|
24-05-2007, 12:23 | #1 |
Administrators
Üyelik tarihi: Oca 2007
Bulunduğu yer: Malatya
Mesajlar: 4.804
Teşekkürleriniz: 0
139 Mesajına 245 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 10 |
Reklam Alanı
BECERİ NEDİR? > Bireyin fiziksel ve psikolojik çaba göstererek bir işi kolaylıkla ve ustalıkla yapabilmesidir. Eylem Nedir? Düzgün ve süresi içinde yapılabilecek hareketler bütününe denir (yanlış hareketler varsa beceriler henüz öğrenilmemiştir). *Beceri Motor Gelişimin Bir Ürünü Olarak Değerlendirilir Beceri sadece spor için geçerli değildir. Hareket olan her şeyde beceri söz konusudur. Bir becerinin öğrenilmesi sırasında öğrenilecek olan beceriden bir takım uyarılar alırız. BECERİKLİLİK Birey yeterli sayıda deneme yaptıktan sonra becerisi yerleşerek usta bir şekilde istenilen şeyi yapabilmesidir. Beceriklilikte dış uyarıların sayısı azalırken iç uyarıların sayısı artar. Beceriklilikle birlikte kullanılan uyarı sayısı artar. Beceriklilik düzeyi arttıkça beceriyi yapmak için gereken motor etkinlikler dengelenir. Beceriklilik düzeyi arttıkça becerinin yapılması için süre azalır ve sağlamlığı artar. Spor becerilerini öğretmenin yolları; Beceriyi tanıtmak Beceriyi göstermek ve kısaca açıklamak Becerinin alıştırmasını yaptırmak Hataları düzeltmek için geribildirim vermek BECERİYİ TANIMLAMAK • Beceriyi hareket ve sözcüklerinizde heyecan ifadenizle tanıtın. • Açık ve sporcuların anlayabileceği bir dil kullanın. • Sporcularınız ne kadar küçükse sözcüklerinizde o kadar basit olmalıdır. Ayrıntıya girmeyin, bütün söyleyeceklerinizi 3 dakikadan az bir sürede söyleyin • Alaydan, rahatsız edici tavırlardan ve argo ifadelerden kaçının Üç olay iyi bir tanıtım sağlar ; Sporcuların dikkatini çekmek Sporcuları herkesin görmesini ve duymasını sağlayacak şekilde düzene sokun Beceriye bir isim verin ve öğrenme nedenini belirtin Beceriyi göster ve açıkla • Beceriyi doğru olarak gösterebilecek duruma gelinceye kadar çalışın • Gösterebilecek birisinden isteyin • Beceriyi gösteren bir film veya bir video kullanın Etkili bir gösteri ve açıklamanın 4 yolu Sporcuların dikkatini çekin Gösterin ve açıklayın Önceden öğrenilen beceriler ile bir bağlantı kurun Anlaşıldığını kontrol edin Gösteri ve açıklama yaparken ; • Becerinin tamamını müsabaka koşulunda uygulanıyormuş gibi gösterin • Becerinin nasıl yapılacağını değişik açılardan birkaç defa gösterin • Beceriyi solaklar ve sağ elin kullananlar için ayrı ayrı gösterin • Beceri karmaşık ise ana kısımları ayrı ayrı gösterin • Becerinin çok süratli yapılması gerekiyorsa sporcunun hareketlerin sırasını iyi görebilmesi için yavaş bir şekilde gösterin Becerinin alıştırmasını yaptırmak Sporcuların gösterim ve açıklamadan hemen sonra beceriyi denemeye başlamalıdırlar Bütün veya parçanın denenmesi Beceri tümüyle çalışılır. Parça yöntemi ise aslında bütün-parça-bütün yöntemidir Bölünen parçaları tekrar birleştirmek Bir beceriyi öğretmek için parçalara ayırmanız her birini ayrı ayrı öğretmeniz gerektiği anlamına gelmez Beceriyi öğretmek için ek yollar Basitleştirme : Öğretmede etkili bir yaklaşım da öğrenilecek beceriyi basitleştirmektir Dikkati yoğunlaştırma : Becerilerin bir bölümüne konsantre olmalarını istemek. Örneğin disk atıcıdan atışı tam olarak yapmasını ancak atış anında diski çekerken vücuttan mümkün olduğu kadar uzak tutmaya dikkat etmesini isteyebilirsiniz. Beceriyi alıştırma prensipleri Doğru beceriyi çalıştırın Sporcular öğrenir öğrenmez beceriyi müsabaka koşullarına benzer koşullarda çalıştırın Yeni beceriler öğretirken alıştırmayı kısa ve sık aralıklarla yaptırın Çalışma süresini etkili olarak kullanın Tesis ve malzemeyi verimli kullanın Her çalışmada sporcuların belli bir başarı düzeyine ulaştığından emin olun Çalışmayı eğlenceli hale getirin Beceride hataları düzeltin Sporcularınızda hataları düzeltmek üzere 2 değişik bilgi verebiliriz Erişilen performans ile öngörülen performansı nasıl karşılaştırırız? Yanlış bir performansı arzu edilen performansa en yakın hale getirecek şekilde nasıl değiştirebiliriz? Her iki tür bilgiye de GERİBİLDİRİM (FEDDBACK) denir Hataları fark etmek Öğrenme hataları Performans (uygulama) hataları Uygulamayı gözle ve değerlendir Sporcularımızın hatalarının düzeltilmesine yardımcı olma süreci onları gözleyerek ve değerlendirerek bu hatalarının öğrenme mi yoksa uygulama hatası mı olduğuna karar vermekle başlar Beceri Ne Kadar İyi Anlaşılırsa Hataların Düzeltilmesi de O Kadar Kolay Olur Kaynak: Ali GÜREŞ |
Reklam Alanı |
19-05-2008, 20:04 | #2 |
Super Moderator
Üyelik tarihi: Şub 2008
Bulunduğu yer: Samsun
Mesajlar: 2.731
Teşekkürleriniz: 14
89 Mesajına 129 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 19 |
Hocam faydalı bilgi için teşekkürler.
__________________
7-8 Ağustos 2010 Tarihinde DİYARBAKIR'da yapılan Spor Tırmanış yarışmasını SİYASİ SEBEPLE protesto edip yarışmaya takım getirmeyen, aynı zamanda'da TDF Eğitmeni ve Spor kulübü BAŞKANI olan KİŞİ'yi ÖZEN'le kınıyorum. |
Popüler Sitelerde Paylaş |
Etiketler |
beceri, nedir |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
|
|
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevaplar | Son Mesaj |
Sporda Beceri Öğrenimi 3 | mtaş | Sunular ve Slaytlar | 4 | 04-01-2021 01:05 |
Spor, sanat, beceri ve değerler eğitim komisyonu | binali | Beden Eğitimi ve Spor | 0 | 30-01-2012 01:16 |
Sporda Beceri Öğrenimi 2 | binali | Sunular ve Slaytlar | 1 | 05-03-2009 12:19 |
acıl elınde sporda beceri öğrenımı | lookatme | İstek Bölümü | 0 | 02-04-2008 00:32 |
Reklam Alanı |