Tekil Mesaj gösterimi
Alt 30-09-2009, 19:08   #3
webceren
Çalışkan Üye
 
webceren - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Ara 2008
Bulunduğu yer: Niğde
Mesajlar: 4.065
Teşekkürleriniz: 7
16 Mesajına 19 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 0
webceren is an unknown quantity at this point
Standart

BU HABER ULUSAL KANAL"DAN ALINMIŞTIR. 27 EYLÜL 2009 GÜNÜ ANA HABER BÜLTENİNDE YAYINLANMIŞTIR. TEŞEKKÜR EDERİZ.

MEB: BEDEN EĞİTİMİ'NE RESİM VE MÜZİK'E GEREK YOK

Milli Eğitim Bakanlığı, Liselerde "resim, müzik ve beden eğitimi" derslerinin tek derse indirdi. 4 saat görülen 3 ders yeni uygulama ile 1 saate düşürüldü. Öğrencinin resim, müzik ve beden eğitimi derlerinden de sadece birini seçebilme hakkı var. Yani resim dersini seçen beden eğtimi ve müzik eğitimi alamayacak. Bu sistemin amacı fen ve matematik derslerine daha fazla ağırlık vermek. Uzmanlar bu uygulamaya karşı çıkıyor ve Milli Eğitim Bakanlığı'na "sağlıksız beden iyi bir akıl taşıyabilir mi?" diye soruyor.


Ortaöğretimdeki Beden Eğitimi, Resim, Müzik derslerinin tırpanlanması büyük tartışma yarattı.

Beden Eğitimi, Resim, Müzik dersleri dokuzuncu sınıftan itibaren tek derse indirildi. Yani öğrenci beden eğitimi dersi almak istiyorsa müzik ve resim derslerini alamayacak. Resim dersi almak istiyorsa bu sefer de beden eğitim ve müzikten mahrum kalıyor.

Lise ikinci, üçüncü ve dördüncü sınıflarda 2 saat olan ders 1 saate düşürüldü. Deyim yerindeyse adeta bu dersler kaldırılıyor.

Beden eğitimi ders saatinin düşürülmesine bu sözlerle tepki gösteren Marmara Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulları Müdürü Prof. Dr. Hasan Kasap, öğrencilerin beynen yetiştirildiği kadar bedenen de yetiştirilmesi gerektiğini söyledi.
Cumhuriyetin eğitiminde beden eğitimi olmazsa olmazlardan sayıldı. Atatürk’ün direktifleriyle hazırlanan 3530 sayılı “Beden Terbiyesi Kanunu” yalnızca genç kuşağın eğitimini değil toplumunda eğitimini hedefledi. Prof. Dr. Kasap Köy Enstitüleri ve öğretmen okullarında bu derslere ağırlık verildiğini hatırlattı.

19 Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitim ABD Başkanı Doç Dr. Süleyman Tarman, Milli Eğitim bakanlığı'nın yeni uygulamasını şöyle değerlendirdi.

"Müzik, Resim ve Beden eğitimi derslerini kaldırarak fen ve matematik derslerine daha fazla ağırlık verilmek isteniyor. Ancak pek çok ülkede yapılan bilimsel araştırmaların sonuçları göstermiştir ki, müzik, resim vb. güzel sanat eğitimi programlarını etkin bir şekilde uygulayan ve buna önem veren eğitim sistemlerinde okuyan öğrencilerin genel akademik başarıları da yükselmektedir. Yani, müzik dersine önem verirseniz matematik, fen ve diğer derslerdeki akademik başarıyı da arttırırsınız. "

Pedagog Tanzer Yılmaz da fiziksel aktivitenin öğrenmeyi sağladığına dikkat çekti. Öğrencilerin büyük bir sınav marotonunda olduğunu hatırlatarak Yılmaz, sınav zamanı kaygı ve heyacana bağlı olarak adrenalin arttığını söyledi. Pedagog, "Yapılan bir araştırmada sınava giren öğrencilerdeki adrenalin oranının genel cerrahi hastalarından bile yüksek olduğu ortaya çıktı. Adrenalin normal düzeye çevirmenin yolu fiziksel aktivitedir. Bu öğrenmeyi de kolaylaştıracaktır" dedi.

Pedagog Tanzer Yılmaz, bu derslerle bireyin ifade özgürlüğünün geliştiğini vurguladı. Yılmaz, "Sürekli test çözen bir öğrenci hep mutlak cevaplar vermek zorundu. İki artı iki dört yapar. Resim, Müzik, Beden eğitimi dersleriyse kesin dayatmaların olmadığı derslerdir. Ben elmayı maviye boyarım, sen yeşile. Ben do notasına basarım sen mi notasına. Çocukların rahatlaması ve farklı seçenekleri ortaya koyması lazım. Bu dersler farklı bakış açısı kazandırır. Bireysel ifade özgürlüğünü geliştirir" dedi.

ORTAÖĞRETİM DERS CİZELGESİ
MEB: BEDEN EĞİTİMİ'NE RESİM VE MÜZİK'E GEREK YOK
webceren isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
 
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159