olayın iç yüzünü hepimiz bildiğimiz halde, bazı arkadaşlar siyasi davranıp 19 mayıs 23 nisan elden gidiyor diyerek feryat ediyor. bak arkadaşım. birincisi bayram kutlamaları sadece beden eğitimi öğretmeninin görevi değildir. bütün kamu çalışanlarının görevidir. buna o ildeki asker, bürokrat, polis, diğer öğretmenler vs.. dahil. ama nedense iş hep bzim üstümüze kalır ve verdiğin emeğin karşılığında bir teşekkür bile alamadan ya vali yada milli eğitim müdüründen fırça yersin. ikincisi bayram organizasyonlarına katılan öğrenci ve öğretmenlerin %90'ı isteksiz, zoraki katılıyorsa, işte orda bi durup düşüneceksin. neden istekli değiller acaba. yoksa bilmediğimiz bir şey mi var? aslında iyi biliyoruz ki bayramlar kutlama için değil, protokoldeki 3 kişiyi memnun etmek için çekilen eziyet haline geliyor. 23 nisan kutlamaları serin havalara geliyor. o serin soğuk yağışlı havalarda, yaşları 11 - 13 çocukları provalarda rezil ederek mi bayramları, cumhuriyeti sevdiriyoruz sizce. son olarak andımız ve istiklal marşı konusu var. bir kural vardır, bir şeyin niceliği arttıkça niteliği düşer. ama bu ülkede hep bir kesim bir şeylerin niceliğini artırarak nitelik artırmaya çalışıyor. her liseinin anadolu lisesi olduğu gibi, ya da her şehre üniversite kurulduğu gibi. ne andımız ne de istiklal marşı kalkmamalı. ama zırt pırt her yerde okunup böyle anlamı büyük değerli şeylerin de manası, anlamı yitirilmemeli. öğrenci andı her sene başında öğrencilere okutturulup, ne için and içtikleri onlara iyi anlatılmalı. istiklal marşının hafta başı ve sonu okunması bence doğru. ama her toplantıda, her törende, asker uğurlamasında, sokakta vs... bunu herkes kafasına göre okursa, anlamını yitirmez mi? zaten bu ülkede kaç kişi bunların anlamını bilerek okuyor acaba. istiklal marşı, bayramlar, cumhuriyet...! bunları çocuklara ve vatandaşa devlet tüm kanallarıyla sevdirerek halkın sahip çıkmasını sağlamalıdır. diktayla ya da şişirmeyle değil. çünkü saygının yolu sevgiden geçer. yönetmeliklerden, korkutmadan yada kanunlardan değil. hepinize saygılar.
|