![]() |
Toplam 1 Eklenti bulunuyor.
YENİ BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETİM PROGRAMI VE KÖY ENSTİTÜLERİNDE BEDEN EĞİTİMİ DERSLERİNİN YAPILANDIRMACI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ
Günümüze kadar ülkemizde uygulanan öğretim programlarında davranışçı yaklaşım temel alınmıştır. Öğretim programlarında yer alan öğrenme kuramlarından davranışçı yaklaşım ve yapılandırmacı yaklaşım öğrenmeyi farklı biçimlerde anlatmaktadırlar. Felsefi hareket noktaları dikkate alındığında, davranışçı yaklaşım ‘modern model’, yapılandırmacılık ve ise ‘postmodern model’ (modernlik sonrası) olarak kavramsallaştırılmaktadır. Modern modelde öğretim, özde nesnel olduğu kabul edilen bilgi yapılarına ve bu yapıların aktarımına dayanırken, öznelci bir perspektif sunan postmodern modelde çocukları önceden tanımlanmış roller ve bilgilerle kalıplamaktan kaçınma, onların bilgilerini kendilerinin yapılandırmalarına iznin verme önem taşımaktadır. Ülkemizde son yıllarda, değişen koşullara uyum sağlamak amacıyla eğitim alanında yoğun çalışmalar yapılmaktadır. Toplam kalite yönetimi yaklaşımının okullarda uygulanmaya başlamasının yanında ilköğretimde yapılandırmacı öğretim yaklaşımı gündeme gelmiştir. Yapılandırmacı öğretim yaklaşımı ile hazırlanan programlar 2005–2006 öğretim yılından itibaren ülke genelinde uygulamaya konulmuştur. |
Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 22:57. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2006 - 2025, Türkiye'nin Beden eğitimi ve Spor Portalı
2007-2024 Türkiye'nin Beden Eğitimi ve Spor Portalı