Bu durumda Milli Eğitimin eşitlik kuralı çiğnenmiş oluyor. Öğrencilerden okul gibi bir eğitim ortamında performans sarfedeceği etkinlikler beklenemez. Eğitim ortamında ancak hobi için ve sağlıklı yaşam bilinci için etkinlik yapılabilir. Spor liseleri gibi İlköğretim 6-7-8. sınıflarda da Spor Bölümü ve Güzel Sanatlar bölümü açılarak öğrenciler erken yaşta branşlaşıp ülke sporumuzun altyapılarını oluşturabilir. 500 Mevcutlu bir okulun tümünü Milli sporcu yetiştirmek pahasına kumara alet edemeyiz. Yeni sistem kumar bile değil göz göre göre öğrenciler arasında ayırımdır. Yetenekli öğrenciler el üstünde tutulup diğer öğrenciler bir kenara itilmemeli. Mevcut derslerde bir öğrencimiz yapılacak olan çalışmaya yatkın değilse bile ona şans tanıyoruz. Ancak getirilmesi düşünülen sistemde bedensel devinimler konusunda pek etkili olamayan öğrenciler kaderlerine terk edilip arkadaşlarıyla aynı anda oyun oynama zevkini tadamayacak.
|