Bireyin okul ve sosyal yaşamında başarılı olmasının koşullarından biri de ana dili eğitimini nitelikli bir şekilde almasıdır. Ana dili becerilerinin (okuma, dinleme, konuşma, yazma) gereğini yerine getiremeyenler ne kendilerini ifade etmede ne de iletişimde başarılı olacaklardır. İletişimin bir yönünü oluşturan dinleme yaşamın her anına dağılmış durumdadır. Okul yaşamındaki iletişimin % 50-75’ni, günlük iletişimin ise % 42’sini dinleme oluşturmaktadır. Okul öncesinde kendiliğinden gelişen dinleme becerisi ilköğretimde sistemli bir biçimde öğretilmek zorundadır. Çünkü dinleme diğer öğrenmeler için bir araçtır. Dinleme her sınıf için ayrı ayrı öneme sahiptir. Bu becerinin gelişmesi ise ders içinde ve ders dışında sürekli ve planlı bir şekilde sürdürülecek etkinliklerle olasıdır. Bu amaçla çalışmada, dinleme becerisinin kuramsal temeli irdelenerek ilköğretim okullarında kullanılabilecek örnek dinleme etkinlerine yer verilmiştir.
DOWNLOAD
__________________
7-8 Ağustos 2010 Tarihinde DİYARBAKIR'da yapılan Spor Tırmanış yarışmasını SİYASİ SEBEPLE protesto edip yarışmaya takım getirmeyen, aynı zamanda'da TDF Eğitmeni ve Spor kulübü BAŞKANI olan KİŞİ'yi ÖZEN'le kınıyorum.
|