Değerli üyelerimiz, bir çok arkadaşımız gibi bende bu konuda tereddüt içindeydim, taki bugün Beden Eğitimi Dersi Öretim Programı ve Kılavuzu kitabını okuyana kadar. Daha önceden elimde yoktu ve bunu sitede belirtmiştim. Evet kitap elime geçti ve okuduğum sizlere aynen anlatıyorum ve derslerimizde buna göre not vereceğiz.
Kitapta aynen söyle diyor: (Sayfa 43)
1.10. Beden eğitimi Dersinde Öğrenci Başarısının Değerlendirilmesi
Beden eğitimi dersinde öğrencilerin başarılar sınavlar, projeler, performans ödevleri aracaılığıyla ve ders içi performanslarına bakılarak değerlendirilir.
Sınavlar:
a. Beden eğitimi dersinde sınavlar yazılı ve uygulamalı olmak üzere iki şekilde yapılabilir. Yazılı sınavlar 4-8 sınıflarda zümre öğretmenler kurulu kararı doğrultusunda yapılır.
b. Yazılı sınavlar yapılacaksa, bir yarı yılda bir yazılı, bir uygulama sınavı olmak üzere iki sınava yapılır. Yazılı sınav yapılmadığı takdirde iki uygulama sınavı yapılır.
c. Beden eğitimi dersinin yarıyıl notu belirlenirken sınavlardan alınan puanlar doğrudan ortalamaya katılır.
Ders içi Performans: öğretmene bağlı
Proje ödevi:öğrenci isteğine bağlı
Performans Görevi ise kitapta en az bir tane verilmek zorundadır diye geçiyor fakat yeni gelen yazıya (yazı: Milli Eğitim Bakanlığının 08/10/2007 tarih ve 16251 emir örneğinde Performas görevleri öğrencilerin performanslarını belirlemeye yönelik çalışmalardır bunun içindirki görsel sanatlar muzik beden eğitimi teknoloji tasarım derslerinde öğrenci başarısının belirlenmesi öğretim programlarında belirtilen ölçme değerlendirme etkinliklerine göre yapılır. Seçmeli beden eğitimi ve sporda ise öğrenci istediği taktirde yaparlar) göre ise, öğrenci isteğine bağlıdır. Bu yazı okul müdürlerinizde vardır, sayısını belirterek isteyebilirsiniz.
Bu durumda sınavı şöyle yapıyoruz.
- 2 uygulama sınavı, yok eğer yazılı yapacaksak 1 yazılı1 uygulama,
- Birperformans görevi,
- Bir ders içi performans,
- Öğrenci isteğe bağlı olarakta projeödevi
Çalışmalarınızda başarılar dilerim.
Kerem BALYEMEZ
www.bedenegitimi.gen.tr yönetimi