Tekil Mesaj gösterimi
Alt 05-04-2008, 19:17   #1
binali
Super Moderator
 
binali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Şub 2008
Bulunduğu yer: Samsun
Mesajlar: 2.731
Teşekkürleriniz: 14
89 Mesajına 129 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 20
binali will become famous soon enough
Standart

Reklam Alanı




MARGIN: 2pt 0cm 1pt; TEXT-INDENT: 35.45pt; LINE-HEIGHT: 1 TEXT-ALIGN: justify">



Çağdaş Beden Eğitim Öğretmenleri

Çağdaş öğretmeni yetiştirmede ilk adım etkili öğretim ve öğrenme yollarını öğretecek öğretmenlerin kazanmaları gereken nitelikleri saptamaktır. Daha sonra belirlenen nitelikler öğretmen adaylarına kazandırılır. Öğretmenliğe adımını atan birey niteliklerini alanda sergiler. Bu süreçte ve daha sonra sergilenen niteliklerin kazanım oranı ve uygulama gücü değerlendirilir.






Görüldüğü gibi beden eğitimi öğretmenlerinin kazanmaları gereken nitelikler konusunda çoğu araştırmada benzer görüşler ortaya çıkmaktadır. Nitelikleri kazanan öğretmen ders planı hazırlarken ya da ders işlerken kişiliğini ve yetişme tarzını da öğretim alanına yansıtır ve stil ortaya çıkar. Bu nedenle, öğretme sitillerinden etkilenme ile oluşan öğretmen sitilleri konusunun niteliklerle birlikte tartışılması çağdaş öğretmen tipinin oluşturulmasında işe yarayabilir. Konuya ilişkin olarak yabancı bilim adamları aşağıdaki görüşlere yer vermektedirler.













Tartışmalardan hareketle, hemen tüm ülkelerde “Çağdaş beden eğitimi öğretmeni nasıl olmalıdır ?” sorusunun sorulduğu söylenebilir Bunun için istenilen niteliklerin öğretmen yetiştiren kurumlarda ne oranda kazanıldığı ve öğretmenlerin bunların ne kadarını alanda uyguladıklarının kontrolü gerekmektedir. Bir başka görüşe göre; öğretimin düzeyini yükseltmek, öğretmenin potansiyelini belirlemek, öğretmenin güçlü ve zayıf yönlerini belirlemek, bireysel gelişimi yükseltmek, öğretmenin sorumluluklarını tayin etmek, öğretmene ödül sunmak ve kararlılığı kalıcı kılmak için değerlendirme vazgeçilmezdir. Değerlendirme, öğretme öğrenme sürecinde, sürecin bitiminde ve çalışma yaşamı süresince yapılmalıdır. Değerlendirme sürecinde denetçiler, meslektaşlar, öğrenciler, veliler, yöneticiler ve okulla ilişkisi olan çıkar gruplarının rol alması gerekir. Değerlendirmenin yol ve esasları ilgili ülke ya da birimin belirleyeceği zaman ve yöntemle yapılabilir. Bu durumda değerlendirmenin bir gereksinim olduğu ve karmaşıklığı dikkat çekicidir.






<H6 MARGIN-LEFT: 0cm; TEXT-ALIGN: left"


</H6>
__________________
7-8 Ağustos 2010 Tarihinde DİYARBAKIR'da yapılan Spor Tırmanış yarışmasını SİYASİ SEBEPLE protesto edip yarışmaya takım getirmeyen, aynı zamanda'da TDF Eğitmeni ve Spor kulübü BAŞKANI olan KİŞİ'yi ÖZEN'le kınıyorum.
binali isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Reklam Alanı
 
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159