BEDEN EĞİTİMİ DERS PLÂNI
cellPadding=4 width=674 border=1>
vAlign=center width="28%" colSpan=2 height=23>
DERS
width="72%" colSpan=2 height=23>
BEDEN EĞİTİMİ
vAlign=center width="28%" colSpan=2 height=21>
SINIF
width="72%" colSpan=2 height=21>
7
vAlign=center width="28%" colSpan=2 height=22>
SÜRE
width="72%" colSpan=2 height=22>
40 Dakika
vAlign=center width="28%" colSpan=2 height=22>
ÖĞRENME ALANI
width="72%" colSpan=2 height=22>
Hareket Bilgi ve Becerileri
vAlign=center width="28%" colSpan=2 height=23>
ALT ÖĞRENME ALANI
width="72%" colSpan=2 height=23>
Sportif Hareket Bilgi ve Becerileri
vAlign=center width="28%" height=24>
TEMEL BECERİLER
vAlign=center width="72%" colSpan=3 height=24>
Problem çözme becerisi, iletişim becerisi, karar verme becerisi, girişimcilik becerisi, gözlem becerisi, mekânı algılama becerisi
vAlign=center width="28%" height=39>
KAZANIMLAR
vAlign=center width="72%" colSpan=3 height=39>
<DIR>
ü1 Seçili spor dalına özgü hareketleri artan bir doğrulukta sergiler
ü2 Seçili spora özgü fiziksel etkinliklerde ısınma ve soğuma hareketleri yapar.
ü3 Seçili spor dallarını yaparken spor dalına özgü ilke ve kuralları uygular.
ü4 Farklı durumlara uygun hücum ve savunma stratejileri geliştirir.
ü5 Sportif etkinliklerle ilgili kavramları bilir.</DIR>
vAlign=center width="28%" height=27>
ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
vAlign=center width="72%" colSpan=3 height=27>
Anlatım, soru yanıt, gösteri, komut, alıştırma.
vAlign=center width="28%">
KULLANILAN EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ ARAÇ VE GEREÇLER
vAlign=center width="72%" colSpan=3>
Spor giysileri vb.
vAlign=center width="28%" height=27>
DERS ALANI:
vAlign=center width="72%" colSpan=3 height=27>
Okul Bahçesi
vAlign=center width="28%" colSpan=3 height=27>
GÜVENLİK ÖNLEMLERİ
vAlign=center width="72%" height=27>
Öğrenciler ders işlemede açıklanan kurallara uyarlar, öğretmen tehlikesizce ders işler ve yanında sağlık çantası bulundurur.
vAlign=center colSpan=4 height=19>
ÖĞRENME-ÖĞRETME SÜRECİ
vAlign=center width="28%" colSpan=3 height=318>
<DIR>
• Dikkati Çekme
• Güdüleme
• Gözden Geçirme
• Derse Geçiş
• Bireysel Öğrenme Etkinlikleri (Ödev, deney, problem çözme vb.)
• Grupla Öğrenme Etkinlikleri (Proje, gezi, gözlem vb.)
• Özet</DIR>
vAlign=center width="72%" height=318>
1. Öğrencilerin eşleştikten sonra 8-10 metre mesafede karşılıklı olarak sıralanmaları sağlanır. Backhand vuruş teknikleri anlatılarak gösterilir; teknik hareketlerin birkaç kişi tarafından tekrar edilmesi sağlanır. Bütün öğrenciler tarafından tekrar edilmesi istenirken, öğrenciler gözlemlenir ve yapılan hataların düzeltilmesi sağlanır.
2. İkişerli olarak karşılıklı yerleşen öğrencilerden forehand vuruş tekniğiyle paslaşmaları istenir. Tekrar edilmesi istenirken, öğrenciler gözlemlenerek yapılan yanlışların düzeltilmesi sağlanır.
3. Alıştırma 3'teki çalışmaya backhand vuruş çalışması olarak devam ettirilir.
4. Öğrencilerden, forehand ve backhand vuruş tekniğini karşılıklı ve karışık yapmaları sağlanır.
5. Forehand ve backhand vuruş tekniği çalışmasına, oluşturulan onar kişilik dairelerde devam edilir.
6. Dairedeki çalışmalar öğrenilen tüm tekniklerin kullanılması şeklinde yarışma haline dönüştürülür: Hatalı veya kötü pas veren veya karşılayamayan öğrenci oyun dışı kalır. Yarışma iki öğrenci kalana kadar devam ettirilir.
7. Öğrenilen vuruş tekniklerinin file üstünde karşılıklı olarak yapılması istenir. Öğrenciler gözlemlenerek yapılan hataların düzeltilmesi sağlanır. Bu çalışma yarıma şekline sokulur.
|