Tekil Mesaj gösterimi
Alt 25-12-2007, 22:14   #1
selçuk
Girişken Üye
 
selçuk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Mayıs 2007
Bulunduğu yer: Zonguldak
Mesajlar: 402
Teşekkürleriniz: 0
4 Mesajına 5 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 0
selçuk
Standart

Reklam Alanı
Milli Eğitim Bakanlığının, ilköğretim öğrencilerine yönelik “yaratıcılığını kullanma, eleştirel düşünme, araştırma yapma, problem çözme” gibi becerilerini geliştirmek amacıyla başlattığı “Performans Görevleri”nin tam olarak işlemediği öne sürüldü.


Mersin Üniversitesi (MEÜ) Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Nurcan Gökçakan, bir süre önce yenilenen ilköğretim programları doğrultusunda, ölçme ve değerlendirme amaçlı uygulamalar yürütüldüğünü belirterek, bu çerçevede öğrencilere “performans ödevi” verilmesinin öngörülerek, yönetmeliğe dahil edildiğini söyledi.

“Performans Görevleri”nin, evde değil öğretmenlerin rehberliğinde, sınıflarda yapılmasını öngören yönetmeliğin bulunmasına rağmen bunun tam olarak hayata geçirilemediğini savunan Gökçakan, “Hazırlanan proje oldukça yararlı. Ancak ödevler genellikle öğretmen gözetiminde yapılmadığı için amacına hizmet etmiyor” dedi.

Birçok ailenin performans görevleri konusunda yeterli bilgiye sahip olmadığını, bu konuda da okulların velileri bilgilendirmesi gerektiğini anlatan Gökçakan, şöyle devam etti:
“Eğitimde öğretmenler çok önemlidir. Öğretmenler, ezberciliği değil, doğru yol ve kapıyı gösterip, öğrencinin kendisini geliştirip araştırma yapabileceği şekilde yönlendirmesi gerekir. Performans görevleri de bu açıdan önemli bir boşluğu dolduruyor. Ancak öğretmenlerin bu konuda daha dikkatli çalışmalar yapması gerekir.”

Gökçakan, verilen çalışmaların evde yapıldığını vurgulayarak, buna bağlı olarak bazı ödevlerin internet araştırmalarına dayandığını söyledi.
Çalışmalar hakkında internetten bilgi toplamanın gayet doğru olduğuna işaret eden Gökçakan, ancak bu araştırmanın bazı zamanlarda “kopyala-yapıştır” hali aldığına dikkati çekerek, şöyle konuştu:
“Ödevlerin `kopyala-yapıştır` olmamasına özen gösterilmeli. Bu konuda ebeveynlere çok ciddi görevler düşüyor. Çünkü yapılan çalışmaların birçoğu evdeki internet bağlantılarından sağlanıyor. Bu da ebeveynlerin en birincil sorumluluk alanı oluyor.”

PERFORMANS GÖREVİ NEDİR?
Milli Eğitim Bakanlığı İlköğretim Genel Müdürlüğünce 10 Ekim tarihinde yayımlanan “Ölçme ve Değerlendirmede Tereddüt Edilen Hususlar” başlıklı genelgeye göre, “Performans görevinin problem çözme, okuduğunu anlama, yaratıcılığını kullanma, araştırma yapma, eleştirel düşünme” gibi becerilerini geliştirmeyi amaçladığı ve bu çerçevede çeşitli çalışmalar yürütüleceği belirtiliyor.

Öğrencilerin becerilerini kullanmalarına imkan vermesinden dolayı bu tür çalışmalar yapılması gerektiği belirtilen genelgede, performans görevlerinin öğretmenlerin gözetiminde yürütülmesinin önem taşıdığı vurgulanıyor.

Genelgede, “Gerek görüldüğü takdirde çalışmanın araştırma ve veri toplama gibi ön hazırlıkları sınıf dışında, ürünün oluşturma ve sonuçlandırma aşamaları ise sınıf içinde yapılmalıdır. Böylece öğrencilerin görevi yaparken sergilediği performans öğretmen tarafından gözlenerek daha gerçekçi bir şekilde değerlendirilmiş olacaktır” ifadeleri yer alıyor.

Genelgeye göre, öğrenciler her dersten proje almak zorunda olmayacak, ancak performansı belirlemeye yönelik çalışmaların her dersten yapılması zorunlu tutuluyor.

Performans görevleri, “röportaj yapma, deney düzeneği hazırlama ve deneyi sonuçlandırma, anket yapma, poster hazırlama, hayatta karşılaşabileceği problemi çözme, maket hazırlama, araştırmalardan elde ettiği bilgilerden yararlanarak bir sonuca ulaşma, öykü yazma” gibi çalışmalardan oluşuyor.
selçuk isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Reklam Alanı
 
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159