitim Çalışmaları ve Halk EĞitim Kursları mustibeden Sohbet ve Tartışma 5 17-03-2013 17:38
KPSS Eğitim Bilimleri ders notları webkerem Eğitim Bilimleri 0 20-02-2012 00:23
2010 KPSS Eğitim Bilimleri Sınav soru ve cevapları - 31.10.2010 webkerem Eğitim Bilimleri 0 31-10-2010 22:40
Kpss Eğitim Cdsi webmaster Genel Kültür ve Genel Yetenek 31 18-04-2010 20:52
Milli Eğitim Bakanı Hüseyin Çelik, 2009-2010 eğitim öğretim yılının 24 Eylül 2009 Perşembe webceren Eğitim Haberleri 0 28-01-2009 22:03

Reklam Alanı


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 17:11.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2006 - 2024, Türkiye'nin Beden eğitimi ve Spor Portalı
2007-2024 Türkiye'nin Beden Eğitimi ve Spor Portalı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159