BEDEN EĞİTİMİ DERS PLÂNI
cellPadding=4 width=674 border=1>
vAlign=center width="28%" colSpan=2 height=23>
DERS
width="72%" colSpan=2 height=23>
BEDEN EĞİTİMİ
vAlign=center width="28%" colSpan=2 height=21>
SINIF
width="72%" colSpan=2 height=21>
7
vAlign=center width="28%" colSpan=2 height=22>
SÜRE
width="72%" colSpan=2 height=22>
40 Dakika
vAlign=center width="28%" colSpan=2 height=22>
ÖĞRENME ALANI
width="72%" colSpan=2 height=22>
Hareket Bilgi ve Becerileri
vAlign=center width="28%" colSpan=2 height=23>
ALT ÖĞRENME ALANI
width="72%" colSpan=2 height=23>
Sportif Hareket Bilgi ve Becerileri
vAlign=center width="28%" height=24>
TEMEL BECERİLER
vAlign=center width="72%" colSpan=3 height=24>
Problem çözme becerisi, iletişim becerisi, karar verme becerisi, girişimcilik becerisi, gözlem becerisi, mekânı algılama becerisi
vAlign=center width="28%" height=39>
KAZANIMLAR
vAlign=center width="72%" colSpan=3 height=39>
<DIR>
ü1 Seçili spor dalına özgü hareketleri artan bir doğrulukta sergiler
ü2 Seçili spora özgü fiziksel etkinliklerde ısınma ve soğuma hareketleri yapar.
ü3 Seçili spor dallarını yaparken spor dalına özgü ilke ve kuralları uygular.
ü4 Farklı durumlara uygun hücum ve savunma stratejileri geliştirir.
ü5 Sportif etkinliklerle ilgili kavramları bilir.</DIR>
vAlign=center width="28%" height=27>
ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
vAlign=center width="72%" colSpan=3 height=27>
Anlatım, soru yanıt, gösteri, komut, alıştırma.
vAlign=center width="28%">
KULLANILAN EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ ARAÇ VE GEREÇLER
vAlign=center width="72%" colSpan=3>
Spor giysileri vb.
vAlign=center width="28%" height=27>
DERS ALANI:
vAlign=center width="72%" colSpan=3 height=27>
Okul Bahçesi
vAlign=center width="28%" colSpan=3 height=27>
GÜVENLİK ÖNLEMLERİ
vAlign=center width="72%" height=27>
Öğrenciler ders işlemede açıklanan kurallara uyarlar, öğretmen tehlikesizce ders işler ve yanında sağlık çantası bulundurur.
vAlign=center colSpan=4 height=19>
ÖĞRENME-ÖĞRETME SÜRECİ
vAlign=center width="28%" colSpan=3 height=318>
<DIR>
• Dikkati Çekme
• Güdüleme
• Gözden Geçirme
• Derse Geçiş
• Bireysel Öğrenme Etkinlikleri (Ödev, deney, problem çözme vb.)
• Grupla Öğrenme Etkinlikleri (Proje, gezi, gözlem vb.)
• Özet</DIR>
vAlign=center width="72%" height=318>
1. Öğrencilerin ikişerli olarak eşleşmeleri istenir. Eşler birbirinden 5-6 metre mesafede yerleşirler. (Şekil 11)
Şekil 1: Bedmintonda servis çalışması
2. Öğrenciler karşılıklı olarak yüksek servis tekniğinde, birbirlerine atışlar yaparlar:
- Yüksek serviste amacın; topu arka çizgi üzerine düşürmek olduğu söylenir.
- Öğrencilere, yüksek servis tekniğinde, vuruşun ilk bölümünde vücut ağırlığının sol ayak üzerinde olması gerektiği, ağırlığın sağ ayak üzerine aktarılırken de sağ ayak topuğu yerden kaldırılarak sağ diz ve kalçanın öne doğru getirilmesi gerektiği söylenir.
- Vuruş kolunun geriye uzanmasında, sol kolun öne doğru açılmasıyla da, topun raket yoluna bırakılması ve vuruş kolunu içe döndürerek vuruş yapılması gerektiği söylenir.
3. Yüksek servis çalışması yeterince tekrar ettirilirken, öğrenciler kontrol edilerek yapılan yanlışların düzeltilmesi sağlanır.
4. Çalışmaya kısa servis tekniğinin öğretilmesiyle devam edilir.
- Kısa servis tekniğinin de yüksek servis tekniğiyle aynı olduğu söylenir.
- Kısa serviste amacın; topu ön servis çizgisi üzerine düşürmek olduğu söylenir.
5. Sahanın iki tarafına karşılıklı olarak geçirilen öğrencilere, çalışılan servis teknikleri sırayla uygulatılır. Öğrenciler kontrol edilerek yapılan yanlışların düzeltilmesi sağlanır.
6. File üzerinde topu yere düşürmeden yüksek servis yarışması yaptırılır.
vAlign=center width="28%" colSpan=3 height=58>
<DIR>
• Değerlendirme</DIR>
vAlign=center width="72%" height=58>
<DIR>
ü1 Yüksek ve kısa servis tekniğini en iyi uygulayan birkaç öğrenciden örnek olarak göstermeleri istenir. </DIR>
Ders/Sınıf Öğretmeni Uygundur...../..../....
<DIR>
<DIR>
<DIR>
<DIR>
<DIR>
<DIR>
<DIR>
<DIR>
<DIR>
<DIR>
<DIR>
<DIR>
<DIR>
<DIR>
<DIR>
<DIR>
<DIR>
<DIR>
<DIR>
<DIR>
Okul Müdürü </DIR></DIR></DIR></DIR></DIR></DIR></DIR></DIR></DIR></DIR></DIR></DIR></DIR></DIR></DIR></DIR></DIR></DIR></DIR></DIR>
|