|
18-04-2007, 23:15 | #1 |
Administrators
Üyelik tarihi: Oca 2007
Bulunduğu yer: Malatya
Mesajlar: 4.804
Teşekkürleriniz: 0
139 Mesajına 245 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 10 |
Reklam Alanı
Adams tarafından belirlenen beden eğitiminin temelini oluşturan bilimsel ilkeler şöyledir (Bucher, 1979): 1. Eğitim, tüm organizmayı içerir. Zihin-beden bütünlüğü eğitimin temel felsefesini oluşturur. 2. Beden eğitimi genel eğitimin ayrılmaz bir parçasıdır. Beden eğitiminin amaçları genel eğitimin amaçlarına uygundur ve bu amaçların gerçekleştirilmesine katkıda bulunur. 3. Beden eğitimi etkinlikleri büyüme ve gelişme için temeldir. İnsan organizmasının optimum gelişmesi büyük kas gruplarının katıldığı bedensel etkinliklere bağlıdır. 4. Beden eğitimi serbest zamanların kullanımına katkıda bulunur. 5. Beden eğitimi, kendini ifade etme ve yaratıcılık olanakları sağlar. Bedenin bireyin duygularını ifadede kullanılması, yeni hareketlerin yaratılmasında zengin olanaklara sahiptir. 6. Beden eğitimi kültürel gelişmeye katkıda bulunur. Estetik beğeniye ve artistik üretime olanak sağlar. 7. Beden eğitimi, duyguların kontrol edilmesine katkıda bulunur.Oyun ve spor ortamındaki etkileşim duyguların boşalımı ve kontrolü için uygun olanaklar sağlar. 8. Beden eğitimi, karakter ve kişilik gelişimine katkıda bulunur. Güçlü bağlar, bağlılık, takım ruhu, grup etkileşimi, oyun ve spor alanlarında görülen özelliklerdir. Bu özelliklerin kişilik gelişimine katkıları vardır. Takım arkadaşlarına, rakibe uyum, toplumsal uyumun sağlanmasına etkili olur. 9. Beden eğitimi, organik gelişime (fiziksel uygunluk) katkıda bulunur. 10. Psikomotor becerileri geliştirir. 11. Sağlık ve korunma alışkanlıklarının gelişimini sağlar. 12. Zihinsel gelişim için olanaklar sağlar. 13. Demokratik süreçlere katkıda bulunur. Sınıf etkinliklerinin planlaması ve yürütülmesinde tüm bireylerin katılımı gereklidir. 14. Beden eğitiminin temelinde biyoloji, psikoloji ve sosyoloji belirtileri yer alır. Programların planlanmasında bu alanlardan yararlanılır. 15. Beden eğitimi, bireyin gereksinimlerine dayanır. Hareket, en temel gereksinme olarak kabul edilir. Fiziksel etkinlik yaşamak için gereklidir. Durağan modern yaşam, bu bağlamda beden eğitimini daha da önemli kılar.Oyun, eğitsel potansiyele sahip içgüdüsel bir dürtüdür. Oyunun dinamik niteliği bireylerin daha uygun davranış biçimleri elde etmelerinde kullanılabilir. |
Reklam Alanı |
03-01-2008, 14:03 | #2 |
Çalışkan Üye
Üyelik tarihi: Eki 2007
Mesajlar: 3.631
Teşekkürleriniz: 2
12 Mesajına 18 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 21 |
teşekkürler.
__________________
\'\'ONE WORLD ONE DREAM\'\' |
06-12-2011, 11:04 | #3 |
Yeni Üye
Üyelik tarihi: Haz 2007
Bulunduğu yer: zonguldak
Mesajlar: 6
Teşekkürleriniz: 1
0 Mesajına 0 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 0 |
teşekkürler...
|
02-04-2015, 00:36 | #4 |
Guest
Mesajlar: n/a
|
teşekür
benim ödevime çok yardımcı oldunuz teşekürler
|
Popüler Sitelerde Paylaş |
Etiketler |
beden, eğitiminin, faydaları, temel |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
|
|
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevaplar | Son Mesaj |
Beden Eğitiminin Amaçları | webmaster | Beden Eğitimi ve Spor | 1 | 02-01-2009 15:35 |
Çağdaş Beden Eğitiminin Bilme Etkisi | webmaster | Beden Eğitimi ve Spor | 1 | 02-01-2009 15:26 |
beden egitiminde hareket eğitiminin amacı ve işlevleri yardım? | celinedion | İstek Bölümü | 0 | 23-11-2008 02:00 |
Beden Eğitiminin Felsefe ve Diğer Bilimlerle İlişkisi | DisCo | İstek Bölümü | 0 | 21-11-2008 12:04 |
Beden eğitiminin karakteristik özellikleri | levent1050 | İstek Bölümü | 2 | 25-12-2007 12:10 |
Reklam Alanı |