Hocam aşağıdaki yazdıklarımı okuyunuz...
Değerli arkadaşlar ders geçme yönetmeliğinde her dönemde üç defadan az olmamak üzere ve dersin özelliğine göre yazılı, sözlü ve uygulamalı olarak vermek zorundayız ama öğretim programında ise bu sınavların nasıl yapılacağı anlatılmıştır. Size şöyle anlatayım.
Müfredat programını biraz dikkatli inceleseydik bu sorular gelmezdi diye düşünüyorum.
Yıllık planda iki tane ölçme ve değerlendirme yerleştirdim. Geri kalanları ise sözlü notu (derse etkin katılım ve performans görevini ) olarak siz vereceksiniz. Yani derse etkin katılım ve performans görevini uygun bir zamanda vereceksiniz yıllık plandada açıklamalar bölümünde belirttim. (biraz dikkatli inceleyelim)
böylelikle en az 3 not vermiş oluyorsunuz. aşağıda müfredat programın ölçme ve değerlendirme ile ilgili bölümü bulunmaktadır. Ne demek istediğim orada daha iyi anlatmaktadır. Sözlü notu kısmına iyi bakınız.
Çalışmalarınızda başaılar dilerim.
7.1. Ölçme ve Değerlendirme Araç ve Yöntemleri
Yazılı Sınav: Beden eğitimi dersinde gerekli görüldüğü takdirde teorik bilgileri ölçmek için yazılı sınav da yapılabilir (MEB Orta Öğretim Genel Müdürlüğü Sınıf Geçme ve Sınav Yönetmeliği ilgili madde ).
Uygulamalı Sınavlar:
Beden eğitimi dersinde öğrenciler; öğrenme–öğretme sürecinde öğretmen tarafından hazırlanan, öğrencilere öğretim yılı başında belirtilen ve tanıtımı yapılan ölçütlerle değerlendirilirler. Bir dönem itibarıyla birden fazla alt öğrenme alanına yönelik becerilerin, ayrı ayrı değerlendirilmesi sonucunda verilen notların ortalaması alınır (MEB Orta
Öğretim Genel Müdürlüğü Sınıf Geçme ve Sınav Yönetmeliği ilgili madde ) (EK:1).
Sözlü Sınavlar:
A-Ders ve Etkinliklere Katılım: Beden eğitimi dersinde, öğrencilerin ders içi etkinlikleri değerlendirilirken; sınıf içi etkinliklere katılımları, derse hazırlıklı gelip gelmedikleri, derse olan ilgi ve istekleri, grup içinde iş birliği ile çalışmaları dikkate alınarak yıl içerisinde bir ders saati ayırmaksızın takip ve değerlendirme yapmak için değişik çizelgeler hazırlanabilir. (MEB Orta Öğretim Genel Müdürlüğü Sınıf Geçme ve Sınav Yönetmeliği ilgili madde) (EK:2).
B- Performans Görevi:
Uygulama aşamasında, ders içinde verilen herhangi bir etkinliğin, öğrenci tarafından yeni bir bilgi ile yapılandırılması istenir. Dolayısıyla, ortaya çıkacak olan ürünün tek bir cevabı da olmayacaktır. Etkinliği tanımlamanın değişik yolları bulunmaktadır. Bu nedenle öğretmenin herhangi bir etkinlikle ilgili öğrencilerden isteyeceği yaratıcılığın ölçütleri açık ve anlaşılır olmalıdır. Böylece değerlendirme süresinde öğrencilerden, kendilerinden ne beklendiğini bilerek çalışmalarını ortaya koymaları istenir.