Konu: CEZA
Tekil Mesaj gösterimi
Alt 27-03-2008, 01:32   #9
irfan baba
Yeni Üye
 
irfan baba - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Haz 2007
Bulunduğu yer: İstanbul
Mesajlar: 27
Teşekkürleriniz: 0
0 Mesajına 0 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 0
irfan baba
Standart

öğrencinin modeline göre degişiyor ben istanbulun varoş mahallerinden birindeyim dediniz cezaları bırakın polis çagırsan bile sökmez üstüne okul çıkışına çeteleşip kavga etmeye bile gelirler.oda mı olmadı okul bittikten sonra gelip okula zarar verirler.duvarları yazı yazmak kapıyı penceri kırmak gibi ceza karşı kini dogurmadan çocugu ikna edebilmek önemli.Derstten sogutmadan.Bazı yerde maşa varken eli kullanmamak gerekir.
hafiften başlayarak örnegin voleybol topuna ayakla vurduysa toptan özür diletiyorum gülünç duruma düşüyor.onların parasıyla alındıgını anlatarak kendi topuna zarar verirmisin diye soruyorum,derse özürsüz olarak eşofmansız geldiyse önce eksi veriyorum derse almıyorum müdürle görüştürüyorum en son velisi ile görüşüyorum tabi bulabildiklerimle en kesin çözüm oluyor.Yetmedi okul takımındaysa maça çıkarmam diyorum bandoda ise bandodan çıkarırım diyorum veya gösteri gurubundaysa...sıraya geç giriyorsa herkes sıraya geçene kadar bekliyorum dersin 20 dk gitse bile çünkü grup artık o öğrencilere baskı yapıyor bir an önce derse başlamak için ben hiç kızıp bagırmıyorum sadece bekliyorum bir aydan sonra kendiliginden düzleiyor sıraya geçme işi ama bir kez bile taviz vermemek gerekiyor öğrenciler sürekli öğretmeni deniyor.
genelde grup olarak ceza veriyorum sonuç olarak diger öğrenciler baskı yapıyor grup bilincini aşılamaya çalışıyorum.KEndim hedef haline getirmeden.Sınıfta sözü geçen öğrencileri kullanıyorum.
Sene başında kurallara uymdayanları karşılacagı durumları anlatıyorum.En basitinden eşofmansız gelirseniz pantolonunz yırtılır rezil olursunuz ter kokarsınız kimse size yaklaşmaz gibisinden ısınmazsanız sakatlık riskiniz artar
Tabi bunlara ragmen yazımın başında degindigim gib ne derseniz deyin ne yaparsanız yapın okula öğrenmek için degil sırf eğlenmek amaçlı vb amaçlardan gelen öğrenciler şiddet haraç taciz derste tuvalatini yapma ögretmenlere ana avrat sövme hırsızlık daha saymakla bitiremecegim annesi olmayan babası hapiste uyuşturucu bagımlısı kendisi hap ve ucucu madde kullanan ögrenciler için yapılabilecek çok birşey yoktur bunları mümkün oldugunca derste tutmaya çalışıyorum bırakın ceza vermeyi gidip oraya buraya zarar vermesinler diye 8 yıllık zorunlu egitimin bir sonucudur.Sonuçta okulda olmasalar bile ilerde topluma zararlı birey olacaklar:Sur diplerinde büyümekten iyiidr:velilerini ikna edip okul degiştirmelerini saglamak en iyisidir yeni okularına alışırken daha az disiplinsiz hareketleri görülür.Arkdaşaları olmayacagı için sonra ordada çöplükte kral olmayı seçerler Allah bile insanları özgür iradesi karışmıyorken biz öğretmenlerin bu tür öğrencilere sürekli nasihat ve ceza vermek yerine kendilerini ifade edbilecekleri bir ortam yaratmamız gerekiyor.Bu çocukları kendilerini gösterebilmeliler bastırmaya çalıştıkca daha çok geri tepecektir.Beden eğitimi öğretmenlerine bu konuda daha çok görev düşüyor yarışma gösteri vs.Tabi ilk önce milli eğitim bakanlıgına,şiddeti öneleme eylem planı içerisinde yer alan uygulanabilirligi zor kulüpler yerine en azından beden eğitimi ders saatinin arttırılması gerektigi düşünüyorum.Kediler bile gemilerde bulundukları zaman toprakla temas etmedikleri için vücutlarında oluşan elektrikten dolayı belli bir süre sonra denizcilere saldırdıklarına göre bu çoçuklar derste otur otur nereye kadar dayanabilirler.Beden eğitimi dersinin arttırılması iddaa ediyorum diger derslerin işlenişi kolaylaştırıp ve disiplinsizlik olaylarını azaltacaktır
irfan baba isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
 
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159