BU HABER ULUSAL KANAL"DAN ALINMIŞTIR. 27 EYLÜL 2009 GÜNÜ ANA HABER BÜLTENİNDE YAYINLANMIŞTIR. TEŞEKKÜR EDERİZ.
MEB: BEDEN EĞİTİMİ'NE RESİM VE MÜZİK'E GEREK YOK
Milli Eğitim Bakanlığı, Liselerde "resim, müzik ve beden eğitimi" derslerinin tek derse indirdi. 4 saat görülen 3 ders yeni uygulama ile 1 saate düşürüldü. Öğrencinin resim, müzik ve beden eğitimi derlerinden de sadece birini seçebilme hakkı var. Yani resim dersini seçen beden eğtimi ve müzik eğitimi alamayacak. Bu sistemin amacı fen ve matematik derslerine daha fazla ağırlık vermek. Uzmanlar bu uygulamaya karşı çıkıyor ve Milli Eğitim Bakanlığı'na "sağlıksız beden iyi bir akıl taşıyabilir mi?" diye soruyor.
Ortaöğretimdeki Beden Eğitimi, Resim, Müzik derslerinin tırpanlanması büyük tartışma yarattı.
Beden Eğitimi, Resim, Müzik dersleri dokuzuncu sınıftan itibaren tek derse indirildi. Yani öğrenci beden eğitimi dersi almak istiyorsa müzik ve resim derslerini alamayacak. Resim dersi almak istiyorsa bu sefer de beden eğitim ve müzikten mahrum kalıyor.
Lise ikinci, üçüncü ve dördüncü sınıflarda 2 saat olan ders 1 saate düşürüldü. Deyim yerindeyse adeta bu dersler kaldırılıyor.
Beden eğitimi ders saatinin düşürülmesine bu sözlerle tepki gösteren Marmara Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulları Müdürü Prof. Dr. Hasan Kasap, öğrencilerin beynen yetiştirildiği kadar bedenen de yetiştirilmesi gerektiğini söyledi.
Cumhuriyetin eğitiminde beden eğitimi olmazsa olmazlardan sayıldı. Atatürk’ün direktifleriyle hazırlanan 3530 sayılı “Beden Terbiyesi Kanunu” yalnızca genç kuşağın eğitimini değil toplumunda eğitimini hedefledi. Prof. Dr. Kasap Köy Enstitüleri ve öğretmen okullarında bu derslere ağırlık verildiğini hatırlattı.
19 Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitim ABD Başkanı Doç Dr. Süleyman Tarman, Milli Eğitim bakanlığı'nın yeni uygulamasını şöyle değerlendirdi.
"Müzik, Resim ve Beden eğitimi derslerini kaldırarak fen ve matematik derslerine daha fazla ağırlık verilmek isteniyor. Ancak pek çok ülkede yapılan bilimsel araştırmaların sonuçları göstermiştir ki, müzik, resim vb. güzel sanat eğitimi programlarını etkin bir şekilde uygulayan ve buna önem veren eğitim sistemlerinde okuyan öğrencilerin genel akademik başarıları da yükselmektedir. Yani, müzik dersine önem verirseniz matematik, fen ve diğer derslerdeki akademik başarıyı da arttırırsınız. "
Pedagog Tanzer Yılmaz da fiziksel aktivitenin öğrenmeyi sağladığına dikkat çekti. Öğrencilerin büyük bir sınav marotonunda olduğunu hatırlatarak Yılmaz, sınav zamanı kaygı ve heyacana bağlı olarak adrenalin arttığını söyledi. Pedagog, "Yapılan bir araştırmada sınava giren öğrencilerdeki adrenalin oranının genel cerrahi hastalarından bile yüksek olduğu ortaya çıktı. Adrenalin normal düzeye çevirmenin yolu fiziksel aktivitedir. Bu öğrenmeyi de kolaylaştıracaktır" dedi.
Pedagog Tanzer Yılmaz, bu derslerle bireyin ifade özgürlüğünün geliştiğini vurguladı. Yılmaz, "Sürekli test çözen bir öğrenci hep mutlak cevaplar vermek zorundu. İki artı iki dört yapar. Resim, Müzik, Beden eğitimi dersleriyse kesin dayatmaların olmadığı derslerdir. Ben elmayı maviye boyarım, sen yeşile. Ben do notasına basarım sen mi notasına. Çocukların rahatlaması ve farklı seçenekleri ortaya koyması lazım. Bu dersler farklı bakış açısı kazandırır. Bireysel ifade özgürlüğünü geliştirir" dedi.
ORTAÖĞRETİM DERS CİZELGESİ
MEB: BEDEN EĞİTİMİ'NE RESİM VE MÜZİK'E GEREK YOK