Tekil Mesaj gösterimi
Alt 07-10-2007, 12:51   #4
alpagon
Girişken Üye
 
alpagon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Mar 2007
Bulunduğu yer: Burdur
Mesajlar: 186
Teşekkürleriniz: 8
4 Mesajına 7 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 0
alpagon
Standart

DERS PLANI = o ns = />
<H2 MARGIN: 0in 0in 0pt">Bölüm 1
Ders : BEDEN EĞİTİMİ Tarih:02-06.04.2007
Sınıf : 8/A-B
Süre : 40+40 dk.
Ünite :Voleybol
Konu : Parmak pas
Bölüm 2:
medium none; medium none; medium none; medium none; mso-border-alt: solid text .5pt; 0in 3.5pt 0in 3.5pt; mso-border-insideh: .5pt solid text; mso-border-insidev: .5pt solid text; mso-table-layout-alt: fixed" border=1 ="MsonormalTable">

0;
3.5pt; 3.5pt; 0in; WIDTH: 109.85pt; 0in; mso-border-alt: solid text .5pt; transparent: " width=146
Hedef ve Davranışlar
3.5pt; 3.5pt; 0in; #ece9d8; WIDTH: 350.75pt; 0in; mso-border-alt: solid text .5pt; mso-border-left-alt: solid text .5pt; transparent: " width=468
AMAÇ 41:Voleybol ile ilgili temel beceriler edinebilme.
DAVRANIŞLAR:1-Parmak pas tekniğini anlatma.
2-Çömelik duruşta parmakla paslaşma.
3-Ayakta kısa ve uzun parmak pas yapma.
4-Çeşitli şekillerde yüksek pas yapma.(Üçgen,dörtgen,beşgen vb…)
1">
3.5pt; #ece9d8; 3.5pt; 0in; WIDTH: 109.85pt; 0in; mso-border-alt: solid text .5pt; mso-border-top-alt: solid text .5pt; transparent: " width=146

3.5pt; #ece9d8; 3.5pt; 0in; #ece9d8; WIDTH: 350.75pt; 0in; mso-border-alt: solid text .5pt; mso-border-left-alt: solid text .5pt; mso-border-top-alt: solid text .5pt; transparent: " width=468

2">
3.5pt; #ece9d8; 3.5pt; 0in; WIDTH: 109.85pt; 0in; mso-border-alt: solid text .5pt; mso-border-top-alt: solid text .5pt; transparent: " width=146
Güvenlik Önlemi
3.5pt; #ece9d8; 3.5pt; 0in; #ece9d8; WIDTH: 350.75pt; 0in; mso-border-alt: solid text .5pt; mso-border-left-alt: solid text .5pt; mso-border-top-alt: solid text .5pt; transparent: " width=468
Yer değiştirme çalışmalarında çarpışmaları önlemek için sağ taraftan koşmalarını söylme.
3">
3.5pt; #ece9d8; 3.5pt; 0in; WIDTH: 109.85pt; 0in; mso-border-alt: solid text .5pt; mso-border-top-alt: solid text .5pt; transparent: " width=146
Yöntem-Teknikler
3.5pt; #ece9d8; 3.5pt; 0in; #ece9d8; WIDTH: 350.75pt; 0in; mso-border-alt: solid text .5pt; mso-border-left-alt: solid text .5pt; mso-border-top-alt: solid text .5pt; transparent: " width=468
Sunuş,soru-cevap,gösterme-yaptırma.
4">
3.5pt; #ece9d8; 3.5pt; 0in; WIDTH: 109.85pt; 0in; mso-border-alt: solid text .5pt; mso-border-top-alt: solid text .5pt; transparent: " width=146
Araç ve Gereçler
3.5pt; #ece9d8; 3.5pt; 0in; #ece9d8; WIDTH: 350.75pt; 0in; mso-border-alt: solid text .5pt; mso-border-left-alt: solid text .5pt; mso-border-top-alt: solid text .5pt; transparent: " width=468
Okul bahçesi,voleybol topları.
5">
3.5pt; #ece9d8; 3.5pt; 0in; WIDTH: 109.85pt; 0in; mso-border-alt: solid text .5pt; mso-border-top-alt: solid text .5pt; transparent: " width=146

3.5pt; #ece9d8; 3.5pt; 0in; #ece9d8; WIDTH: 350.75pt; 0in; mso-border-alt: solid text .5pt; mso-border-left-alt: solid text .5pt; mso-border-top-alt: solid text .5pt; transparent: " width=468

6; page-break-inside: avoid">
3.5pt; #ece9d8; 3.5pt; 0in; WIDTH: 38.95pt; 0in; mso-border-alt: solid text .5pt; mso-border-top-alt: solid text .5pt; mso-rotate: 90; transparent: " width=52 rowSpan=8>
Öğrenme Öğretme Etkinlikleri
3.5pt; #ece9d8; 3.5pt; 0in; #ece9d8; WIDTH: 99.25pt; 0in; mso-border-alt: solid text .5pt; mso-border-left-alt: solid text .5pt; mso-border-top-alt: solid text .5pt; transparent: " width=132
<H3 MARGIN: 0in 0in 0pt">Sözel-Dilsel
3.5pt; #ece9d8; 3.5pt; 0in; #ece9d8; WIDTH: 322.4pt; 0in; mso-border-alt: solid text .5pt; mso-border-left-alt: solid text .5pt; mso-border-top-alt: solid text .5pt; transparent: " width=430>
Voleybol’da parmak pasın en çok kullanılan paslardan biri olduğunu ve tekniği anlatma.
7; page-break-inside: avoid">
3.5pt; #ece9d8; 3.5pt; 0in; #ece9d8; WIDTH: 99.25pt; 0in; mso-border-alt: solid text .5pt; mso-border-left-alt: solid text .5pt; mso-border-top-alt: solid text .5pt; transparent: " width=132
Doğacı
3.5pt; #ece9d8; 3.5pt; 0in; #ece9d8; WIDTH: 322.4pt; 0in; mso-border-alt: solid text .5pt; mso-border-left-alt: solid text .5pt; mso-border-top-alt: solid text .5pt; transparent: " width=430>
Açık havada parmakla paslaşma.
8; page-break-inside: avoid">
3.5pt; #ece9d8; 3.5pt; 0in; #ece9d8; WIDTH: 99.25pt; 0in; mso-border-alt: solid text .5pt; mso-border-left-alt: solid text .5pt; mso-border-top-alt: solid text .5pt; transparent: " width=132
Sosyal-Kişiler Arası
3.5pt; #ece9d8; 3.5pt; 0in; #ece9d8; WIDTH: 322.4pt; 0in; mso-border-alt: solid text .5pt; mso-border-left-alt: solid text .5pt; mso-border-top-alt: solid text .5pt; transparent: " width=430>
Voleybol oyununun bir takım sporu olduğu için kişiler arasında sosyal gelişime katkıda bulunduğunu söyleme.Gruplar halinde çalışma becerisi kazanma.
9; page-break-inside: avoid">
3.5pt; #ece9d8; 3.5pt; 0in; #ece9d8; WIDTH: 99.25pt; 0in; mso-border-alt: solid text .5pt; mso-border-left-alt: solid text .5pt; mso-border-top-alt: solid text .5pt; transparent: " width=132
Mantıksal-Matematiksel
3.5pt; #ece9d8; 3.5pt; 0in; #ece9d8; WIDTH: 322.4pt; 0in; mso-border-alt: solid text .5pt; mso-border-left-alt: solid text .5pt; mso-border-top-alt: solid text .5pt; transparent: " width=430>
Pas verme mesafesini tahmin ederek pasların veriliş şiddetini ayarlayabilme.
10; page-break-inside: avoid">
3.5pt; #ece9d8; 3.5pt; 0in; #ece9d8; WIDTH: 99.25pt; 0in; mso-border-alt: solid text .5pt; mso-border-left-alt: solid text .5pt; mso-border-top-alt: solid text .5pt; transparent: " width=132
İçsel Bireysel
3.5pt; #ece9d8; 3.5pt; 0in; #ece9d8; WIDTH: 322.4pt; 0in; mso-border-alt: solid text .5pt; mso-border-left-alt: solid text .5pt; mso-border-top-alt: solid text .5pt; transparent: " width=430>
Parmak pas becerisi kazanma.
11; page-break-inside: avoid">
3.5pt; #ece9d8; 3.5pt; 0in; #ece9d8; WIDTH: 99.25pt; 0in; mso-border-alt: solid text .5pt; mso-border-left-alt: solid text .5pt; mso-border-top-alt: solid text .5pt; transparent: " width=132
Görsel Uzaysal
3.5pt; #ece9d8; 3.5pt; 0in; #ece9d8; WIDTH: 322.4pt; 0in; mso-border-alt: solid text .5pt; mso-border-left-alt: solid text .5pt; mso-border-top-alt: solid text .5pt; transparent: " width=430>
Yapılacak temel becerileri,öğrenme aşamalarını göstererek yapmalarını sağlama.
12; page-break-inside: avoid">
3.5pt; #ece9d8; 3.5pt; 0in; #ece9d8; WIDTH: 99.25pt; 0in; mso-border-alt: solid text .5pt; mso-border-left-alt: solid text .5pt; mso-border-top-alt: solid text .5pt; transparent: " width=132
Müziksel Ritmik
3.5pt; #ece9d8; 3.5pt; 0in; #ece9d8; WIDTH: 322.4pt; 0in; mso-border-alt: solid text .5pt; mso-border-left-alt: solid text .5pt; mso-border-top-alt: solid text .5pt; transparent: " width=430>
Akıcı bir şekilde paslaşma becerisi kazanma.
13; page-break-inside: avoid">
3.5pt; #ece9d8; 3.5pt; 0in; #ece9d8; WIDTH: 99.25pt; 0in; mso-border-alt: solid text .5pt; mso-border-left-alt: solid text .5pt; mso-border-top-alt: solid text .5pt; transparent: " width=132
Bedensel Kinestetik
3.5pt; #ece9d8; 3.5pt; 0in; #ece9d8; WIDTH: 322.4pt; 0in; mso-border-alt: solid text .5pt; mso-border-left-alt: solid text .5pt; mso-border-top-alt: solid text .5pt; transparent: " width=430>
Parmak pas becerisini kazanmak için vücut koordinasyonunu sağlayıcı alıştırmalar yapma.
HEIGHT: 87.55pt; mso-yfti-irow: 14; yes; page-break-inside: avoid">
3.5pt; #ece9d8; 3.5pt; 0in; WIDTH: 38.95pt; 0in; HEIGHT: 87.55pt; mso-border-alt: solid text .5pt; mso-border-top-alt: solid text .5pt; transparent: " width=52>










Özet
3.5pt; #ece9d8; 3.5pt; 0in; #ece9d8; WIDTH: 421.65pt; 0in; HEIGHT: 87.55pt; mso-border-alt: solid text .5pt; mso-border-left-alt: solid text .5pt; mso-border-top-alt: solid text .5pt; transparent: " width=562 colSpan=3>
Voleybol oyununun içerisinde ne gibi teknik becerilerin olduğunu sorma.Bu dersimizde öğreneceğimiz becerinin voleybolda kullanılan pas çeşitlerinden en çok kullanılan pas çeşidi olan parmak pas tekniğini öğreneceksiniz diye söyleyerek biraz sonra gösterilen alıştırmaları istenilen şekilde çalışmanız halinde çok iyi öğrenebileceklerini söyleme.Parmak pasını yaparken sizce ellerimizin nereleriyle topa vurmalıyız?Vücudumuzun pozisyonu vuruş anında nasıl olmalı?Topla buluşma noktamız sizce neresi olmalı?gibi sorular sorma.Parmak pas tekniğinin hareket aşamalarını göstermek için bir öğrenciyi karşıma alma ve topu bana doğru atmasını isteme.Öğrencilere parmak pasını yaparken biraz önce sorduğum sorular çerçevesinde paslaşmama dikkat etmelerini bunlarla ilgili sorular soracağı mı söyleyerek dikkatlerini yoğunlaştırmalarını sağlama.Daha sonra öğrencilere biraz önce sorduğum sorular çerçevesinde sorular sorma.Dikkatli izleyip doğru cevap veren öğrencileri pekiştireçler verme.Parmak pas tekniğini tekrar göstererek anlatma.Isınma koşusu ve açma germe egzersizleri yaptırma.Öğrencileri 5-6 gruba ayırarak karşılıklı aralarında 2- = st1 ns = :schemas-microsoft-comffice:smarttags" /><ST1:METRICCoNVERTER ProductID="3 m" w:st="on">3 m</ST1:METRICCoNVERTER> mesafe olacak şekilde sıralanmalarını sağlama.Çömelik duruşta önce karşılıklı duran ilk öğrencilerin parmakla paslaşmalarını isteme.Öndeki ilk grup öğrenci yeterince paslaştıktan sonra arkadaki 2. sıradaki öğrencilerin paslaşmalarını isteme.Aynı çalışma düzeni ve sıralamasında ayakta önce kısa mesafede sonra yavaş yavaş mesafeyi uzatarak parmakla paslaşmalarını isteme. Karşılıklı parmakla paslaşma pasını veren ilk alıştırmada kendi grubunun arkasına koşacak sonraki alıştırmada karşı grubun arkasına koşacak.

* * * * * *
* * * * * *
* * * * * *
Çeşitli şekillerde üçgen,dörtgen beşgen vb.. şekilleri oluşturarak yüksek pas yaparak paslaşma.Pasını veren ilk alıştırmada kendi grubunun arkasına koşacak sonraki alıştırmada pasını verdiği grubun arkasına koşacak..
* * *
Dörtgen Üçgen Beşgen
* *
* * * * *
Gruplara paslaşma yarışması yaptırma.En çok topu düşürmeden paslaşan grubu belirleme.(Her alıştırmada)
height=0>
#ece9d8; #ece9d8; #ece9d8; #ece9d8" width=52>
#ece9d8; #ece9d8; #ece9d8; #ece9d8" width=95>
#ece9d8; #ece9d8; #ece9d8; #ece9d8" width=38>
#ece9d8; #ece9d8; #ece9d8; #ece9d8" width=430>
Bölüm 3
medium none; medium none; medium none; medium none; mso-border-alt: solid text .5pt; 0in 3.5pt 0in 3.5pt; mso-border-insideh: .5pt solid text; mso-border-insidev: .5pt solid text; mso-table-layout-alt: fixed" border=1 ="MsonormalTable">

0;
3.5pt; 3.5pt; 0in; WIDTH: 131.1pt; 0in; mso-border-alt: solid text .5pt; transparent: " width=175>
Bireysel Öğrenme Etkinliklerini Ölçme-Değerlendirme
3.5pt; 3.5pt; 0in; #ece9d8; WIDTH: 329.5pt; 0in; mso-border-alt: solid text .5pt; mso-border-left-alt: solid text .5pt; transparent: " width=439>
Teknik becerinin yapılışıyla ilgili sorular sorma.
1">
3.5pt; #ece9d8; 3.5pt; 0in; WIDTH: 131.1pt; 0in; mso-border-alt: solid text .5pt; mso-border-top-alt: solid text .5pt; transparent: " width=175>
Grupla Öğrenme Etkinliklerini Ölçme-Değerlendirme
3.5pt; #ece9d8; 3.5pt; 0in; #ece9d8; WIDTH: 329.5pt; 0in; mso-border-alt: solid text .5pt; mso-border-left-alt: solid text .5pt; mso-border-top-alt: solid text .5pt; transparent: " width=439>
Grupları çeşitli çalışma düzenlerinde çalıştırma, arada dolaşarak çalışmalarını değerlendirme.
2">
3.5pt; #ece9d8; 3.5pt; 0in; WIDTH: 131.1pt; 0in; mso-border-alt: solid text .5pt; mso-border-top-alt: solid text .5pt; transparent: " width=175>
Öğrenme Güçlüğü olan ve İleri düzeyde öğrenme hızında olan öğrenciler için ek Ölçme-Değerlendirme
3.5pt; #ece9d8; 3.5pt; 0in; #ece9d8; WIDTH: 329.5pt; 0in; mso-border-alt: solid text .5pt; mso-border-left-alt: solid text .5pt; mso-border-top-alt: solid text .5pt; transparent: " width=439>
Çalışmalar sırasında tekniği geç kavrayan öğrencileri bir gruba toplayarak onlara biraz daha zaman ayırma.
3;
3.5pt; #ece9d8; 3.5pt; 0in; WIDTH: 131.1pt; 0in; mso-border-alt: solid text .5pt; mso-border-top-alt: solid text .5pt; transparent: " width=175>
Diğer Derslerle ilgisi
3.5pt; #ece9d8; 3.5pt; 0in; #ece9d8; WIDTH: 329.5pt; 0in; mso-border-alt: solid text .5pt; mso-border-left-alt: solid text .5pt; mso-border-top-alt: solid text .5pt; transparent: " width=439>

Bölüm 4
medium none; medium none; medium none; medium none; mso-border-alt: solid text .5pt; 0in 3.5pt 0in 3.5pt; mso-border-insideh: .5pt solid text; mso-border-insidev: .5pt solid text; mso-table-layout-alt: fixed" border=1 ="MsonormalTable">

HEIGHT: 10.6pt; mso-yfti-irow: 0; yes;
3.5pt; 3.5pt; 0in; WIDTH: 173.6pt; 0in; HEIGHT: 10.6pt; mso-border-alt: solid text .5pt; transparent: " width=231>
Planın Uygulanmasına İlişkin Açıklamalar
3.5pt; 3.5pt; 0in; #ece9d8; WIDTH: 287pt; 0in; HEIGHT: 10.6pt; mso-border-alt: solid text .5pt; mso-border-left-alt: solid text .5pt; transparent: " width=383>





Ramazan AKKOYUN
Beden Eğitimi Öğretmeni Okul Müdürü
alpagon isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
 
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159