Tekil Mesaj gösterimi
Alt 16-09-2009, 23:23   #1
binali
Super Moderator
 
binali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Şub 2008
Bulunduğu yer: Samsun
Mesajlar: 2.731
Teşekkürleriniz: 14
89 Mesajına 129 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 20
binali will become famous soon enough
Standart

Reklam Alanı
STANDART ANTRENÖRLÜK STRATEJİLERİ

Siz kendi antrenörlük felsefenize sahipsiniz, fakat siz sporcularınızın üzerinde kişisel değişiklikler yapsanız bile aşağıdaki esaslar bir yerde kendilerine uygun olmalıdır. Gerçekte yaptığınız ve söylediğiniz ve yerine getirdiğiniz her şey her sporcunun evlerindeki sofra sohbetine konu olacaktır.

1. Uygun biçimde giyinin ve profesyonel davranın, salon içerisinde cep telefonu kullanmayınız, yemeyiniz veya içmeyiniz ve oturmayınız.
2. Becerilerinizi net ve güvenle konuşup söyleyiniz sporcular liderlik arayışı içersinde olmalı ve liderliği takdir etmelidirler.
3. Sporcularınıza yaklaşımlarınızı basit ve tutarlı biçimde sürdürünüz olgularınızı karıştırmayınız; basitlik başarıyı kolaylaştırır.
4. Dikkat gösteriniz ( bakarken ve dinlerken ) ve bu olmadan ilerlemeyiniz.
5. Gayretlerden övgüyle bahsediniz ve öğrencilerinizin kurmuş olduğunuz standartları başarma kabiliyetine özen gösteriniz. sporcularınıza asıl önemli olanın ne yaptıklarının olmadığı nasıl yaptıklarının ve ne kadar sıklıkta yaptıklarının önemli olduğunu anlatınız.
6. Bir önceki antrenman becerilerini gözden geçiriniz, bu amaç için % 10 / 20 pratik yapma zamanı ayırınız, becerilerin yaygınlaştırılmasına beceri kazanılmasından daha çok öncelik vermeyiniz.
7. Sürekli ve tutarlı bir şekilde beklentileri güçlendiriniz, Donanım, Dakiklik ve Görgü kurallarından hiçbir taviz vermeyiniz.
8. ‘’Neden bunu yapıyoruz’’ sorusunu cevaplamaya hazırlıklı olun, faaliyetleri ve hedefleri başarmaya çalıştığınızı sonuçlar ile ilişkilendiriniz.
9. Her çalışma dönemini sporcularınıza ana hatlarıyla beraber çizerek anlatınız. Teşvik ve ödüller kullanınız ( Örneğin; SERTİFİKALAR, KARTLAR, ve her sporcudan övgüyle bahsediniz,şeker gibi alışılmamış şeyler.) fakat sunabileceklerinin en iyisini bekleyiniz,/ ne az,ne çok, ne özür
10. Pozitif, doğru geri beslenme ( Antrenörden öğrenciye ve Antrenöre ) hakim olmalıdır. sporcular her antrenmandan bilgi ve becerilerini arttırmış oldukları hissiyle ayrılmalıdır.
11. Her zaman kontrolü elden bırakmayınız; sporcuların karar vermesine izin vermek kontrolü elde tutmanın başka bir yoludur. Antrenmanda çok az konuşmaya yer veriniz, sadece gerektiği kadar gösteri ve açıklamada bulununuz. Daha önceden belirlenmiş bir amaca ulaşmak için sporcuların çok sayıda çeşitli becerilerini kullanmalarını sağlayınız.
12. Her antrenman içinde bir tema veya etkileyici söz kullanınız, Örneğin; ‘’ DAHA İYİSİ MÜMKÜN İKEN İYİ YETERİNCE İYİ DEĞİLDİR’’
13. İlgi ve sağduyu gösteriniz, fakat sporcularınıza mücadele etmeye davet etmekten çekinmeyiniz. Genç insanlar yeni beceri kazanmayı ve bu becerileri kabul etmekten hoşlanırlar. Başkalarının yapamadığı şeyleri yapabilmekten zevk alırlar.
14. Her antrenmanda bir voleybolcu için pozitif ve kişisel bir şey yapınız, bunlar övgü, yorum, veya şaka olabilir, yada gruba gösteri yapmalarını veya bir soruya doğru cevap vermelerini sağlayabilirsiniz.
15. Her antrenmanda her bir sporcunuzun tarzını ve becerilerini gözlemleyiniz, çok sayıda başka stratejilerinizi ve kendi deneyimlerinize dayanarak ekleyebileceğiniz esaslar vardır.
__________________
7-8 Ağustos 2010 Tarihinde DİYARBAKIR'da yapılan Spor Tırmanış yarışmasını SİYASİ SEBEPLE protesto edip yarışmaya takım getirmeyen, aynı zamanda'da TDF Eğitmeni ve Spor kulübü BAŞKANI olan KİŞİ'yi ÖZEN'le kınıyorum.
binali isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Reklam Alanı
 
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159