Beden Eğitimi ve Spor Portalı  


Go Back   Beden Eğitimi ve Spor Portalı > Genel Bölüm > KPSS > Eğitim Bilimleri

Eğitim Bilimleri Gelişim Öğrenme, Ölçme ve Değerlendirme, Rehberlik, Program Geliştirme, Özel Öğretim Yöntemleri, Sınıf Yönetimi

beden eğitimi
beden eğitimi
Sitemize hoş geldiniz. Konuları beğenmeyi unutmayalım.

Cevapla
 
Seçenekler Stil
Alt 05-04-2007, 02:01   #1
webmaster
Administrators
 
webmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Oca 2007
Bulunduğu yer: Malatya
Mesajlar: 4.804
Teşekkürleriniz: 0
139 Mesajına 245 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 10
webmaster is on a distinguished road
Standart

Reklam Alanı
MARGIN: 0cm 0cm 0pt; TEXT-INDENT: 21. TEXT-ALIGN: center" >II. BİLİŞSEL ÖĞRENME YAKLAŞIMLAR = o ns = />
Bilişsel yaklaşımı benimseyen psikologlara göre öğrenme; hatırlama, algılama, düşünme gibi bilişsel süreçler sayesinde olur. Öğrenme sürecinde birey, kavramlar arasındaki ilişkileri anlar, daha sonra gerektiğinde onları tekrar hatırlar ve kullanır.
Bilişsel öğrenmeler, bilgilerin bellekte depolandığı ve gerektiği zaman kullanıldığı öğrenmelerdir.
Bilişsel kuramcılar problem çözme, kavramları ve ilkeleri öğrenme, kritik düşünebilme gibi bilişsel süreçleri yoğun olan davranışların öğrenilmesi ile ilgilenmektedirler.
<H5 MARGIN: 0cm 0cm 0pt; TEXT-ALIGN: center" >BİLGİYİ İŞLEME KURAMI</H5>
Bireyin belli bir zamanda öğrendiklerinin nasıl depolandığını ve bunların gerekli olduğunda nasıl kullanıldığını açıklayan kuramlardır. Bu kuram, bireyin bilgi depolaması, topladığı bilgileri örgütlemesi, örgütlediği bilgileri bellekte depolaması ve gerektiğinde hatırlaması süreçleri ile ilgilenir.
Bu kurama göre birey öğrenme sürecinde aktiftir. Uyarıcıları alır ve onları bilişsel süreçler yardımı ile işler ve daha önce edindiği bilgiler ve beceriler yeni bilgileri anlamasına ve yorumlamasına yani öğrenmesine yardımcı olur.
Bilgi işlem kuramı özellikle bellek üzerinde durarak araştırma yapmıştır.
BELLEK VE YAPISI:
Genel anlamda bellek;dış uyaranların duyum ve algılanması, düzenlenmesi, saklanması ve gerektiğinde hatırlanması ve kullanılması sürecidir. Bu süreç daha çok öğrenmeyi ilgilendirmektedir.
Belleğin iki ana görevi vardır:
1-) Uyarıcıları algılama ve bunlara ilişkin bilişsel yapmadır. Bu işlemler duyu organları ve kısa süreli belleğin işbirliği ile yapılır.
2-) Bilgiyi uzun süreli bellekte tutmaktır.

= v ns = :schemas-microsoft-com:vml" /></v:stroke> = w ns = :schemas-microsoft-comffice:word" /><w:wrap anchorx="page"></w:wrap></v:line></v:stroke><w:wrap anchorx="page"></w:wrap></v:line></v:stroke><w:wrap anchorx="page"></w:wrap></v:line>Çevre Alıcılar(duyu org.) Duyusal bellek Kısa süreli bellek(işlem belleği)
</v:stroke><w:wrap anchorx="page"></w:wrap></v:line> Uzun süreli bellek

Dış uyaranlar duyu alıcıları tarafından duyusal belleğe ulaşırlar buradan işlenmek veya üzerinde çalışmak üzere kısa süreli belleğe gönderilirler. İşlem kısa süreli bellekte saklandırıldıktan sonra, daha sonra kullanılmak üzere uzun süreli belleğe depolanır.
<H2 MARGIN: 0cm 0cm 0pt; TEXT-INDENT: 21. TEXT-ALIGN: center" > BELLEĞİN TEMEL İŞLEVLERİ
Kodlama: Öğrenilen bilgileri belleğe kaydederken işleyen süreçtir. Kodlama, bilgi kısa süreli bellekte analiz edilirken yapılır. Eğer bilgiler 15-20 dakika içinde kullanılarak uzun süreli bellekte depolanmazsa unutulur.
Depolama: Öğrenilen bilgilerin hafızada saklanmasıdır.
Geri getirme: Hafızada saklanmış bilgiyi geri çağırmak ve kullanmaktır.
Kısa süreli bellek
Kısa süreli bellek, sistemin aktif çalışma işlevinin yapıldığı yerdir. Bu bölüm farkındalık ve bilinçli olma durumuyla ilişkilidir. Kısa süreli bellek duyusal kayıtlardan hangi bilgilerin alınacağını belirler. İşleme dönüktür.
Kısa süreli belleğin az da olsa bilgi depolama görevi vardır. Belli bir anda lazım olan, sonra unutulmasında bir sakınca bulunmayan telefon numarası, isim ...vb. gibi bilgileri kısa süreli belleğe alınır. Hangi bilgilerin silineceği veya uzun süreli belleğe depolanacağı, kısa süreli belleğe bağlıdır.
Kısa süreli belleği etkileyen faktörler:
1-) Dağıtıcı düşünceler: kısa süreli belleğin aynı anda birden fazla farklı işlerle uğraşması,çalışma kapasitesini düşürür. Örn. Aynı anda çarpma ve toplama işlemini yapmak gibi.. Bu durum kısa süreli belleğin kapasitesini aşar ve işlevler birbirine karışır.
2-)Kümeleme: Kısa süreli bellek çevreden gelen zor ve karmaşık bilgileri kümelemelerle yada anlamlı hale getirerek öğrenir.
Örn. 05325546385 kümeleyerek yani 0532 554 63 85
3-) Tekrar: Kısa süreli bellekte saklanan bilgilerin geri getirilme sanşları tekrarlanma oranlarına bağlıdır. Çocukların bakkala giderken alacaklarını sürekli tekrarlamaları gibi.
Uzun süreli bellek: Yeni öğrenilen bilgilerin, eskilerin ışığında örgütlenerek muhafaza edildiği, sürekli saklandığı yerdir. Uzun süreli bellek, başta sözel kodlamaya dayalıdır. Bunlar dile dayalı kelimeler ve sözel ifadelerdir. Bir başka depolama şekli ise hayalidir. Tüm bilgiler sözel olmadığından, görsel ve hayali bilgilerin depolanması bu şekilde olur.
Uzun süreli belleğe getirilen bilgi ilk olarak kodlanır. Kodlama; yeni bilginin belgedeki mevcut bilgi ile bütünleştirilmesidir.
Unutma, uzun süreli hafızada bilginin kaybolmasından çok, bilgiye ulaşma sorunudur. Asıl sorun saklama değil, geri getirmedir.

__________________
webmaster isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Reklam Alanı
Cevapla

Popüler Sitelerde Paylaş

Etiketler
bİlİŞsel, yaklaŞimlar, Öğrenme


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı

Hizli Erisim

Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
PİAGET'NİN BİLİŞSEL GELİŞİM KURAMI binali Eğitim Bilimleri 1 03-10-2008 12:27
Öğrenme webmaster Eğitim Bilimleri 0 04-03-2008 16:39
Test 13: GELİŞİM (BİLİŞSEL, AHLAKİ, KİŞİLİK) webmaster Test ve Sorular 0 07-04-2007 15:21
Test 12: GELİŞİM (BİLİŞSEL, AHLAKİ, KİŞİLİK) webmaster Test ve Sorular 0 07-04-2007 15:20
GÖZLEM YOLUYLA ÖĞRENME (SOSYAL ÖĞRENME) webmaster Eğitim Bilimleri 0 05-04-2007 01:59

Reklam Alanı


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 16:17.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2006 - 2024, Türkiye'nin Beden eğitimi ve Spor Portalı
2007-2024 Türkiye'nin Beden Eğitimi ve Spor Portalı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159