Bu çalışmada, mikroöğretimin öğretmenlik uygulamalarında karşılaşılan problemlerin
belirlenmesi ve çözümlenmesine yönelik olarak kullanımının etkililiği belirlenmeye çalışılmıştır.
Bu amaçla 2003-2004 eğitim-öğretim yılı güz yarıyılında okul uygulamaları kapsamında
öğretmenlik uygulaması dersine katılan 6 kişilik öğrenci grubunda, video kamerayla kaydedilen
40’ar dakikalık ilk ve son sunumdan oluşan mikroöğretim yöntemi uygulanmıştır.İlk sunumlarda
elde edilen kayıtların ikinci sunumlar öncesi grupla kritiği yapılarak, adayın karşılaştığı
güçlükler ve eğitim öğretim faaliyetleri açısından eksik kaldığı yönler, alınacak önlemler ve
eksikliklerin giderilmesi yönünde nelerin yapılabileceği tartışılmıştır. Bu çalışma sonucunda,
öğretmen adaylarının özellikle ikinci sunumlar sonunda laboratuar ve öğretim teknolojilerinden
faydalanma, işlenen kimya konuları ile ilgili temel ilke ve kavramları açıklayabilme, mesleğin
gerektirdiği rol ve davranışları sergileme, ünite ve günlük planları yapma gibi davranışları
istenilir seviyede yansıtabildiği belirlenmiştir.
http://rapidshare.com/files/14059204...RINDA.pdf.html